Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin
Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.
Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html
🤯
Kommentit (1271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummeleiden omassa vanhemmuudessa oli ihan yleinen käytäntö, että lapsia porsittiin niin paljon kuin tupaan mahtui, välillä työnnettiin luudalla isompia ulos pois uusien tieltä. Muutenkin oli ihan normia, että lapset työnnettiin pihalle selviytymään päiviksi keskenään heti kun jalat kantoi. Toki vauvat ja taaperotkin voitiin laittaa isompien lasten mukaan. Aamulla tarjottiin puuro ja illalla velliä, lapsiluvusta ei niin pidetty lukua, kunhan niitä oli suunnilleen sama määrä illalla paikalla kuin mitä oli aamulla. Jos pari lasta katosi metsään tai hukkui ojaan, tehtiin vaan uusia. Lasten kanssa ei vietetty aikaa, koska se oli ihan turhaa, paitsi silloin kun kerrottiin, että mitä kaikkea lapsen pitää tehdä saadakseen ruokansa tai silloin kun lapsille annettiin piiskaa.
Nykyään nämä mummelit paheksuu nuorempia äitejä välinpitämättömyydestä lapsia kohtaan, kun nämä äidit välillä käyttävät puhelintaan vauvan nukkuessa vaunuissa.
Meitä tosiaan kritisoi ikäpolvet jotka on kasvatuksen nimissä pahoinpidelleet lapsiaan sekä henkisesti että fyysisesti.
50-vuotias on laskutavan mukaan ihan samaa ikäpolvea kuin tämä Thuren ja ilmeisesti sinäkin? Eli pahoinpitelettekö te lapsianne vai arvosteletteko toisia vanhempia?
Mä olen 28 ja mua kritisoi 60-70 vuotiaat. Ei olla samaa ikäpolvea. Enkä ole kyllä 50-vuotiaiden kanssakaan samaa ikäluokkaa. Mun äiti on 53.
Jaa, miksiköhän kritisoivat? Ehkä ne 60-70-vuotiaat ovat olleet parempia vanhempia kuin sinä?
60- ja 70-vuotiaiden lapset juoksivat pihoilla ja kaduilla ilman vanhempien valvontaa, kulkivat myös omin päin päiväkotiin. Nelivuotiaat vahtivat pienempiä. Vauvoja nukutettiin vaunuissa kerrostalon pihalla (ei edes parvekkeella, jota ei ollut). Ei ollut mitään kypäröitä, turvavöitä eikä turvaistuimia. Lapsia sai kurittaa ruumiillisesti vuoteen -86.
Joo, mutta, sillon kun vanhemmat oli lasten kanssa niin niitä vahdittiin, komennettiin ja pidettiin hengissä. Pieni ero näihin nykyajan katatonisiin kännyn tuijottajiin, joilta lapset ei saa mitään turvaa eivätkä opi yhtään mitään tarpeellisia taitoja elämää varten.
Tollanen äiti on pahempi kuin mun lapsuudessa joku viikonloppujuoppovanhempi, joka sentään oli järjissään 5pv viikosta.Ai niinkö muka? Silloin ennen, kun äidit tiskasivat, he ainoastaan tiskasivat, eivät auttaneet läksyissä, vahtineet tai muutakaan. Ja kun isät lukivat lehteä, he todellakin vain lukivat sitä lehteä. Multitaskaaminen lasten seurassa on nykyajan juttu, myös ihan tutkittu sellainen. Tuo komentelu voikin pitää paikkansa, ennen käskytettiin.
Ns. multitaskaamista ei ole olemassakaan. Ihmisen aivot eivät pysty sellaiseen. Jos joku multitaskaa omasta mielestään, tarkoittaa se yksinkertaisesti sitä, että yksikään asioista ei tule tehtyä kunnolla.
Kyllä se multitaskaamista on, vaikka ne asiat lopulta huonosti olisikin tehty. Monet ihmiset tekevät ruokaa, vahtivat lapsiaan ja siinä samassa vielä tiskaavatkin samanaikaisesti. Joku saattaa vielä laulaakin siinä samalla.
Ihan naurettavaa väittää ettei useampia asioista voisi tehdä samanaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin paljon nykyvanhemmilta jo sitä läsnäoloa ja valvontaa vaaditaan, enemmän kuin edelliseltä sukupolvelta, että tuntuu törkeältä tuollainen huomautus puhelimesta. Etteikö mikään riitä? Eikö saa hetkeksikään silmä irrota lapsesta? Pitää ihan tulla sanomaan? Äitejä kytätään ihan kohtuuttomasti eikä anneta mitään anteeksi. Äidit on jotain kollektiivista, jota on lupa säädellä ulkopuolelta, ihan kenen tahansa on lupa puuttua. Vaikka olisi väärässä. Ja tuo oli kyllä väärässä. Yksi hetki elämästä, ja tullaan huomauttamaan, että et sinä saa puhelinta katsoa. Lapsi ei ollut missään vaarassa herranjestas.
Jos olisi ollut kirja, tai lehti, ei olisi sanottu mitään. Vaikka ihan samalla tavalla se vie huomion. Aivan taatusti tuo viisikymppinen on omiensa kanssa juonut kahvia ja lukenut jotain, eikä koko ajan napittanut niitä lapsia.
Ai, ja minäkin olen melkein viisikymppinen! :D
En ikinä menisi sanomaan nuoremmille äideille jostain yhdentekevästä puhelimesta. Muistan miten pskalta se tuntuu, kun tullaan arvostelemaan. Ihan joku ventovieras kun tulee arvostelemaan, tietämättä yhtään mikä on tilanne, tullaan lyttäämään. Muistan erittäin hyvin. En koskaan tekisi niin toiselle äidille.
Miten hullu pitää ihmisen olla, että ottaa tuntemattoman ihmisen kommentin lyttäämisenä? Ennemminkin kannattaisi ottaa vinkistä vaari.
En kertonut millainen kommentti, missä tilanteessa, ja miten usein hän sen toisti. Siinä "vinkissä" ei ollut mitään mistä olisi voinut ottaa vaaria.
Mutta muistan elävästi että minua haluttiin vain nöyryyttää. Olin kuin julkista riistaa, koska olin pienen lapsen äiti. Ja hän koki oikeudekseen tulla latelemaan totuuksia.
Aivan. Ymmärtäneet kuitenkin ,että tässä keskustelussa ei puhutakaan sinusta vaan Julian kännykkägatesta.
Vierailija kirjoitti:
No onhan toi noloa ettei ilman kännyä kai voida tehdä enää mitään. Vauvan turvallisuuden luulisi olevan ykkönen.
Kävelijä ne autotiellä vai miksi tilanne oli niin vaarallinen? Miten tuo nainen itse kykeni liikkumaan siellä ja keskittymään katsomaan jonkun kännykän selaamista? Hänhän asetti itsensä suureen vaaraan, kun keskittyi muihin eikä itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että ne keiden omien lasten ikäluokassa lapsille sattuneet tapaturmat ja lapsikuolleisuus on ollut oikeasti suurimpia, yrittää saarnata nyt nuoremmille sukupolville siitä, että miten lapsia kuuluu hoitaa.
Ja siellä n loppui asiaperusteet. What about mennyt aika.
Mitä whataboutismia tossa on? Ihan fakta että lapsikuolleisuus on vähentynyt huomattavasti 70-luvusta. Ja edelleen se pienenee ja pienenee. Eli siis on myös pienempi kuin 90-luvulla myös.
Ja se liittyy miten tämän päivän huonoihin kännyvanhempiin? Joo, ennenvanhaan tosiaan ei ollut kännyköitä ja leikittiin pihoilla lapset keskenään, hyviä aikoja, ikävää ettei nykylapset voi kokea samanlaista ja vanhemmatkin on kännykän orjia.
Joo, on se tosiaan ikävää, ettei nykylapset saa kokea sitä, että lapset työnnettiin viikonloppuaamuna seitsemältä pihalle keskenään, heitettiin puoliltapäivin keittiön pöydälle klimppistä puuroa ja hoputettiin lapset takaisin ulos leikkimään pois aikuisten jaloista.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt äitejä, jotka kulkevat hereillä olevan lapsensa kanssa kuulokkeet korvissaan. Mikä siellä on niin tärkeää, ettei voi kuunnella lastaan saatikka havainnoida ympäristöään esimerkiksi liikenteessä kulkiessaan?
Liikun paljon Hakaniemessä ja lähialuilla, joten näen päivittäin äitejä lapsineen kulkemassa vilkkaita katuja pitkin. Siellä se rattaissa oleva lapsi näkee äitinsä omassa maailmassaan ja oppii jo pienestä pitäen olemaan hiljaa kun tietää ettei äiti kuitenkaan reagoi.
En muista koska olisin nähnyt kuulokkeita isällä vastaavassa tilanteessa.
niihin kuulokkeisiin tulee puhelut, joten jos/kun puhelin soi, niin voi näppärästi puhua puhelimeen pitämättä puhelinta kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että ne keiden omien lasten ikäluokassa lapsille sattuneet tapaturmat ja lapsikuolleisuus on ollut oikeasti suurimpia, yrittää saarnata nyt nuoremmille sukupolville siitä, että miten lapsia kuuluu hoitaa.
Pitäisiköhän itsekin kokeilla ensi viikolla, miten tuo 6v. pärjäisi itsekseen koko päivän sillä aikaa, kun ollaan töissä. Sanoisi vaan aamulla, että mene vaikka hiekkalaatikolle tai keinumaan, jääkaapissa on keittoa, lämmitä itse ruoaksi. Sitten vielä lista hoidettavista kotihommista, pyykkien viikkaus ja tiskit. Kyllä varmaan tuo 2v. menee myös isoveikan mukana koko päivän.
Ei ne vanhemmat sukupolvet vastuuttomuuttaan tai ilkeyttään jättänyt hyvinkin pieniä tenavia pärjäilemään keskenään. Heidän oli pakko käydä töissä, jotta pystyvät kustantamaan elämän lapsilleenkin. Myös maaseudulla tilan pyörittäminen oli työtä aamuvarhaisesta iltamyöhään. Siihen aikaan ei ollut samalla tavalla saatavilla lastenhoitoa, kuin nykyään, joten lapset oli pakko jättää keskenään. Sen sijaan, että haukumme vanhempia sukupolvia, oltaisiin tyytyväisiä ja kiitollisia siitä mitä meillä on heidän ansiostaan. Vanhemmat sukupolvethan tämän kaiken hyvinvoinnin on meille rakentaneet.
Ja ei minulle ole tullut vanhukset tai keski-ikäiset koskaan aukomaan päätään, kun lasteni kanssa liikun (3 lasta). "Lapsellista" elämää tässä kuitenkin viettänyt viimeiset 8 -v, kun esikoinen syntyi ja nuorimmainen on vauva. En ymmärrä, miten joillain tuntuu tuota tapahtuvan vähintään viikoittain.
Minkä hyvinvoinnin rakentaneet?
Nykyboomerithan on juuri niitä, ketkä on koko ikänsä eläneet helpolla ja siivellä. Töitä sai kysymällä lähikaupasta, aikuisuus nautittiin nousukaudesta ja asuntolainan maksoi lama.
Totta. Boomerien vanhemmat rakensi kaiken sen hyvän mitä Suomessa on. Boomerit on sitten kahmineet itselleen kaikenlaista hyvää ja jättäneet melkein joka elämän osa-alueella nuoremmat nuolemaan näppejään. Ja valittavat vielä kaupan päälle.
Tämä on ihan globaali ilmiö länsimaissa. Boomerit ei syyttä ole "ahne sukupolvi". Narsistiseksi sukupolveksikin jotkut yhteiskuntatutkijat ovat heitä kutsuneet.
Miten boomerit nyt tähän liittyy, ovat 75vuotiaita.
50v ei ole boomeri vaan yleensä boomerin lapsi.
50v syntyi 70-luvulla, boomeri 40-luvulla.
Luin vain aloituksen, mutta olen kyllä täysin sitä mieltä, että vieraisiin pöytiin huutelu ei ole kauhean viisasta keneltäkään, jos omaa turvallisuutta miettii. Ellei nyt kyse ole siitä, että jokin rikos olisi tekeillä, niin silloin soitetaan poliisille. Kerran eräskin vanhempi rouvashenkilö alkoi haastaa mua, kun vahingossa lensi joku pieni muovin palanen kadulla laukkua kaivaessa, kun tuuli oli myrskylukemissa, että siivoa ja muuta mäkätystä. Niin sanoin sille naiselle, että sulla kävi hyvä tuuri tällä kertaa, että tulit nalkuttamaan mulle, etkä jollekin psykoosissa olevalle random narkille. Olisi voinut käydä huonommin kuin muutaman kirosanat. Ja en todellakaan juossut 2km roskan perässä.
Mikä pakkomielle joillaik vanhoilla mammoilla on kommentoida toisten olemista? Luultavasti silläkin 50-vuotiaalla oli jotain hampaankolossa omien lastensa vuanuajoilta. Onneksi vanhemmissakin ihmisissä on niitä järkeviä, joilla on myös käytöstavat, eikä ikä ja katkeruus ole syöneet käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummeleiden omassa vanhemmuudessa oli ihan yleinen käytäntö, että lapsia porsittiin niin paljon kuin tupaan mahtui, välillä työnnettiin luudalla isompia ulos pois uusien tieltä. Muutenkin oli ihan normia, että lapset työnnettiin pihalle selviytymään päiviksi keskenään heti kun jalat kantoi. Toki vauvat ja taaperotkin voitiin laittaa isompien lasten mukaan. Aamulla tarjottiin puuro ja illalla velliä, lapsiluvusta ei niin pidetty lukua, kunhan niitä oli suunnilleen sama määrä illalla paikalla kuin mitä oli aamulla. Jos pari lasta katosi metsään tai hukkui ojaan, tehtiin vaan uusia. Lasten kanssa ei vietetty aikaa, koska se oli ihan turhaa, paitsi silloin kun kerrottiin, että mitä kaikkea lapsen pitää tehdä saadakseen ruokansa tai silloin kun lapsille annettiin piiskaa.
Nykyään nämä mummelit paheksuu nuorempia äitejä välinpitämättömyydestä lapsia kohtaan, kun nämä äidit välillä käyttävät puhelintaan vauvan nukkuessa vaunuissa.
Meitä tosiaan kritisoi ikäpolvet jotka on kasvatuksen nimissä pahoinpidelleet lapsiaan sekä henkisesti että fyysisesti.
50-vuotias on laskutavan mukaan ihan samaa ikäpolvea kuin tämä Thuren ja ilmeisesti sinäkin? Eli pahoinpitelettekö te lapsianne vai arvosteletteko toisia vanhempia?
Mä olen 28 ja mua kritisoi 60-70 vuotiaat. Ei olla samaa ikäpolvea. Enkä ole kyllä 50-vuotiaiden kanssakaan samaa ikäluokkaa. Mun äiti on 53.
Jaa, miksiköhän kritisoivat? Ehkä ne 60-70-vuotiaat ovat olleet parempia vanhempia kuin sinä?
60- ja 70-vuotiaiden lapset juoksivat pihoilla ja kaduilla ilman vanhempien valvontaa, kulkivat myös omin päin päiväkotiin. Nelivuotiaat vahtivat pienempiä. Vauvoja nukutettiin vaunuissa kerrostalon pihalla (ei edes parvekkeella, jota ei ollut). Ei ollut mitään kypäröitä, turvavöitä eikä turvaistuimia. Lapsia sai kurittaa ruumiillisesti vuoteen -86.
Olen kyllä ihan väärässä. Laki lasten ruumiillisesta kurituksesta astui voimaan kylläkin -84, ja ja jo 70-luvulta lähtien asenteet olivat yleisesti muuttuneet kielteisemmiksi sitä kohtaan ainakin kaupungeissa. Esim. minä ja vanhemmat sisarukseni (70-luvun lapsia) emme ole sitä kokeneet. Parvekkeita oli runsaasti 80-luvulla ja sitä ennen rakennetuissa taloissa. Oli turvavöitä, kypäröitä ja turvaistuimiakin. En ole koskaan kulkenut omin päin päiväkotiin. Sen sijaan saimme leikkiä vapaasti turvallisella pihalla ja se olikin parasta.
Silti kaikkia noita tapahtui vielä kasarilla, eikä kukaan ihmetellyt.
Kaikenlaista tapahtuu tälläkin hetkellä. On harhaluulo, että nykyään (aina on ollut nykyään ja kohta tämäkin on historiaa) olisi kaikki paremmin kuin ennen.
On sitä kaikenlaista, mutta silti vielä 70-l sattui lapsille onnettomuuksia ihan eri tahtiin kuin nykyään. Silti ollaan niin kovin huolissaan, vanhemmuus hukassa ja moraalipaniikki tapissa.
Tämä on sitä whatupautismia, joka vedetään esiin kun oikeita perusteluja ei löydy. Se että ennenvanhaan oli omat ongelmansa ei tarkoita sitä etteikö nykyajan ongelmiin saisi ja pitäisi puuttua.
Mutta onko ne puuttujat päteviä puuttumaan, keiden omat lapset ikäisineen leikki ihan luvan kanssa autoteillä ja jossain sorakuopilla koko lapsuutensa?
No tämähän se pointti. Kyse on siitä, kenellä on kannuksia sanoa. Jollain 70-luvun peruskasvattajalla ei ole oikein mitään aihetta tuntea moraalista ylemmyyttä ja neuvoa ylhäältä alaspäin. Ei, vaikka oli tilanteita ja asianhaaroja ja mitä ikinä. Nuo menneiden vuosikymmenten kasvattajasukupolvet olivat kaiken lisäksi niitä märkiä! Että sellaista läsnäoloa.
Niinpä. On tutkittu että nykyvanhemmat ovat omia vanhempiaan enemmän läsnä lastensa elämässä ja kiinnostuneempia jälkikasvustaan. Lisäksi kasvuympäristö on parempi, koska päihteiden käyttöä lasten nähden on vähemmän ja harvoin tilanteita että paikalla ei olisi ajokuntoista aikuista.
Mutta eihän tuo isovanhempien ikäluokka näitä tutkimuksia noteeraa.
Varmaan siksi että näitä todellisuudesta kaukana olevia "tutkimuksia" suoltaa nykyään tämmöiset Julian tapaiset huuhaahipsterit. Uskottavuus nolla.
Näiden maailmassa linnut on kaloja ja sukupuoli on liukuva jana jossa on satoja sukupuolia. Kuka näitä voi ottaa vakavasti, ei kukaan täysillä valoilla kulkeva aikuinen.
Vihaan tätä tapaa että postauksen aiheeksi otetaan oma pahastuminen tälläisestä "low hanging fuit" - aihevalikoimasta. Tyypillisesti aihe on jonkun vanhan miehen lähettämä viesti ulkonäöstä, tätä erityisesti Sara Sieppi ihan säännöllisesti tekee.
Tiedetään että enemmkstö tukee julkaisijan mielipidettä ja siitä kai sitten saa kiksit ja mielihyvän kun saa hyväksyntää. Varmasti Juliakin pääsee IL/Is-sivuille näpäyttämään tätä naista. Eipäs tiennyt että tuli aukoneeksi päätään ihan influensserille! 😂
Highlander kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon ihmettelin tätä Julian teiniasennetta tässä hommassa (vaikka sitten kuinka ois teinilippis päässä). Olen jotakuinkin samoja ikiä hänen kanssaan, mutten mitenkään koe, että viisikymppisiin olisi jokin hirveä "sukupolvien kuilu" tai että olisivat jotain kalkkisvanhuksia. Vähän sellainen olo tuosta räntistään tulee.
Valitettavasti olet väärässä, kyllä siinä aika iso kuilu on. Huomaa esimerkiksi työelämässä heti.
No jaa. Eiköhän se ole vähän itsestäkin kiinni. Olen Julian ikäinen ja ihan hyvin viisi- ja kuusikymppisten kanssa töissä pärjään. Ehkä kannattaa keskittyä siihen, mikä yhdistää erojen kaivelun sijaan. Ihmisiä me kaikki ollaan.
Vierailija kirjoitti:
https://images.ctfassets.net/0yf82hjfqumz/6BSjwNToRgVAuzMXQSaWqH/f01a1a…
50v hanuristi?
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon ihmettelin tätä Julian teiniasennetta tässä hommassa (vaikka sitten kuinka ois teinilippis päässä). Olen jotakuinkin samoja ikiä hänen kanssaan, mutten mitenkään koe, että viisikymppisiin olisi jokin hirveä "sukupolvien kuilu" tai että olisivat jotain kalkkisvanhuksia. Vähän sellainen olo tuosta räntistään tulee.
Jossain mainittiin "nuori äiti"? 35-vuotias! Mielestäni ei enää niin nuori vaunuissa olevalle vauvalle.
Kommentoija oli Juliaa 20-30v vanhempi n.50-vuotias eli onko Julia kuitenkin 20-30-vuotias?
Mielestäni "mummun" kommentti oli kuitenkin ihan hyvällä sanottu jos Julia kerran KÄVELI ja katseli samalla puhelintaan. Hirvittää ajatuskin, että joku potkulautailija tai auto osuisi vaunuihin kun ympäristöä ei tarkkailla.
Vierailija kirjoitti:
No ihan varmasti minäkin toivotan tervemennneeksi hevon v jonkun ämmän, joka tulee vinkumaan typeryyksiä. Ei sellaiselle paskalle tarvitse olla kohtelias.
Kas, julia tuli tasapainottamaan ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siellä n loppui asiaperusteet. What about mennyt aika.
Mitä whataboutismia tossa on? Ihan fakta että lapsikuolleisuus on vähentynyt huomattavasti 70-luvusta. Ja edelleen se pienenee ja pienenee. Eli siis on myös pienempi kuin 90-luvulla myös.
Se varmaankin johtuu siitä että lääketiede on kehittynyt, ei siitä että lapsia olisi hakattu kuoliaaksi. Edelleen jänlapsia autojen alle tai hukkuu, siihen ei varmaan ole tullut suurta muutosta.
Itseasiassa lasten tapaturmakuolleisuus on pudonnut seitsemäsosaan, siis vähentynyt noin 86 prosenttia 70-luvun alusta lähtien.
Tossa ylempänä on toi artikkeli. Siinä kumotaan kaikki mummojen väitteet ihan tutkijan toimesta.
"Tutkijoita" on moneen lähtöön ja tutkimustuloksia yhtä moneen lähtöön. Ja jos tutkija on joku juliankin kaltainen hihhuli, on koko tutkimus täysin arvoton.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ois sanonu mummelille, et eiku mummolleni viestiä laitoin! Pitäähän sitä mummoaki muistaa.
En ymmärrä, miksi pitää olla noin tahattoman ilkeä.
Mistä lähtien 50-vuotias on ollut "mummo"? Ihan älytön läppä. Vaikka joku 50-vuotias olisikin biologisesti jonkun lapsen mummo ( en kyllä tunne ketään sellaista), niin en kyllä sanois ketään alle 70-vuotiasta mummoksi, heistäkin moni on pikemminkin keski-ikäisen oloinen kuin mikään mummeli.
Pamela Anderson on jotain 50. Samoin Linda Lampenius. Jne jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakkomielle joillaik vanhoilla mammoilla on kommentoida toisten olemista? Luultavasti silläkin 50-vuotiaalla oli jotain hampaankolossa omien lastensa vuanuajoilta. Onneksi vanhemmissakin ihmisissä on niitä järkeviä, joilla on myös käytöstavat, eikä ikä ja katkeruus ole syöneet käytöstapoja.
Olen itse 51v ja mun lapseni on 5. En katso olevani mitenkään kauhean "vanhempi" ihminen. Paremmat käytöstavat minulla kyllä on kuin Thurenilla. Ja teillä, jotka kutsutte minua mummoksi.
Vierailija kirjoitti:
Noita pätijämummoja kyllä löytyy. Niille pitää uskaltaa sanoa vähän ilkeästi, niin ehkä lopettavat tuntemattomille vidduilun.
No ei kai tuo Julia vielä mikään mummo ole, vasta 10v kuluttua? Muuthan jutun mukaan eivät vidduilleet.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/viihde/art-2000000538240.html
Noinkin voi käydä, jos keskittyy vaan puhelimeen rattaita työnnellessä.
Höh, tämähän kuoli jo vuosia sitten, tuokin juttu melkeinen kymmenen vuotta vanha.
Kanttura oli ihan oikeassa. Silmät puhelimessa ja työntää sokkona vauvaa eteenpäin. En ikinä selaa puhelinta kävellessä!