Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis saako niitä leggingsejä nyt pitää tunikan kanssa?

Vierailija
12.06.2022 |

Ihan hämilleen menee näistä vaatekeskusteluista. Mikä muu vaate alaosaan olisi hyvä lihavalle naiselle? Farkuista tulee ekseema ja pellavahousuja ei tahdo löytyä pituuden puolesta sopivia ja lyhennettyinä malli on outo.

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunika ja leggarit ovat niin mammavaatteita 🤣 Halvan näköistä ja junttimaista alipukeutumista. Älä ainakaan mene treffeile tai illalliselle ne päällä. Lähiöjuottolabaariin sopivat.

Eipä olekaan. Käy katsomassa vaikkapa Bypiasin verkkokauppaa ym. Keskitasoa kalliimpaa ja tyylikkäämpää vaatetta, huippu-designiä. Meiltä ja maailmalta. Voit sinäkin oppia jotain pukeutumisesta.

Mä pidän talvella esim. tällaisen tunikan kanssa legginssejä, kesällä voisi mennä ilmankin. En tunne oloani yhtään tyylittömäksi. Ei tämä nyt huippudesignia ole mutta pidän tämän tyylisistä.

https://www.bypias.com/collections/bamboomekot/products/bamboo-feeling-…

t. ketjun monisairas

Vierailija
102/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku legginssejä vastustava kertoa vaihtoehdon jota ylipainoinen ja kuumuutta sairastava voisi käyttää? Puuvillaa ja peittää ihon. Ei valu vatsan alle. Joustava että pystyy istumaan ja menemään kyykkyyn.

Tunika ilman legginssejä ei tule kysymykseen sillä en halua vilautella.

Mekkoa käytän harvoin, se on hyvin epäkäytännöllinen esim. hyötyliikunnassa, lenkillä jne.

Samalla voi  vinkata tissivaon piilottavaa toppia isorintaiselle, kuitenkin valitatte myös siitä. Samat speksit, joustava ja puuvillaa. Ota huomioon että se sama paita joka sinulla peittää pienet rinnat venyttää isorintaisen kaula-aukon niin että vako näkyy.

t. ylipainoinen monisairas

Osta pellavahousut!

Minulla on pellavavaatteita mutta syöpähoitojen jälkeen minulle tuli neuropatia ja tunnen kaiken moninkertaisesti. En voi pitää kuin pehmeintä puuvillaa, pellava tuntuu ihoa raapivalta kuin hiomapaperi. Yksi pehmeä pellavamekko minulla on mutta senkin alla pidän legginssejä sillä se on hieman läpinäkyvä.

Silkistä löytyy melkein minkälaisia vaan vaatteita, kun hakee. Silkkiä on käyttäneet mm. jalkapalloilijat peliasuissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on suomalaisten naisten puketuminen rumaa ja mautonta kun ei osata pukea ylleen muuta kuin legginsejä ja tunikoita. Itse laitan legginsit vain kun ulkoilutan koiraa ja silloinkin päällä on peppua peittävä takki tai toppaliivi..pyllyä en halua paljastaa muille kuin omalle puolisolle vaikka sitä voisi näyttää kun on pyöreä ja piukka. Miksi nainen haluaa pukeutua rumiin vaatteisiin, menettekö töihin samoissa vaatteissa kuin esim. mökille? Entäs juhliin..onko silloinkin ainoa vaihtoehto puketua ylisuureen tunikaan ja legginseihin?

Rumiin vaatteisiin? Monella naisella juuri tuo kuvailemasi tapa piilottaa pylly tekee vaatteista epäsopivia. Sitä ollaan niin häveliäitä että ai kauheeta jos ei paita peitäkään takamusta. Toki kalsarit kanssa fiksu veto, mutta ei juuri muuten.

Vierailija
104/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita elämäsi valintoja teet av-keskustelujen perusteella?

Itse ainakin jätin mieheni

Vierailija
105/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita mitä haluat,tai mitä mahtuu. Ei se ole pakko  pysyä lihavanakaan jos et halua.

Jos on monisairas esim. syöpä, kilpparin vajaus ja lymfaödeema ym. ja sellainen lääkitys että lihottaa ja kerää nestettä niin on pakosti lihava.

Vierailija
106/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla löytyy vaatekaapista kaikkea. Myös sitä pellavaa. Aika usein olen vain mukavuudenhaluinen ja laitan ne legginsit. Niiden kanssa on joko se tunika, pitkä paita tai mekko.

Sekä legginsejä että tunikoita on monenlaisia eikä ne kaikki ole mitään mammayhdistelmiä. Molemmista löytyy todella hyvännäköisiäkin.

Meillä on töissä niin hyvä ilmastointi, ettei kesällä tarkene pelkässä mekossa tai hameessa. Pakko laittaa alle vielä ne legginsit.

Vierailija
107/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen lähi-idässä muotia oleva kauhtana/ kaftaani? Täytyy sen olla mukava ja viileä kun kaikki sikäläiset miehet niitä käyttää.

Hyvä idea mutta sitten tulis syytökset kulttuurisesta omimisesta.

Vierailija
108/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on suomalaisten naisten puketuminen rumaa ja mautonta kun ei osata pukea ylleen muuta kuin legginsejä ja tunikoita. Itse laitan legginsit vain kun ulkoilutan koiraa ja silloinkin päällä on peppua peittävä takki tai toppaliivi..pyllyä en halua paljastaa muille kuin omalle puolisolle vaikka sitä voisi näyttää kun on pyöreä ja piukka. Miksi nainen haluaa pukeutua rumiin vaatteisiin, menettekö töihin samoissa vaatteissa kuin esim. mökille? Entäs juhliin..onko silloinkin ainoa vaihtoehto puketua ylisuureen tunikaan ja legginseihin?

Minulle ainoa vaihtoehto on pukeutua legginsseihin. Arkena pidän niiden kanssa jotain vapaa-ajanmekkoa tai pitkää t-paitaa tai hihatonta pitkää toppia. Juhlavamman asusta saa jollain juhlavammalla yläosalla, esim. kotelomekon tapainen pitkä asuste ja pitkät saappaat. Tämä on minun tyyli ja tykkään siitä. Sinulla voi olla oma tyyli joka taas minun mielestä on ruma.

Näyttää hyvältä myös muiden näkemieni  naisten yllä, eivätkä nämä todellakaan ole mitään tokmannimammoja.

Vierailija
109/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita mitä haluat,tai mitä mahtuu. Ei se ole pakko  pysyä lihavanakaan jos et halua.

Jos on monisairas esim. syöpä, kilpparin vajaus ja lymfaödeema ym. ja sellainen lääkitys että lihottaa ja kerää nestettä niin on pakosti lihava.

Juu,tuohan on sitte kahdella miljoonalla suomalaisista.

Aina sen poikkeuksen pakko päästä ääneen vaikka ois yks miljardista.

Vierailija
110/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen herätti huomiota, kun hameen tai mekon kanssa ei enää pidettykään sukkahousuja. Nyt on taas sama ongelma, kun ne sukkahousut on jalassa! Leggingsejä pitkällä yläosallahan voi aivan hyvin verrata sukkahousuihin.

Vierailija
111/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu,tuohan on sitte kahdella miljoonalla suomalaisista.

Aina sen poikkeuksen pakko päästä ääneen vaikka ois yks miljardista.

No minulla näin on ja tuossa oli vasta puolet sairauksistani. Luuletko että tällaisissa vaivoissa on kiva olla ja kuunnella moitteita vielä ulkonäöstäni ja vaatteistani?

Olen itse kiitollinen että pääsen edes itse asioimaan kauppaan ja muualle. Ihan sama mitkä vaatteet minulla on kunhan kipuja ja vaivoja olisi mahdollisimman vähän.

5 vuoteen en ole juuri ihmisten ilmoilla käynyt ja alkaa tuntua siltä että en käy vastakaan. 

Vierailija
112/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen herätti huomiota, kun hameen tai mekon kanssa ei enää pidettykään sukkahousuja. Nyt on taas sama ongelma, kun ne sukkahousut on jalassa! Leggingsejä pitkällä yläosallahan voi aivan hyvin verrata sukkahousuihin.

Nimenomaan. Itse korvaan tekokuituiset sukat puuvillaisilla trikoilla/legginsseillä. En voi käyttää tekokuitua.

Legginssit on ihana vaate, sopii monenlaisen yläosan, niin pitkien paitojen kuin mekkojenkin kanssa ja käy monenlaiseen tekemiseen. Kesällä kevyt ja talvella hirmu helppo laittaa toppahousut vaan päälle.(en voi talvella kulkea ilman toppahousuja enkä ala vaihtamaan housuja joka kerta sisään ja ulos mennessä).

Lempivaate!

Vierailija
113/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan voi. Käske jonkun ottaa kuva dinusta leggarit jalassa niin ymmärrät.

Vierailija
114/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainoa vaihtoehto on pukeutua legginsseihin. Arkena pidän niiden kanssa jotain vapaa-ajanmekkoa tai pitkää t-paitaa tai hihatonta pitkää toppia. Juhlavamman asusta saa jollain juhlavammalla yläosalla, esim. kotelomekon tapainen pitkä asuste ja pitkät saappaat. Tämä on minun tyyli ja tykkään siitä. Sinulla voi olla oma tyyli joka taas minun mielestä on ruma.

Näyttää hyvältä myös muiden näkemieni  naisten yllä, eivätkä nämä todellakaan ole mitään tokmannimammoja.

No teilläpäin ei näemmä klassisesta tyylistä tiedetä mitään.

Vierailija
115/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumiin vaatteisiin? Monella naisella juuri tuo kuvailemasi tapa piilottaa pylly tekee vaatteista epäsopivia. Sitä ollaan niin häveliäitä että ai kauheeta jos ei paita peitäkään takamusta. Toki kalsarit kanssa fiksu veto, mutta ei juuri muuten.

Minä en pyllyäni tunikoihin piilottele vaan olen ylpeä siitä. Tyyliäni on kehuttu, mutta en pukeudu myöskään legginsseihin muuta kuin urheilessani.

Vierailija
116/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
117/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legginsit vs. sukkahousut.

Niin kauan, kun ne ovat sukkahousut, pitää olla peppu peitettynä jollain muulla vaatteella, mutta jos leikkaan sukkaosat pois niistä sukkahousuista, ja ompelen lahkeensuihin päärmeet, ne ovat legginsit, ja enää ei tartte peppua peittää mekolla/hameella/shortseilla/pitkillä housuilla/pitkällä tunikalla.

Totuus on että kun pepun yrittää peittää vaatteella esim. tunikalla se näyttää vain isommalta. Kantakaa naiset ylpeänä kroppaanne ja muotojanne jakorostakaa niitä. Suomalaiset naiset turhaa verhoutuu tunikoihin.

Vierailija
118/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku legginssejä vastustava kertoa vaihtoehdon jota ylipainoinen ja kuumuutta sairastava voisi käyttää? Puuvillaa ja peittää ihon. Ei valu vatsan alle. Joustava että pystyy istumaan ja menemään kyykkyyn.

Tunika ilman legginssejä ei tule kysymykseen sillä en halua vilautella.

Mekkoa käytän harvoin, se on hyvin epäkäytännöllinen esim. hyötyliikunnassa, lenkillä jne.

Samalla voi  vinkata tissivaon piilottavaa toppia isorintaiselle, kuitenkin valitatte myös siitä. Samat speksit, joustava ja puuvillaa. Ota huomioon että se sama paita joka sinulla peittää pienet rinnat venyttää isorintaisen kaula-aukon niin että vako näkyy.

t. ylipainoinen monisairas

Osta kunnon housut kokosi ja mallisi mukaan. Ei jostain pintamuotiliikkeestä vaan perinteisestä vaateliikkeestä.

Vinkkaa nyt hyvä ihminen se liike ja housut. Mitkään napitettavat housut eivät käy.  Pitää olla ohutta puuvillaa, joustavat ja  hengittävät. Ostan jos annat oikeasti sellaisen vinkin minkä voin toteuttaa ja mikä on yhtä miellyttävä kuin legginssit.

Pitää olla sellaiset housut jotka pysyvät ylhäällä eivätkä valu vatsan alle. Vatsaa ei saa kiristää yhtään, minulle tulee kivut. Henkselit olisi vaihtoehto mutta mielestäni ei tyylikäs, isot rinnat jo painaa tarpeeksi olkaa. 

Kuva?!

Haloselta, Stockmannilta, Sokokselta tai jostain mistä myydään myös laadukkaampia housuja joustovyötäröllä. On myös mahdollista teettää itselleen sopuvat housut haluamastaan materiaalista. Saa sit todellakin räätälöidyt housut.

Vierailija
119/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä sakot taitaa saada.

Vierailija
120/154 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunika ja leggarit ovat niin mammavaatteita 🤣 Halvan näköistä ja junttimaista alipukeutumista. Älä ainakaan mene treffeile tai illalliselle ne päällä. Lähiöjuottolabaariin sopivat.

Eipä olekaan. Käy katsomassa vaikkapa Bypiasin verkkokauppaa ym. Keskitasoa kalliimpaa ja tyylikkäämpää vaatetta, huippu-designiä. Meiltä ja maailmalta. Voit sinäkin oppia jotain pukeutumisesta.

Bypias on mielestäni ylihintaista... eikä niin tyylikästäkään. Ei mun makuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi