Olen 44-v nainen ja huomannut ihan hiljattain, että olen ihan ilmaa kukaan ei enää katso
Vielä viime vuonna sain paljonkin kiinnostuneita katseita (miehiltä) Nyt ei katso kukaan.. On kait jokin maaginen raja, kun ikä on 44 ja siitä eteenpäin niin ei enää ole kiinnostava. Vai olenko vuodessa muka äkki-rupsahtanut niin paljon? Tekisi mieli ottaa jokin nuorentava kauneustoimenpide kasvoihin, joka nuorentaisi niin, että olisi taas nuorempi ja kiinnostavampi. Vähän surullista tuntea olevansa niin ilmaa, ettei kukaan katso enää..
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Jestas. Onneksi en ole ollut ikinä erityisesti katseiden kohteina. Ehkä sitten harmittaisi niiden puute. Jos haluat katseita, älä ainakaan leikkaa lyhyttä tukkaa tai anna itsesi lihoa. Tämä tätityyli pitää hyvin suojassa ;).
lihomisessa on se vaara, että rinnat kasvaa ja jotkut miehet on niiden perään, mutta kiitti vinkistä tuon tukan suhteen. Tilaan ajan kampaajalle ja leikkautan jonkun pottalookin.
Oon 40 ja ainakin vielä katsotaan. Se on mulle yks hailee, mutta mikä tässä ikääntymisessä on mahtavaa, ammatillinen arvostus on noussut. Mun sana ja mielipiteet painaa enemmän kuin koskaan aiemmin. Enää ei jatkuvasti kyseenalaisteta. Eli siinä mielessä on käynyt päinvastoin, että ennen olin ilmaa, enää en ole. Sinänsä tyhmää, koska mun ammatillinen osaaminen on ollut samaa tasoa, jopa parempi 10 vuotta sitten. Omapa on työnantajan häpeä.
Vierailija kirjoitti:
katsomisestakin voi saada metoon, joten ainakin selvänä miehet osaavat olla katsomatta
Miehet katsoo selvänä, ihan varmasti katsoo. Kännissä ne tarraa kiinni... se on metoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, nyt voidaan haukkua kaikki nelikymppisiä naisia.
On se ainakin vaihtelua teidän iänikuiseen miesten haukkumiseenne.
Olen 44-vuotias mies ja en käy enää parikymppisestä. Eturauhanen reistailee, eikä testoarvotkaan enää ole hyvät. Äksyilen vaimolle ja vartalooni on tullut naismaisia piirteitä. Kaipa on hyväksyttävä, että vanhuus ei tule yksin. Vehjekään ei nouse enää edes aikuisviihdetta katsellessa. Eikä edes kiinnosta.
Mutta lääkäri sanoi lohdukseni, että vaivani ovat ihan yleisiä miehen elämään liittyviä, ennemmin tai myöhemmin ilmaantuvia vanhuuden tuomia harmeja. Eli hyvin yleistä jo tässä iäsdä.
Harkitsimme iltatähteä vaimon kanssa, mutta lopulta en halunnut ottaa riskiä, koska siittiöiden laatu alkaa myös vanhoilla miehillä heiketä. Vaimo saa mennä ottamaan nuorempaa spermaa jos vauvaa mielii. En ota riskiä että siittiössäni on kromosomissa jo muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on sinun sisäisestä olostasi, joka näkyy ulospäin. Viime vuonna olit varmaan iloisempi, ja iloisuus vetää puoleensa.
Ei se,vaan keski-ikäiset naiset ovat ilmaa. Tämä on fakta. Ja tapahtunut vuosisatoja.
Tää ei pidä paikkaansa ja mun mielestä näitä myyttejä ei pidä levitellä, koska se vaan pahentaa asiaa. Hyväryhtiset, hyvinvoivan näköiset naiset herättää huomiota vaikka olisivat 60.
Olen itse 44 ja mua todellakin katsotaan edelleen ja koen sen vain ahdistavana. Olen kyllä hoikka ja iloinen, uskon että sellainenkin vaikuttaa; herättää huomiota siis. Vaikka on mua aina katsottu, vaikka olisin vihaisena. Surkuhupaisinta oli, kun joku mies sanoi, että olet kaunis vihaisena. 🤦
Itse ajattelen, että pitäisi pyrkiä pois ulkonäkö-yhteiskunnasta. Ei pitäisi kehua ulkonäöstä vaan mm. osaamisesta, ystävällisyydestä, muiden huomioonottamisesta, rehellisyydestä. Siksi kai mua on jo vuosia ärsyttänyt saamani ulkonäkö-kommentit. Jos joku on sanonut "olet kaunis", olen pamauttanut takaisin, että mitä sitten. Ärsyttävintä on, että mun esimies (nainen) sanoo tosi usein nähdessämme, että näytän hyvältä. Kerään rohkeutta sen sanomiseen, että mun ulkonäkö ei liity mitenkään työsuhteeseeni.
Vierailija kirjoitti:
Pertti, edellenkään sinä et ole nainen
hyvä:-Dpertti on varmaan 59v?kukaan nainen koskaan vilkaissut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on sinun sisäisestä olostasi, joka näkyy ulospäin. Viime vuonna olit varmaan iloisempi, ja iloisuus vetää puoleensa.
Ei se,vaan keski-ikäiset naiset ovat ilmaa. Tämä on fakta. Ja tapahtunut vuosisatoja.
Tää ei pidä paikkaansa ja mun mielestä näitä myyttejä ei pidä levitellä, koska se vaan pahentaa asiaa. Hyväryhtiset, hyvinvoivan näköiset naiset herättää huomiota vaikka olisivat 60.
Olen itse 44 ja mua todellakin katsotaan edelleen ja koen sen vain ahdistavana. Olen kyllä hoikka ja iloinen, uskon että sellainenkin vaikuttaa; herättää huomiota siis. Vaikka on mua aina katsottu, vaikka olisin vihaisena. Surkuhupaisinta oli, kun joku mies sanoi, että olet kaunis vihaisena. 🤦
Itse ajattelen, että pitäisi pyrkiä pois ulkonäkö-yhteiskunnasta. Ei pitäisi kehua ulkonäöstä vaan mm. osaamisesta, ystävällisyydestä, muiden huomioonottamisesta, rehellisyydestä. Siksi kai mua on jo vuosia ärsyttänyt saamani ulkonäkö-kommentit. Jos joku on sanonut "olet kaunis", olen pamauttanut takaisin, että mitä sitten. Ärsyttävintä on, että mun esimies (nainen) sanoo tosi usein nähdessämme, että näytän hyvältä. Kerään rohkeutta sen sanomiseen, että mun ulkonäkö ei liity mitenkään työsuhteeseeni.
Samoilla linjoilla. Oon joskus tokaissut "oot hyvän näkönen" kommenttiin että en oo pelkästään näköinen vaan mä olen hyvä. Kusipäisyydeksihän tuo tietty leimataan koska eihän naisen kuulu luulla itsestään liikoja. Mutta ihan se ja sama mulle.
Minä olen 67-vuotias, vähän olen pulskistunut kun en ole viitsinyt hoitaa itseäni. Just kävin kaupassa, kaksi miestä kysyi kahville, yksi likipitäen ajoi tieltä kun katsoi niin tarkkaan ja kaupassa kaikki tuttavamiehet jäi juttelemaan pitkäksi aikaa, olen kuulema piristävä näky. Yksi aikoi jättää vaimonsa jos hänet huolin. En huoli!
Ja tämä kaikki on totta. Tytärtäni (oli myös kaupassa omilla asioillaan) oli meno naurattanut, kun oli sivusta seurannut. Olen leski, elänyt yksin liki 20 v.
Mä en oo ikinä kerännyt mitään katseita.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän se haittaa? Miks niiden pitäis sua kattoo? Tuntuuko se jotenki hyvältä? Siis että joku random äijä tuijottaa sua?
Ihailu tuntuu usein ihmisestä kuin ihmisestä hyvältä. Ei siinä ole mitään outoa tai kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 67-vuotias, vähän olen pulskistunut kun en ole viitsinyt hoitaa itseäni. Just kävin kaupassa, kaksi miestä kysyi kahville, yksi likipitäen ajoi tieltä kun katsoi niin tarkkaan ja kaupassa kaikki tuttavamiehet jäi juttelemaan pitkäksi aikaa, olen kuulema piristävä näky. Yksi aikoi jättää vaimonsa jos hänet huolin. En huoli!
Ja tämä kaikki on totta. Tytärtäni (oli myös kaupassa omilla asioillaan) oli meno naurattanut, kun oli sivusta seurannut. Olen leski, elänyt yksin liki 20 v.
Piristävä näky? Miltä oikein näytät? Olen parikymppinen eikä kukaan edes vilkaise päin saati sano mitään ikinä missään ja olen mielestäni ihan normaalin näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki, itse olen 76-vuotias ja varsin muodottamaksi lihonut ja mielenterveyshäiriöinen ja ilkeäkin.
Komeat 20-vuotiaat kryptomiljonäärit jonottavat oveni takana, että voisivat hengittää edes samaa ilmaa kanssani, mutta minäpä elelen mieluummin kissojeni ja siskojeni kanssa! Ottajia olisi vaikka kuinka paljon, kaikista miesten ikä-, rotu- tulo- ja koulutusluokista, sen kun vain valitsisi! Eilenkin Ferrarista vihellettiin perääni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että jotkut osaakin olla pahanilmanlintuja... hohhoijaa. Eihän ulkonäöstä kehuminen ole pois muista asioista. Kyllä ihmisestä tuntuu hyvältä kuulla näyttävänsä hyvälle (siis yleisesti ottaen, ehkä ei sinusta, koska olet selvästi tietoinen itsekin omasta ulkonäöstäsi, selvästi on noussut päähän jo.) Sinä et tiedä miksi joku ulkopuolinen sinua tuijottaa. Ei kannata tehdä johtopäätöksiä ja ahdistua niiden pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä kaikki on totta. Tytärtäni (oli myös kaupassa omilla asioillaan) oli meno naurattanut, kun oli sivusta seurannut. Olen leski, elänyt yksin liki 20 v.Hyvä esimerkki, itse olen 76-vuotias ja varsin muodottamaksi lihonut ja mielenterveyshäiriöinen ja ilkeäkin.
Komeat 20-vuotiaat kryptomiljonäärit jonottavat oveni takana, että voisivat hengittää edes samaa ilmaa kanssani, mutta minäpä elelen mieluummin kissojeni ja siskojeni kanssa! Ottajia olisi vaikka kuinka paljon, kaikista miesten ikä-, rotu- tulo- ja koulutusluokista, sen kun vain valitsisi! Eilenkin Ferrarista vihellettiin perääni!
Oletko h o m o ?
Tämä valittaa sitä, kun kukaan ei enää katso ja toiset valittavat sitä, kun heitä tuijotetaan yhtenään. Mikä tässä sitten olisi hyvä?
Jospa ap on viimein onnistunut saamaan ulkonäkönsä sellaiseen kuosiin, että ei enää herätä yhtä paljon huomiota kuin ennen. Tai sitten ympäristössä on tapahtunut joku muutos niin, että ap ei enää ole niin erikoinen nähtävyys kuin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas pukeuduin säkkeihin ettei katsota, nyt vanhana saa pukeutua rauhassa aivan miten haluaa eikä enää kiinnosta katsotaanko vai eikö.
Sama täällä. Parasta on, kun ei tarvitse enää epätoivoisesti nauraa miesten " hauskoille" jutuille töissä. Se on pahuksen raskasta varsinkin kun nähtävissä on, että sillä on vaikutusta työelämässä. Vapauttavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä kaikki on totta. Tytärtäni (oli myös kaupassa omilla asioillaan) oli meno naurattanut, kun oli sivusta seurannut. Olen leski, elänyt yksin liki 20 v.Hyvä esimerkki, itse olen 76-vuotias ja varsin muodottamaksi lihonut ja mielenterveyshäiriöinen ja ilkeäkin.
Oletko h o m o ?
On se. Kaappi kutsuu.
Minua ei taas ole ainakaan hyvässä mielessä katsonut juuri kukaan. Ei nyt alle 30 v:nä eikä nuorempanakaan. Tosin ehkä hyvä niin ja en kaipaa huomiota. Tietysti kehuja kivempi silti kuunnella kuin pilkkaa. Mitä olen saanut kuulla.
Voivoi, olet ap pahasti myöshässä. Itse aloin siinä 36-vuotiaana seurustelemaan vakavasti, ja jätin ulkonäköhömpötykset taakse. Nyt sinun ikäisinäsi me täällä mieheni kanssa rupsahdamme yhdessä!
Ei haittaa yhtään ettei kukaan vilkuile, enkä edes huomaisi jos joku niin tekisi, koska en ole enää orientoitunut siihen hommaan, vaan minulla on elämässäni aivan uudet tuulet!
Mutta lääkäri sanoi lohdukseni, että vaivani ovat ihan yleisiä miehen elämään liittyviä, ennemmin tai myöhemmin ilmaantuvia vanhuuden tuomia harmeja. Eli hyvin yleistä jo tässä iäsdä.