Yök mikä eväiden löyhkä taas junavaunussa! Ottakaa mukaan joku pähkinäpussi tms, on kumma jos ei aikuinen ihminen muutamaa tuntia pärjää...
Jo Kouvolan kohdalla idän radalla pitää aina kaivaa ne meetwurstibanaani hunajamarinaadit esiin.
Kommentit (500)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kunkkn eväitä syvän ihmisen tilanteen, onko esim. ehtinyt syödä koko aamuna/ päivänä yhtään mitään ennen matkaa.
Hanki oma auto, jos et kestä muita ihmisiä ja normaalia elämää.
Kumma kun ei hanki sellasta työtä että olisi varaa ajaa omalla autolla 🤔
Kun on työuransa alussa, pitää vähän aikaa tienata, että on varaa ostaa se auto ja kun junamatkoihin menee rahaa, se on säästöistä on pois. Itse ostin auton kun olin ollut kolme vuotta vakityössä. T. numero 12, joka kulki ennen junalla joka toinen viikonloppu läheistensä luokse. Eikä se auta, vaikka on varaa syödä ravintolavaunussa, jos sieltä on kaikki loppu. Lisäksi ne olivat perjantaisin aina täynnäkin kaljan juojia. Sunnutnaisin oli parempi tilanne, kun söin lähtiessä ja 8 tunnin matkalla pärjäsin kahvilla, sillion oli vaihtoyhteyspysäkillä aikaa käydä asemalla ottamasas se kahvi ja voileipä ja junankaan tarjonta ei ollut niin loppu kuin perjantaisin.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, hyvä Ap. Valitettavasti joidenkin ihmisryhmien, kuten meidän diabeetikkojen, täytyy syödä vähän, mutta usein, pitääksemme sokeritasapainomme edes jotenkin hallinnassa. Sokeriarvot on pidettävä kunnossa myös junamatkoillamme, että pystymme itse poistumaan määräasemalla junasta ilman pelastuslaitoksen apua. Anteeksi meidän kaikkien puolesta.
Pähkinä-rusinat ovat hyvää popsittavaa diabeetikolle sokeriarvojen ylläpitoon ja ravintolavaunu löytyy vaunusta 3.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on kyllä hajuaistissa vikaa jos normaali, ei-pilaantunut ruoka löyhkää.
Niinpä. Se sun edellisenä päivänä kelmuun pakattu homejuustopizzahan suorastaan hivelee hajureseptoreita.
Oletteko koskaan miettineet että osa käyttää junia päivittäin työmatkojen tekemiseen. Enkä puhu nyt paikallisjunista, vaan ihan niistä pitkänmatkanjunista. Nykyään ei ole itsestään selvää että pariskunta löytää samalta paikkakunnalta töitä ja toinen voi joutua pitkänkin matkan matkustamaan. Itse nimittäin tein tätä melkein viisi vuotta. Ja jos päivä venyi pitkäksi, niin todellakin söin välipalan junassa. Ja vaikka ok palkka, niin ei sitä nyt siltikään viitsi montaa kertaa viikossa maksaa ravintolavaunun hinnoista.
Onneksi ei tarvitse matkustaa julkisilla kulkuneuvoilla yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää kulje junalla, mutta kun kuljin, niin lähdin suoraan töistä puoli neljältä ja ehdin aina junaan juuri ja juuri, ei ollut aikaa käydä edes kahviossa välillä. Kyllä mulla jo viideltä oli nälkä, kun olin syönyt puolilta päivin lounaan. Ravintolavaunussa olisi ollut varaa käydä, mutta muutamankin kerran sattu, että sieltä oil kaikki loppu tai korttilaite ei toiminut ja olin unohtanut varata käteistä mukaan. No opin varaamaan sitä käteistä, mutta silti oli joskus kaikki loppu. Kun kotona olin vasta noin kymmeneltä, niin kyllä siinä jotain piti syödä. Pähkinöille tosin olen allerginen. Seinäjoelta nousin etelästä tulevaan junaan ja päätepysäkiltä oli vielä bussilla mentävä, siksi niin pitkä matka. Tuossa junassa oli juuri perjantaisin se tilanne, että ravintolavaunusta oli ruoka loppu. Liekö vielä samaa? En enää kulje tuota väliä, ostin auton ja muutenkaan ei enää ole tarvetta erinäisistä systä.
Lisäys, en käynyt enkä edelleenkään käy lounaspaikoissa, sillä syön aika kevyen lounaan kun työkin on fyysisesti kevyttä. Eikä olis aikaakaan, ei ole mitään paikkaa työpaikan lähellä, konttori on kaupungin laidalla ja siellä ei ole ruokapaikkoja kävelymatkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Pasilan jälkeen saa eväspaketit avata. Nam!
Possulla suu nassuttaa ja kuola valuu suupielistä jo ennen kuin eväspaketit kaivetaan laukusta.
Pahinta on koko matkan ajan löyhkäävä energiajuoma...Itse joudun syömään pidemmillä matkoilla verensokerin takia, mutta syön esim. rusinoita, tuoreen omenan tms. evästä, mikä ei löyhkää muille asti.
Pitää syödä se 6 kertaa päivässä jottei vaan verensokeri pääse laskemaan normaalille tasolle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, hyvä Ap. Valitettavasti joidenkin ihmisryhmien, kuten meidän diabeetikkojen, täytyy syödä vähän, mutta usein, pitääksemme sokeritasapainomme edes jotenkin hallinnassa. Sokeriarvot on pidettävä kunnossa myös junamatkoillamme, että pystymme itse poistumaan määräasemalla junasta ilman pelastuslaitoksen apua. Anteeksi meidän kaikkien puolesta.
Pähkinä-rusinat ovat hyvää popsittavaa diabeetikolle sokeriarvojen ylläpitoon ja ravintolavaunu löytyy vaunusta 3.
Ap
Mutkun ei voi laskea sen ravintolavaunun varaan sen takia kun siellä ei toimi milloin mikäkin tai ruuat onl oppu. Pähkinöitä ei kaikki voi syödä ja tiesitkös ap, että osa muiat matkustajista voi olla pähkinöille tosi allerginen? Onko sun napasi tärkeämpi? Ehdota parempia.
Olen diabeetikko ja minun on syötävä melkein koko ajan!
Nälkäinen ihminen vaan valitaa.Kun itsellä ei eväitä ja hän saa haistella,sillä nälkä ei lähde. Ymmärtäisin jos olisi elokuva teatterista valittanut. Kun siellä syödään ja suu auki.On kun retkellä olisivat 1 lefaa ei kyetä olemaan ilman mussutus ja syödä suu kiinni!
Toivottavasti ei mitään isompaa kriisiä tule Suomeen, kun porukka on niin heikkoa tekoa.
Pliis älkää ottako evääksi:
-mitään missä on kananmunaa
-mitään missä on kalaa
-sitrushedelmiä
-banaaneja
Vaihtoehtoja löytyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko noin hajuherkät kuin ap hommata itselleen auton ja matkustaa sille turpa mutrussa yksinään?
Sinua ei sitten varmastikaan haittaa, jos haisen vanhalle viinalle ja tuhnuttelen kananmunapieruja vieressäsi koko matkan Helsingistä Rovaniemelle?
No hyvä.
Eiköhän paikkaakin voi vaihtaa jos noin epäkohtelias yksilö sattuu viereen istumaan. Nolaat siinä vain itsesi.
Tiedätkö, että ne sun jogurttiviikset ja hammasväleihin jäävät ruoanjämät sekä kielen pinnalle jäävä ruokakarsta, joiden löyhkää huohotat loppumatkan eivät haise yhtään sen paremmalle.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei mitään isompaa kriisiä tule Suomeen, kun porukka on niin heikkoa tekoa.
Niin, voisi sinulta mennä pasmat sekaisin.
Viimeksi kun kuljin junalla oli pakko ottaa eväät. Oli niin kiire että en ollut syönyt kuin aamulla välipalapatukan. Ravintolavaunusta ei saa välttämättä mitään kun kaikki loppu paitsi olut.
Eväitä olen mutustanut junassa tasn kerran elämässäni. Sori siitä hei.
Vierailija kirjoitti:
Pliis älkää ottako evääksi:
-mitään missä on kananmunaa
-mitään missä on kalaa
-sitrushedelmiä
-banaanejaVaihtoehtoja löytyy kyllä.
Pliis, älä määrää mitä saan ottaa evääksi.
Pasilan jälkeen saa eväspaketit avata. Nam!