Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka omistaa asunnon, jossa asut?

Vierailija
09.06.2022 |

Tiedätkö tämän varmuudella?

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistörekisterin mukaan minä, lainhuutokin on nimissäni. Vahva oletus, että omistan tämän, kun ei lainaakaan ole.

Vierailija
102/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo ja tontti 50/50 mieheni ja minun nimissa, maksettu vuosia sitten, velaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salarakas omistaa. Asun vuokralla. Vaimonsa ei tiedä mitään. Helppoa käydä näin armastelemassa. Ostelee minulle myös paljon tuoksuja, koruja yms. Tätä jatkunut jo seitsemän vuotta. Eikä loppua näy. Kunhan pysymme valppaina ja tarkkoina. Molemmat hyödymme tästä.

Vierailija
104/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 195 000, pankki 210 000.

Vierailija
105/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä omistan sen yksin.

Vierailija
106/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, kuten ison määrän sijoitusasuntoja talon ja huvilan lisäksi.

Vierailija
107/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö

Vaan kuka omistaa taloyhtiön?

Osakkeenomistajat. Sikäli kuin nyt juridista henkilöä voi omistaa... oliko tämä filosofinen kysymys?

Vierailija
108/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
109/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistörekisterin mukaan minä, lainhuutokin on nimissäni. Vahva oletus, että omistan tämän, kun ei lainaakaan ole.

Sama täällä.

Vierailija
110/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies omistaa, oli ostanut tämän asunnon ennen kuin muutettiin yhteen.

Vierailija
111/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kasvoton pitkälle ketjutettu ulkomainen korporaatio jossa asun vuokralla. Alunperin tämä oli ihan Suomalaisen yhtiön hallussa, mutta vuosien aikana on tapahtunut jos vaikka minkälaisia järjestelyjä, liekö kaikki edes ihan laillisiakaan...

Vierailija
112/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän jossa nyt olen omistan minä (omakotitalo). Toisessa asunnossa on puolisollani lainaa, joten ainakin hänen osuutensa omistaa Nordea. Tai oikeastaanhan meillä on oikeus hallita osakkeita numerot xxxxxx-xxxxxx tästä taloyhtiöstä eli tavallaan taloyhtiö omistaa ja me hallitaan. 

Minua vähän huvittaa, kun osakas ei ymmärrä mistä taloyhtiö koostuu XDDDDDDDD.

Vierailija
113/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kasvoton pitkälle ketjutettu ulkomainen korporaatio jossa asun vuokralla. Alunperin tämä oli ihan Suomalaisen yhtiön hallussa, mutta vuosien aikana on tapahtunut jos vaikka minkälaisia järjestelyjä, liekö kaikki edes ihan laillisiakaan...

ALUN PERIN, SUOMALAISEN PIENELLÄ ALKUKIRJAIMELLA LAUSEEN KESKELLÄ!!!! OPPIKAA V...N I....DIOOTIT JO!!!!

Vierailija
114/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heka

Vierailija
115/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ALUN PERIN, SUOMALAISEN PIENELLÄ ALKUKIRJAIMELLA LAUSEEN KESKELLÄ!!!! OPPIKAA V...N I....DIOOTIT JO!!!!

Minä sanon jotta haista vtu iso mies! Nuin p8kantärkee ukko, muutamasta kirjaimesta! Elä leiki perkele jeesusta iso mies! Sä oot ihan hupiukko loppujen lopuks!

Vierailija
116/136 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö. Meillä on miehen kanssa sen hallintaan oikeuttavat osakkeet.

Vierailija
117/136 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä omistan osuuden taloyhtiöstä, ja omistukseni on takuuna pankin antamalle lainalle.

Pankin omaisuutta siitä tulee siinä vaiheessa, jos laina jää maksamatta. Taloyhtiön omistavat kokonaisuudessaan sen osakkeenomistajat.

Haa, mutta voitko olla varma, että pystyt lainasi maksamaan loppuun? Viittaan edelleen siihen 90-luvun lamaan. Maailmantilannehan se se omistaja on, niin 1929, 1990-luvulla, 2008 ja ties kuinka pitkälle 2020-luvulla.

Kun ei koskaan tiedä kuka tulee käymään...

1990-luvun laman jälkeen lakia on kuitenkin muutettu paremmaksi. ENÄÄ pankki ei voi myydä lainan vakuutena olevaa omaisuutta miten halvalla hyvänsä jättäen kuitenkin velat jäljelle. Muutenkin nykyään asuntovelallisen asema on parempi.

Vierailija
118/136 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 195 000, pankki 210 000.

Omistaja on se, jonka nimissä asunto on.

Vierailija
119/136 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkihan sen pääasiassa omistaa, tai minä omistan, mutta olen pankille velkaa aika paljon (vasta ostettu aunto).

Toi on maailman typerin ja lapsellisin ja virheellisin tapa ilmaista asia. Onneksi tajusit itsekin jo korjata sen. 

Vierailija
120/136 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio omistaa todellisuudessa kaikki ainakin käytännössä.

Jos sun tontilta tai jopa talon kohdalta löytyy jotain merkittävää tai vaikka tehdään tie, niin sulla ei ole mitään sananvaltaa. Tontti pakkolunastetaan pilkkahinnalla ja talosi puretaan pois.

Miten tuo lunastusmahdollisuus poistaisi omistusoikeuden? Sotket nyt termejä keskenään.

Voisit kysyä, että kenen ovat lapset, jotka synnytit ja vastata samantien, että eivät ainakaan sinun, koska heidät voidaan koska tahansa ottaa huostaan. Sama logiikka.