Ero tuli, 23 aviovuoden jälkeen.
Kommentit (43)
Tsemppiä! Erosin 1,5 v sitten 22 vuoden yhdessäolon jälkeen. Puoleen vuoteen ei ole enää ahdistanut eikä surettanut. Kyllä se siitä
Onnittelut. Et olekaan päässyt vielä Tinderiin käsiksi. Nyt se aika koittaa ja pääset kiinni oikein paratiisin hedelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea ymmärtää nin tyhmiä ihmisiä, jotka tarjoavat itsensä miehelle pumpattavaksi. Ensinnäkin se vaimo: se vaihdetaan nuorempaan keski-iässä ja sitä ennen jo pumpataan muitakin. Sitten se sivupatja: tarjoaa lettunsa lypsettäväksi toisen miehelle vain koska mies toisti saman kuluneen selityksen.
Mies on naisen kanssa tasan yhdestä syystä eikä yhtään houkuta miehet jotka hyrräävät kimpussani ulkonäköni takia.
No mikä mies se sitten pitäisi olla? Joku homoseksuaali, joka haluaa naida sielusi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se erokaan helppoa ole. Ja vaatii rohkeutta ja uskallusta paljon. Kärsittävä huonossa liitossa vaan. Vanhana vaikea erota 😢
Kiitos sinulle! Sanoitit sen mitä tunnen ja käyn läpi.
Joo nää on vaikeita asioita. Ja jos kauan ollu yhessä vielä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuli ero ja miksi suret sitä?
En sure, totesin vain tilanteen. Ajattelemme niin eri tavoin siitä miten viettää loppuelämän. Siksi ero.
Miten ajattelet viettää loppuelämän?
Ajattele, nyt voit tehdä kaikkea, mitä ihan itse haluat! Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea ymmärtää nin tyhmiä ihmisiä, jotka tarjoavat itsensä miehelle pumpattavaksi. Ensinnäkin se vaimo: se vaihdetaan nuorempaan keski-iässä ja sitä ennen jo pumpataan muitakin. Sitten se sivupatja: tarjoaa lettunsa lypsettäväksi toisen miehelle vain koska mies toisti saman kuluneen selityksen.
Mies on naisen kanssa tasan yhdestä syystä eikä yhtään houkuta miehet jotka hyrräävät kimpussani ulkonäköni takia.
Monien ei ole vaikea ymmärtää, koska eivät mitään ajattelua yritäkään. Puolella suomalaisista on kaksinumeroinen äo.
Vierailija kirjoitti:
Älä etsi liian pian uutta miestä. On vain laastari.
Ja se haittaa miksi?
Elä elämääsi äläkä kuuntele näitä pessimisti-erkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Voi Herra isä miten katkera vuodatus:D
Kyllä ne miehet on naisen kanssa ihan muustaskin syystä, eli ihan vaan rakkadesta, eikä ne aina mitään "sivupatjoja" tarvitse :DDDD
Sinä et ole ilmeisesti koskaan kohdannut oikeaa rakkautta? Ei ne vanhat miehet ainakaan pelkästään seksin perässä ole, kun eivät edes siihen pysty, mutta silti haluavat elämänkumppanin. Eikä edes ne nuoret miehet ihan vaan sen perässä ole vaan haluavat elämänkumppanin. Seksi on ihan ok silloin kun kumpikin sitä haluaa. Kyllä monet naisetkin on seksin perässä ! Ja mies saa lähteä jos ei vehkeet pelaa ;D
Vierailija kirjoitti:
Otatko ap áhteriin? Nieletkö mällit?
n nauratti,
Ei ainakaan oma mies ole a hteriin halunnut ja kerran olen nuorena m älliä maistanut, pahaa oli ja syljin sen pois. Miestä vaan nauratti.
Täällä 2kk sitten eronnut, miehen jättämä 40 vuoden jälkeen. En osannut yhtään aavistaa eroa ja olen vieläkin aivan rikki siitä. Mies osti omakotitalosta ulos ja ostin kerrostalokämpän. Kaikki tosiaan tapahtui nopeasti, pitkäperjantaina mies sanoi haluavansa erota ja lähti vosulleen. Ei keskustellut aiheesta, vaan jätti minut shokkitilaan yksin. Sahasi kodin ja vosunsa väliä ja kai huonoa omaatuntoa potien alkoi sentään auttaa asunnon etsimisessä ja huonekalujen hankkimisessa. Olen edelleen niin järkyttynyt ettei mistän tahdo tulla mitään, ruoka ei maistu, laihduin, olen todella surullinen, ahdistunut ja itken yksin kämpässäni. En todellakaan olisi halunnut erota, rakastin kotiamme ja miestä. Ei suuria riitoja, tasaista eläkeläisten elämää. Nyt 64 vuotiaana tunnen suurta tyhjyyttä ja antaisin mitä tahansa jos kaikki olisi ennallaan. Miehelle tuli varmaan ikäkriisi ja pelko elämän loppuun kulumisesta, mutta olisi sitä kriisiä voinut kanssani hoitaa, olen hyvä kuuntelija. Olen varmaan läheisriippuvainen, mutta kaipaan miestäni suunnattomasti ja ottaisin hänet takaisin heti. Yksinäisyys pelottaa, kaikki tuntuu mustalta ja vaikealta. En tiedä mitä tehdä, olen täysin aloitekyvytön. Anteeksi pitkä sepustus, mutta oli pakko avautua jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä 2kk sitten eronnut, miehen jättämä 40 vuoden jälkeen. En osannut yhtään aavistaa eroa ja olen vieläkin aivan rikki siitä. Mies osti omakotitalosta ulos ja ostin kerrostalokämpän. Kaikki tosiaan tapahtui nopeasti, pitkäperjantaina mies sanoi haluavansa erota ja lähti vosulleen. Ei keskustellut aiheesta, vaan jätti minut shokkitilaan yksin. Sahasi kodin ja vosunsa väliä ja kai huonoa omaatuntoa potien alkoi sentään auttaa asunnon etsimisessä ja huonekalujen hankkimisessa. Olen edelleen niin järkyttynyt ettei mistän tahdo tulla mitään, ruoka ei maistu, laihduin, olen todella surullinen, ahdistunut ja itken yksin kämpässäni. En todellakaan olisi halunnut erota, rakastin kotiamme ja miestä. Ei suuria riitoja, tasaista eläkeläisten elämää. Nyt 64 vuotiaana tunnen suurta tyhjyyttä ja antaisin mitä tahansa jos kaikki olisi ennallaan. Miehelle tuli varmaan ikäkriisi ja pelko elämän loppuun kulumisesta, mutta olisi sitä kriisiä voinut kanssani hoitaa, olen hyvä kuuntelija. Olen varmaan läheisriippuvainen, mutta kaipaan miestäni suunnattomasti ja ottaisin hänet takaisin heti. Yksinäisyys pelottaa, kaikki tuntuu mustalta ja vaikealta. En tiedä mitä tehdä, olen täysin aloitekyvytön. Anteeksi pitkä sepustus, mutta oli pakko avautua jonnekin.
Olen niin pahoillani puolestasi! Yleensä kaikkein kovin kipu kestää 3 kk ja sitten seuraava rajapyykki on vuoden kohdalla - luultavasti ensi pääsiäisenä sulla on hirveä olo, mutta sitten helpottaa.
Selvitä, onko paikkakunnallasi Eroseminaari-nimistä toimintaa.
Myös lyhytterapia voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Halaukset sulle. Toivottavasti löydät sisältöä elämääsi ja aika auttaa suruun, vaikka ei nyt siltä tunnu.
Kiitos paljon 33 ja 34 osanotosta ja tsempistä. Lohdutti paljon. Oikein hyvää kesää teille ja kiitos vielä kerran!
Muistakaa eronneet ja jätetyt ,kun yksi ovi sulkeutuu kaksi avautuu.
Jätetyksi myös joskus joutuneena , kun alkuajoista selviäå löytyy voimaa vaikka mihin!
Jaksamamista ap.
Miehen elämän onnellisin hetki, erityisesti jos on ollut avioehto ja ei lapsia.
Pitkän aikaa voi olla vapauden huumaa ja kovaa syvää surua vuorotellen ja jopa sekaisin. Erosin kolme vuotta sitten, ei ollut edes äkillinen liike enkä tullut jätetyksi, mutta vasta nyt alkaa tuntua kunnolla sisuksiaan myöten toipunen.
Kaikille, mutta erityisesti kolmekolmoselle kaikkea hyvää ja voimia!