Mies ei laittele arkisin mitään viestejä ja viikonloppuisin saan tehdä suurimman osan töistä hänen luonaan.
Nyt yritin puhua, haluaako edes minua ja olenko vain seuraa kun ei jaksa parempaakaan nyt etsiä.
Mietin aionko mennä viikonloppuna hänen luokseen vaikka olimme jo niin sopineet.
Mies vain nauroi ja sanoi, että keksii kyllä muutakin tekemistä, että ole vain siellä omassa nurkassas.
Taustalla se, että kaikki pyörii hänen ympärillään. Jos kehun, tuen ja autan häntä, niin saan tehdä sitä loputtomiin saamatta vastakaikuna juuri muuta kuin lisää töitä, suudelmia ja sellaista etäistä mutta lämmintä olemista. Koko ajan tunne etten riitä.
Arkisin jos vähän laitamme viestejä ja laitan hyvän yön toivottelun yhteyteen sydämen, niin voi sanoa vain kiitos. Tai hyvää yötä suht neutraalilla hymiöllä.
Eikä tässä nyt ole mistään hymiöistä kyse vaan haen nyt vain sitä takaa, etten saa osakseni samaa arvostusta, rakkautta ja olemisen iloa kuin mitä annan hänelle (hän siitä nauttii, pyytää ja haluaa) mutta en saa juuri mitään takaisin. Pienin murusin vain.
Ansaitsen niin paljon parempaa ja mies ei puhu suoraan. Sitten kun otan asian puheeksi niin minussa on se vika.
Jos huomenna menisin niin olisi sama kaava, pyytäisi siivoamaan, laittaisimme ruokaa. Joisimme hieman, puhuisimme yhteisistä matkoista ja kävisimme saunassa.
Ehkä mies saattaisi puhua yhteisestä elämästä ja samalla ajattelen, että kodinhoitajaa varmaan haluaa tai koukuttaa minua lisää suhteeseen.
Tässä ei ole mitään järkeä ja eniten harmittaa, ettei hän voi sanoa suoraan, ettei tunteita ole vaan repii hyödyn irti mitä saa.
Vai olenko väärässä?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Laitoin viestiä, että tässä tuhlaillaan molempien aikaa yms. Myös halusin vinkata, että löytäisi jotain muuta. Olis tosi kiva, jos oikeasti lakkaisi vain katsomasta minuun ja kääntäisi katseen muualle.
Vastasi tosi rumasti takaisin. Nauravia vain ja minun alentamista. Tuli jopa yllätyksenä kuitenkin, että noin lapsellisesti voi laittaa viestiä takaisin.
No itse ainakin arvostin ja kunnioittavasti puhuin loppuun asti. Ap
'Vastasi tosi rumasti takaisin"
Kai nyt jo viimein ymmärrät, mikä hän on miehiään - ja teet asianmukaiset johtopäätölset - ja sitten asiallisesti niiden mukaiset toimenpiteet.
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa juuri niin rasittavalta naiselta, etten yhtään ihmettele miksi mies ei halua sitoutua.
Ap:llä huumeympäristötaustaa. Siksi hieman ymmärrän että hän on sortunut tuollaiseen koukkuun. Ja siksi: täysi ero ukkeliin, älä anna hänen millään muotoa keriä itseäsi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos tuo, mitä kirjoitit on totta, niin nyt on oikeasti aika riuhtaista itsensä irti. Nyt se vielä suht helposti onnistuu.
Luulen vain, että kun mies huomaa ilmaisen piikansa ottavan etäisyyttä, alkaa taas läheiseksi ja mukavaksi hetkeksi aikaa ja saa sinut jatkamaan tuota järjettömyyttä. Ja tilanne vaan jatkuu ja jatkuuTämä. Taatusti alkaa rakkauspommitus kun ap ottaa etäisyyttä ja mies kerii ap:n taas takaisin. Joka kerta kun siima keritään takaisin, ap on heikompi. Ap, lähde. Mies on näyttänyt todellisen karvansa eikä ansaitse sinua kumppaniksi. Sinulla on tässä miehessä tilaisuus pilata elämäsi, jätä väliin. Olisit varmasti mahtava puoliso miehelle joka arvostaa sinua. Suosittelen poikki panemista lyhyen kaavan mukaan. Älä anna tyypin taas keriä sinua takaisin tyhjillä lupauksilla.
Laita miehen numero estoon, muuten on riski että heikolla hetkellä retkahdat taas tyhjiin lupauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa juuri niin rasittavalta naiselta, etten yhtään ihmettele miksi mies ei halua sitoutua.
Ap:llä huumeympäristötaustaa. Siksi hieman ymmärrän että hän on sortunut tuollaiseen koukkuun. Ja siksi: täysi ero ukkeliin, älä anna hänen millään muotoa keriä itseäsi takaisin.
Luen kommentteja tässä välillä ja kiittelen mielessäni lämpimästi. En vastaa jokaiseen mutta tähän korjaan vielä ettei huume mutta alkoholistiympyöissä olen kasvanut. Julmaa siitä teki alkoholin aiheuttama hylkääminen a väkivalta etc.
Huomaan nyt aikuisena suhteissani toistuvan sanoja piirteitä kun kasvuympäristössäni. Olen luullut aina toipuneeni kunnes jokin kliimaksi tulee vastaan. Siksi psykoterapia on tässä vireillä itselläni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen kommentteja tässä välillä ja kiittelen mielessäni lämpimästi. En vastaa jokaiseen mutta tähän korjaan vielä ettei huume mutta alkoholistiympyöissä olen kasvanut. Julmaa siitä teki alkoholin aiheuttama hylkääminen a väkivalta etc.
Huomaan nyt aikuisena suhteissani toistuvan sanoja piirteitä kun kasvuympäristössäni. Olen luullut aina toipuneeni kunnes jokin kliimaksi tulee vastaan. Siksi psykoterapia on tässä vireillä itselläni.
Ap
Mulle oleellinen oivallus oli se, että kaikki tunteet joita nousee ja herää, eivät ole tykkäämistä vaan jotain ihan muuta reaktioa, vaikka sitä alkaa kuvitella, että se on mielenkiintoa ja tykkäämistä ja rakastumista. Siellä on levottomuutta ihmisestä, joka on vaarallinen ja muistuttaa omaa vahingollista vanhempaa. Siellä on dopamiiniryöppyjä, jotka vastaavat heroiinia, kun tuo rakkaudetonta vanhempaa muistuttanut ihminen huomioikin hetken.
Oikea tykkääminen on sitä, että ihailet jotain ihmistä, kuinka hyvä/fiksu/ihmeellinen hän on. Hän saa olosi hyväksi, levolliseksi, turvalliseksi ja rauhalliseksi. Ei saa levottomaksi, valtavia nousuja eikä laskuja kuten näiden hankalien tyyppien kanssa. Ei saa sinua tuntemaan itseäsi pieneksi ujoksi lapseksi vaan saa sinut tuntemaan itsesi aikuiseksi, joka kasvaa ja kehittyy. Oikeassa tykkäämisessä kommunikaatio on sujuvaa ja tasapuolista. Oikeassa tykkäämisessä seksi on huomioivaa, turvallista ja hyvää ja siitä, kuten muustakin voidaan kommunikoida aikuiseen tapaan.
Lisään vielä, että olen kasvanut nyt sen verran, että tajuan, että on ihmisiä, jotka ovat kyvyttömiä rakastamaan ja kyvyttömiä hyviin ihmissuhteisiin. He eivät ole pelastettavissa eikä se olisi minun vastuullani muutenkaan.
Oma arvoni ei ole riippuvainen siitä, että jonkun tällaisen ihmisen pitäisi rakastaa minua eikä sitten rakastakaan. Se on sen ihmisen itsensä ongelma täysin, minä olen arvokas ja rakastettava silti.
Minä en voi tuhlata omaa ainoaa elämääni uimalla sen ihmisen jäteliemisammiossa, jos se ihminen ei ole halunnut tulla itse sieltä ylös. Etsiköön sinne seurakseen toisen uhrin tai olkoot yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin viestiä, että tässä tuhlaillaan molempien aikaa yms. Myös halusin vinkata, että löytäisi jotain muuta. Olis tosi kiva, jos oikeasti lakkaisi vain katsomasta minuun ja kääntäisi katseen muualle.
Vastasi tosi rumasti takaisin. Nauravia vain ja minun alentamista. Tuli jopa yllätyksenä kuitenkin, että noin lapsellisesti voi laittaa viestiä takaisin.
No itse ainakin arvostin ja kunnioittavasti puhuin loppuun asti. Ap'Vastasi tosi rumasti takaisin"
Kai nyt jo viimein ymmärrät, mikä hän on miehiään - ja teet asianmukaiset johtopäätölset - ja sitten asiallisesti niiden mukaiset toimenpiteet.
Ymmärrän tietenkin.
Sitä vain pudistelee päätään, että mitä ihmisen mielessä oikein liikkuu kun yrittää puhua asiallisesti ja sanoin hakevani yhden (minulle tärkeän) mekkoni kun on töissä.
Kaikki muut ingoorasi, eli siis, että suhteemme ei toimi enkä halua jatkaa sekä toivoin hänen löytävän ihmisen, joka vetoo häneen. Vähän eri tavalla mutta pääpiirteittäin näin, ihan asiallisesti kirjoitin ja sanoin vielä, että hakisin sen mekon vielä myöhemmin.
Vastasi vain, että vi##u kympin mekko hahah, nauravia perään.
Ei muuta kiinnostusta, vain tuollainen älä-arvoinen kommentti ja tiedän mitä sillä halusi sanoa, rivien välistä.
Hämmentävä olo. Nämä vuodet mitä on panostanut ja olen oikeasti mukava tyyppi, harvemmin valitan ellei ole oikeasti syytä aiheeseen. Sitten vain tuollainen lapsellinen kommentti, kuin puhuisin teini-ikäiselle ihmiselle.
No, sellainen hän joskus oli. Hämmentävä ja hetkellisesti vajonnut epäkypsälle tasolle. Ei mitään ymmärrystä kanssaihmisiä kohtaan kunnes taas rooli muuttui ja otti sen vaihteen päälle, jossa oli niin huomaavainen ja symppis.
Ap
Oletko vähän pösilö, kun vaan kehuskelet miestä ja vielä siivoat siihen päälle?
No et sinäkään ihan täysillä käy, kun tuollaisessa suhteessa roikut. Oletko läheisriippuvainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMulle oleellinen oivallus oli se, että kaikki tunteet joita nousee ja herää, eivät ole tykkäämistä vaan jotain ihan muuta reaktioa, vaikka sitä alkaa kuvitella, että se on mielenkiintoa ja tykkäämistä ja rakastumista. Siellä on levottomuutta ihmisestä, joka on vaarallinen ja muistuttaa omaa vahingollista vanhempaa. Siellä on dopamiiniryöppyjä, jotka vastaavat heroiinia, kun tuo rakkaudetonta vanhempaa muistuttanut ihminen huomioikin hetken.
Oikea tykkääminen on sitä, että ihailet jotain ihmistä, kuinka hyvä/fiksu/ihmeellinen hän on. Hän saa olosi hyväksi, levolliseksi, turvalliseksi ja rauhalliseksi. Ei saa levottomaksi, valtavia nousuja eikä laskuja kuten näiden hankalien tyyppien kanssa. Ei saa sinua tuntemaan itseäsi pieneksi ujoksi lapseksi vaan saa sinut tuntemaan itsesi aikuiseksi, joka kasvaa ja kehittyy. Oikeassa tykkäämisessä kommunikaatio on sujuvaa ja tasapuolista. Oikeassa tykkäämisessä seksi on huomioivaa, turvallista ja hyvää ja siitä, kuten muustakin voidaan kommunikoida aikuiseen tapaan.
Hyvin tiivistit tämän. Siinä on tosiaan tällaista tiedostamattomien tarpeiden täyttymisen toiveita ja sitten on kuitenkin aikuinen ja ymmärtää ettei kaikki nyt ole kunnossa
Siinä skaalassa on monenlaista mukana ja se on itselleni ollut kyllä kivuliasta. Sitä on paljon syytellyt omia valintojaan ja harmittanut, tullut tunne ulkopuolisuudesta ja itsensä hylkääminen on myös jatkunut koska olen kokenut olevani niin epänormaali.
Aina olen kuitenkin yrittänyt mennä eteenpäin, olla ihminen ihmiselle ja ymmärtää. Siinä pitäisi olla tasapainoa enemmän, etten ymmärtäisi loputtomiin.
Kiitos kun kirjoitit tästä hyvin tiivistettynä.
Jospa olisin tiedostavampi vielä tulevaisuudessa, luottaisin itseeni ja omaan intuitioon heti alkumetreillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse ainakin arvostin ja kunnioittavasti puhuin loppuun asti. Ap'Vastasi tosi rumasti takaisin"
Ymmärrän tietenkin.
Sitä vain pudistelee päätään, että mitä ihmisen mielessä oikein liikkuu kun yrittää puhua asiallisesti ja sanoin hakevani yhden (minulle tärkeän) mekkoni kun on töissä.
Kaikki muut ingoorasi, eli siis, että suhteemme ei toimi enkä halua jatkaa sekä toivoin hänen löytävän ihmisen, joka vetoo häneen. Vähän eri tavalla mutta pääpiirteittäin näin, ihan asiallisesti kirjoitin ja sanoin vielä, että hakisin sen mekon vielä myöhemmin.
Vastasi vain, että vi##u kympin mekko hahah, nauravia perään.
Ei muuta kiinnostusta, vain tuollainen älä-arvoinen kommentti ja tiedän mitä sillä halusi sanoa, rivien välistä.Hämmentävä olo. Nämä vuodet mitä on panostanut ja olen oikeasti mukava tyyppi, harvemmin valitan ellei ole oikeasti syytä aiheeseen. Sitten vain tuollainen lapsellinen kommentti, kuin puhuisin teini-ikäiselle ihmiselle.
No, sellainen hän joskus oli. Hämmentävä ja hetkellisesti vajonnut epäkypsälle tasolle. Ei mitään ymmärrystä kanssaihmisiä kohtaan kunnes taas rooli muuttui ja otti sen vaihteen päälle, jossa oli niin huomaavainen ja symppis.
Ap
Ap lue se Narsistin keskustelutyyli!
Mun satasen mekko on vielä narsistieksällä. En aio kysellä perään. Jos se joskus itse vaivautuu tuomaan sen, poltan sen siinä sen edessä.
Älä selitä. Älä pyydä anteeksi. Älä kysele, äläkä pyytele. Vain lähde ja nollakontakti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMulle oleellinen oivallus oli se, että kaikki tunteet joita nousee ja herää, eivät ole tykkäämistä vaan jotain ihan muuta reaktioa, vaikka sitä alkaa kuvitella, että se on mielenkiintoa ja tykkäämistä ja rakastumista. Siellä on levottomuutta ihmisestä, joka on vaarallinen ja muistuttaa omaa vahingollista vanhempaa. Siellä on dopamiiniryöppyjä, jotka vastaavat heroiinia, kun tuo rakkaudetonta vanhempaa muistuttanut ihminen huomioikin hetken.
Hyvin tiivistit tämän. Siinä on tosiaan tällaista tiedostamattomien tarpeiden täyttymisen toiveita ja sitten on kuitenkin aikuinen ja ymmärtää ettei kaikki nyt ole kunnossa
Siinä skaalassa on monenlaista mukana ja se on itselleni ollut kyllä kivuliasta. Sitä on paljon syytellyt omia valintojaan ja harmittanut, tullut tunne ulkopuolisuudesta ja itsensä hylkääminen on myös jatkunut koska olen kokenut olevani niin epänormaali.
Aina olen kuitenkin yrittänyt mennä eteenpäin, olla ihminen ihmiselle ja ymmärtää. Siinä pitäisi olla tasapainoa enemmän, etten ymmärtäisi loputtomiin.Kiitos kun kirjoitit tästä hyvin tiivistettynä.
Jospa olisin tiedostavampi vielä tulevaisuudessa, luottaisin itseeni ja omaan intuitioon heti alkumetreillä.
Ap
Etsi tietoa. Self helpillä pääset pitkälle. Lue narsistin keskustelutyyli. Etsi youtubesta Narsisti vs minä.
Mitään et jatkossa pyydä, ruinaa tai selitä aikuiselle ihmiselle. Etkä myöskään niele niitä hiljaa!
Unohda se mekko. Oma hyvinvointisi on tärkeämpi, mekkoja saa aina uusia.
Mulla jäi yhdelle tyypille mekko ja meikit ym. mutta hyvin pärjäsin ilman, kotona on tarpeeksi tavaraa ja kaupasta saa uusia jos tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Unohda se mekko. Oma hyvinvointisi on tärkeämpi, mekkoja saa aina uusia.
Mulla jäi yhdelle tyypille mekko ja meikit ym. mutta hyvin pärjäsin ilman, kotona on tarpeeksi tavaraa ja kaupasta saa uusia jos tarvitsee.
Mulla jäi myös ja luulen, että sillä tyypillä on yksi kaapillinen naisilta jääneitä kamppeita saaliina ellei ole sitten aina hävittänyt niitä.
Omanarvontunto ja hullun lemppaaminen totaalisesti on tärkeämpää kuin jotkut muutamat tavarat.
Mulla tulee noista narsisteista mieleen narkomaanit. Ei nekään kaikki, mutta jotkut narkomaanit on älyttömän rajattomia. Yksikin jonka kohdalla en ole tajunnut miten syvällä riippuvuudessa on varasteli vaatteitani ollessani poissa kotoa.
Oli varmaan ajatellut, että hei noi vaatteet on yhtä lailla mun kun ne on tossa/voin saada niistä rahaa/kaapin täytettä kun rahat menevät kamaan tms.
Eli sanon tässä, että AP:n miekkosen käytös vertautuu tuollaiseen huumeriippuvaiseen: välitetään vain jostain hyödystä mitä saadaan irti. Vedellään naruista jotka toimivat "uhriin".
Nimenomaan kohdallani hyvään tahtoon ja narskujen ja narkomaanien uhrit ovat kummatkin niitä oikeasti kilttejä ihmisiä jotka antavat jotain narskulle tai narkomaanille ja yhdistävä tekijä on ettei mitään saa takaisin.
Tai no "kaverini" tiskasi astioita, mutta samahan se on narsistienkin kanssa, tehdään hämäykseksi palveluksia, mutta hinnan joutuu uhri kuitenkin maksamaan.
Vedin nyt tämän allegorian tähän kun huomaan molemmissa taantumista lapsen tasolle ja rajattomuutta. Mikään muu ei kiinnosta kuin oma mielihyvä.
Ap, kuullostat yhdeltä ystävältäni, joka roikkui pari vuotta juuri vastaavanlaisessa suhteessa. Meille muille kaikki hälytysmerkit olivat ilmassa, suhdetta ei voitu määritellä, kun he viettivät aikaa yhdessä he olivat kuin parisuhteessa, mies oli välillä kylmä ja välillä lämmin. Kaverini oli rakastunut, eikä voinut uskoa että mies vain pelasi hänen kanssaan. Hän yritti monta kertaa erota, mutta silloin mies aina antoi ymmärtää että toivoa on ja tilanne palasi takaisin entiseen. Meille ulkopuolisille oli kuitenkin selvää että mies ei halunnut mitään vakavaa ja halusi pitää häntä varalla. Kerroin ystävälleni että on ihan sama mitä mies maalailee tulevaisuudesta, jos teot kuitenkin osoittavat aivan muuta. Suhde lopulta päättyi siihen, että mies löysi toisen naisen. jonka kanssa yhtäkkiä ei ollutkaan vaikeaa sitoutua, olla julkisesti yhdessä, mennä kihloihin / naimisiin / hankkia lapsia.
Ap, jos mies oikeasti välittää sinusta, sinun ei tarvitse arvailla mitä hän tuntee vaan hän näyttää sen. Tämä mies ei selvästikään välitä sinusta ja sinun kannattaa uskoa hänen viestiään. Sanat eivät tarkoita mitään ilman tekoja ja on ihmisiä jotka eivät koskaan tule antamaan suoraa vastausta siihen missä menette. Usko tekoja ja äänestä jaloillasi, ennen kuin satutat itseäsi enempää.
Vaimojen juttuja ei tehdä ennen kuin on naimisissa. Eikä mitään juttuja tehdä jos ei saada samaa takaisin
Mua vedätettiin myös. Toi on tosi kurja fiilis ja ainakin mulla toipuminen erosta oli pidempi ja kompleksisempi kuin jostain normaalista suhteesta, kun toiselta ei saa mitään validaatiota. Ei suhteessa, ei erossa eikä eron jälkeen. Paitsi tietysti feikkihuomiota on saanut ajoittain, että suhde edes pääsi syntymään.
Vaikea sanoa, millainen mies tarkalleen on, mutta siitä Narsistin keskustelutyyli -ketjusta saattaisi olla apua asioiden tunnistamiseen ja veraistuen saamiseen.
Hienoa, että hoksasit tässä vaiheessa ja äänestät jaloillasi!