Kuka omistaa asunnon, jossa asut?
Kommentit (136)
Tämän asunnon osakkeet omistamme minä ja mieheni. Oliko tämä vakavissaan tehty kysymys vai kompa?
Asuntoni omistaa kiinteistöyhtiö, jonka osakas olen.
Luxemburgiin rekisteröity investointiyhtiö :(
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö
Vaan kuka omistaa taloyhtiön?
Ehkä ap ei itse tiedä kenen kämpässä asuu...
Vierailija kirjoitti:
Pankkihan sen pääasiassa omistaa, tai minä omistan, mutta olen pankille velkaa aika paljon (vasta ostettu aunto).
Ensimmäinen rehellinen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Nordea
Toinen rehellinen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkihan sen pääasiassa omistaa, tai minä omistan, mutta olen pankille velkaa aika paljon (vasta ostettu aunto).
Ensimmäinen rehellinen vastaus.
Pantti ei siirrä omistajuutta pantin haltijalle.
Vierailija kirjoitti:
Nordea täälläkin.
Kolmas rehellinen vastaus.
Espoon kaupunki (tai sen vuokrataloyhtiölle)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän jossa nyt olen omistan minä (omakotitalo). Toisessa asunnossa on puolisollani lainaa, joten ainakin hänen osuutensa omistaa Nordea. Tai oikeastaanhan meillä on oikeus hallita osakkeita numerot xxxxxx-xxxxxx tästä taloyhtiöstä eli tavallaan taloyhtiö omistaa ja me hallitaan.
Ei asuntolaina tarkoita sitä että pankki omistaa. Pantti ei ole sama kuin omistusoikeus.
Oletko niin nuori, että et muista 90-luvun alkupuolen lamaa? Silloin kävi aika monelle selväksi, että pankki omistaa asunnon niin kauan kuin siitä on senttikin (silloin penni) pankille velkaa.
Minä omistan osuuden taloyhtiöstä, ja omistukseni on takuuna pankin antamalle lainalle.
Pankin omaisuutta siitä tulee siinä vaiheessa, jos laina jää maksamatta. Taloyhtiön omistavat kokonaisuudessaan sen osakkeenomistajat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tän aloituksen pointti?
Aloittaja on suuren hämmennyksen vallassa. Se on se pointti.
Minä 50% ja mieheni 50%. Olen asiasta täysin varma.
Velaton omakotitalo, jonka omistan yksin minä.
Helsingin asumisoikeus oy varmaankin
Minä ja avomieheni