Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin

Vierailija
09.06.2022 |

Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.

Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html

🤯

Kommentit (1271)

Vierailija
701/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi sana älykännykkäriippuvuus. Ihmeellinen tyyppi jos ei voi pitää lasta sylissään ilman että selaa kännykkäänsä. Säälittävä tapaus.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/b7a8163c-17f4-400d-8d5c-a408a…

Aivan . Empatian määrä vuorovaikutuksessa vähenee kun kännykkää käytetään. Mobiilinetin käyttö kouluttaa ja aiheuttaa riippuvuutta. Äityliineistä tulee ahdistuneita, hetmostuneita ja ärtyneitä.

Vierailija
702/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kannattaa kasvattaa sellaisiksi, että selaavat kännyköitään liikenteen seassa. Äidiltä mallia. Jep jep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummeleiden omassa vanhemmuudessa oli ihan yleinen käytäntö, että lapsia porsittiin niin paljon kuin tupaan mahtui, välillä työnnettiin luudalla isompia ulos pois uusien tieltä. Muutenkin oli ihan normia, että lapset työnnettiin pihalle selviytymään päiviksi keskenään heti kun jalat kantoi. Toki vauvat ja taaperotkin voitiin laittaa isompien lasten mukaan. Aamulla tarjottiin puuro ja illalla velliä, lapsiluvusta ei niin pidetty lukua, kunhan niitä oli suunnilleen sama määrä illalla paikalla kuin mitä oli aamulla. Jos pari lasta katosi metsään tai hukkui ojaan, tehtiin vaan uusia. Lasten kanssa ei vietetty aikaa, koska se oli ihan turhaa, paitsi silloin kun kerrottiin, että mitä kaikkea lapsen pitää tehdä saadakseen ruokansa tai silloin kun lapsille annettiin piiskaa.

Nykyään nämä mummelit paheksuu nuorempia äitejä välinpitämättömyydestä lapsia kohtaan, kun nämä äidit välillä käyttävät puhelintaan vauvan nukkuessa vaunuissa.

Meitä tosiaan kritisoi ikäpolvet jotka on kasvatuksen nimissä pahoinpidelleet lapsiaan sekä henkisesti että fyysisesti.

50-vuotias on laskutavan mukaan ihan samaa ikäpolvea kuin tämä Thuren ja ilmeisesti sinäkin? Eli pahoinpitelettekö te lapsianne vai arvosteletteko toisia vanhempia?

Mä olen 28 ja mua kritisoi 60-70 vuotiaat. Ei olla samaa ikäpolvea. Enkä ole kyllä 50-vuotiaiden kanssakaan samaa ikäluokkaa. Mun äiti on 53.

Jaa, miksiköhän kritisoivat? Ehkä ne 60-70-vuotiaat ovat olleet parempia vanhempia kuin sinä?

60- ja 70-vuotiaiden lapset juoksivat pihoilla ja kaduilla ilman vanhempien valvontaa, kulkivat myös omin päin päiväkotiin. Nelivuotiaat vahtivat pienempiä. Vauvoja nukutettiin vaunuissa kerrostalon pihalla (ei edes parvekkeella, jota ei ollut). Ei ollut mitään kypäröitä, turvavöitä eikä turvaistuimia. Lapsia sai kurittaa ruumiillisesti vuoteen -86.

Joo, mutta, sillon kun vanhemmat oli lasten kanssa niin niitä vahdittiin, komennettiin ja pidettiin hengissä. Pieni ero näihin nykyajan katatonisiin kännyn tuijottajiin, joilta lapset ei saa mitään turvaa eivätkä opi yhtään mitään tarpeellisia taitoja elämää varten.

Tollanen äiti on pahempi kuin mun lapsuudessa joku viikonloppujuoppovanhempi, joka sentään oli järjissään 5pv viikosta.

Ai niinkö muka? Silloin ennen, kun äidit tiskasivat, he ainoastaan tiskasivat, eivät auttaneet läksyissä, vahtineet tai muutakaan. Ja kun isät lukivat lehteä, he todellakin vain lukivat sitä lehteä. Multitaskaaminen lasten seurassa on nykyajan juttu, myös ihan tutkittu sellainen. Tuo komentelu voikin pitää paikkansa, ennen käskytettiin.

Vierailija
704/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin paljon nykyvanhemmilta jo sitä läsnäoloa ja valvontaa vaaditaan, enemmän kuin edelliseltä sukupolvelta, että tuntuu törkeältä tuollainen huomautus puhelimesta. Etteikö mikään riitä? Eikö saa hetkeksikään silmä irrota lapsesta? Pitää ihan tulla sanomaan? Äitejä kytätään ihan kohtuuttomasti eikä anneta mitään anteeksi. Äidit on jotain kollektiivista, jota on lupa säädellä ulkopuolelta, ihan kenen tahansa on lupa puuttua. Vaikka olisi väärässä. Ja tuo oli kyllä väärässä.  Yksi hetki elämästä, ja tullaan huomauttamaan, että et sinä saa puhelinta katsoa. Lapsi ei ollut missään vaarassa herranjestas. 

Jos olisi ollut kirja, tai lehti, ei olisi sanottu mitään. Vaikka ihan samalla tavalla se vie huomion. Aivan taatusti tuo viisikymppinen on omiensa kanssa juonut kahvia ja lukenut jotain, eikä koko ajan napittanut niitä lapsia. 

Ai, ja minäkin olen melkein viisikymppinen! :D

En ikinä menisi sanomaan nuoremmille äideille jostain yhdentekevästä puhelimesta. Muistan miten pskalta se tuntuu, kun tullaan arvostelemaan. Ihan joku ventovieras kun tulee arvostelemaan, tietämättä yhtään mikä on tilanne, tullaan lyttäämään. Muistan erittäin hyvin. En koskaan tekisi niin toiselle äidille. 

Miten hullu pitää ihmisen olla, että ottaa tuntemattoman ihmisen kommentin lyttäämisenä? Ennemminkin kannattaisi ottaa vinkistä vaari.

En kertonut millainen kommentti, missä tilanteessa, ja miten usein hän sen toisti. Siinä "vinkissä" ei ollut mitään mistä olisi voinut ottaa vaaria.

Mutta muistan elävästi että minua haluttiin vain nöyryyttää. Olin kuin julkista riistaa, koska olin pienen lapsen äiti. Ja hän koki oikeudekseen tulla latelemaan totuuksia. 

Vierailija
705/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
706/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viime viikolla ratikassa ja 1,5v. lapseni protestoi kovaan ääneen rattaissa istumista, niin n. vartin aikana kaksi vanhempaa ihmistä oli jakamassa tarpeettomia neuvojaan siitä, mitä protestoivalle lapselle pitäisi tehdä. Toisen mielestä lapsi pitäisi kasvattaa hiljaiseksi, ettei häiritse muita ratikassa, ja toisen mielestä lapselle olisi pitänyt antaa heti jotain ruokaa.

Hyvät neuvot sinänsä. Lapset kannattaa opettaa olemaan temppuamatta liikennevälineissä. Toisaalta taas lapsen huomio pitää kiinnittää muualle. Parhaat kasvatusmenetelmät tunnetusti on uhkailu, lahjonta ja kiristys.

Jaa 1,5-vuotiaan pitäisi handlata julkisen liikenteen kultainen käytösohjeisto?

Tietenkin. Älä tuo muksujasi julkisiin, ennenkuin osaavat olla hiljaa.

1,5v. käytöksen voi sentään laittaa vielä nuoren iän piikkiin?

Mutta miten se taaperosta valittava taaperon vanhemmalle pärpättävä mummeli perustelee käytöksensä, kun ei osaa 85 vuoden ikään mennessä olla ratikassa hiljaa?

Vierailija
707/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että ne keiden omien lasten ikäluokassa lapsille sattuneet tapaturmat ja lapsikuolleisuus on ollut oikeasti suurimpia, yrittää saarnata nyt nuoremmille sukupolville siitä, että miten lapsia kuuluu hoitaa.

Ja siellä n loppui asiaperusteet. What about mennyt aika.

Mitä whataboutismia tossa on? Ihan fakta että lapsikuolleisuus on vähentynyt huomattavasti 70-luvusta. Ja edelleen se pienenee ja pienenee. Eli siis on myös pienempi kuin 90-luvulla myös.

Se varmaankin johtuu siitä että lääketiede on kehittynyt, ei siitä että lapsia olisi hakattu kuoliaaksi. Edelleen jänlapsia autojen alle tai hukkuu, siihen ei varmaan ole tullut suurta muutosta.

Se on tapaturmakuolleisuus, joka on vähentynyt. Ei ole lääketieteen ansioita, ei ole kyse sairauksista tyyliin hinkuyskä. On kyse siitä, että tapa kasvattaa, vanhemmuuden kulttuuri, on muuttunut ihan täysin. Ja myös esim liikennekulttuuri on muuttunut; mun elinaikana on tullut turvavyöt takapenkillä, pyöräilykypärät pyöräilijöille... ei näitä ollut kasarilla, ainakaan pakollisena.

Vielä 80-90-luvuilla lapset sai myös kulkea paljon enemmän keskenään. Nyt ei saa. Ei yksinkertaisesti saa joku viisivuotias kulkea missään yksin, tai leikkiä puistossa yksin, vaan siitä tulee lasu. Vanhemman on valvottava lasta ihan aina. 

Enpä ole näin 80-luvun lapsena kuullut kenenkään 5-vuotiaan koskaan liikkuneen yksin. Vähän rajaa näihin juttuihin.

Vierailija
708/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan äideillä ei ole mitään yhteyttä lapsiinsa ja se näkyy surullisesti joka päivä tuolla ulkona liikkuessa. Hyvä vuorovaikutus kännyn kanssa kylläkin. 

Vierailija
709/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa."

Ei ollut rakentava aloitus. Olettaen edes, että olisi "jo toinen äiti jonka näkee" jne., mitä se Julialle kuuluisi? Jos keski-ikäisellä naisella on kritisoitavaa Julian suhteen, niin keskittyisi Juliaan, ei vauvojen äitien "yleiseen" arvostelemiseen. Tuosta ei ole pitkä matka vielä yleisempään "te pienten lasten äidit" (teette tuon ja tämän väärin). Eri juttu, jos kysymys olisi esim. "älä katso kännykkääsi kun ylität ajotietä tms" mutta nyt ei kai siitä ollut kysymys.

Kuka tietää mitä sanoi ja miten sanoi, en panisi painoarvoa someaddiktin vuodatuksille. Ei vaikuta kovin tasapainoiselta.

Vierailija
710/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että ne keiden omien lasten ikäluokassa lapsille sattuneet tapaturmat ja lapsikuolleisuus on ollut oikeasti suurimpia, yrittää saarnata nyt nuoremmille sukupolville siitä, että miten lapsia kuuluu hoitaa.

Mitä whataboutismia tossa on? Ihan fakta että lapsikuolleisuus on vähentynyt huomattavasti 70-luvusta. Ja edelleen se pienenee ja pienenee. Eli siis on myös pienempi kuin 90-luvulla myös.

Se varmaankin johtuu siitä että lääketiede on kehittynyt, ei siitä että lapsia olisi hakattu kuoliaaksi. Edelleen jänlapsia autojen alle tai hukkuu, siihen ei varmaan ole tullut suurta muutosta.

Se on tapaturmakuolleisuus, joka on vähentynyt. Ei ole lääketieteen ansioita, ei ole kyse sairauksista tyyliin hinkuyskä. On kyse siitä, että tapa kasvattaa, vanhemmuuden kulttuuri, on muuttunut ihan täysin. Ja myös esim liikennekulttuuri on muuttunut; mun elinaikana on tullut turvavyöt takapenkillä, pyöräilykypärät pyöräilijöille... ei näitä ollut kasarilla, ainakaan pakollisena.

Vielä 80-90-luvuilla lapset sai myös kulkea paljon enemmän keskenään. Nyt ei saa. Ei yksinkertaisesti saa joku viisivuotias kulkea missään yksin, tai leikkiä puistossa yksin, vaan siitä tulee lasu. Vanhemman on valvottava lasta ihan aina. 

Enpä ole näin 80-luvun lapsena kuullut kenenkään 5-vuotiaan koskaan liikkuneen yksin. Vähän rajaa näihin juttuihin.

Minä, kasarilapsi, sain huidella viisivuotiaana muiden samanikäisten kanssa lähitienoilla, monta muistoa niiltä ajoilta. Kukaan ei kummastellut. Kas, nyt sinäkin olet kuullut.

Vierailija
711/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35 vuotias pissis joka kiroilee ja haistattelee oli yllätys, eipä toi 50 vuotiaskaan fiksu ollut mut kertoo kaiken juliasta tuo haistattelu ja kiroilu olis varmaan tuokin 50 vuotias antanut asian olla jos Julia olis vaan sanonut nätisti että pidä huoli omista asioistasi.

Varmaan säikähti tympeää ja yllättävää käytöstä 5-kymppiseltä.

Vierailija
712/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummeleiden omassa vanhemmuudessa oli ihan yleinen käytäntö, että lapsia porsittiin niin paljon kuin tupaan mahtui, välillä työnnettiin luudalla isompia ulos pois uusien tieltä. Muutenkin oli ihan normia, että lapset työnnettiin pihalle selviytymään päiviksi keskenään heti kun jalat kantoi. Toki vauvat ja taaperotkin voitiin laittaa isompien lasten mukaan. Aamulla tarjottiin puuro ja illalla velliä, lapsiluvusta ei niin pidetty lukua, kunhan niitä oli suunnilleen sama määrä illalla paikalla kuin mitä oli aamulla. Jos pari lasta katosi metsään tai hukkui ojaan, tehtiin vaan uusia. Lasten kanssa ei vietetty aikaa, koska se oli ihan turhaa, paitsi silloin kun kerrottiin, että mitä kaikkea lapsen pitää tehdä saadakseen ruokansa tai silloin kun lapsille annettiin piiskaa.

Nykyään nämä mummelit paheksuu nuorempia äitejä välinpitämättömyydestä lapsia kohtaan, kun nämä äidit välillä käyttävät puhelintaan vauvan nukkuessa vaunuissa.

Meitä tosiaan kritisoi ikäpolvet jotka on kasvatuksen nimissä pahoinpidelleet lapsiaan sekä henkisesti että fyysisesti.

50-vuotias on laskutavan mukaan ihan samaa ikäpolvea kuin tämä Thuren ja ilmeisesti sinäkin? Eli pahoinpitelettekö te lapsianne vai arvosteletteko toisia vanhempia?

Mä olen 28 ja mua kritisoi 60-70 vuotiaat. Ei olla samaa ikäpolvea. Enkä ole kyllä 50-vuotiaiden kanssakaan samaa ikäluokkaa. Mun äiti on 53.

Jaa, miksiköhän kritisoivat? Ehkä ne 60-70-vuotiaat ovat olleet parempia vanhempia kuin sinä?

60- ja 70-vuotiaiden lapset juoksivat pihoilla ja kaduilla ilman vanhempien valvontaa, kulkivat myös omin päin päiväkotiin. Nelivuotiaat vahtivat pienempiä. Vauvoja nukutettiin vaunuissa kerrostalon pihalla (ei edes parvekkeella, jota ei ollut). Ei ollut mitään kypäröitä, turvavöitä eikä turvaistuimia. Lapsia sai kurittaa ruumiillisesti vuoteen -86.

Joo, mutta, sillon kun vanhemmat oli lasten kanssa niin niitä vahdittiin, komennettiin ja pidettiin hengissä. Pieni ero näihin nykyajan katatonisiin kännyn tuijottajiin, joilta lapset ei saa mitään turvaa eivätkä opi yhtään mitään tarpeellisia taitoja elämää varten.

Tollanen äiti on pahempi kuin mun lapsuudessa joku viikonloppujuoppovanhempi, joka sentään oli järjissään 5pv viikosta.

Ai niinkö muka? Silloin ennen, kun äidit tiskasivat, he ainoastaan tiskasivat, eivät auttaneet läksyissä, vahtineet tai muutakaan. Ja kun isät lukivat lehteä, he todellakin vain lukivat sitä lehteä. Multitaskaaminen lasten seurassa on nykyajan juttu, myös ihan tutkittu sellainen. Tuo komentelu voikin pitää paikkansa, ennen käskytettiin.

Ns. multitaskaamista ei ole olemassakaan. Ihmisen aivot eivät pysty sellaiseen. Jos joku multitaskaa omasta mielestään, tarkoittaa se yksinkertaisesti sitä, että yksikään asioista ei tule tehtyä kunnolla.

Vierailija
713/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi sana älykännykkäriippuvuus. Ihmeellinen tyyppi jos ei voi pitää lasta sylissään ilman että selaa kännykkäänsä. Säälittävä tapaus.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/b7a8163c-17f4-400d-8d5c-a408a…

Digitaalinen lapsuus. Aika järkkyä katsottavaa.

https://areena.yle.fi/1-50688664

Vierailija
714/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän bloggaajaa. Tuollaisia pienten lasten äitejä vainoavia kiusaajia on Helsingissä joka helkkarin kaupassa, postissa, kahvilassa, kadulla, julkisissa you name it. Ihan sama, missä olet rattaiden kanssa, niin siihen tulee joku noita-akka määkimään, kuinka huono ja kelvoton vanhempi olet. Olen itsekin haistatellut eikä hävetä yhtään. Kiusaajille luu kurkkuun heti. Pointsit tästä.

Vierailija
715/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. multitaskaamista ei ole olemassakaan. Ihmisen aivot eivät pysty sellaiseen. Jos joku multitaskaa omasta mielestään, tarkoittaa se yksinkertaisesti sitä, että yksikään asioista ei tule tehtyä kunnolla.

Hyvä havainto. Ei niin, ne kotityöt eivät tosiaan tule tehtyä kunnolla, kun vanhempi keskeyttää puuhansa toistamiseen huomioidakseen sitä lasta. Vanhempien vapaa-ajan laatu onkin huonontunut, kun he koettavat olla parempia vanhempia ja ovatkin.

Vierailija
716/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi noloa ettei ilman kännyä kai voida tehdä enää mitään. Vauvan turvallisuuden luulisi olevan ykkönen.

Vierailija
717/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä en pidä kaupan ovea auki vaunuja lykkiville äideille (kun menen ovesta, annan sen heilahtaa kiinni, siitäpä saat, kanttura), en huomioi heitä mitenkään kassalla vaikka miten ääneen ihmettelevät, että huutavan lapsen kanssa olisi hyvä päästä enkä tee elettäkään väistääkseen, että he pääsisivät rattaiden kanssa liikkumaan. Minullakin on oikeus seistä just siinä, missä seison eikä ole mitään velvollisuutta osallistua Julian tai kaltaistensa äitiyteen olemalla ystävällinen.

Ja kun kahvilassa käytävällä on rattaat, niin kävelen niiden ohi niin, että vauva varmasti herää. Kulkureitit on pidettävä vapaina!

Ai mistä syystä? Siksi ettei ihmiset tykkää kun niille aletaan valittaa jostain turhasta keskellä katua ja sanoo ikävästi takaisin?

Siksi, että en halua päätyä kenenkään instapostauksiin mulkvistina. Kun en huomaa heitä, kun en välitä heistä ja kun en anna heidän vaikuttaa elämääni, niin minulla on mukavaa. Ei se välttämättä siitä äidistä tunnu kivalta, kun raskas kaupan ovi iskeytyy kylkeen, mutta ainakaan en valita siitä, että hän on surkea äiti. Olisi tyytyväinen, että saa olla äiti omalla tavallaan ilman kanssaihmisten minkäänlaista puuttumista asiaan.

Jos jumitan hissih vartiksi 6. kerrokseen, on se ihan oma asiani, vauvan voi kantaa kotiin, jos ei hissillä pääse, eikös?

Et halua päätyä instapostauksen mulkvistiksi, mutta käyttäydyt tahallaan kuin sellainen? Missä logiikka?

Hetkinen - tuossa Julian postauksessa nimenomaan otettiin kantaa siihen, että hän ei saa olla juuri sellainen vanhempi kuin haluaa. Mitä mulkvistia on siinä, että annan Julian ja kaltaistensa olla juuri sellaisia kuin ovat? He tietävät, mitä heille ja lapselle on parasta, joten miksi ihmeessä auttaisin rattaiden kanssa, koska sehän on osoitus siitä, että en luota äitiin ja tämän pärjäämiseen. Olkoot omassa kuplassaan ja avatkoon itse ovensa, ei muu maailma ole olemassa siksi, että se palvelisi oman elämänsä superäitejä.

Ja sinulla on oikeus herätellä toisen lapsi joka nukkuu rattaissa? Tällä et kiusaa vain äitiä vaan myös sitä lasta joka tarvitsee päiväunensa.

Vierailija
718/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se liittyy miten tämän päivän huonoihin kännyvanhempiin? Joo, ennenvanhaan tosiaan ei ollut kännyköitä ja leikittiin pihoilla lapset keskenään, hyviä aikoja, ikävää ettei nykylapset voi kokea samanlaista ja vanhemmatkin on kännykän orjia.

Vierailija
719/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat typeriä, mutta Julia täys taukki.

Vierailija
720/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä havainto. Ei niin, ne kotityöt eivät tosiaan tule tehtyä kunnolla, kun vanhempi keskeyttää puuhansa toistamiseen huomioidakseen sitä lasta. Vanhempien vapaa-ajan laatu onkin huonontunut, kun he koettavat olla parempia vanhempia ja ovatkin.

Eiköhän se nykyajan vanhempi heitä anna tabletin lapsen käteen tuossa ja monessa muussakin tilanteessa. Nyt on turha sanoa ä, että ennen oli lastenohjelmia. Juu oli, mutta ei niitä tullut kun tiettynä aikana.