Joko teidän työpaikoilla ihmiset tulevat töihin sairaana?
Meillä yksi tuli ihan pokkana köhimän ja räkimään. Seuraavalla viikolla kertoi olleensa samana iltana kuumeessa, kun oli töissä. Silti oli siellä seuraavanakin päivänä. Pitäisi muistuttaa ihmisiä, että edelleen on syytä pysyä kotona sairaana.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Aihe ei kinosta!En tiedä siksi.
Opettele Suomea kunnolla!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä mennään töihin jos olo sen sallii.
Onpa vastuutonta!
Mä oon 100 % etätöissä. Välillä kuuluu nuhaisia ääniä linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä duunissa näitä "kurkku kipeä mutta ei hätää, en ole oikeesti sairas" Ok? Tai "olen tosi sairas, mutta kotitesti nega niin voin olla töissä". Tän takia mulla on ja pysyy maski!
Oletko tosissasi? Kai tiedät, ettei se maski suojaa sinua koronalta, jos muut eivät sitä käytä? Sinun maskisi suojaa muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä duunissa näitä "kurkku kipeä mutta ei hätää, en ole oikeesti sairas" Ok? Tai "olen tosi sairas, mutta kotitesti nega niin voin olla töissä". Tän takia mulla on ja pysyy maski!
Oletko tosissasi? Kai tiedät, ettei se maski suojaa sinua koronalta, jos muut eivät sitä käytä? Sinun maskisi suojaa muita ihmisiä.
Se on jo ihan tieteellä todettu ja nähtykin että maskit ei auta yhtään. Eikä varsinkaan ne piikit, vaan pahentaa entisestään. Jopa maskitkin väärinkäytettynä aiheuttaa vakavia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Henkilöstöhallinsta tuli tieto, että palataan vanhaan. Mikään pikku köhä tai nuha ei ole syy poissaololle, vaan pitää olla vähintään 37,5 kuumetta. Tämä siis kunnan työntekijöille. Oltiin vähän kummissamme.
Ei henkilöstöhallinto voi asettaa mitään kuumerajaa. Kaikilla ei edes nouse kuume vaikka olisi kunnolla sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Henkilöstöhallinsta tuli tieto, että palataan vanhaan. Mikään pikku köhä tai nuha ei ole syy poissaololle, vaan pitää olla vähintään 37,5 kuumetta. Tämä siis kunnan työntekijöille. Oltiin vähän kummissamme.
Ai henkilöstöhallintoko sen sairasloman kirjoittaa? Vai soittavatko flunssasaikun määrääjälle perään, että kuinka paljon oli kuumetta?
Tuli ohje meille esihenkilöille, että pitää kysyä työntekijältä, joka aamulla soittaa ja kertoo olevansa kipeä, että paljonko on kuumetta. Saikkua saa antaa, jos kuumetta yli 37,5. Muuten "flunssassa" pitää tulla töihin. (Esim. mahatauti tms on eri asia.)
Sama ohje siis myös mm. terveyskeskuksen ja vanhainkodin työntekijöillä.
Meillä ei ole sairaana asiaa töihin. Flunssaoireisen pitää käydä koronatestissä. Kotitesti ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai henkilöstöhallintoko sen sairasloman kirjoittaa? Vai soittavatko flunssasaikun määrääjälle perään, että kuinka paljon oli kuumetta?
Tuli ohje meille esihenkilöille, että pitää kysyä työntekijältä, joka aamulla soittaa ja kertoo olevansa kipeä, että paljonko on kuumetta. Saikkua saa antaa, jos kuumetta yli 37,5. Muuten "flunssassa" pitää tulla töihin. (Esim. mahatauti tms on eri asia.)
Sama ohje siis myös mm. terveyskeskuksen ja vanhainkodin työntekijöillä.
Meillä ei ole sairaana asiaa töihin. Flunssaoireisen pitää käydä koronatestissä. Kotitesti ei riitä.
Meillä ei viralliseen testiin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 100 % etätöissä. Välillä kuuluu nuhaisia ääniä linjoilla.
Olisiko siitepölyallergiaa? Koivulle ja heinälle on todella moni allerginen, eikö sen vuoksi tarvitse jäädä töistä pois, kun ei se tartu. (Sikäli kun on työkykyinen. Paha allergia voi toki vetää työkyvyn matalaksi.)
Sote-alalla työskentelevänä on päivänselvää että töihin ei mennä puolikuntoisena, saati kipeänä.