Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivaisenluut jaloissa, huono ortopedi sanoi vaan ettei halua leikata muuta hoitoa ei kertonut... Mikä avuksi? särkylääkkeitäkö pitää vaan popsia??

Vierailija
10.06.2022 |

Mikä hoito auttaa vaivaisenluihin? kirvelevä ja poltteleva kipu luissa välillä, kävellessä ja levossa. Kävin ortopedillä, oli huono lääkäri, kertoi vaan ettei rupea leikkaamaan kun kulma ei ole vielä tarpeeksi iso... muusta hoidosta ei puhunut mitään, tokaisi vaan sitten tylysti että mene kotiisi. Kiva. Kipua on mutta sitä lääkäriä se ei kiinnostanut. Pitääkö syödä särkylääkkeitä nyt koko ajan sitten, eikö muuta hoitoa ole?? varpaan oikaisija? Onko olemassa jotain nivelen puhdstusleikkausta?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ainakin hommata paljasjalkakengät käyttöön

Vierailija
2/33 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppa.

Googlaahan erilaisia jumppaohjeita. Ja sitoudu niihin. Toimivat muuten hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kannattaa vaan itse jumppailla ja panostaa erittäin laadukkaisiin kenkiin.

Ja tiedoksesi, että vaivasenluu leikkauksen jälkeen vaivasi voi olla ihan samanlainen tai mahdollisesti myös paljon pahempi. Porukkaa jäi keppien varaan leikkausten jälkeen, siksi niitä on vähennetty isolla kädellä -vain kaikkein vaikeimmat tapaukset leikataan ja toivotaan parasta.

Vierailija
4/33 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Separating toes?

Vierailija
5/33 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin varmaan "satavuotta" sitten semmoisessa...no en nyt enää muista mikä sen nimi oli, jalkalääkärillä kuitenkin Hakaniemen ympyrätalossa. Sellaseen vatiin laitettiin (vettä?) jotain, sitten semmosella mötikällä hoitaja "ajeli" sen vaivaisenluun päällä, ei koskenut siihen. SItten lääkäri sanoi että hyviä kenkiä ja matalat korot, jalkajumppaa. Leikkaamaan ei ala, koska kasvaa uudelleen ne luut semmosiks. Valuvika ikäänkuin jaloissa. Ne möykyt on vieläkin, mutta ei niihin enää satu, ei ole sattunut sen hoidon jälkeen.

Jotenkin muistelen...en kyllä uskalla sanoa, mutta oli oikea lääkäri, aikaa mennyt 40v. 

Ultraääni? Oisko ollu...

Käyn etsimässä jos löytyisi jotain sen tyyppistä.

Vierailija
6/33 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa varpaiden väliin laitettavia silikoneja, jotka oikaisevat isovarpaan asentoa. Jalkahoitolassa voidaan tehdä myös samanlaiset omien mittojen mukaan.

Vierailija
7/33 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilisin suoristavaa tukea ,niistä on tuloksia mainossivuilla 

Vierailija
8/33 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene podiatrille. 

Katso netistä itsehoito-ohjeita.

Hanki tilavampia kenkiä ja jätä korkeat korot ihan pois. Esim. juoksu- ja kävelykenkiä on ihan 'vaivaisenluisille' tarkoitettujakin. Tutki nettiä.

Paljasjalkakengät hyvästä muodostaan huolimatta eivät sovi kaikille - esim. minulle, koska minulla on plantaarifaskiitti. 

t. perinnöllinen vaivaisenluu, oli kipeä muttei tällä haavaa häiritse elämää. 

Vierailija
9/33 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että myös ruokavaliolla on vaikutusta. Äidilläni oli pahat vaivaisenluut ja mummollani oli nivelreuma, ja nyt myös äidilläni. Nivelreuman hoidossa viljojen poisjättäminen vähentää tulehdusta. Itse jätin viljat pois ruokavaliosta jo parikymmentä vuotta sitten muusta syystä, enkä ole ainakaan vielä kärsinyt samoista oireista.

Vierailija
10/33 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jalkaterapeutille, siellä neuvotaan jumpat, kengät, pohjalliset, ortoosit, kivunlievitykset yms

Vierailija
11/33 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaterapeutille mars! On erikoistunut juuri jalkoihin ja niiden kuntouttamiseen.

Vierailija
12/33 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, joka ei suostu leikkaamaan, kuulostaa minusta pikemminkin hyvältä kuin huonolta. Sen verran arpapeliä on noiden leikkausten tulos.

Vierailija
13/33 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että myös ruokavaliolla on vaikutusta. Äidilläni oli pahat vaivaisenluut ja mummollani oli nivelreuma, ja nyt myös äidilläni. Nivelreuman hoidossa viljojen poisjättäminen vähentää tulehdusta. Itse jätin viljat pois ruokavaliosta jo parikymmentä vuotta sitten muusta syystä, enkä ole ainakaan vielä kärsinyt samoista oireista.

Itselläni myös nivelreuma ja vaivaisenluut. Omat vaivaisenluut ovat kehittyneet väärästä kävelystä, joka johtuu päkiöiden reumakivuista. Jos ei ole tulehdusta, ei kävele toispuoleisestikaan. Ensin meni vasen puoli ja kun kipu vaihtui toiseen jalkaan ja kävelytyyli sen mukaan, oikeaan jalkaan nyt kehittymässä samanlainen vaivaisenluu. Vasen on todella paha, siinä on pari vasaravarvastakin, mutta en halua leikkaukseen ennen kuin saan kivut hallintaan ja kehon ja kävelyn suoraksi. Muutoin vaiva uusiutuu taatusti itselläni.

Vierailija
14/33 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/33 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli vaivasenluu korona-aikaan, kun kävelin vain lenkkareissa. Viljoja ei ole syönyt 20 vuoteen. Ihmettelen kyllä miten se nyt noin tuli, kun olen kävellyt tosi mukavissa kengissä enkä missään toimistokengissä, jotka nekin ovat kyllä mukavat. Joudun nyt heittämään ison läjän kenkiä pois, kun ei vaan mahdu enää jalkaan. 

Vierailija
16/33 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipainoa,se ainaki pahentaa oireita.

Vierailija
17/33 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ainakin eka läpi kaikki kenkäs. Ota pohjallinen pois ja katso mahtuuko jalka edes pohjallisen päälle. Itse tykkään käyttää paljasjalkakenkiä. Muita kenkiä en edes pysty käyttämään.

Vierailija
18/33 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kannattaa miettiä, mistä vaivasenluut ovat tulleet, ilmeisesti seurauksena joittenkin tiettyjen kenkien käytöstä ja olet myös lenkkeillyt paljon? 

Eli kengät vaihtoon ja lenkkeily tauolle.

Vierailija
19/33 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät kannattaa valita huolella, ettei vaiva pahene. Kun itsellä alkoi näkyä pieniä vaivasenluun merkkejä, lopetin kapeakärkisten kenkien käytön kokonaan.

Vierailija
20/33 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ainakin hommata paljasjalkakengät käyttöön

Tämä on saanut alapeukkuja, mutta minulle toimii. Juuri ne sellaiset, joissa on varpaille erillinen tila. Käyttöön on totuteltava, ei koko päivän kaupunkikävelyä kylmiltään. Polkulenkkejä ja /tai töissä oleilua, ellei työ ole betonilla ravaamista (minulla on ja käytän välillä silloinkin).

Samoin jumppa ja oikeasti riittävän tilavat kengät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan