Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin
Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.
Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html
🤯
Kommentit (1271)
Vierailija kirjoitti:
HSEn adonis kirjoitti:
IG:n päivityksessä ei v-sanaa ainakaan käy. Lisäsikö ap itse?
Ilmeisesti käytti sitä storissa? (en tiedä, onko enää saatavilla)
Noissa storyissahan ihmiset aukovat päätään, ja poistavat jälkikäteen, kun kaduttaa tai tulee sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/viihde/art-2000000538240.html
Noinkin voi käydä, jos keskittyy vaan puhelimeen rattaita työnnellessä.
Eihän tuo edes katsonut puhelintaan?
Keskittyminen oli kuitenkin puhelimessa, kun ei kerran nähnyt "pahannäköistä halkeamaa".
Ja ylläri, vika ei ole hänessä vaan Lontoon pormestarissa.
Sama olisi voinut käydä jos olisi katsellut lentäviä lintuja tai mitä vaan muuta ilman puhelinta, tai ollut muuten vain ajatuksissaan. Vaikka kieltämättä aika naurettavalle näytti kun poimi lasta maasta puhelin yhä korvallaan.
Onhan nuo narsistiset kyläpoliisit välillä todella ärsyttäviä, naapurissa on yksi sellainen, joka valittaa milloin mistäkin, ilmeisesti ihan vaan siitä ilosta että saa käskytettyä muita, mutta kyllä tuo Julian reaktiokin oli kuin joltain angstiteiniltä.
Olen meinannut jäädä pyörällä ajavien teinien alle, joilla ollut huomio siinä saakelin puhelimessa, joten lienee vaan ajan kysymys kun tuokin lykkii jälkikasvunsa jonnekin avoimeen viemäriaukkoon tai auton alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ymmärrän hyvin kännykän selauksen kävellessä, jos on semmoinen vauva joka nukkuu vain liikkuvissa vaunuissa. Silloin ei äidille paljon levon hetkiä päivään jää, ja on ehkä kiva katsoa vaikka sitä instaa ajatuksia nollatakseen (ennen vanhaan saman asian olisi voinut ajaa kirja taikka joku naistenlehti). Mutta toki pitää samalla seurata ympäristöään ettei kävele kenenkään päälle tai ojaan.
Tuon valittaja-naisen käytökselle taas ei ole mitään puolustusta, se on vain huonoa. Tosin niin oli Julian vastauskin siihen, jos tosiaan alkoi haistatella...
Joo, entisaikana useinkin äidit käveli kaupungilla kirjaa/lehteä samalla lukien, eiku... Ihmeellistä tämä kännykkäriippuvaisuuden puolustelu. Jos kävellessä tarvii jotain lisäviihdettä, niin kuulokkeet korville, niin näkee oikeasti eteensä.
Jaa kyllä minä olen nähnyt ihmisten kävelevän kirja kädessä. En toki ihan viime aikoina kun tosiaan voi ne kirjatkin kuunnella kännykästään.
Kolmevitonen teini kiukuttelee kuin ei saa näprätä puhelinta rauhassa. Huhhuh. Eipä sen vanhankaan akan olisi tarvinnut mennä kommentoimaan kyllä.
Vierailija kirjoitti:
No, jossain määrin uskon että kiusaajat on kiusaajia just siksi että muilla ihmisillä on käytöstapoja, joita ne pingottaa vielä näille kiusaajillekin. Sitten kiusaaja oppii luulemaan että hänellä on valta ja oikeus sanoa mitä hyvänsä. Hyvä että joku ihan odottamatta joskus tokaisee tällaiselle että haista sinä mamma pitkä ****. Ei ehkä tavaksi pidä ottaa, suositukseksi kaikille nettiin tai muutakaan.
Mutta hyvä on muistuttaa, joskus kovemmin, että niin se metsä mahdollisesti vastaa ja joskus myös kovempaa. Että joskus voisi miettiä itse hetken ennen kuin avaa suunsa.
Mä taas uskon, että kaikenlaiset "ei mun tarvii piitata muista ihmisistä"-Juliat tekee niin, kun kukaan ei kehtaa sanoa, että nyt naama irti sieltä Instasta. Kotonaan ja omalla pihallaan selatkoon vaikka 24/7 ympyrää kävellen, ei kuulu mulle. Mutta julkisilla paikoilla pitää katsoa, mihin kävelee. Vaikka olisi vauva ja nuorehko äiti ja nainen/uusiosukupuolinen ja tuhat muuta uhripistettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo edes katsonut puhelintaan?
Keskittyminen oli kuitenkin puhelimessa, kun ei kerran nähnyt "pahannäköistä halkeamaa".
Ja ylläri, vika ei ole hänessä vaan Lontoon pormestarissa.
Sama olisi voinut käydä jos olisi katsellut lentäviä lintuja tai mitä vaan muuta ilman puhelinta, tai ollut muuten vain ajatuksissaan. Vaikka kieltämättä aika naurettavalle näytti kun poimi lasta maasta puhelin yhä korvallaan.
No joo, totta sekin. Mutta noissa kuvissa näyttää siltä kuin se puhelu olisi edelleen se pääasia, eikä lapsen nostaminen maasta. Ihan kuin olisi samalla pysähtynyt sitomaan kengännauhoja tai nostamaan pudonnutta lelua.
Toki ihan eka asia, mikä tällä meni mönkään, oli se, että lapsi ei ilmeisesti ollut kiinni kaukalon turvavöissä. Niistä ei olisi päässyt kierähtämään kadulle.
Kännykkä vie kyvyn keskittyä mitä ympärillä tapahtuu. Äideillä pitäisi muutenkin olla silmät selässä. Vaikka se olisi vain pieni hetki siinä ruudulla, niin pienessä hetkessä ne vahingotkin tapahtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ymmärrän hyvin kännykän selauksen kävellessä, jos on semmoinen vauva joka nukkuu vain liikkuvissa vaunuissa. Silloin ei äidille paljon levon hetkiä päivään jää, ja on ehkä kiva katsoa vaikka sitä instaa ajatuksia nollatakseen (ennen vanhaan saman asian olisi voinut ajaa kirja taikka joku naistenlehti). Mutta toki pitää samalla seurata ympäristöään ettei kävele kenenkään päälle tai ojaan.
Tuon valittaja-naisen käytökselle taas ei ole mitään puolustusta, se on vain huonoa. Tosin niin oli Julian vastauskin siihen, jos tosiaan alkoi haistatella...
Joo, entisaikana useinkin äidit käveli kaupungilla kirjaa/lehteä samalla lukien, eiku... Ihmeellistä tämä kännykkäriippuvaisuuden puolustelu. Jos kävellessä tarvii jotain lisäviihdettä, niin kuulokkeet korville, niin näkee oikeasti eteensä.
Jaa kyllä minä olen nähnyt ihmisten kävelevän kirja kädessä. En toki ihan viime aikoina kun tosiaan voi ne kirjatkin kuunnella kännykästään.
Ok, no mä en ole ikinä nähnyt kenenkään työntävän lastenvaunuja kaupungilla samalla kirjaa lukien. Ja edelleen pidän sitä typeränä, vaikka se sun kulmillasi olisi miten tavallista.
Tunsin tämän henkilön aikoinaan, ja tämän tylympää ja pinnallisempaa naista saa kyllä etsiä.
Nyt hän kohtasi kaltaisensa. Naisen, joka hän on itse 15 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että äideille tulee koko ajan kommenttia. On totta, että liikenteessä on vaarallista tuijottaa kännykkää.
On asioita, joista ei ole syytä huomauttaa ja on asioita, joista on syytä huomauttaa. Yleensä muut huomauttavat minulle turhista asioista ja minä taas muille pelkästään hyvistä syistä.
Itse näin, kun isä ajoi kuormapyörällä päiväkoti-ikäinen lapsi kyydissä kännykkää tuijottaen. Kadulla, alamäkeen kovaa vauhtia, saapuen tasa-arvoiseen risteykseen, jossa pitää väistää ainakin oikealta tulevia kulkuneuvoja, jalankulkijoita sekä liikennesäännöistä tietämättömiä pyöräilijöitä. Tapahtui Turussa Sirkkalankadulla käsityöläismuseon lähellä.
Ainakin pyöräilyyn kännykkä kädessä pitäisi poliisin puuttua, se on yleistä ja vaarallista myös muille kuin ajajalle itselleen. Mutta ei pyöräilyä ehditä valvoa ja ei ole rahaa. (Vaikka jos laittaisi Ruusukorttelin eteen yhden konstaapelin sakottamaan jalkakäytävällä pyöräilystä, niin tämä tienaisi nopeasti oman palkkansa.) Jopa jalankulkijoille poliisi huomauttaa helpommin kuin kaksipyöräisille.
Koulussa pitäisi opettaa turvallista jalankulkua ja pyöräilyä.
35-vuotias äiti ei ole erityisen nuori jos ei nyt vanhakaan.
Heh, eiköhän kaikki huomauta mielestään hyvästä syystä. On ihmisiä joiden mielestä kännykän katsominen ihan mistä syystä vaan on s**tanasta ja lapsi menee välittömästi pilalle jos sitä hänen läheisyydessään tapahtuu.
Mutta on totta että jotkut toimii oikeastikin vastuuttomasti liikenteessä, kännykän käyttö kävellessä on vielä aika harmitonta siihen verrattuna että sitä käytetään pyöräillessä, skuuttaillessa ja autoillessakin. Ja ei ole pelkästään nuorten ongelma, ihan ne viisikymppisetkin näprää kännykkää auton ratissa. Ja jotkut vanhemmat toimii vastuuttomasti lastensa kanssa, kuljettaa autollakin ilman turvaistuimia ja pyörällä samoin. Hankalampi vaan mennä huomauttamaan autolla tai pyörällä ohi ajavalle kuin kävelevälle.
Se, että kännykän tuijottaminen on pyöräillessä/autoillessa vielä vaarallisempaa ja typerämpää ei ole mikään perustelu tuijottaa sitä kävellessä.
Enpä ole törmännyt tähän ilmiöön, että tuntemattomat kommentoivat ja ojentavat lasten kasvatuksessa. Olisi mielenkiintoista nähdä koko tilanne, että ehkä on useasti ollut aihettakin sanoa, jos tuollaisiin välikohtauksiin usein ajautuu. Ehkä ne on vaan ne tietyn tyyppiset äidit
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä vie kyvyn keskittyä mitä ympärillä tapahtuu. Äideillä pitäisi muutenkin olla silmät selässä. Vaikka se olisi vain pieni hetki siinä ruudulla, niin pienessä hetkessä ne vahingotkin tapahtuvat.
Ei se vauva mihinkään loikkaa sieltä vaunuista. Pidä huoli omista asioista. Miksi sinulle on ongelma, mitä ventovieras äiti tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että äideille tulee koko ajan kommenttia. On totta, että liikenteessä on vaarallista tuijottaa kännykkää.
On asioita, joista ei ole syytä huomauttaa ja on asioita, joista on syytä huomauttaa. Yleensä muut huomauttavat minulle turhista asioista ja minä taas muille pelkästään hyvistä syistä.
Itse näin, kun isä ajoi kuormapyörällä päiväkoti-ikäinen lapsi kyydissä kännykkää tuijottaen. Kadulla, alamäkeen kovaa vauhtia, saapuen tasa-arvoiseen risteykseen, jossa pitää väistää ainakin oikealta tulevia kulkuneuvoja, jalankulkijoita sekä liikennesäännöistä tietämättömiä pyöräilijöitä. Tapahtui Turussa Sirkkalankadulla käsityöläismuseon lähellä.
Ainakin pyöräilyyn kännykkä kädessä pitäisi poliisin puuttua, se on yleistä ja vaarallista myös muille kuin ajajalle itselleen. Mutta ei pyöräilyä ehditä valvoa ja ei ole rahaa. (Vaikka jos laittaisi Ruusukorttelin eteen yhden konstaapelin sakottamaan jalkakäytävällä pyöräilystä, niin tämä tienaisi nopeasti oman palkkansa.) Jopa jalankulkijoille poliisi huomauttaa helpommin kuin kaksipyöräisille.
Koulussa pitäisi opettaa turvallista jalankulkua ja pyöräilyä.
35-vuotias äiti ei ole erityisen nuori jos ei nyt vanhakaan.
Heh, eiköhän kaikki huomauta mielestään hyvästä syystä. On ihmisiä joiden mielestä kännykän katsominen ihan mistä syystä vaan on s**tanasta ja lapsi menee välittömästi pilalle jos sitä hänen läheisyydessään tapahtuu.
Mutta on totta että jotkut toimii oikeastikin vastuuttomasti liikenteessä, kännykän käyttö kävellessä on vielä aika harmitonta siihen verrattuna että sitä käytetään pyöräillessä, skuuttaillessa ja autoillessakin. Ja ei ole pelkästään nuorten ongelma, ihan ne viisikymppisetkin näprää kännykkää auton ratissa. Ja jotkut vanhemmat toimii vastuuttomasti lastensa kanssa, kuljettaa autollakin ilman turvaistuimia ja pyörällä samoin. Hankalampi vaan mennä huomauttamaan autolla tai pyörällä ohi ajavalle kuin kävelevälle.
Se, että kännykän tuijottaminen on pyöräillessä/autoillessa vielä vaarallisempaa ja typerämpää ei ole mikään perustelu tuijottaa sitä kävellessä.
Se, että joku tekee jotain mistä et tykkää, ei ole perustelu mennä tätiselittämään sille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Juu näin se on, äiti ei ikinä saisi hetkeäkään katsoa kännykkäänsä, ei edes lapsen nukkuessa, koska milloin vain voi sattua mitä vaan. Joka hetki pitää olla 100% valppaana.
Eli vaikka lapsi nukkuu vaunuissa tulee äidin tuijottaa häntä herkeämättä ? En kyllä halua että tällaisesta tuntemattomille ihmisille valittamisesta tulee mikään normi.
Törkeää tungetteluahan tuo on että kommentoidaan tuollaista. Minusta ihan oikein sanoa tosi tylysti noille oman-elämänsä-poliiseille. Ei ne opi muuten ikinä pitämään päätään kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä, että puhelin pysyi kädessä koko ajan. Pystyi vieläpä puhumaan puhelimeen, kun keräsi vauvaansa asfaltin pinnasta tavaroineen.
Jospa Juliakin tekee "peachesgeldofit" niin lapsensa voi saada huomioivamman äitihahmon itselleen.
Tämä kommentti liittyi tuohon, että udellaan "onko sulla lapsia?" ventovieraalta.
Todellakin pitäisi puuttua enemmän typerysäitien käytökseen.