Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sana, jota inhoat? Minä aloitan: metukka

Vierailija
12.06.2022 |

Ranut ovat yhtä kauhea sana. Muita?

Kommentit (1988)

Vierailija
681/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länkyttää ja haastava

682/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakki

Miesten muoti- ja tyylivinkit: https://vuodenmies.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on metukka?😳

Vierailija
684/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taakke = taakse

Ihme lässytystä

Tämä on Lahden "slangia".  Opiskelukaveri meni aina taakkepäin.

Vierailija
685/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktaa kirjoitti:

Setämies      YÖK mitä skeidaa (eli pas*aa), ageismia (ikäsyrjintää) ja sukupuolisyrjintää sisältävä sana.

Setämies on ikivanha suomalainen sana, joka tarkoittaa maaseudulla kotitaloonsa veljen/siskon perheen kanssa asumaan jäänyttä vanhapoikaa (naimaton mies). 

Setämiestä käyttävät halventavassa merkityksessä (nuoremmat) naiset, joiden pitää korostaa itseään ja kuviteltua fiksuuttaan suhteessa miehiin. Taisi tulla juuri nykyisen hallituksen aikana yleisesti käyttöön tässä merkityksessä.

Vierailija
686/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patuli, äityli jne

Vierailija
687/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on metukka?😳

Meetvursti, saksaksi Mettwurst, minun ymmärtääkseni.

Vierailija
688/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensut

Vierailija
689/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhautta, yhden face kaverin päivityksissä aina kaikki on parasta parhautta.

Vierailija
690/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapoida, käskyttää, palastella, makustella

Vierailija
691/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriateria!!!!!

Vierailija
692/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on metukka?😳

Meetvurstia

Vierailija
693/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsyttää vähän se kun lapselle puhutaan "äiti/isä antaa sen ja sen sinulle" tai "katso, kun äiti menee tänne" tai "katso äitiä" yms. Mietin miksi aikuisen täytyy ns korostaa itseään lapselle, että hän on se äiti tai isä. Miksi ei voi vaan sanoa, että minä annan sen tai minä menen tänne yms. Ei minunkaan äitini enää puhunut minulle sen "äiti termin" kautta, kun olin 3 tai 4-vuotias. Isä ei puhunut koskaan tuon "isä sanan" kautta. Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Voisin toki itsekin alkaa puhua joillekin lapsille, että "katso tätiä" tai "täti menee tänne", mutta jätän sen väliin ja sanan edelleen, että minä menen tai katsoa minua.

Työkavereissani on aikuisia ihmisiä, jotka puhuvat itsestään kolmannessa äiti/isä-persoonassa, kun puhuvat melko isoille lapsilleen. Jopa yläkouluikäiselle! Mitä ihmettä?!

Olen 4-kymppinen ja tutustuin yhdellä kurssilla 5-kymppiseen henkilöön, joka puhui koko ajan itsestään noin kolmannessa persoonassa ja vieläpä semmoisella lapsellisella puheennuotilla: Maija tietää! Maija hakee! Maija antaa! Maija vastaa!

Kyllä Maija hoitaa! Taas Maija siivoaa! Nyt Maija lähtee kotiin!

Ihan outoa.

Vierailija
694/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Imatran murresanat.

Aha. Neljä imatralaista löysi paikalle alapeukuttamaan.😀

Vierailija
695/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsyttää vähän se kun lapselle puhutaan "äiti/isä antaa sen ja sen sinulle" tai "katso, kun äiti menee tänne" tai "katso äitiä" yms. Mietin miksi aikuisen täytyy ns korostaa itseään lapselle, että hän on se äiti tai isä. Miksi ei voi vaan sanoa, että minä annan sen tai minä menen tänne yms. Ei minunkaan äitini enää puhunut minulle sen "äiti termin" kautta, kun olin 3 tai 4-vuotias. Isä ei puhunut koskaan tuon "isä sanan" kautta. Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Voisin toki itsekin alkaa puhua joillekin lapsille, että "katso tätiä" tai "täti menee tänne", mutta jätän sen väliin ja sanan edelleen, että minä menen tai katsoa minua.

Työkavereissani on aikuisia ihmisiä, jotka puhuvat itsestään kolmannessa äiti/isä-persoonassa, kun puhuvat melko isoille lapsilleen. Jopa yläkouluikäiselle! Mitä ihmettä?!

Olen 4-kymppinen ja tutustuin yhdellä kurssilla 5-kymppiseen henkilöön, joka puhui koko ajan itsestään noin kolmannessa persoonassa ja vieläpä semmoisella lapsellisella puheennuotilla: Maija tietää! Maija hakee! Maija antaa! Maija vastaa!

Kyllä Maija hoitaa! Taas Maija siivoaa! Nyt Maija lähtee kotiin!

Ihan outoa.

Voi siisus.

Vierailija
696/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoon päälle puhuminen kun on sieltä tornionjokilaaksosta kotoisin. ne luulee että se on meistä niin mukavaa ja lutusta. ei ole! Ja kirvaa (kiroaa) voi viddu!!! 

Ja sitten ne per'''''le korjaa jos joku ei osaa oikein matkia sitä länkytystä

Vierailija
697/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dingelidong kirjoitti:

arska tehtaalta kirjoitti:

Kehopositiivinen!  Läski on läski vaikka voissa paistaisi.

ja ääliö on ääliö vaikka paistaisi missä vaan

Mitä positiivista on liikakiloissa? Yritetään sanoilla muuttaa muka hyväksi asiaksi.

No, kun nykyään ei ole oikeutta valittaa, on sitten asia miten huonosti tahansa. Asia pitäisi maalata jotenkin sen näköiseksi, että huono näyttäisi hyvältä ja sitten puhua huonosti olevasta asiasta siten kuin se olisi oikein erinomaisen hyvin. Mutta valittaa ei saa mistään. Pikemminkin pitää paskasta kaivaa väkisinkin hyvät puolet esiin, vaikkei niitä olisikaan.

Onko se itsensä huijaaminen vuosien ajan jotenkin parempi kuin valittaa ikävästä asiasta muutamalla sanalla muutaman sekunnin ajan? Vitutus menee ohi, tyhmyys ei.

Vierailija
698/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kånken. Hei hel vetin hel vetti.

Vierailija
699/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen, emätin, lähäri,

Vierailija
700/1988 |