Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäristä soitettiin eka puhelu torstaina ja perjantaina tuli kirje etten ole täyttänyt työnhakuvelvoitetta?

Vierailija
11.06.2022 |

Mitä tää nyt on? Puhuttiin kyllä puhelimessa että kuukauden tarkastelujaksolla pitää hakea 4 työpaikkaa. Oon jääny työttömäksi viime sunnuntaina ja torstaina sain ekan puhelun sieltä. Tämmöistä prseilyäkö tää työkkärin kanssa asiointi on?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin ongelma on se että resurssit ovat liian vähäiset suhteessa työttömien määrään. Koulutusvaatimuksena työkkärin työntekijäksi tulee olla korkeakoulututkinto, pitää osata kieliä yms yms. Työ on vaativaa, asiakkaat antavat jatkuvasti negatiivista palautetta, lait ja palvelut muuttuvat kokoajan ja kaikki pitäisi osata täydellisesti jokaisen asiakkaan kohdalla. Iso osa työntekijöistä toteaa vuoden parin sisällä että helpommin ja parempaa palkkaa saa muualla. Puutteellinen perehdyttäminen, huono töiden organisointi ja liiallinen asiakasmäärä per työntekijä näkyy asiakkaalle epäsopivien palvelujen ja työpaikkojen tarjoamisessa sekä virheinä.

T. Työkkärin täti

Ja höpsis taas.

Koko teidän organisaatiotanne ei tarvita.

Vierailija
22/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin ongelma on se että resurssit ovat liian vähäiset suhteessa työttömien määrään. Koulutusvaatimuksena työkkärin työntekijäksi tulee olla korkeakoulututkinto, pitää osata kieliä yms yms. Työ on vaativaa, asiakkaat antavat jatkuvasti negatiivista palautetta, lait ja palvelut muuttuvat kokoajan ja kaikki pitäisi osata täydellisesti jokaisen asiakkaan kohdalla. Iso osa työntekijöistä toteaa vuoden parin sisällä että helpommin ja parempaa palkkaa saa muualla. Puutteellinen perehdyttäminen, huono töiden organisointi ja liiallinen asiakasmäärä per työntekijä näkyy asiakkaalle epäsopivien palvelujen ja työpaikkojen tarjoamisessa sekä virheinä.

T. Työkkärin täti

Uskon, että tuollaisia ongelmia on. Mutta kyllä virkailijalla sen verran pitäisi ns. maalaisjärkeä olla, että ei kehota työtöntä hakemaan pakettiauton tai kuorma-auton kuljettajaksi, jos ajokorttia ei ole lainkaan tai se ei oikeuta ajamaan noita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin käit työttömäksi? Olet täyttänyt netin kautta kaikki työnhakuusi liittyvät kaavakkeet?

Vierailija
24/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Työkkärin täti

Paljonko palkka sitten on korkeakoulutetulle? Entä onko teillä mitään etuja palkan päälle? Millainen on työterveyshuolto?

Ja ehkä tämä ei ole aivan OT, koska olen työtön, akateemisesti koulutettu ja etsin töitä.

Vierailija
25/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te - toimistot lakkautetaan 01.12.2024 jonka jälkeen työttömät siirtyvät kuntien työnsuunnittelijoiden vastuulle.

Vierailija
26/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko kirje fyysinen eikä mikään dikitaalinen kirje? kirjeiden tulemisessa voi mennä par päivää, joten saatettu lähettää ennen puhelua. kannattaa katsoa että mitä päivämääriä on kirjeeseen laitettu.

Vierailija
27/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän faktatietoa, jotta voisi sanoa, mistä on kyse. Näillä epämääräisillä tiedonmuruilla voi kyllä haukkua järjestelmän sekä te-toimiston työntekijän, mutta siitä nyt on aika vähän hyötyä. Ap voisi lukea sen saamansa kirjeen ja ottaa yhteyttä sen lähettäneeseen tahoon, jos vielä on jotain epäselvää.

Vierailija
28/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne lähettivät kirjeen automaattisesti heti työttömäksi ilmoittautuessa. Ei moisella pitäisi olla paljoa väliä elleivät sitten ole kassaan/kelaan lähettäneet kielteistä lausuntoa työttömyysetuuden maksatusta koskien.

Vierailija
29/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pellet TE toimistossa, mutta myös pellet valtionjohdossa. Keksitään muutama uusi termi "työmarkkinatori" ja ta-daa - meillä on uusi uljas malli (kopsattu sisällöltään 98%sesti) jostain  edeltävästä mallista. 

Mutta jostainhan pitää pusertaa rahat Mariinin poseeraukselle lady Di:na (siis suora laina luotiliiveineen päivineen) Ukrainan sotaa kärsivien  joukossa, Mariinin poseeraus lätkän mm-katsomossa jne. Mikä ettei kaikista heikoimmassa asemassa olevien selkänahoista? Kansa kärsii ja nukkeministeri esiintyy.

Vierailija
30/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

et siis vastannut sinulle osoitettuun kirjeeseen?

Olet omalla toiminnallasi aiheuttanut työttömyyden jatkumisen

Vierailija
31/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no itselle työkkäri ehdotti keväällä, että hae pakettiautonkuljettajan pestiä. Muuten ihan olisin voinut hakea, mutta "pienoinen" ongelma saattaa olla se, että mulla ei ole ajokorttia :D

kätevää pummeille. tuolla syyllä saat varmaa sossusta taksinkin siiderinhakureissujasi varten

"Tuolla syyllä" Luulet siis että se on tekosyy, ettei hae paikkaa. Mitä älyä on hakea paikkaa kun ei ole koulutusta autolla ajamiseen, haloo...

Ei missään nimessä kannata  jättää hakematta. Ilmoittaa vaan hakemuksessa todenmukaisesti, ettei korttia ole. Ei sinne silloin töihin pääse. Hakea pitää idioottimaisiakin paikkoja jos näin käsketään.

Mulle tuli karenssi koska laittoivat juuri vastaavaan. Peräti olisi laitonta mennä töihin johon olisi tarvinnut usean vuoden koulutusta, soitin sinne ja asia sillä selvä mutta koska en ollut paikan päällä käynyt tuli karenssi.

Eli paikan päälle ja varmuuden vuoksi käynnistä lomake itselle samalla kertaa. Nauhoite soitosta ei riitä, eivät ala kuuntelemaan.

Eivät joka paikasta tarkista käyntejä ja saattaa olla eri toimistoilla eri käytännöt mutta mikä tahansa älyttömyys ja sinne pitää mennä. Käytännössä saikkua hakemaan vielä varmuuden vuoksi, nyt ei kyllä oikein kannattaisi turhan päiten missään käydä, kaikista vähiten terveyskeskuksissa jonottamassa saikkulappusia johtuen koronaepidemiasta mutta työkkärille se taitaa olla ylhäältä määrätty tarkoituskin tartuttaa työttömiin koronaa.

Vierailija
32/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan säästöä .

Toivottavasti oet vihreä vasemmistolainen,että saat tuntea omissa nahoissasi sen politiikan vaikutuksia mitä toivot. 

Rehellisesti.Tämä on kamalaa.Nyt otetaan ne pienetkin rahat pois meiltä että voimme kuskata ulkomaille isoja avustuksia. 

Vierailija
33/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuukauden hakujakso mut sun ois pitäny ton yhden vuorokauden aikana hakee? Varmaan joku järjestelmävirhe toi kirje.

Järjestelmävirhettä veikkaan minäkin. Sain uhkailukirjeen työkkäristä etten muka ole tehnyt läksyjä. Teksti oli sitä byrokratiaa mitä yritin kääntää suomeksi. Soitin työkkärin tädille ja kysyin mitä tämä tarkoittaa? Olin varmistanut että olen tehnyt läksyt ja lähettänyt kaikken ajoissa.

Hän kertoi että järjestelmä lähettää automaattisesti kirjeitä. Osa niistä on turhia kuten se minkä olin saanut. Tuohan on psyykkistä kiusaa työttömälle. Tekisi mieli vaatia korvaksia kun alkoi niin v......taa.

Vierailija
34/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no itselle työkkäri ehdotti keväällä, että hae pakettiautonkuljettajan pestiä. Muuten ihan olisin voinut hakea, mutta "pienoinen" ongelma saattaa olla se, että mulla ei ole ajokorttia :D

Oisko työpaikka kustantanut ajokortin ? Vai kieltäydyitkö elämänkatsomuksen vuoksi?

Vierailija
35/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te - toimistot lakkautetaan 01.12.2024 jonka jälkeen työttömät siirtyvät kuntien työnsuunnittelijoiden vastuulle.

Ei ole vaikea arvata että uudistus taas kehnontaa touhuansa, niin noissa yleensä käy. Esimerkkejä ei taida paljoa olla missä olisi parantunut asiat. Työkkäritkin jotenkin toimi vielä nelkyt vuotta sitten, henkilökohtaisesti kävivät puolen vuoden välein ja töihin kunnalle saattoivat osan määrätä jollei ollut löytynyt. Silloin ne työt kuitenkin olivat palkallisia. Ei niistä silloinkaan kukaan normaalisti töitä saanut koska ehtivät löytää muualta ensin, olivat vain edellytys korvauksille ne käynnit.

Nykysin palkattomia töitä joista saavat korvauksia, työpaikalta voi työnantajat laittaa kätevästi pois työllisiä koska tilalle saavat työkokeilijoita, työharjoittelijoita ja mitä kaikkea nimityksiä onkaan.

Vierailija
36/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kätevää pummeille. tuolla syyllä saat varmaa sossusta taksinkin siiderinhakureissujasi varten

"Tuolla syyllä" Luulet siis että se on tekosyy, ettei hae paikkaa. Mitä älyä on hakea paikkaa kun ei ole koulutusta autolla ajamiseen, haloo...

Ei missään nimessä kannata  jättää hakematta. Ilmoittaa vaan hakemuksessa todenmukaisesti, ettei korttia ole. Ei sinne silloin töihin pääse. Hakea pitää idioottimaisiakin paikkoja jos näin käsketään.

Mulle tuli karenssi koska laittoivat juuri vastaavaan. Peräti olisi laitonta mennä töihin johon olisi tarvinnut usean vuoden koulutusta, soitin sinne ja asia sillä selvä mutta koska en ollut paikan päällä käynyt tuli karenssi.

Eli paikan päälle ja varmuuden vuoksi käynnistä lomake itselle samalla kertaa. Nauhoite soitosta ei riitä, eivät ala kuuntelemaan.

Eivät joka paikasta tarkista käyntejä ja saattaa olla eri toimistoilla eri käytännöt mutta mikä tahansa älyttömyys ja sinne pitää mennä. Käytännössä saikkua hakemaan vielä varmuuden vuoksi, nyt ei kyllä oikein kannattaisi turhan päiten missään käydä, kaikista vähiten terveyskeskuksissa jonottamassa saikkulappusia johtuen koronaepidemiasta mutta työkkärille se taitaa olla ylhäältä määrätty tarkoituskin tartuttaa työttömiin koronaa.

Kyse ei ole työhön menemisestä, vaan työn hakemisesta. Jos haet työtä, niin täytät velvoitteen. Työnantaja päättää saatko työn vai et.

Vierailija
37/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi työkkärin puuhastelu ihan pelleilyä. Olin muutaman kuukauden työttömänä hiljattain ja ne paikat, jotka mulle osoitettiin haettavaksi, oli yhtä kaukana mun ammattitaidosta, kuin kuu on maasta.

On vaikea sanoa, pitävätkö täällä esitetyt väitteet paikkaansa, kun ihmisillä on taipumus kaunistella asioita omasta näkökulmastaan jne., mutta kysyn silti, olivatko sinulle haettaviksi osoitetut paikat jotenkin aivan liian vaativia (tyyliin hae sairaanhoitajaksi, vaikka ei ole pätevyyttä tms. päätöntä), vai miksi asia oli kiinni ammattitaidostasi?

Vierailija
38/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kanssa kirje, että olisin laiminlyönyt jonkun sopimuksen mistä ei kirjeessä kerrottu yhtikäs mitään edes siltä osin että mitä asiaa koskien.

En oo viel jaksanu soitella ja kysellä kopiota tästä väitetystä sopimuksesta josta kaiketi pitäisi myös sitten löytyä myös mun allekirjoituskin.

Vierailija
39/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole työhön menemisestä, vaan työn hakemisesta. Jos haet työtä, niin täytät velvoitteen. Työnantaja päättää saatko työn vai et.

Ei minulle ole mikään ongelma hakea paikkaa johon ei koulutusta tai muuta kykyä. Sähköposti matkaan ja homma hoidettu. Kukaan työnantaja ei ole niin tyhmä että palkkaa toimenkuvaan sopimattoman. Te-tantat siinä itsensä häpäisee työtarjouksineen ja tekevät hallaa uusien työpaikkojen ilmoittamiselle.

Vierailija
40/112 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaapas ihan reilusti kanteluita oikeusasiamiehelle, muuten ei muutosta tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän