Yksin asuvat naiset, onko teillä yleisesti turvallinen olo? Minulla ei ole ja siihen on syy
Jokaisessa kerrostalossa tuntuu olevaan mieleltä sairaita, huumehörhöjä jne. Vaikkei edes asuisi pk seudulla tai missään surkeimmassa lähiössä. Monta kertaa on ahdisteltu, yritetty väkisin sisään, uhkailtu ja ties mitä. Olen ihan tavallinen, kunnollinen työssäkäyvä nainen. Pelottaa niin, että ostin itselleni puukon. Jos joku tulee riehumaan niin olisi edes jotain millä puolustautua. Sekin ahdistaa, kun tietää miten lievät tuomiot Suomessa saa esim. raiskauksista. Kynnys sellaisen teon tekoon täten melko pieni.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Asun maaseudulla yksin suurta ikivanhaa taloa ja lähimpään naapuriin on 1,5km. Ei ole koiraa eikä sähköaitaa. Ei pelota tippaakaan. N44
Saman ikäinen, asun aivan hevon kukussa - minkään viranomaisen paikalle pääsy kestäisi väh. 45min. Lähin naapuri puolen kilsan päässä, metsää välissä.
En pelkää. Mut mulla on koira, rotu, jota käytetty armeijassa ja poliisissa aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuollaisia ongelmia ollut. En availe ovea kenellekään, en ole pienikokoinen ja muistan aina sen että lsrp testin mukaan olen psykopaatti.
Niin, onneksi ihmisen koko on hänen itsensä päätettävissä.
Henkilökohtainen turvahälytin ja tehokas turvasumutin, hiuslakkakin käy.
Hanki järeät lukot. Soita tietä kysyvillekin poliisit (monilla on nykyään Google maps)
Ei enää, kun pahin väkivalta on jo takana.
En ole elämässäni vajonnut niin alas, että kerrostaloläävässä asuisin.
Vierailija kirjoitti:
Sorry mutta tuo kuulostaa vainoharhaiselta, vainoamisajatuksilta.
Sorry, mutta jotkut meistä ovat kokeneet järjestäytynyttä kiusaamista ja väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Talvella oli juttua miehestä lehdessä, joka kiertää maaseudulla ja tuijottelee ikkunasta yksin asuvia naisia ja yöllä tiirikoi lukot auki. Mies kiertelee kuulemma keski-Suomessa ja Kainuussa jne.
Mun täti joutu tän uhriksi. Liikkuu hämärän aikaan ja ottaa valokuvia (!!!)
Oli murtautunut tädin naapuriin.
Pitäkää verhot kii ja ikkunat/ovet lukossa.
Sitä se vasemmistolainen kerrostaloutopia teettää. Et voi koskaan tietää mikä sekopää muuttaa naapuriisi. Tai samaan taloon ylipäätään.
Asun rivarissa ja kerran huomasin että joku ottaa valokuvia, salamavalot välähtivät pihaoveni takana.
Olin vähissä vaatteissani.
Sen verran hämmensi että menin ja katsoin että joku tumma hahmo seisoi parin metrin päässä ovesta.
En uskaltanut avata ovee ja kysyy mitä h..vettii.
Mutta tuon jälkeen musta tuli vainoharhainen ja käännän ajoissa kaihtimet kiinni.
Ei muutoin pelota, aiemmin oli paljon kadulla kulkiessani häiriköitä ja törkeyksiä ehdottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun maaseudulla yksin suurta ikivanhaa taloa ja lähimpään naapuriin on 1,5km. Ei ole koiraa eikä sähköaitaa. Ei pelota tippaakaan. N44
Ei minuakaan pelottaisi asua maalla. Kerrostaloasuminen pelottaa, jatkuvasti lukee miten sytytetään tahallaan tulipaloja, puukotetaan naapuria, tunkeudutaan sorkkaraudalla sisään jne.
Itse asun kerrostalossa ja koen olevani aika turvassa. Kyllä naapurit soittavat äkkiä poliisin tai pelastuslaitoksen jos jotain sattuu.
Sen sijaan omakotitalossa hiljaisella seudulla asuva sukulaiseni pelkää olla yksin kotona vaikka heillä on turvakamerat sun muut vehkeet. Tosin heille on yritetty murtautuakin jo kaksi kertaa.
Oletko käynyt jo oman kuntasi mt palveluista kysymässä josko SASsaisivat sinut johonkin mt kuntoutujien asumisyksikköön? Tilanteesi kirjoituksesta päätellen on haastava. Naapureille.
Asun omakotitalossa rauhallisella ja suht tiiviisti rakennetulla alueella. En pelkää, koska minulla on neljä koiraa. Silti, joskus piemällä kotiin tullessa tulen ajatelleeksi, että jos terassilla, kuolleessa kulmassa joku minua vartoilisi, niin eipä siinä oikein sisällä haukkuvat koirat auta mitään.
Minua pelottaa lähinnä nämä uteliaat sisäsiittoiset kaupunki kyläläiset perheelliset ja juoruilijat joiden mielestä naisen pitää olla jonkun vahdittavana , joiden elämään en halua osallistua
Asuin nuorena Vantaalla lähiössä, vuokrataloyhtiössä Mikkolassa, marsinkujalla. Olin introvertti, arka. Yksiöni oli maantasalla. Parvekkeeltani varastettiin kukat, pyykit. Ikkunani hajoitettiin. Öisin koputeltiin ikkunoihin. Pelkäsin jatkuvasti asua siellä. Onneksi pääsin muuttamaan omaan asuntoon, kerrokseen 5. Oli uskomattoman ihana tunne, kun voi nukkua parvekkeen ovi auki öisin ja näköalana oli pelkkiä puiden latvuksia. Sitä onnentunnetta ei voi kuvitella, ellei ole kokenut samaa. Vieläkin, vuosien jälkeen, olen onnellinen, että sain oman pienen asunnon, rauhallisesta taloyhtiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan pelottaisi asua maalla. Kerrostaloasuminen pelottaa, jatkuvasti lukee miten sytytetään tahallaan tulipaloja, puukotetaan naapuria, tunkeudutaan sorkkaraudalla sisään jne.
Sinulla on aika kummallisia naapureita. Kannattaisi ehkä vaihtaa asuinaluetta.
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin, iltaisin pidän verhot kiinni jos olen vähillä vaatteilla ja menen vaikka vessaan. Silloin tulee olo että joku katselee 😅
Po. ..vähissä vaatteissa.
Jännä, kun itse olen asunut huonommillakin alueilla ja en ole koskaan kokenut mitään uhkailua tai muuta. Pari kertaa yks naapuri pummi tupakkaa multa? Jos sen lasket ahdisteluksi.
Mökkitontille kunnolla kukulta lemajava huussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella oli juttua miehestä lehdessä, joka kiertää maaseudulla ja tuijottelee ikkunasta yksin asuvia naisia ja yöllä tiirikoi lukot auki. Mies kiertelee kuulemma keski-Suomessa ja Kainuussa jne.
Mun täti joutu tän uhriksi. Liikkuu hämärän aikaan ja ottaa valokuvia (!!!)
Oli murtautunut tädin naapuriin.
Pitäkää verhot kii ja ikkunat/ovet lukossa.
En tietenkään pidä verhoja kiinni. Minulla on oikeus valoon. Samoin pidän tuuletusikkunat auki. Tukehtuisi kämppäänsä kun lämpötila nousee 27 c.