Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin
Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.
Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html
🤯
Kommentit (1271)
Jälleen minä niin mieleni pahoitin asiasta, joka minulle ei kuulu sitten millään muotoa-uutinen on vaihteeksi Sanomien mielestä hyvinkin oleellinen uutinen.
HSEn adonis kirjoitti:
IG:n päivityksessä ei v-sanaa ainakaan käy. Lisäsikö ap itse?
Ihan löytyy tuosta Iltiksen jutusta, jossa lainataan Julian päivitystä.
Typerää käytöstä tältä nuorehkolta naiselta, mitä jos olisi vaan hymyillyt ja sanonut että kiitos, mutta kaikki on hyvin. En kyllä kehuisi itse tuollaisella käytöksellä. Tuollaista vastauksia saadessaan ihmiset vaan muuttuu välinpitämättömäksi toisiaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
35 vuotias pissis joka kiroilee ja haistattelee oli yllätys, eipä toi 50 vuotiaskaan fiksu ollut mut kertoo kaiken juliasta tuo haistattelu ja kiroilu olis varmaan tuokin 50 vuotias antanut asian olla jos Julia olis vaan sanonut nätisti että pidä huoli omista asioistasi.
50-vuotias olisi voinut olla ylipäätänsä kommentoimatta yhtään mitään.
Tällä palstallakin ollaan koko ajan sitä mieltä, että pitäkää vain huoli omista asioistanne.
Onko tuo Julia mies vai nainen? Päältä päin vaikea sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa tuo lehtikirjoitus oli vaan läppä. Sellainen kevennys, jota vanhempi polvi ei ymmärrä.
Tämä onkin se hauskin osa, 35 ja 50 välillä on vain 15vuotta. Nainen olisi hädin tuskin voinut olla Julian äiti, jos iän arvioi oikein. Puhutaan, kuin ihmisten välillä olisi joku teollisen vallankumouksen kokoinen kuilu. 35 on jo keski-iän hujakoilla, miksi on tarve esittää että kuuluu siihen tiktok-sukupolveen.
Sukupolven välinen kuilu on nyt paljon aiempaa pienempi. Omat vanhempani voi harhauttaa jo puhumalla englantia, ja se oli niille sama kuin olisi siansaksaa puhuttu. Nykyään ei tuollainen onnistu, kun jokainen vanhempi puhuu englantia vähintään auttavasti. Lisäksi me nelikymppiset voimme olla hyvin ajan hermolla, koska seuraamme sujuvasti nettiä ja siellä olevia ilmiöitä. Itse tykkään leikkiä joskus tyhmää teinille, etten muka ymmärtäisi mistä tämä puhuu, vaikka oikeasti tiedän ihan hyvin.
35 ja kutsuu itseään nuorehkoksi... ja alkaa sitten vielä raivoamaan ja kiroilemaan ympäri kauppaa... selvä...
No minä ymmärrän hyvin kännykän selauksen kävellessä, jos on semmoinen vauva joka nukkuu vain liikkuvissa vaunuissa. Silloin ei äidille paljon levon hetkiä päivään jää, ja on ehkä kiva katsoa vaikka sitä instaa ajatuksia nollatakseen (ennen vanhaan saman asian olisi voinut ajaa kirja taikka joku naistenlehti). Mutta toki pitää samalla seurata ympäristöään ettei kävele kenenkään päälle tai ojaan.
Tuon valittaja-naisen käytökselle taas ei ole mitään puolustusta, se on vain huonoa. Tosin niin oli Julian vastauskin siihen, jos tosiaan alkoi haistatella...
HSEn adonis kirjoitti:
IG:n päivityksessä ei v-sanaa ainakaan käy. Lisäsikö ap itse?
Ilmeisesti käytti sitä storissa? (en tiedä, onko enää saatavilla)
Kävin lukemassa Instasta eikä siellä mainittu vttua tai kantturaa. Kuka vääristelee?
https://www.is.fi/viihde/art-2000000538240.html
Noinkin voi käydä, jos keskittyy vaan puhelimeen rattaita työnnellessä.
On totta, että äideille tulee koko ajan kommenttia. On totta, että liikenteessä on vaarallista tuijottaa kännykkää.
On asioita, joista ei ole syytä huomauttaa ja on asioita, joista on syytä huomauttaa. Yleensä muut huomauttavat minulle turhista asioista ja minä taas muille pelkästään hyvistä syistä.
Itse näin, kun isä ajoi kuormapyörällä päiväkoti-ikäinen lapsi kyydissä kännykkää tuijottaen. Kadulla, alamäkeen kovaa vauhtia, saapuen tasa-arvoiseen risteykseen, jossa pitää väistää ainakin oikealta tulevia kulkuneuvoja, jalankulkijoita sekä liikennesäännöistä tietämättömiä pyöräilijöitä. Tapahtui Turussa Sirkkalankadulla käsityöläismuseon lähellä.
Ainakin pyöräilyyn kännykkä kädessä pitäisi poliisin puuttua, se on yleistä ja vaarallista myös muille kuin ajajalle itselleen. Mutta ei pyöräilyä ehditä valvoa ja ei ole rahaa. (Vaikka jos laittaisi Ruusukorttelin eteen yhden konstaapelin sakottamaan jalkakäytävällä pyöräilystä, niin tämä tienaisi nopeasti oman palkkansa.) Jopa jalankulkijoille poliisi huomauttaa helpommin kuin kaksipyöräisille.
Koulussa pitäisi opettaa turvallista jalankulkua ja pyöräilyä.
35-vuotias äiti ei ole erityisen nuori jos ei nyt vanhakaan.
Vierailija kirjoitti:
No minä ymmärrän hyvin kännykän selauksen kävellessä, jos on semmoinen vauva joka nukkuu vain liikkuvissa vaunuissa. Silloin ei äidille paljon levon hetkiä päivään jää, ja on ehkä kiva katsoa vaikka sitä instaa ajatuksia nollatakseen (ennen vanhaan saman asian olisi voinut ajaa kirja taikka joku naistenlehti). Mutta toki pitää samalla seurata ympäristöään ettei kävele kenenkään päälle tai ojaan.
Tuon valittaja-naisen käytökselle taas ei ole mitään puolustusta, se on vain huonoa. Tosin niin oli Julian vastauskin siihen, jos tosiaan alkoi haistatella...
Joo, entisaikana useinkin äidit käveli kaupungilla kirjaa/lehteä samalla lukien, eiku... Ihmeellistä tämä kännykkäriippuvaisuuden puolustelu. Jos kävellessä tarvii jotain lisäviihdettä, niin kuulokkeet korville, niin näkee oikeasti eteensä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo edes katsonut puhelintaan?
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä, että puhelin pysyi kädessä koko ajan. Pystyi vieläpä puhumaan puhelimeen, kun keräsi vauvaansa asfaltin pinnasta tavaroineen.
Vierailija kirjoitti:
Kävin lukemassa Instasta eikä siellä mainittu vttua tai kantturaa. Kuka vääristelee?
Katsoitko siis storyn myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskittyminen oli kuitenkin puhelimessa, kun ei kerran nähnyt "pahannäköistä halkeamaa".
Ja ylläri, vika ei ole hänessä vaan Lontoon pormestarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se oli nyt vana korvalla. Vaunut olis varmaan tehneet parit kuperkeikat, jos olisi selannut puhelintaan.
Vierailija kirjoitti:
On totta, että äideille tulee koko ajan kommenttia. On totta, että liikenteessä on vaarallista tuijottaa kännykkää.
On asioita, joista ei ole syytä huomauttaa ja on asioita, joista on syytä huomauttaa. Yleensä muut huomauttavat minulle turhista asioista ja minä taas muille pelkästään hyvistä syistä.
Itse näin, kun isä ajoi kuormapyörällä päiväkoti-ikäinen lapsi kyydissä kännykkää tuijottaen. Kadulla, alamäkeen kovaa vauhtia, saapuen tasa-arvoiseen risteykseen, jossa pitää väistää ainakin oikealta tulevia kulkuneuvoja, jalankulkijoita sekä liikennesäännöistä tietämättömiä pyöräilijöitä. Tapahtui Turussa Sirkkalankadulla käsityöläismuseon lähellä.
Ainakin pyöräilyyn kännykkä kädessä pitäisi poliisin puuttua, se on yleistä ja vaarallista myös muille kuin ajajalle itselleen. Mutta ei pyöräilyä ehditä valvoa ja ei ole rahaa. (Vaikka jos laittaisi Ruusukorttelin eteen yhden konstaapelin sakottamaan jalkakäytävällä pyöräilystä, niin tämä tienaisi nopeasti oman palkkansa.) Jopa jalankulkijoille poliisi huomauttaa helpommin kuin kaksipyöräisille.
Koulussa pitäisi opettaa turvallista jalankulkua ja pyöräilyä.
35-vuotias äiti ei ole erityisen nuori jos ei nyt vanhakaan.
Heh, eiköhän kaikki huomauta mielestään hyvästä syystä. On ihmisiä joiden mielestä kännykän katsominen ihan mistä syystä vaan on s**tanasta ja lapsi menee välittömästi pilalle jos sitä hänen läheisyydessään tapahtuu.
Mutta on totta että jotkut toimii oikeastikin vastuuttomasti liikenteessä, kännykän käyttö kävellessä on vielä aika harmitonta siihen verrattuna että sitä käytetään pyöräillessä, skuuttaillessa ja autoillessakin. Ja ei ole pelkästään nuorten ongelma, ihan ne viisikymppisetkin näprää kännykkää auton ratissa. Ja jotkut vanhemmat toimii vastuuttomasti lastensa kanssa, kuljettaa autollakin ilman turvaistuimia ja pyörällä samoin. Hankalampi vaan mennä huomauttamaan autolla tai pyörällä ohi ajavalle kuin kävelevälle.
Kas kun bloggarille sattuu, ja monta keissiämulle ei ensimmäistäkään