Sana, jota inhoat? Minä aloitan: metukka
Kommentit (1988)
Onnikka, vaikka itsekin käytin lapsena niin nyt kuulee harvemmin ja ottaa korviin, samoin nää sana tuntuu jotenkin hirveän kuuloiselta kun sitä joku käyttää. Vaikka olen siis oululainen ihan syntyperäinen.
Ostin kaupasta broiskua ja banskuja. Kotona mulla on koiruli ja miehellä kikuli.
Juurisyy. Kukahan sanaseppo tämänkin hirvityksen keksi. Esihenkilö on normaali kielenkäytössä kömpelö. I ja h-kirjain muodostuvat suun eri kohdissa, sen sijaan i ja m-kirjain suun etuosassa (esimies).
Muksu, mukula (lapsista).
Poriseminen, kun tarkoitetaan puhumista.
Vetää-verbin käyttö, kun tarkoitetaan syömistä, laulamista jne
Vierailija kirjoitti:
enääN
NiiMpä!
Käyttäjä41206 kirjoitti:
Juurisyy. Kukahan sanaseppo tämänkin hirvityksen keksi. Esihenkilö on normaali kielenkäytössä kömpelö. I ja h-kirjain muodostuvat suun eri kohdissa, sen sijaan i ja m-kirjain suun etuosassa (esimies).
Juurisyy on suora käännös englannista (root cause).
Englannin kielen sanojen ja lauseiden sekoittaminen Suomen kieleen.
Proggis.
Alakoulu ja yläkoulu. Miksi ala- ja yläaste ei enää kelpaa?
Tiimi, yhtäkkiä työkaverit ovatkin tiimiläisiä
Panostaa tyyliin "panostin pikku Villen Rukka-kurahousuihin" kuulostaa tosi omituiselta.
Onko pikku Ville tarkoitus räjäyttää tarhan pihalle, vai mitä ihmettä olet reppanan kurahousuihin tunkenut, vai oletko pedofiili?
Ja panostin Artekin nojatuoliin kuulostaa siltä, että joku aikoo räjäyttää nojatuolin keskelle olohuonetta.
Apus
"Apus kuljettajan paikka"
Siis ei ole suomea ei kuulosta suomelta ja kuulostaa tosi typerältä.
Vierailija kirjoitti:
Panostaa tyyliin "panostin pikku Villen Rukka-kurahousuihin" kuulostaa tosi omituiselta.
Onko pikku Ville tarkoitus räjäyttää tarhan pihalle, vai mitä ihmettä olet reppanan kurahousuihin tunkenut, vai oletko pedofiili?
Ja panostin Artekin nojatuoliin kuulostaa siltä, että joku aikoo räjäyttää nojatuolin keskelle olohuonetta.
tyyliin on ärsyttävä
Joko paituli on saanut synninpäästön ja siirtynyt yleiskieleen?
"Naisen ejakulaatio", vaikka se on oikeasti kusemista
Samaa sarjaa tämän läväyttelyn, täräyttelyn ja päräyttelyn kanssa.
Ja somekansa repeää ja räjähtää. Mystistä. Ja todella ärsyttävän lapsellista kielenkäyttöä. Voihan pelmahdus sentään.
Toimittajat kielenhuoltotalkoisiin?