Kuka omistaa asunnon, jossa asut?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkihan sen pääasiassa omistaa, tai minä omistan, mutta olen pankille velkaa aika paljon (vasta ostettu aunto).
Ensimmäinen rehellinen vastaus.
Mitä epärehellistä on siinä, että omistaa itse talonsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän jossa nyt olen omistan minä (omakotitalo). Toisessa asunnossa on puolisollani lainaa, joten ainakin hänen osuutensa omistaa Nordea. Tai oikeastaanhan meillä on oikeus hallita osakkeita numerot xxxxxx-xxxxxx tästä taloyhtiöstä eli tavallaan taloyhtiö omistaa ja me hallitaan.
Ei asuntolaina tarkoita sitä että pankki omistaa. Pantti ei ole sama kuin omistusoikeus.
Oletko niin nuori, että et muista 90-luvun alkupuolen lamaa? Silloin kävi aika monelle selväksi, että pankki omistaa asunnon niin kauan kuin siitä on senttikin (silloin penni) pankille velkaa.
Ei vaan silloin kävi selväksi, että lainan vakuutena ollut asunto siirtyi lainan myöntäjän omistukseen, jos velallinen ei selviytynyt lainan hoitamisesta.
Minä omistan, kokonaan ja yksin. Rivitalokaksion, velattoman, viihtyisän. Onneksi ymmärsin aikoinani v 1999, ottaa lainan. Maksamista oli, ja korotkin jotain ihan muuta kuin tänä päivänä, mutta kannatti.
Tämän kiinteistön omistaa minä ja mieheni. On velaton. On kyllä melkoinen hörskä että ei kannata kadehtia.
Pankki oikeastaan. Minä ja avopuolisoni hallinnoidaan 50/50
Minä itse ja käteisellä ostin, 80 m2 uudehko rivarin päätyolmio, pienessä kotikaupungissani. Rakastan tätä kotiani, yksin asun.
Kummitus. Hänkin asuu täällä. Me varmaan lähdetään aiemmin.
Helsingin kaupunki eli asun stadin asunnot/ Heka.Pää vuokralisena.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin kaupunki eli asun stadin asunnot/ Heka.Pää vuokralisena.
Kenen pää on vuokralisena?
ihan sama kuka omistaa, mutta sossu maksaa vuokran
No asunto-osakeyhtiöhän nuo seinät omistaa. Itse omistan osakkeen tosin sekin on vielä about viiden vuoden ajan nordea kiinnitysluottopankin hallussa...
Minä ja mieheni omistamme puoliksi.
Universumi omistaa,
minulla hallinnassa.
Asunto-osakeyhtiö, kuten melkein kaikkiena kerrostaloasukkaiden.
Haa, mutta voitko olla varma, että pystyt lainasi maksamaan loppuun? Viittaan edelleen siihen 90-luvun lamaan. Maailmantilannehan se se omistaja on, niin 1929, 1990-luvulla, 2008 ja ties kuinka pitkälle 2020-luvulla.
Kun ei koskaan tiedä kuka tulee käymään...