Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatelkaa jos olisi rajaton itsetunto/luottamus niin mihin kaikkeen sitä pystyisikään?

Vierailija
10.06.2022 |

Voisi olla elämä vähän toista, kuin nykyään. Terv, sairaalloisen surkean itsetunnon omistaja.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
2/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen olematon itsetunto enkä osannut luottaa oikein keneenkään enkä mihinkään. Olen onnistunut paljon työstämään noita asioita, ja kyllä elämä on sen myötä helpottunut, avautunut ja muuttunut rikkaammaksi.

Vierailija
4/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Esikoisellamme on jostain syystä oikein hyvä itsetunto. Ei ole mitenkään ylimielinen tms. mutta jotenkin uskoo olevansa riittävän hyvä ja onnistuvansa hänelle tärkeissä asioissa. On sitten uskaltanut tehdä vaikka mitä ja saanut upeita kokemuksia. Samalla myös taidot ovat karttuneet, kun uskaltanut yrittää. Ei myöskään pelkää epäonnistumisia, ne eivät mitenkään lannista. On kuin kala vedessä paikassa kuin paikassa.

Vierailija
5/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole itsetunnosta kiinni. Huonollakin itsetunnolla voi yrittää parhaansa ja yllättävän usein menestyäkin. Koska omaan menestykseensä ei ole pakko eikä - huolimatta siitä mitä helppoheikkipsykologivalmentajat sanovat - ehkä hyväkään uskoa etukäteen.

Itse olen tehnyt niin koska on ollut pakko. Kyse on siitä, että vaikka olettaa epåonnistuvansa, tekee silti parhaansa.

Vierailija
6/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edelleenkään pystyisi yhtään mihinkään mutta erehtyisit yrittämään jatkuvasti kaikkea sellaista missä saat turpiisi niin että tukka lähtee.

Vierailija
7/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

....tai mitä hävitystä sitä saisi aikaan.

Vierailija
8/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et edelleenkään pystyisi yhtään mihinkään mutta erehtyisit yrittämään jatkuvasti kaikkea sellaista missä saat turpiisi niin että tukka lähtee.

Hyvään itsetuntoon kuuluu se, että tietää missä on hyvä ja missä ei. Eli joko yrittää asioita, joissa on hyvä ja turpiin ei siis todennäköisesti tule ainakaan kovin pahasti. Tai sitten yrittää asioita, joissa tietää olevansa huono ja turpiin ei tule, koska tietää valmiiksi, että suoritus tulee olemaan surkea. Tai sitten sopivasti tuolta väliltä.

T. 4

Vierailija
9/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Uskon olevani viisas, ihana, hauska, osaava jne, no en kaunein mutta kuitenkin aika jees! Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
10/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut tätä. Lopulta hyväksyin että olen oikeasti kömpelö ja täysin lahjaton ihminen, mutta kalliiksi se tuli. Täytyy vain hyväksyä se että pysyy nyt vain paikoillaan eikä haaveile eikä tee yhtään mitään ettei tule lisää tuhoa.

Vierailija
11/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvään itsetuntoon kuuluu se, että tietää missä on hyvä ja missä ei. Eli joko yrittää asioita, joissa on hyvä ja turpiin ei siis todennäköisesti tule ainakaan kovin pahasti. Tai sitten yrittää asioita, joissa tietää olevansa huono ja turpiin ei tule, koska tietää valmiiksi, että suoritus tulee olemaan surkea. Tai sitten sopivasti tuolta väliltä.

T. 4

Tai sitten ei vaan välitä siitä jos epäonnistuu?

Vierailija
12/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yliopisto-opiskelijoita on tutkittu, niin on huomattu että usko omaan oppimiseen ja oppimiskykyyn vaikuttaa erittäin paljon opintomenestykseen. Joten kyllä hyvä itseluottamus sellaisenaan auttaa elämässä.

Vierailija
13/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilijat käyttää psykologeja ja henkistä valmennusta just siksi, että ne luottaisi itseensä ja osaamiseensa myös silloin kun tulee epäonnistumisia. Onhan taviksillekin tarjolla vastaavaa elämäntaitoa.

Vierailija
14/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaamaan Ukrainan.

Tai ainakin kuvittelemaan kykenevänsä siihen

Vierailija
15/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajattomalla itsetunnolla varustetut tuntuvat pääsevän aika usein poliitikoiksi ja yritysjohtajiksi. Siinä sivussa tahtoo vain olla rajattoman itsetunnon syy, joka usein mielletään mielenterveydelliseksi ongelmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme