Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin
Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.
Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html
🤯
Kommentit (1271)
Kyllä minäkin joskus vilkaisen kännykkää tai jopa vastaan johonkin viestiin samalla kun työnnän vaunuja, missä lapsi nukkuu. Lähinnä teen tätä kävellessäni puistoissa, sisäpihalla tai hiljaisilla kaduilla ja silloin, kun vauhtini on hyvin rauhallinen. En siis tuijota puhelinta missään Mannerheimintietä ylittäessäni. Ja siis puhelinta katsoessakin katson sitä niin, että näen sivusilmällä tai välillä vilkaisten sinne suuntaan, mihin olen matkalla.
Tuntuisi erikoiselta, jos joku huomauttaisi minulle asiasta.
Katsottehan tekin juuri vauvapalstaa ettekä omaa lastanne. Hyihyi, miten voitte.
Olisin veikannut suosikkibloggaajaa jo päälle nelikymppikseksi, siksi ihmettelin kun hän niin kovasti korosti olevansa "nuori äiti" ja viisikymppinen huomauttelija vanha "kanttura". Todella ärsyttävän oloinen ihminen, yritin jonkun aikaa seurata kun hänen kirjansa kiinnosti mutta ei pysty.
Jos ei ole kyse hengenvaarasta niin en tajua, miks ihmisillä on kauhee tarve puuttua toisten tapoihin ja elämään kuin omat näkemykset ois aina parempia. Mulla ei ole vauvaa, mutta olen välillä miettinyt, millaista helvettiä täyty olla vauvan kanssa julkisella paikalla kulkeminen, koska mulla on pelkästään koira ja olen hämmästynyt todella paljon sitä, miten usein ihmiset TUNKEVAT kommentoimaan ja juttelemaan koiraan liittyviä asioita, eikä se ole edes vauva. Toki yleensä ihan hyväntahtoisesti, mutta jos on jokin tilanne päällä, kuten koulutus tai koira pelkää (on arka), niin ei siihen pidä tulla neuvomaan ja tunkemaan kättä ja häiritsemään. Tätä tapahtuu lähes joka helvatan päivä. Voin vain kuvitella, miten paljon äidit saavat kommentteja vauvojen tai pienten lasten kanssa! Koira kuitenkin herättää vähemmän kiinnostusta ja moraalista oikeamielisyyttä kuin lapsi, oletan. Välillä on itselläkin hermo pinnassa, vaikka näen että tarkotetaan hyvää eikä kritisoida varsinaisesti. Luultavasti itsekin haistattelisin jo, jos olisi vauva ja joku olisi jatkuvasti kritisoimassa tai neuvomassa kun ei mistään mitään tiedä. Neuvojat ja kriitikot eivät varmaan tajua, että eivät ole ainoita jotka tulevat puhuun paskaa. Vähän sama ku miehet ihmettelee, miks naiset hermostuu niin helposti heihin tai ovat tylyjä – koska naiset joutuvat jatkuvasti häirinnän ja ylisinnikkäiden ääliöiden piirittämäksi. JOssain kohtaa hyökkäyksestä tulee tehokkain puolustus ja valitettavasti siinä osumaa saa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Katsottehan tekin juuri vauvapalstaa ettekä omaa lastanne. Hyihyi, miten voitte.
Lapset on kesätöissä, pitääkö niitä mennä sinne katsomaan?
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä sääntö ja käytäntö olisi ettei kukaan kävelisi ja selaisi kännykkää samalla. Olisi huomattavasti parempi kaikkien liikkua.
Mahtaa sullakin olla verisuonet lujilla kun tuollaiset asiat ärsyttää. Suosittelen jotain rentouttavaa terapiaa niin ei tarvitse koko yhteiskunnan mukautua sinunlaisten ärrimurrien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten, tiedä mitä siellä sattuu kun ei ole äiti tuijottamassa heitä koko aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää mennä sinne vahtimaan, etteivät vilkaisekaan puhelinta. Eikä muulloinkaan. Mitä tahansa voi sattua, jos katsoo puhelinta. Mitä tahansa voi sattua itsellesikin jos hetkenkin olet puhelimella.
Se että tuijottaa sitä luuria liikkuessaan kertoo siitä että on valmis siirtämään sen vastuun turvallisuudesta muulle liikenteelle. Jos ihmisellä on hyvät käytöstavat hän ainakin pysähtyy kun selaa sitä puhelinta. Se on huono normi että edetään niin että muut eivät tiedä mitä sinä näet ja mitä vaaraa mahdollisesti muille ja itsellesi aiheutat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä sääntö ja käytäntö olisi ettei kukaan kävelisi ja selaisi kännykkää samalla. Olisi huomattavasti parempi kaikkien liikkua.
Mahtaa sullakin olla verisuonet lujilla kun tuollaiset asiat ärsyttää. Suosittelen jotain rentouttavaa terapiaa niin ei tarvitse koko yhteiskunnan mukautua sinunlaisten ärrimurrien mukaan.
Suosittelen sinulle ihan aikuisten käytöstapoja fantasioidesi sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisin veikannut suosikkibloggaajaa jo päälle nelikymppikseksi, siksi ihmettelin kun hän niin kovasti korosti olevansa "nuori äiti" ja viisikymppinen huomauttelija vanha "kanttura". Todella ärsyttävän oloinen ihminen, yritin jonkun aikaa seurata kun hänen kirjansa kiinnosti mutta ei pysty.
Joopati joo. Sinä et onneksi ole ollenkaan ärsyttävän oloinen ikäkommentteinesi.
Haistattaisin minäkin v i t u t jos joku vanha ä mm ä tulisi minulle valittamaan puhelimen katsomisesta. Asia ei kuulu hänelle joten mitä tulee tuntemattomille pätemään? Aika sekopäinen 50v eukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä vie kyvyn keskittyä mitä ympärillä tapahtuu. Äideillä pitäisi muutenkin olla silmät selässä. Vaikka se olisi vain pieni hetki siinä ruudulla, niin pienessä hetkessä ne vahingotkin tapahtuvat.
Ei se vauva mihinkään loikkaa sieltä vaunuista. Pidä huoli omista asioista. Miksi sinulle on ongelma, mitä ventovieras äiti tekee?
Krhmmm. Livenä en sanoisi kenellekkään mitään.
Ja oletkohan nyt itse oikeassa paikassa? Tämä on keskustelupalsta, joten poistu pahoittamaan mieltäsi muualle.
Osuiko kommenttini? Autttcchh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sinulle ihan aikuisten käytöstapoja fantasioidesi sijaan.
Jos sinä suosittelet jotain niin kiitos jätän väliin. Elämä on paljon hauskempaa kun on mahdollisimman erilainen kuin sinä.
Ja saman tien juttua tekemään. Kun otti egolle kun kerrankin joku huomauttaa käytöksestä.
Eikun uhriutumaan.
Tämä blokkaaja nolasi itsensä. Usein näkee pienten lasten äitejä keskittyneenä kännykkään. Juuri todistin junassa tilannetta, missä n. 2v tyttö yritti kiinnittää äitinsä huomion milloin mihinkin. Äiti ei ollut tietääkseen, jotain ynähdystä irtosi muutaman kerran. Tätä jatkui koko ajan, mitä samassa vaunussa olin. Ois tehnyt mieli sanoa, että lapsi on pieni niin vähän aikaa, että kannattaisi jutella ja vastata kysymyksiin. Joskus voi tulla aika, että lapsi ei enää halua jutella äitinsä kanssa. Mutta suljin suuni, koska ei tämä äiti sitä puhetta olisi hyvällä vastaanottanut.
ei haukku haavaa tee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä vie kyvyn keskittyä mitä ympärillä tapahtuu. Äideillä pitäisi muutenkin olla silmät selässä. Vaikka se olisi vain pieni hetki siinä ruudulla, niin pienessä hetkessä ne vahingotkin tapahtuvat.
Ei se vauva mihinkään loikkaa sieltä vaunuista. Pidä huoli omista asioista. Miksi sinulle on ongelma, mitä ventovieras äiti tekee?
Krhmmm. Livenä en sanoisi kenellekkään mitään.
Ja oletkohan nyt itse oikeassa paikassa? Tämä on keskustelupalsta, joten poistu pahoittamaan mieltäsi muualle.
Osuiko kommenttini? Autttcchh
Nämä netin äitien morkkaus -ketjut todellakin huonontavat yleistä ilmapiiriä. Te olette mukana tekemässä ilmapiiristä ikävän äideille.
Vierailija kirjoitti:
35 on uus 20.
Tarkotatko, että uus 13?
Vierailija kirjoitti:
Tämä blokkaaja nolasi itsensä. Usein näkee pienten lasten äitejä keskittyneenä kännykkään. Juuri todistin junassa tilannetta, missä n. 2v tyttö yritti kiinnittää äitinsä huomion milloin mihinkin. Äiti ei ollut tietääkseen, jotain ynähdystä irtosi muutaman kerran. Tätä jatkui koko ajan, mitä samassa vaunussa olin. Ois tehnyt mieli sanoa, että lapsi on pieni niin vähän aikaa, että kannattaisi jutella ja vastata kysymyksiin. Joskus voi tulla aika, että lapsi ei enää halua jutella äitinsä kanssa. Mutta suljin suuni, koska ei tämä äiti sitä puhetta olisi hyvällä vastaanottanut.
Menisittekö motkottamaan jollekkin isälle näistä? Ette menisi. Tämä on taas vaan tällainen naisiin kohdistettu juttu. Naisten pitää käyttäytyä tietyllä tavalla tai ovat huonoja naisia.