Mitä teillä ruoaksi tänään?
Itse muutin suunnitelmaa, koska kalatiskillä oli niin hyvännäköisiä kuhafileitä eli ostin reilun 1kg kuhafileitä jotka joko paustan pannulla tai sitten uunin kautta sitruunasmetanahunnulla, kaveriksi valkosipuliperunat ja salaattia.
Kommentit (52)
Emma K. kirjoitti:
Uusien perunoiden jankkaajat. Nyt nostetut perunat ovat varhaisperunoita.
Uudet perunat nostetaan syksyllä.
Et voi tietää mitä pottuja meidän perunamaassa kasvaa.
Mikä marja sinulle on mieluisin näistä kolmesta: hilla, lakka vai suomuurain?
Entä onko lempipuusi honka, mänty vaiko kenties petäjä?
Minua jäi kiinnostamaan tuo joka epäili aloitustani luikuriksi, että miksi niin?
Jotenkin tosi surullista, tai jotain...
Ostin myös loimulohta eli pelkkiin kaloihin meni 48 tällä kertaa. Ei ole jokaviikkoinen tapa, mutta kyllä meillä kalaa syödään, edelleen, säännöllisesti, siis muutakin kuin kalapuikkoja.
Mutta että joku tekisi huijausviestin jostain kalan ostamisesta..🤔
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minua jäi kiinnostamaan tuo joka epäili aloitustani luikuriksi, että miksi niin?
Ostin myös loimulohta eli pelkkiin kaloihin meni 48 tällä kertaa. Ei ole jokaviikkoinen tapa, mutta kyllä meillä kalaa syödään, edelleen, säännöllisesti, siis muutakin kuin kalapuikkoja.
Mutta että joku tekisi huijausviestin jostain kalan ostamisesta..🤔Ap
Olihan se kuhan osto sullekin aika iso juttu, kun lähdit siitä nettiin ilmoittamaan...
eri
Meillä syödään tänään nakkikeittoa, oli meinaan halpoja ainekset. Perunat 0,68 euroa/kg, pakastejuurekset 0,52 euroa, ja nakit 2,25 euroa/900g paketti. Lidlistä tietysti, muualla on kaikki kallista.
T. Lidl-mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta että joku tekisi huijausviestin jostain kalan ostamisesta..🤔Ap
Olihan se kuhan osto sullekin aika iso juttu, kun lähdit siitä nettiin ilmoittamaan...
eri
Tarkallaan ottaen tein aloituksen siitä "mitä teillä syödään tänään" ja siihen on aika loogista vastata myös itse. Minusta tällaiset ketjut on mainioita, koska niistä saa ideoita omaan ruoanlaittorepertuaariin, se oli tässä se pointti.
Ap
Jauhelihaa ja tölkkipapuja. Ei jaksa nyt kokata. Lisäksi tietysti sipulia ja valkosipulia.
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Uudet perunat nostetaan syksyllä.Et voi tietää mitä pottuja meidän perunamaassa kasvaa.
Mikä marja sinulle on mieluisin näistä kolmesta: hilla, lakka vai suomuurain?
Entä onko lempipuusi honka, mänty vaiko kenties petäjä?
Uusi peruna -nimitystä käytetään syyskuun jälkeen myytävistä perunoista, siis niistä, joilla kellarit täytetään edellisen satokauden jälkeen.
Ymmärrättekö nyt uusista perunoista jankkaajat?
Nyt on varhaisperunoitten aika!
En tiedä vielä. Miesystävä söi aterian osaksi aikomani lihan, mun pitää sitten itselleni kehitellä jotain.
Ajattelin tilata pitsan tälle illalle. Ei nyt jaksa kokata, kun yleensä kokkaan joka päivä.
Naudan paahtopaistia + pippurikastike + varhaisperunat + fetasalaatti.
Kanafileistä kastike riisille, kukkakaalia, parsakaalia ja minitomaatteja.
Lohkoperunat, tomaattisilli, tomaattisalaatti aurajuustolla ja kermaviilikastike
Tonnikalapihvit ja avokado-tomaattisalaatti meillä.
Emma K. kirjoitti:
Varhaisperuna tarkoittaa niitä lajikkeita, jotka tekevät mukulan kasvukauden alussa ja joita pääsee syömään yleensä ensimmäisenä. Itse pidän enemmän myöhään kehittyvistä lajikkeista uutena perunanakin. Ostan kyllä näin kasvukauden alussa uutta perunaa, mutta varhaisperunana niiden maku ei ole parasta uutta perunaa.
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Uudet perunat nostetaan syksyllä.Varhaisperuna tarkoittaa niitä lajikkeita, jotka tekevät mukulan kasvukauden alussa ja joita pääsee syömään yleensä ensimmäisenä. Itse pidän enemmän myöhään kehittyvistä lajikkeista uutena perunanakin. Ostan kyllä näin kasvukauden alussa uutta perunaa, mutta varhaisperunana niiden maku ei ole parasta uutta perunaa.
Ei ymmärretä, vaikka rautalangasta vääntäisi.
Emma K. kirjoitti:
Älä saivartele!
Dieettipäivä, koska aamulla vaaka näytti kilon liikaa. Olen vain juonut teetä ja maitokahvia. Ajattelin iltapalaksi laittaa yhden noista pussikeitoista joka saattaisi olla parsakeitto. Huomenna menen pojan perheen vieraaksi lounaalle. Osaavat tehdä ihania vegaaniruokia mutta kahvini saan oikeaa maitoa!
Kyllä elämä voi olla ihanaa!
Spagettia jauhelihakastikkeella. Alan väsäämään ihan juuri ko. ruokaa.