Sana, jota inhoat? Minä aloitan: metukka
Kommentit (1988)
Vaimo.
Tämä sana on ensinnäkin hemmetin ruma mutta siinä on korvieni välissä jotain perustavanlaatuisesti naista vähättelevää. Sen sijaan nainen, tyttö, rouva tai edes muija eivät kuulosta huonolta. Mieheni ei koskaan kutsua minua vaimokseen vaan puolisoksi tai etunimellä, eikä hän edes tiedä että vihaan tuota sanaa. Olenko ainoa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on metukka?😳
Kaverien kesken metu vaan.
https://urbaanisanakirja.com/word/metu/
Onko suomalaisen syytä tuo jonkun muun kurjuus?
Oululaiset porvarit myivät jokusen tynnyrin tervaa orjalaivojen suojaukseen. Ei olisi pitänyt. Sitä laskua tässä maksellaan takaisin vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo.
Tämä sana on ensinnäkin hemmetin ruma mutta siinä on korvieni välissä jotain perustavanlaatuisesti naista vähättelevää. Sen sijaan nainen, tyttö, rouva tai edes muija eivät kuulosta huonolta. Mieheni ei koskaan kutsua minua vaimokseen vaan puolisoksi tai etunimellä, eikä hän edes tiedä että vihaan tuota sanaa. Olenko ainoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo.
Olet ainoa, onneksi.
Haastava. On lähes syrjäyttänyt sanan "vaikea", jota kuitenkin tarkoitetaan.
Syvään päätyyn
Läpinäkyvä'
Bussin alle
Tullut iholle/ihon alle
Mennyt tunteisiin
Tiekartta
Pitkällä aikavälillä
Pitkässä juoksussa
Elää hetkessä
Loppupeleissä
Ynnä muuta tässähän ihan eskaloituu...
Vierailija kirjoitti:
Patuli, äityli jne
Oletan, että tarkoitat paitulia.
Ajoituksesi on huono. Näin joulun alla kannattaa olla varovainen puheissaan.
Voi jäädä äityli jouluaattona ilman paitulia ‐ ja mites sitten suu pannaan.
Sitä kun medium-kypsyisestä pihvistä sanotaan "medikka"
Sitä, kun lyhennellään sanoja ihan vammaisesti, esim. viking line -> "viikkari"
Sitten on nää perus raivostuttavuudet, kuten ranut, hernarit jne.
Meikäläinen nyt on vielä siedettävä sana, mutta sitten kun aletaan lausua sitä perkeleen meikämandoliiniä, niin🤯.
Kumpi mieluummin: Meikäläinen vai meikämandoliini? Ei vaikee valinta.😀