Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin

Vierailija
09.06.2022 |

Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.

Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html

🤯

Kommentit (1271)

Vierailija
761/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittoi tuon vielä nettiin? Nolo.

Niin ja siis ikää sulla oli?

Julia on somevaikuttaja, mitä hän EI laita someen? 😂

Vierailija
762/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua todella surettaa katsella, kun rattaissa istuva lapsi yrittää sanoa jotain äidille/isälle, osoittelee näkemiään aisoita ja kaipaa selvästi huomiota, niin siinä vaan aikuinen työntelee rattaita nenä kiinni kännykässä eikä huomioi lasta millään tavalla.  

Miehelleni kävi niin, että rattaita työntävä nainen oli tömäyttänyt ne rattaat päin meidän autoa, kun ei kännykältään joutanut vilkaisemaan ympäristöään. Kaikeksi onneksi auto ei ollut liikkessä vaan oli juuri käynnistetty ja lähdössä liikenteeseen.

Seuraan (tai en ole varsinainen seuraaja) https://www.instagram.com/valeaiti/?hl=fi ja tuo nainen on just sellainen. Leikkipuistossa tai missä vaan hän kuvaa itseään ja höpöttää samalla, kun taustalta kuuluu lapsen juttelu ja huomion haku äidiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihmettele tässä muuta kuin sitä miten yksityisyyden raja on somen myötä lähes täysin poistunut. Julian avautuminen stooreissa oli sellainen jolla tavalla avaudutaan läheisille ihmisille, ei kelle tahansa. Sen puolesta tuli vähän myötähäpeä. Vaikkakin ymmärrän häntä aivan täysin ja tiedän mistä hän puhuu. 

Ihan normaali vaikuttajan avautuminen, tehnyt samaa vuosia.

Vierailija
764/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummeleiden omassa vanhemmuudessa oli ihan yleinen käytäntö, että lapsia porsittiin niin paljon kuin tupaan mahtui, välillä työnnettiin luudalla isompia ulos pois uusien tieltä. Muutenkin oli ihan normia, että lapset työnnettiin pihalle selviytymään päiviksi keskenään heti kun jalat kantoi. Toki vauvat ja taaperotkin voitiin laittaa isompien lasten mukaan. Aamulla tarjottiin puuro ja illalla velliä, lapsiluvusta ei niin pidetty lukua, kunhan niitä oli suunnilleen sama määrä illalla paikalla kuin mitä oli aamulla. Jos pari lasta katosi metsään tai hukkui ojaan, tehtiin vaan uusia. Lasten kanssa ei vietetty aikaa, koska se oli ihan turhaa, paitsi silloin kun kerrottiin, että mitä kaikkea lapsen pitää tehdä saadakseen ruokansa tai silloin kun lapsille annettiin piiskaa.

Nykyään nämä mummelit paheksuu nuorempia äitejä välinpitämättömyydestä lapsia kohtaan, kun nämä äidit välillä käyttävät puhelintaan vauvan nukkuessa vaunuissa.

Meitä tosiaan kritisoi ikäpolvet jotka on kasvatuksen nimissä pahoinpidelleet lapsiaan sekä henkisesti että fyysisesti.

50-vuotias on laskutavan mukaan ihan samaa ikäpolvea kuin tämä Thuren ja ilmeisesti sinäkin? Eli pahoinpitelettekö te lapsianne vai arvosteletteko toisia vanhempia?

Mä olen 28 ja mua kritisoi 60-70 vuotiaat. Ei olla samaa ikäpolvea. Enkä ole kyllä 50-vuotiaiden kanssakaan samaa ikäluokkaa. Mun äiti on 53.

Jaa, miksiköhän kritisoivat? Ehkä ne 60-70-vuotiaat ovat olleet parempia vanhempia kuin sinä?

60- ja 70-vuotiaiden lapset juoksivat pihoilla ja kaduilla ilman vanhempien valvontaa, kulkivat myös omin päin päiväkotiin. Nelivuotiaat vahtivat pienempiä. Vauvoja nukutettiin vaunuissa kerrostalon pihalla (ei edes parvekkeella, jota ei ollut). Ei ollut mitään kypäröitä, turvavöitä eikä turvaistuimia. Lapsia sai kurittaa ruumiillisesti vuoteen -86.

Joo, mutta, sillon kun vanhemmat oli lasten kanssa niin niitä vahdittiin, komennettiin ja pidettiin hengissä. Pieni ero näihin nykyajan katatonisiin kännyn tuijottajiin, joilta lapset ei saa mitään turvaa eivätkä opi yhtään mitään tarpeellisia taitoja elämää varten.

Tollanen äiti on pahempi kuin mun lapsuudessa joku viikonloppujuoppovanhempi, joka sentään oli järjissään 5pv viikosta.

Ai niinkö muka? Silloin ennen, kun äidit tiskasivat, he ainoastaan tiskasivat, eivät auttaneet läksyissä, vahtineet tai muutakaan. Ja kun isät lukivat lehteä, he todellakin vain lukivat sitä lehteä. Multitaskaaminen lasten seurassa on nykyajan juttu, myös ihan tutkittu sellainen. Tuo komentelu voikin pitää paikkansa, ennen käskytettiin.

Tiskaaminen ei juuri vaadi keskittymistä, siinä lomassa voi keskustella lapsen kanssa. Samoin lehteä/kirjaa lukiessa voi sen laskea hetkeksi käsistään, keskittyä lapseen ja palata myöhemmin lukemaan.

Somessa ollaan eri tavalla hektisiä ja keskittyminen käynnissä olevaan keskusteluun tai jonkun instan ym. selaamiseen pitää tapahtua justiinsa nyt. Hetken päästä se voi olla jo vanhentunut juttu, mistä kokee jäävänsä paitsi.

Vierailija
765/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittoi tuon vielä nettiin? Nolo.

Niin ja siis ikää sulla oli?

Julia on somevaikuttaja, mitä hän EI laita someen? 😂

Eipä niin. Ne sen jutut vaan lipsahtaa sinne someen. Jos on olevinaan vaikuttaja niin vaikutuksen alaiset vähenee noin typerän käytöksen takia. Typerä oli, tottakai se häntä moittinutkin, mutta ei ole kuitenkaan "somevaikuttaja". Ehkä.

Vierailija
766/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummeleiden omassa vanhemmuudessa oli ihan yleinen käytäntö, että lapsia porsittiin niin paljon kuin tupaan mahtui, välillä työnnettiin luudalla isompia ulos pois uusien tieltä. Muutenkin oli ihan normia, että lapset työnnettiin pihalle selviytymään päiviksi keskenään heti kun jalat kantoi. Toki vauvat ja taaperotkin voitiin laittaa isompien lasten mukaan. Aamulla tarjottiin puuro ja illalla velliä, lapsiluvusta ei niin pidetty lukua, kunhan niitä oli suunnilleen sama määrä illalla paikalla kuin mitä oli aamulla. Jos pari lasta katosi metsään tai hukkui ojaan, tehtiin vaan uusia. Lasten kanssa ei vietetty aikaa, koska se oli ihan turhaa, paitsi silloin kun kerrottiin, että mitä kaikkea lapsen pitää tehdä saadakseen ruokansa tai silloin kun lapsille annettiin piiskaa.

Nykyään nämä mummelit paheksuu nuorempia äitejä välinpitämättömyydestä lapsia kohtaan, kun nämä äidit välillä käyttävät puhelintaan vauvan nukkuessa vaunuissa.

Meitä tosiaan kritisoi ikäpolvet jotka on kasvatuksen nimissä pahoinpidelleet lapsiaan sekä henkisesti että fyysisesti.

50-vuotias on laskutavan mukaan ihan samaa ikäpolvea kuin tämä Thuren ja ilmeisesti sinäkin? Eli pahoinpitelettekö te lapsianne vai arvosteletteko toisia vanhempia?

Mä olen 28 ja mua kritisoi 60-70 vuotiaat. Ei olla samaa ikäpolvea. Enkä ole kyllä 50-vuotiaiden kanssakaan samaa ikäluokkaa. Mun äiti on 53.

Jaa, miksiköhän kritisoivat? Ehkä ne 60-70-vuotiaat ovat olleet parempia vanhempia kuin sinä?

60- ja 70-vuotiaiden lapset juoksivat pihoilla ja kaduilla ilman vanhempien valvontaa, kulkivat myös omin päin päiväkotiin. Nelivuotiaat vahtivat pienempiä. Vauvoja nukutettiin vaunuissa kerrostalon pihalla (ei edes parvekkeella, jota ei ollut). Ei ollut mitään kypäröitä, turvavöitä eikä turvaistuimia. Lapsia sai kurittaa ruumiillisesti vuoteen -86.

Joo, mutta, sillon kun vanhemmat oli lasten kanssa niin niitä vahdittiin, komennettiin ja pidettiin hengissä. Pieni ero näihin nykyajan katatonisiin kännyn tuijottajiin, joilta lapset ei saa mitään turvaa eivätkä opi yhtään mitään tarpeellisia taitoja elämää varten.

Tollanen äiti on pahempi kuin mun lapsuudessa joku viikonloppujuoppovanhempi, joka sentään oli järjissään 5pv viikosta.

Ai niinkö muka? Silloin ennen, kun äidit tiskasivat, he ainoastaan tiskasivat, eivät auttaneet läksyissä, vahtineet tai muutakaan. Ja kun isät lukivat lehteä, he todellakin vain lukivat sitä lehteä. Multitaskaaminen lasten seurassa on nykyajan juttu, myös ihan tutkittu sellainen. Tuo komentelu voikin pitää paikkansa, ennen käskytettiin.

Tiskaaminen ei juuri vaadi keskittymistä, siinä lomassa voi keskustella lapsen kanssa. Samoin lehteä/kirjaa lukiessa voi sen laskea hetkeksi käsistään, keskittyä lapseen ja palata myöhemmin lukemaan.

Somessa ollaan eri tavalla hektisiä ja keskittyminen käynnissä olevaan keskusteluun tai jonkun instan ym. selaamiseen pitää tapahtua justiinsa nyt. Hetken päästä se voi olla jo vanhentunut juttu, mistä kokee jäävänsä paitsi.

Meidän isä piiloutui Hesarin taakse eikä korvaansa lotkauttanut lasten kysymyksille. Opin jo hyvin pienenä että minulla ei ole mitään arvoa. Ja jos jonnet ei tiedä niin Hesari oli ennen valtavan isokokoinen lehti.. 

Vierailija
767/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ulostulon on pakko olla mainos. Ilman tätä itkuraivaria dataamisesta muksun kanssa en olisi tiennyt kyseisen henkilön olemassaolosta. Tosin vaikutti sen verran nololle käyttäytymiselle ettei kyllä ole väliksi kuulla enää enempää tälläisen laatuäidin dataamisesta tai dataamatta jättämisestä. Olisiko ennemminkin kannattanut v*ttupäämutsin sanoa että kiitos ja miettiä miksi näin hänelle sanottiin eikä alkaa rageta.

Vierailija
768/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin surullista, miten nykyään ihmiset muiden seurassakin mieluummin ovat laitteillaan kuin läsnä toiselle ihmiselle. Itse koen sen loukkaavaksi. Ihan sama, onko siinä puoliso, ystävä, tai oma lapsi, tai lemmikki, tai onko kyseessä työpaikan kokous, mutta se on surullista ja loukkaavaa.

Yleensä en monta kertaa halua tavata enää ihmistä, joka vaikkapa yhdessä kahvilaan lähdettäessä plärää kännykkäänsä.

Sama se on lapsen näkökulmasta, jos vanhemmat ovat koko ajan laitteillaan. Jokainenhan sanoo, ja muille ehkä itselleenkin uskottelee vain katsovansa äkkiä jotain, mutta se on harvoin totuus.

Vierailija
769/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suurin osa missaa ihan täysin koko avautumisen pointin ja aivan tahallaan. Eli haluatte jatkaa kiusaamista. Some on hirveä paikka ja hirveäksi sen tekee kiusaaja-ihmiset.

Vierailija
770/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävä, vastenmielinen ja lapsellinen ihminen tuo Julia.

Vierailija
771/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä suurin osa missaa ihan täysin koko avautumisen pointin ja aivan tahallaan. Eli haluatte jatkaa kiusaamista. Some on hirveä paikka ja hirveäksi sen tekee kiusaaja-ihmiset.

Entäs ne somevaikuttajat? Tietenkään ei pitäisi kiusata ketään, mutta itse en ryhtyisi tuohon hommaan, josta saa takuu varmasti kuraa niskaansa. Tekisin henkeni pitimiksi ihan mitä tahansa muuta työtä.

Ehkä nuo on sellaisia ihmisiä, että haluavat olla esillä hinnalla, millä hyvänsä. Jos ei tulekaan kehuja niin sitten kuvataan itkevää itseään ja saahan sillä lisää huomiota, kuten tässäkin tapauksessa on nähty. Nyt tuon "vaikuttajan" tietää nekin, jotka eivät olleet aiemmin kuulleet koko tyypistä.

Vierailija
772/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämiellyttävä, vastenmielinen ja lapsellinen ihminen tuo Julia.

On kyllä niin itseään täynnä oleva minäminäjavainminä-ihminen.

Vierailija
773/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän isä piiloutui Hesarin taakse eikä korvaansa lotkauttanut lasten kysymyksille. Opin jo hyvin pienenä että minulla ei ole mitään arvoa. Ja jos jonnet ei tiedä niin Hesari oli ennen valtavan isokokoinen lehti.. 

Eli mikään ei ole muuttunut, mistään ei ole opittu. Omia tekemisiä puolustellaan omien vanhempien käytöksellä?

-Vanhemmat älypuhelinten pauloissa - usein lapsi häviää laitteelle.

-Koululaiset kertovat: Vanhempien kännykän räpläys häiritsee perhe-elämää. IS

Vierailija
774/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kyseinen ihminen on tehnyt ohjelmaa netin vihapuheesta. Ja mihin syyllistyy itse! Leimaa 50+ naiset kantturoiksi.

Vierailija
775/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän ulostulon on pakko olla mainos. Ilman tätä itkuraivaria dataamisesta muksun kanssa en olisi tiennyt kyseisen henkilön olemassaolosta. Tosin vaikutti sen verran nololle käyttäytymiselle ettei kyllä ole väliksi kuulla enää enempää tälläisen laatuäidin dataamisesta tai dataamatta jättämisestä. Olisiko ennemminkin kannattanut v*ttupäämutsin sanoa että kiitos ja miettiä miksi näin hänelle sanottiin eikä alkaa rageta.

Tämä ns vaikuttaja hinkuu nähtävästi nuoremman lukijakunnan perään. Ja kuvittelee että muutamaa vuotta vanhemmalle henkilölle haistattelu herättää ihailua ja tuo kasapäin nuorekkaita lukijoita blogiin. Miten säälittävää! Entäs ne iäkkäämmät lukijat. No niillekin voi varmaan haistatella

Vierailija
776/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuollaisen kommentoijan kanssa pärjää, kun rupeaa kyselemään. Mikä sinua käytöksessäni harmittaa? Mitä luulet minun tekevän jne. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
777/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti on siinä, että kännykkäriippuvainen äiti, jolle hetkenkin tauko "dataamisessa" aiheuttaa ärtymystä ja ahdistusta veti kilarit siitä kun joku sivullinen sanoi, että kannattaisi arvostaa lastaan enemmän . Toiset samassa somekuolassa elävät naiset oli heti ringissä runkkaamassa ja tuntuipa hyvältä. Me "nuoret" vastaan vanhat kantturat.

Vierailija
778/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten toisia naisia kantturaksi haukkuvat somettajat?

Vierailija
779/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan toi noloa ettei ilman kännyä kai voida tehdä enää mitään. Vauvan turvallisuuden luulisi olevan ykkönen.

Kävelijä ne autotiellä vai miksi tilanne oli niin vaarallinen? Miten tuo nainen itse kykeni liikkumaan siellä ja keskittymään katsomaan jonkun kännykän selaamista? Hänhän asetti itsensä suureen vaaraan, kun keskittyi muihin eikä itseensä.

-Puhelimiaan räpläävät vanhemmat lisäävät lasten tapaturmia.

Kahden tutkimuksen mukaan älypuhelimensa pauloihin harhautuneet vanhemmat aiheuttavat lapsilleen entistä enemmän tapaturmia. Tutkimustuloksista kertoo Cellular News.

-Kännykkää käyttäneille jalankulkijoille tapahtuneiden onnettomuuksien määrä oli yli kaksinkertaistunut vuodesta 2005, vaikka kaikkien jalankulkijoille sattuneiden tapaturmien yhteismäärä oli samaan aikaan vähentynyt.

Vierailija
780/1271 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus oon nähnyt et äideil kännykkä kädessä, ei seuraa liikennettä.kerran puistossa, äiti tuijotti kännyä ja lapsi melkein putosi päälleen, joltain kiipeilytelineeltä.jos pitää ulkopuolisen ilmottaa vaarasta, on kyse usein kännykkä riippuvuudesta ,ei oo helppoo mennä vieraalle huomauttaan.itse en uskaltanu huomauttaa,tämä nainen nainen huomautti ja sai thurenilta paskaa niskaan.tää thurenhan itse luennoi, muka parempana nettivihasta ja paljastu itse. julkisella paikalla vittuilijaksi.