Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sana, jota inhoat? Minä aloitan: metukka

Vierailija
12.06.2022 |

Ranut ovat yhtä kauhea sana. Muita?

Kommentit (1988)

Vierailija
661/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etupylly

Vierailija
662/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokki

Vierailija
664/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mälli

Vierailija
665/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaa

Vierailija
666/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsyttää vähän se kun lapselle puhutaan "äiti/isä antaa sen ja sen sinulle" tai "katso, kun äiti menee tänne" tai "katso äitiä" yms. Mietin miksi aikuisen täytyy ns korostaa itseään lapselle, että hän on se äiti tai isä. Miksi ei voi vaan sanoa, että minä annan sen tai minä menen tänne yms. Ei minunkaan äitini enää puhunut minulle sen "äiti termin" kautta, kun olin 3 tai 4-vuotias. Isä ei puhunut koskaan tuon "isä sanan" kautta. Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Voisin toki itsekin alkaa puhua joillekin lapsille, että "katso tätiä" tai "täti menee tänne", mutta jätän sen väliin ja sanan edelleen, että minä menen tai katsoa minua.

Työkavereissani on aikuisia ihmisiä, jotka puhuvat itsestään kolmannessa äiti/isä-persoonassa, kun puhuvat melko isoille lapsilleen. Jopa yläkouluikäiselle! Mitä ihmettä?!

Vierailija
667/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkia 🤮

Vierailija
668/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on

Vierailija
669/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikea. 

Vierailija
670/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanonnat; Ei oo kaikki muumit laaksossa tai inkkarit kanootissa jne

On niitä muítakin vaihtoehtoja kuten "ei ole pesän pörröisin mehiläinen", joka on sukua sanonnalle "ei ole penaalin terävin kynä".

Vierailija
671/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

arska tehtaalta kirjoitti:

Kehopositiivinen!  Läski on läski vaikka voissa paistaisi.

Voihan se sanoa kohteliaammin toteamalla että joku on ollut aina ruoka-aikaan kotona tai vain sattuu olemaan isoluinen.

Vierailija
672/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4749 kirjoitti:

Kaikki öky-alkuiset sanat.

Etkö haluaisi olla ökyrikas?

Vierailija
673/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautua jostain asiasta

Ennen sanottiin kertoa,mikä on paljon parempi.

Vierailija
674/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekaani

Minusta omnivori eli kaikkiruokainen on parempi vaihtoehto. Sekaanista tulee mieleen joku mongolien kaani tai pekaanipähkinöiden kaltainen naposteltava.

Vierailija
675/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukas, vuosikas

Vierailija
676/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-kymppinen. Eli kolmesataa. ????

Vierailija
677/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

graham kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähäosainen. Ihan kuin ihmisillä olisi joku osa joka tulee täysin hänen ulkopuoleltaan ja sille ei voi mitään. Käytetään syyllistämismielessä. Samoin sen vastakohta hyväosainen. Itselläni oli asiat huonosti lapsena ja nuorena, nyt on paremmin keski-ikäisenä. Ihan itse paransin asioitani ja elämääni, en kaivannut sääliä nuorempanakaan.

Etuoikeutettu. Mitä hittoa? Aateli oli satoja vuosia sitten etuoikeutettu kuninkaan käskyllä ja luvalla, eli heillä oli oikeus etuihin kuten verotus ja ensimmäisen yön oikeus. Mutta millä tavalla työtä tekevä, veronsa maksava, perheensä elättävä valkoinen suomalainen mies on muka etuoikeutettu omassa kotimaassaan? Häh?

Verrattuna köyhään, saastuneen syöpää, astmaa ja sydäntauteja aiheuttavan sumun keskellä elävään perheettömään ja lisääntymiskyvyttömään rampaan joka ei kumppania saa, ei voi ostaa edes vaatteita saati hankkia terveydenhoitoa äärettömän monella tavalla. Silkkaa sokeutta elää satumaisen rikkauden keskellä ja kysellä tuollaista.

Onko suomalaisen syytä tuo jonkun muun kurjuus? Onko suomalainen jollakin tavalla alistanut näitä kurjuudessa eläviä? Paranisiko kurjuus jos suomalainen luopuisi tästä kuvitellusta etuoikeudestaan? 

Vierailija
678/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapiseerata, tapiseeraus. 🤯

Miksei voi puhua, että tapetoida, tapetointi, vaan pitää käyttää tällaisia vammasia epäsanoja kuin tapiseerata ja tapiseeraus? Kuulostaa niin tyhmältä.

Taitaa tulla ruotsin kielestä, nuo ovat vanhoja muotoja joita 60-luvulla vielä käytettiin, silloin ei tapetoitu vaan tapiseerattiin. Boomeri tuntee nuokin lapsuudestaan.

Vierailija
679/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapiseerata, tapiseeraus. 🤯

Miksei voi puhua, että tapetoida, tapetointi, vaan pitää käyttää tällaisia vammasia epäsanoja kuin tapiseerata ja tapiseeraus? Kuulostaa niin tyhmältä.

Taitaa tulla ruotsin kielestä, nuo ovat vanhoja muotoja joita 60-luvulla vielä käytettiin, silloin ei tapetoitu vaan tapiseerattiin. Boomeri tuntee nuokin lapsuudestaan.

Tyypillisiä svetisismejä eli ruotsista lainattuja ilmaisuja ovat mm. diskuteerata ja aplodeerata.

Vierailija
680/1988 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli päätään ..niinku ömm, ylipäätään, niinku ylipäätään ..mmh ..ömm