Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on poistaa match heti kun ei päivään pariin ole toimintaa?

Vierailija
09.06.2022 |

Ensin ollaan niin kiinnostuneita kuin olla ja voi, mutta jos on vaikka päivä, että ei ole ehtinyt kirjoittaa tai vastata johonkin viestiin niin ollaan jo kadottu? Mikä idea? Itse esim saatan olla hyvinkin kiireinen arkena 6-20 ja sen jälkeen niin väsynyt että en varmasti sille päivälle enää mitään kirjoita. En kuitenkaan ole joka päivä kiireinen.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mätsi on niin kiireinen, ettei ehdi/jaksa joka päivä viestitellä, niin miksi edes etsii seuraa. Edes alussa pitää vähän panostaa.

En kyllä pysty tuntemattomaan missään elämäntilanteessa panostamaan niin paljoa, että jaksaisin ja pystyisin joka päivä vastailemaan. Siis tuntemattoman kanssa, johon ei ole vielä edes ihastunut, ollaan vasta tutustumassa. Itselleni on todella vieras ajatus, että antaisin itsestäni niin paljon aikaa täysin vieraalle ihmiselle, josta en edes tiedä mitään.

Silti olen aina saanut helposti seuraa ja parisuhteeni ovat lähtökohtaisesti olleet pitkiä muutamaa hutia lukuunottamatta ja teini-iän heilasteluja. Kaikki suhteeni ovat alkaneet in real life- kohtaamisesta, joten ehkä siinä syy, miksi tinderi ei koskaan tuntunut itselleni oikealta paikalta. Vähääkään introverteimmille ihmisille tosi elämän kohtaamiset taitavat olla luontevampia tapoja tutustua, kuin sovellusten ja appien kautta tutustuminen, jossa ihmisellä on vaatimuksena olla jatkuvasti kännykkä kiinni kourassa ja nenä kiinni kännykässä. Minulla on omakin elämä ja omia harrastuksia, omia tarpeita. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö omaan elämääni mahtuisi parisuhdetta ja on aina mahtunutkin. Mutta ei ihmisen kanssa, jonka olemassa olon kokemus on riippuvainen minun jatkuvasta huomiostani.

Eihän sinun näkemyksesi sitten mitään merkitse kun et edes halua kyseistä sovellusta käyttää eikä sinulla ole mitään kokemusta siitä.

Minä haluan käyttää Tinderiä ja minulla on siitä kokemusta ja silti tuo lainaamasi viesti voisi olla sana sanasta minun kirjoittamani.

Minä taas olen introvertti eikä kyseisessä viestissä ole mitään mihin samaistuisin.

Introverttinä siis jaksat vastailla tuntemattomien ihmisten viesteihin pitkin päivää, viikon jokaisena päivänä? Wau, olet ensimmäinen tapaamani introvertti joka jaksaa tehdä niin.

Olen eri introvertti vastaamassa, mutta itse koen, että aikuisten maailmassa on vähän pakko jaksaa vastailla tutuille ja tuntemattomillekin. Katsos, kun se joka ottaa yhteyttä, ei tiedä että olen introvertti, joka ehkä haluaisi sillä hetkellä olla rauhassa. Välillä on päiviä jolloin puhelin tuuttaa viestä ja soittoa kuin viimeistä päivää, mutta koska satun olemaan huomaavainen, kohtelias ja epäitsekäs ihminen, niin vastaan soittoihin heti, jos olen sopivassa paikassa (soitan takaisin, jos en voi vastata) ja viesteihin joko heti, tai max. muutaman tunnin päästä. En minä jätä ketään roikkumaan missään.

Kyllä minä muistan ja haluankin pitää yhteyttä ihmisiin, miksi en? Onhan minulla hurjasti vapaata aikaa jolloin voin ladata akkuja rauhassa miten haluan ja puhelimeen saa laitettua mm. älä häiritse- toiminnon sille ajalle jolloin en toivo yhetydenottoja.

Kun lataan deittisovelluksen mielessäni parisuhde, niin onhan sen eteen tehtävä jotain, jotta suhteen saa. Ei se auta, että se sovellus on puhelimessa, tykkäyksiä ja matchia pukkaa ja lopulta viestiäkin, mutta jos itse vaan en noteeraa näitä syystä tai toisesta, niin hyvin monta potentiaalista suhteenalkua voi mennä ohi suun. On introvertikin vähän pakko jaksaa viestitellä ja käydä treffeillä, kun kerta itsensä on sinne deittisovellukseen itsensä laittanut, jos on vakavakin suhde mielessä. Vai odottaako jotkut ihmiset, että suhde muodostuu jollain kosmisella tavalla yhtäkkiä? Naps vaan ja sopiva tyyppi on sinun elämässäsi mukana. 

Toki, jos ei ole etsimässä oikeastaan mitään, ja ne vähäisetkin viestit häiritsevät, niin ok, ole sitten avaamatta sovellusta ihan niin kauan kuin haluat. Olisi soveliasta kuitenkin mainita jo esittelyssä, että olen ahdistunut (introvertti) tuppisuu, enkä oikeastaan jaksa panostaa tuntemattomiin tinder-tyyppeihin, joten vastailen ehkä silloin tällöin, jos silloinkaan tällöinkään. Ota tai jätä. Näin voisi jokainen päättää kannattaako lähteä kelkkaasi mukaan. 

Se on hyvin outoa miten tämä asia on näin karkean mustavalkoinen joillekin. Jos ei vastaa heti ja kaikille, ihan milloin vain, on muka epäkohtelias. Milloin kollektiivisesti sovimme yhteiskunnassa, että kaikkien ihmisten tulee olla 24/7 saatavilla heti kun joku vain keksii sinua tavoitella? Kehtaan väittää, että on paljon ihmisiä, ehkä jopa vähintään puolet, jotka eivät allekirjoita moista ajatusta ja velvoitetta.

Etsin myös aikoinaan tosissani parisuhdetta, mutta pidin silti huolta itsestäni ja omasta elämästäni. En ole koskaan joutunut priorisoimaan parisuhteen etsimistä kaikkea muuta tärkeämmäksi ja silti olen parisuhteissa ollut, pitkissä ja hyvissä. Nykyään olen naimisissa, tämäkin suhde on onnistunut hyvin, vaikka emme ole sillä tavalla tosissaan suorittaneet parisuhdetta, että annamme itsestämme kaiken 24/7. En ole koskaan myöskään saanut kuulla olevani juro tai tuppisuu, vaikka en jaksa tuntemattomiin panostaakaan yhtä paljon, mitä panostan läheisiksi tulleisiin ihmissuhteisiin. Ja silti olen mm. saanut perheen ja saanut rakennettua elämän yhdessä ja jopa ehtinyt rakastumaan. Vaikka emme olleet 24/7 toistemme saatavilla.

Tämä on tietysti vain oma mielipiteeni, mutta minusta tuollainen jatkuvasti saatavilla oleminen on rajatonta ja läheisriippuvaa käytöstä. Toiset huomioon ottava ihminen ymmärtää, että toinen ihminen ei voi aina olla saatavilla. Toinen itsenäinen ihminen tajuaa, että tuo toinen tuossa on minun egostani erillinen ihminen, jolla on oma elämänsä, omat tarpeensa eikä hän voi olla olemassa pelkästään minua varten. Ja nimenomaan aikuisilla se menee niin, ei parisuhteen etsiminen saisi olla jopa tärkempää, kuin jo ne olemassa olevat ihmissuhteet. Jos on, niin minusta se kuulostaa epätoivoiselta ja epätasapainoiselta.

Missään en sanonut asian olevan mustavalkoinen, vaan lähinnä kommentoin näitä väitteitä etteivät jotkut ehdi moneen päivään vastata edes mummolleen tai ystävilleen ja etteivätkö introvertit jaksaisi pitkin päivää monena päivänä vastailla soittoihin ja viesteihin. Mainitsinhan itsekin mm. tuon älä häiritse- toiminnon, joten toki itsekin otan vapaata aikaa itselleni, kun sitä haluan.

Ja kyllä, se on epäkohteliasta olla vastaamatta toisten viesteihin moneen päivään, siitä on turha kiistellä. Onhan tässäkin ketjussa muutama sanonut että ovat niin "kiireisiä" että oma mummokin tms. jätetään roikkumaan ties kuinka kauaksi aikaa. Juuri pisti silmään otsikko, mikä meni jotenkin että henkilö pelkää puhelimen soittoa nykyään.

Enemmän ihmettelen miten ihmiset ovat menneet tähän suuntaan, etteivät normaalit asiat, kuten puhelimen ääni ja muut yhteydenotot ole enää normaaleja asioita? Suuri osa ihmisiä ei enää vastaa puhelimeen, oli se soitto tai viesti, kun pelätään jotain, mutta mitä? Itse olen vielä sitä sukupolvea (s. 70-luvulla), jolle on opetettu käytöstavat ja perus kohteliaisuus, oli tilanne mikä hyvänsä.

Tämä koskee myös deittailua, oli se sovellus tai IRL. Kyllä varmasti jokaisella on aikaa laittaa toiselle kohtelias viesti jos on kovin kiireinen, että "hei, nyt on vähän haipakkaa, joten älä ihmettele jos en koko ajan pääse viestittelemään", jos suinkin keskustelukumppani on vähäänkään kiinnostava. Tai muuten ehtii päivän aikana vaihtamaan muutaman sanan. Toki jokainen on hemmetin hyvä keksimään tekosyitä miksi ei ehdi, mutta sehän kertoo vain sen, että vastapuoli ei kiinnosta tarpeeksi tai ollenkaan. 

Miksi lähteä etsimään parisuhdetta, jos ei ole edes alkumetreillä valmis panostamaan tutustumiseen? Ei ne jo olemassa olevat ihmissuhteet siitä katoa minnekään, jos vähän aikaa on kiinnostuneempi muista asioista, näin olettaisin heidänkin ymmärtävän. Läheiset olisivat oletettavasti vain iloisia, kun ehkä jo pitkäänkin yksin ollut löytää seuraa.

Miksi kumppanin etsiminen ei saisi olla tärkeämpää kuin jo olemassa olevat ihmissuhteet? (Nyt lähinnä ajattelen itseni kaltaisia, jolla ei ole enää lapsia pyörimässä jaloissa, vaan todellakin aikaa uudelle parisuhteelle.) Onhan tässä ollut aikaa olla heidän kanssaan, niin miksi niitä ei voisi hetkeksi laittaa taka-alalle? Tuskin minun sisarukset, vanhemmat, ystävät pahastuisivat, jos lähden seikkailulle tutustuen uusiin ihmisiin ja päämääränä parisuhde. Heillä jo on puolisot, niin miksi eivät sallisi sitä minulle?

Hassua, että teet tulkintoja muiden käytöstavoista ja vetoat omaan syntymäaikaasi miettimättä kuitenkaan yhtään sitä kuinka paljon maailma on muuttunut.

Itse olen syntynyt 80-luvulla ja muistan oikein hyvin mitä puhelimen käyttö oli lapsuudessani ysärillä. Oli lankapuhelin, joka ei välttämättä soinut edes joka päivä. Silloin kukaan ei tulkinnut puhelimeen vastaamattomuutta huonona käytöksenä, koska kaikille oli täysin itsestään selvää, ettei sitä puhelinta päivystetty 24/7.

Edelleen, se oikeampi kysymys on, että miksi maailma on muuttunut sellaiseksi että nykyään joidenkin mielestä jopa tinder-matchille pitäisi olla koko ajan vastailemassa?

Vierailija
102/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju kertoo kyllä oleellisen taas parisuhdemarkkinoiden tilasta. Ei riitä, että mies joutuu tekemään aloitteen, vaan nyt miehen täytyisi odottaa useita päiviä vastausta naiselta, joka hyvin todennäköisesti juttelee vain toisen kiinnostavamman miehen kanssa (älkää valehdelko, 90% teistä on se luuri 7 tuntii päivässä kädessä). Kiire on vain tekosyy sille, että mies ei kiinnosta tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä oli kiire saada seksuaalisten himojen tyydyttäjä kertokäyttötavaraksi. Kun et heti napannut koukkuunsa, siirtyi seuraavaa uhria  tavoittelemaan. varma keino jäädä ilman

Vierailija
104/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei kuulu miten aikuiset naiset aikansa käyttävät, kuten ei heillekään minun ajankäyttöni. En itsekään ole tyyppiä joka on koko ajan puhelin kädessä, joten hidas tahti on ihan ok. Vastaavat kun vastaavat, jos vastaavat. Minä teen samoin ja jos puolin tai toisin ehtii väliin tulla joku muu joka nappaa ja vie, niin se on elämää. Ei sen tarvitse sen vaikeampaa olla. Kummallisia prinssejä ja prinsessoja nämä jotka ottavat kaiken niin henkilökohtaisesti jossain puhelindeittisovelluksessa.

Juuri tällaisia tervehenkisiä ihmisiä, joilla on myös oma elämä, minä etsin sieltä tinderistä. Ihmsiä joille puhelindeittisovellus ei ole ihan niin haudanvakava asia kuin monelle muulle täällä tuntuu olevan.

Vierailija
105/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju kertoo kyllä oleellisen taas parisuhdemarkkinoiden tilasta. Ei riitä, että mies joutuu tekemään aloitteen, vaan nyt miehen täytyisi odottaa useita päiviä vastausta naiselta, joka hyvin todennäköisesti juttelee vain toisen kiinnostavamman miehen kanssa (älkää valehdelko, 90% teistä on se luuri 7 tuntii päivässä kädessä). Kiire on vain tekosyy sille, että mies ei kiinnosta tarpeeksi.

Jaa, no omasta puolestani voin sanoa sen, että jos en vastaillut yhdelle, niin en vastaillut kenellekään toisellekaan. Mutta eihän se ole kiellettyä toimia kuten toimit. Teet vain vääriä tulkintoja toisesta ihmisestä, mutta se ei välttämättä ole naisten kannalta ollenkaan huono juttu.

Vierailija
106/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut ketjua enkä ole koskaan käyttänyt Tinderiä, nettideittejä kyllä. En pidä viestittelystä, nykyisen puolisoni kanssa alusta alkaen soittelimme toisillemme, emme viestitelleet (emme tavanneet nettideiteissä vaan muuta kautta), MUTTA: Silloin, kun mies on minua aidosti kiinnostanut, olen todellakin viestitellyt hänen kanssaan jotain kautta vähintään kerran päivässä. Ja olen pyrkinyt järjestämään tapaamisen mahdollisimman pian.

Kun tapasin nykyisen puolisoni, laitoin vielä samana iltana perään viestiä tekemällä ihan tikusta asiaa, koska olin niin innoissani.

Kukin tavallaan, mutta itse kyllä ymmärrän näitä, jotka tulkitsevat niin, ettei kiinnosta, jos toinen ei viestittele. Tulkitsisin itse samoin ja useimmiten varmasti ihan aiheesta. Samasta syystä en olisi koskaan lähtenyt treffeille miehen kanssa, joka lopettaa viestittelyn siinä kohtaa, kun tapaamisesta on sovittu.

Vierailija
107/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että käytät termiä parisuhdemarkkinat, teet näistä ketjun vastauksista aivan päinvastaiset tulkinnat ja vedät hattu ja hiha -prosentit naisten puhelimen käytöstä, kertoo meille muille kaiken tarpeellisen sinusta.

Vierailija
108/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostus on molemminpuolista niin on viestittelykin aktiivista. Tai ainakin toinen osaa kertoa, jos ei jostain syystä kykene olemaan aktiivinen, vaikka onkin kiinnostunut.

Jokainen toki poistaa matchinsa omista syistään, jos poistaa ollenkaan. Itseään voi syyttää, jos matchi on hävinnyt etkä ole ollut itse aktiivinen.

Vierailija
109/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kiinnostunut, mutta sillä hetkellä jotain menossa toisen kanssa. Sitten kun aika on oikea, saattaa juttelu edetä.

Vierailija
110/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei kuulu miten aikuiset naiset aikansa käyttävät, kuten ei heillekään minun ajankäyttöni. En itsekään ole tyyppiä joka on koko ajan puhelin kädessä, joten hidas tahti on ihan ok. Vastaavat kun vastaavat, jos vastaavat. Minä teen samoin ja jos puolin tai toisin ehtii väliin tulla joku muu joka nappaa ja vie, niin se on elämää. Ei sen tarvitse sen vaikeampaa olla. Kummallisia prinssejä ja prinsessoja nämä jotka ottavat kaiken niin henkilökohtaisesti jossain puhelindeittisovelluksessa.

Jokainen taplaa tyylillään. Ap:lle on nyt jo useaan otteeseen kerrottu ne syyt, että miksi mies poistaa hänet mätseistä, kun aikaa kuluu. Oli ne syyt sitten epäreiluja, fiksuja tai ihan älyttömiä.

En nyt ymmärrä miksi joitain nyt ärsyttää se, että mies poistaa mätseistä, kun nainen ei ole päiviin miehelle mitään vastannut. Kyllä naistenkin luulisi nyt ymmärtävän, että jos mies ei saa vastausta kahden päivän aikana, niin hän hyvin todennäköisesti ei saa sitä vastausta koskaan. Asiat tinderissä ovat usein miltä ne näyttävät.

Vierailija
111/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen taplaa tyylillään. Ap:lle on nyt jo useaan otteeseen kerrottu ne syyt, että miksi mies poistaa hänet mätseistä, kun aikaa kuluu. Oli ne syyt sitten epäreiluja, fiksuja tai ihan älyttömiä.

En nyt ymmärrä miksi joitain nyt ärsyttää se, että mies poistaa mätseistä, kun nainen ei ole päiviin miehelle mitään vastannut. Kyllä naistenkin luulisi nyt ymmärtävän, että jos mies ei saa vastausta kahden päivän aikana, niin hän hyvin todennäköisesti ei saa sitä vastausta koskaan. Asiat tinderissä ovat usein miltä ne näyttävät.

Asiat nimenomaa eivät näytä Tinderissä yhtään miltään muulta kuin siltä miltä niiden tulkitsija asian kuvittelee näyttävän. Tässäkin ketjussa on monta naista todennut, etteivät päivystä Tinderissä 24/7 ja silti miehet vätävät tästä johtopäätöksen, että naiset oikeasti juttelevat Tinderissä jonkun komeamman kanssa.

Itse vietän aikaa sähköttömällä mökilläni tai olen telttailemassa. Näihin menee helposti molemmat vapaapäivät ja silloin en todellakaan avaa akkua kuluttavaa Tinderiä. Eli se, etten ole enää perjantai-iltana vastaamassa "mitä viikonloppuun" viestiin todellakin johtuu siitä, että minulla on muutakin elämää kuin kyseinen sovellus.

Vierailija
112/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat nimenomaa eivät näytä Tinderissä yhtään miltään muulta kuin siltä miltä niiden tulkitsija asian kuvittelee näyttävän. Tässäkin ketjussa on monta naista todennut, etteivät päivystä Tinderissä 24/7 ja silti miehet vätävät tästä johtopäätöksen, että naiset oikeasti juttelevat Tinderissä jonkun komeamman kanssa.

Itse vietän aikaa sähköttömällä mökilläni tai olen telttailemassa. Näihin menee helposti molemmat vapaapäivät ja silloin en todellakaan avaa akkua kuluttavaa Tinderiä. Eli se, etten ole enää perjantai-iltana vastaamassa "mitä viikonloppuun" viestiin todellakin johtuu siitä, että minulla on muutakin elämää kuin kyseinen sovellus.

Miksi sinulla ylipäätään on koko sovellus, jos kiinnostus on tuota luokkaa?

Vierailija
113/113 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se järki siinä on, että kilpailu naisista online-deittailussa on niin järjettömän kovaa, ettei kukaan nainen siellä huvikseen ole hiljaa useita päiviä. Jos minä olen kiinnostavampi mies, kuin ne 2400 muuta, niin aivan varmasti nainen kirjoittaa minulle ihan pyytämättäkin. Mätsit vaan pois, jos ne fleikkaavat.

Tässä taas tulee hyvin ilmi miesten ja naisten tinderöinnin erot. Mies näkee, että 2400 profiilia on tykättävissä ja matchattavissa, naiselle tuolta löytyy muutama sellainen jonka kanssa matchata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän