Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikkalainen elintaso on heittämällä korkeampi kuin suomalainen

Vierailija
11.06.2022 |

Ei voi muuta kyllä todeta. Siis taviskeskiluokan. Talotkin ihan toista kuin Suomessa.

Kommentit (986)

Vierailija
21/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei asu kadulla sellaisia määriä ihmisiä kuin USA: ssa. Täällä ei ole myöskään sellaisia ghetto asuinalueita kuin USA:ssa.

Täällä pystyy myös sairastumaan ilman yksityistä ssirasvakuutusta.

Vierailija
22/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyys jenkeissä 3.6%

työttömyys suomessa 7.8%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse itärannikolla lähes 10v asuneena voin sanoa, että AP:lta tuntuu puuttuvan tietty syvyys ja kokonaiskuva. 

Vierailija
24/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä pärjää niin kauan hyvin ja elää leveästi, kun on saanut koulutuksen, on hyväpalkkaisessa työssä ja terve. Silloinkin tosin pitää tehdä todella pitkää päivää, lomia ei ole ja kaikesta maksat itse. Koulutus maksaa, terveydenhuolto maksaa, kaikki maksaa. Sosiaaliturva on heikko, työttömyysturva on heikko, terveydenhuolto heikko jos sinulla tai työantajallasi ei ole varaa maksaa.

Ihmisten luottamus toisiinsa on heikko, yhteiskunta on voimakkaasti jakautunut, mahdollisuuksia luokkanousuun ei juuri ole. Sellainen ihmemaa.

Sinulla oli varmaan peruskoulussa kaikissa aineissa kumppi. Oikea neuvostasuomalainem.

Vierailija
25/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei asu kadulla sellaisia määriä ihmisiä kuin USA: ssa. Täällä ei ole myöskään sellaisia ghetto asuinalueita kuin USA:ssa.

Täällä pystyy myös sairastumaan ilman yksityistä ssirasvakuutusta.

Tällä kaikki on köyhiä ja vain osa käy töissä. Reilua?

Vierailija
26/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänlaatu onkin sitten toinen juttu. Pitkät työpäivät, ei lomia. Huonosti palkatut joutuvat tekemään kahta tai kolmea työtä, eivätkä sittenkään meinaa pärjätä. Iso osa palkasta kuluu sairausvakuutuksiin. Jos jää työttömäksi, pankki ottaa talon haltuunsa ja sitten asut autossasi.

Elämänsä voi sössiä missä tahansa maassa. Silti keskiluokan ja kouluttautuneen kannattaisi asua ennemmin Usassa kuin Suomessa verotettavana kuoliaaksi. Keskipalkka verojen jälkeen on täällä tuplat suomalaiseen.

Minä kyllä maksan mieluummin veroja kuin tuhansia euroja vuosittaisesta sairausvakuutuksesta.

Vierailija
27/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänlaatu onkin sitten toinen juttu. Pitkät työpäivät, ei lomia. Huonosti palkatut joutuvat tekemään kahta tai kolmea työtä, eivätkä sittenkään meinaa pärjätä. Iso osa palkasta kuluu sairausvakuutuksiin. Jos jää työttömäksi, pankki ottaa talon haltuunsa ja sitten asut autossasi.

Elämänsä voi sössiä missä tahansa maassa. Silti keskiluokan ja kouluttautuneen kannattaisi asua ennemmin Usassa kuin Suomessa verotettavana kuoliaaksi. Keskipalkka verojen jälkeen on täällä tuplat suomalaiseen.

Minä kyllä maksan mieluummin veroja kuin tuhansia euroja vuosittaisesta sairausvakuutuksesta.

Minä käyn työterveydessä ja yksityislääkäreillä. Miksi maksan muiden terveydenhuollosta? Mitä se mua kiinnostaa?

Vierailija
28/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengenvaarallisesti Lihava ohjelmassakin tosi monella työkyvyttömällä on iso omakotitalo ja uusi auto. Verotus siellä paljon kevyempää.

Vierailija
29/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskipalkka jenkeissä 70 ktaalaa/vuosi

keskipalkka suomessa 46 ktaalaa/vuosi

Jenkeissä päiväkotimaksut ja lasten jatko-opintojen hinnat ovatkin sitä luokkaa että moni palaa mieluusti kotiin, jos ei saa jotain näpsäkkä luokan paras pallonheittäjö stipendiä.

Äiti vielä tietenkin kotona eli isän palkalla mennään, jos mennään.

Vierailija
30/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Töissä käyvä ei voi käyttää julkisia palveluita.

Vierailija
31/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne talot kestä yhtään myrskyjä. Kamalaa katsottavaa nuo remonttiohjelmat, kun kosteuseriste on täysin tuntematon käsite. 

Vierailija
32/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Nämä nettopalkkaihastelijat eivät myöskään huomioi, mitä kaikkea siitä nettopalkasta pitäisi Yhdysvalloissa maksaa.

Vierailija
33/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengenvaarallisesti Lihava ohjelmassakin tosi monella työkyvyttömällä on iso omakotitalo ja uusi auto. Verotus siellä paljon kevyempää.

Nillä on usein vuokra-autoja, mutta autot on siellä kyllä halvempia. Ne talot voi olla aika hökkeleitä, ei välttämättä perustuksia ollenkaan ja ohuet seinät. Ne on usein lämpimillä alueilla ja vastaa rakennusmateriaaleiltaan jotain vajaa Suomessa. 

Vierailija
34/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä synnyttäneet äidit töihin parin viikon äitiysloman jälkeen ellei mies elätä koko perhettä. Voisitte joskus arvostaa etuoikeuksianne vaikka suomalaisuutta onkin trendikästä haukkua ja hävetä.

Vierailija
35/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Nämä nettopalkkaihastelijat eivät myöskään huomioi, mitä kaikkea siitä nettopalkasta pitäisi Yhdysvalloissa maksaa.

Tässä pari viikkoa sitten tuli ohjelma, kuinka lääkkeet on todella kalliita ja lääkefirmoila on monopoleja, niin että korvaavia lääkkeitä ei saa ostaa. Moni diabeetikko jättää lääkkeensä ostamatta, koska ei ole varaa.  Sen sijaan taas roskaruoka on aika halpaa. 

Vierailija
36/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää sinua muuttamasta sinne?

Muista, että terveydenhuolto on sidottu työpaikan vakuutukseen. Koulutus on maksullista- jopa amistutkinto tai amk tutkinto on niin kallis, että vanhemmat säästää koulutusta lapsilleen koko elämänsä. Myös eläke on itse säästettävä. Sosiaaliturvaa ei ole. Loma on 2 viikkoa/ vuosi, jos sitäkään. Työtä tehdään 6- 7 päivää viikossa 12 h/ päivä. Lääkkeet maksavat siellä 10x. Bensa on halpaa, ja roskaruoka. Terveellinen ruoka on kallista.

Vierailija
37/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen USA:laisessa lafkassa töissä. En kuitenkaan koskaan ole käynyt siellä vaikka juttelen heidän kanssaan joka päivä Zoomin kautta. Se on tulos tai ulos, tiedä sitten mitä tapahtuisi jos siellä fyysisesti asuisi. Olen lukenut että monet Feissarin modet asuu autoissaan Kaliforniassa ja Hollywood on täynnä teltoissa asuvia. Ex väitti että Arizonassa on isot ja halvat talot, en kuitenkaan suostunut muuttamaan sinne. Suomi on ihan hyvä maa maailman mittapuulla, harvaanasuttu ja suht turvallinen. Lähes kuka tahansa voi ostaa tuvan jostain korvesta jos on edes jotain tuloja.

Vierailija
38/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää sinua muuttamasta sinne?

Muista, että terveydenhuolto on sidottu työpaikan vakuutukseen. Koulutus on maksullista- jopa amistutkinto tai amk tutkinto on niin kallis, että vanhemmat säästää koulutusta lapsilleen koko elämänsä. Myös eläke on itse säästettävä. Sosiaaliturvaa ei ole. Loma on 2 viikkoa/ vuosi, jos sitäkään. Työtä tehdään 6- 7 päivää viikossa 12 h/ päivä. Lääkkeet maksavat siellä 10x. Bensa on halpaa, ja roskaruoka. Terveellinen ruoka on kallista.

Meilläkin on työterveyshuolto eikä terveyskeskukseen pääse. Helsingissä 6 viikkoa jono lääkärille, jos julkiselle yrittää. Koulutus voi olla myös ilmaista. Ei kaikki mene yksityiskouluihin jenkeissäkään. Järkevä suomalainenkin kerää vanhuudenturvaa, eläkejärjestelmä tulee romahtamaan nopeasti kun työntekekijöitä ei ole, on vain joutilaita.

Vierailija
39/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn työterveydessä ja yksityislääkäreillä. Miksi maksan muiden terveydenhuollosta? Mitä se mua kiinnostaa?

Kuljettaako yksityisambulanssi sinut myös yksityissairaalaan, kun sydänkohtaus iskee?

Vierailija
40/986 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverille tuli mahdollisuus vaihtaa USA:an töihin. Kävi tutustumassa firmaan ja totesi, että työehdot ovat selkeästi paremmat Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi