Mammografiatutkimus on ihan h***tin kivulias!
Miksei kukaan varoittanut?! En olisi mennyt jos olisin tiennyt. Rinta puristetaan ihan tajuttoman tiukasti kahden pleksilasin väliin! Luulin että se on samanlainen kuin röntgenkuvaus, mutta ei todellakaan! Tulevaisuudessa en aio siihen kidutukseen osallistua, jos rinnasta itse löydän patin niin menen lääkäriin. Ei mulla muuta.
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Yksityisellä lienee ultraääni tai ei-puristavia kuvannuslaitteistoa, jos etsii vaihtoehtoja. Liekö kunnalla kiduttavammat välineet?
Hahhah! Olin yksityisellä Helsingin keskustassa ja siellä oli sellainen puristava pleksi. Että hohhoijaa.
Mehiläisellä on puristava pleksi myös Oulussa. Aivan sama toimitus kuin julkisellakin.
Täällä yksi jolla myös mammografia ilmaisi syövän alun ( 2cm) joka leikattiin, hoidot ja nyt elän ihan terveenä jo 4ttä vuotta. Mitään selkeää kasvainta tms ei ollut, joten ilman tutkimusta kenties en olisi tässä. Käykää niissä kuvauksissa, vaikka se 2 min koskee, voi olla että se on elämän ja kuoleman kysymys.
Ota joku tunti pari aiemmin Burana ja Ibumax. Saattaa leikata pahinta terää.
Ihanaa kuulla tällaisia tarinoita muiltakin! Mä oon myös remissiossa (8v) ja oikein terve ja hyväkuntoinen, kukaan ei päälle päin näkis että syöpä takana!
Olis myös elämäni rakkaus jäänyt tapaamatta jos en olis hoitoja läpi käynyt!
Elämä on ihanaa!