Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sana, jota inhoat? Minä aloitan: metukka

Vierailija
12.06.2022 |

Ranut ovat yhtä kauhea sana. Muita?

Kommentit (2168)

Vierailija
2161/2168 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätski, kehopositiivinen, twisti, voikku, Millu (etunimestä lempinimi, mulle toi on aina Millu p.llu)

Ihmettelin itsekin, kuinka joku Miia voi hyväksyä, että häntä kutsutaan Milluksi? Entäpä, jos nimensä olisikin Piia, niin?

En ymmärrä ns. "lempinimiä" muutenkaan. Jos henkilöllä on nimi, miksi se pitää vääntää joksikin muuksi? Kuten Leo=Leksa, Petri=Pete tai Alpo=Allu? Eivät edes lyhennä alkuperäistä nimeä. 

Minun nimeni on Seppo. Ei Sepe, Sepi tai muu vastaava. Seppo, kuten Räty. 

Arvatkaa montako kertaa letoasemalla törmätään tuohon?  Nimi varauksessa ja passissa ei täsmää.  Ainahan mua on sanottu... jepu jee. t 38 v katsellut    

Vierailija
2162/2168 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätski, kehopositiivinen, twisti, voikku, Millu (etunimestä lempinimi, mulle toi on aina Millu p.llu)

Ihmettelin itsekin, kuinka joku Miia voi hyväksyä, että häntä kutsutaan Milluksi? Entäpä, jos nimensä olisikin Piia, niin?

En ymmärrä ns. "lempinimiä" muutenkaan. Jos henkilöllä on nimi, miksi se pitää vääntää joksikin muuksi? Kuten Leo=Leksa, Petri=Pete tai Alpo=Allu? Eivät edes lyhennä alkuperäistä nimeä. 

Minun nimeni on Seppo. Ei Sepe, Sepi tai muu vastaava. Seppo, kuten Räty. 

Arvatkaa montako kertaa letoasemalla törmätään tuohon?  Nimi varauksessa ja passissa ei täsmää.  Ainahan mua on sanottu... jepu jee. t 38 v katsellut    

oon jimppu  pimppu ja onpa kumma kun en pääse US 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2163/2168 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maittava. Kera. 

Vierailija
2164/2168 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vetää. Joku voi koittaa korvata kaikki verbit vetämisellä, kuten toinen korvaa pilkut ja äähhit ningkulla tai vtu:lla

veti biisin hyvin...  

just näin.    veti hyvin biisin ja sit osti lihaa ja laitto  vihanneksia kylkeen.     t  naurettavat ns tatska  huippukokit   

Vierailija
2165/2168 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-luvulla syntyneillä on usein ärsyttäviä lempinimiä kuten Heikki "Wauhti" Korhonen tai Pekka "Gisse" Mäkinen. Sama ikäluokka käyttää myös kirjaimia niminä kuten Seppo S. Nieminen tai Lasse K. Jokinen.

Luultavimmin tuon toisen etunimen kirjaimen lisääminen johtuu siitä että samalla nimellä olisi muuten turhan paljon täyskaimoja. Suomessa on todennäköisesti aika monta Kari Korhosta ja Matti Virtasta, mutta vähemmän vaihtoehtoa Kari J. Korhonen tai Matti O. Virtanen. 

Vierailija
2166/2168 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Römpsä

Mulukku

Kirkkovene

Viineri

Suomessa muuten järjestetään kirkkovenesoutuja monille järvialueilla. Ota mielesi pois viemäristä!

https://www.takonsoutajat.fi/nain-paaset-kirkkovenesoudun-mukaan/

https://www.lappeenrannansoutajat.fi/kirkkovenesoutu/

https://www.aulankooutdoors.fi/service/kirkkovenesoutu/

Vierailija
2167/2168 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

normaali

Näin on. pitäisi korvata sanoilla tavallinen, tavanomainen , sovinnainen

Vierailija
2168/2168 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maittava. Ruokahalu menee ja oksennus nousee suuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän