Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin
Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.
Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html
🤯
Kommentit (1271)
50-vuotias on vain 15 vuotta 35-vuotiasta Thurenia vanhempi. Ei mikään iso ikäero siis, eli selvästi Thuren mieltää itsensä ikävuosiaan kovasti nuoremmaksi ja huutaja-naisen ikävuosiaan vanhemmaksi.
Bloggaaja-Julialle sattuu ja tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti jotkut selaa instaa ollessaan vaunujen kanssa liikkeellä? Siis miksi? Vaikka vauva nukkuisi, niin eikö sillä aikaa olisi hyvä antaa aivojen levätä ja vaikka kuunnella linnunlaulua. Ihmisten elämässä on muutenkin ihan liikaa ärsykkeitä.
En ehkä itse menisi sanomaan tuntemattomalle aiheesta yhtään mitään, mutta aika älytön tuo Thurenin vastauskin. Tulee lähinnä myötähäpeä, kun olevinaan aikuinen ihminen käyttäytyy noin.
Asiattomiin huomautuksiin annetaan asiaton vastaus.
Höpöhöpö. Aina voi käyttäytyä itse hyvin, vaikka toinen olisi kuinka urpo. Ja sitten vain poistua tilanteesta. Vähän lapsellista tuollainen mutku toi toinenkin-perustelu.
Sen itsensä tai lapsensa napakan puolustamisen voi jättää tilanteisiin, joissa sitä oikeasti tarvitaan. Esim. jos joku loukkaa todella pahasti toista tai pettää luottamuksen jne. Tämä ei kyllä ollut sellainen. Tämä oli tilanne, josta olisi voinut poistua olkiaan kohautellen ja antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen katsominen liikkuessa on huonoa käytöstä ja tilannetajua. Kaupungissa liikkuu muitakin ottakaa se huomioon.
Maailma on varmasti kohdellut sinua kovasti, kun piti tällainen kommentti raapaista.
Maailma kohtelee yleensä huonosti kaltaisiasi jotka eivät ota muita huomioon. Karman laki. Niinhän tuossakin jutussa kävi. Mitään viisasta tai hienoa ei ole siinä että räplää puhelinta liikkuessa se kertoo lähinnä itsekeskeisyydestä ja näyttää typerältä ja holtittomalta. Se että suuttuu kun siitä sanotaan, kertoo addiktiosta, ettei pysty priorisoimaan milloin kännykän selaaminen on fine ja milloin se on pakonomaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin joskus vilkaisen kännykkää tai jopa vastaan johonkin viestiin samalla kun työnnän vaunuja, missä lapsi nukkuu. Lähinnä teen tätä kävellessäni puistoissa, sisäpihalla tai hiljaisilla kaduilla ja silloin, kun vauhtini on hyvin rauhallinen. En siis tuijota puhelinta missään Mannerheimintietä ylittäessäni. Ja siis puhelinta katsoessakin katson sitä niin, että näen sivusilmällä tai välillä vilkaisten sinne suuntaan, mihin olen matkalla.
Tuntuisi erikoiselta, jos joku huomauttaisi minulle asiasta.
Samma här. Käsittääköhän nämä puhelimenkatsomisesta kauhistujat tai huomauttelijat lainkaan, miten kiinni äiti on siinä lapsessa? Kun vauva nukkuu vaunuissa niin se voi olla suunnilleen ainoa hetki päivän aikana, milloin äiti voi hetken huokaista ja ajatella jopa jotain omaa. Vaikka sitten katsoa puhelimesta vaikka ne viestit.
Äitiys kuulostaa tosi houkuttelevalta.
NOT!
Mutta itsepähän läksitte. Tuliko yllätyksenä?
Ei kyllä siinä tekohetkellä tai edes raskausaikana käyny mielessä se, että olisin ryhtymättä äidiksi sen vuoksi, että joku oman elämänsä ihmiskyylä voisi joskus yrittää huomauttaa tekemisistäni.
Tuskinpa sinä paljoa mietit mitään muutakaan.
No joo, totta. Ei kyllä kauheasti tule mietittyä sitä, miten muut ihmiset lastenvaunujaan työntää. Tai sitä, että missä selaavat puhelintaan.
Vierailija kirjoitti:
50-vuotias on vain 15 vuotta 35-vuotiasta Thurenia vanhempi. Ei mikään iso ikäero siis, eli selvästi Thuren mieltää itsensä ikävuosiaan kovasti nuoremmaksi ja huutaja-naisen ikävuosiaan vanhemmaksi.
Missään kohdassa Julia ei sano 50-vuotias vaan 20-30 vuotta itseään vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä blokkaaja nolasi itsensä. Usein näkee pienten lasten äitejä keskittyneenä kännykkään. Juuri todistin junassa tilannetta, missä n. 2v tyttö yritti kiinnittää äitinsä huomion milloin mihinkin. Äiti ei ollut tietääkseen, jotain ynähdystä irtosi muutaman kerran. Tätä jatkui koko ajan, mitä samassa vaunussa olin. Ois tehnyt mieli sanoa, että lapsi on pieni niin vähän aikaa, että kannattaisi jutella ja vastata kysymyksiin. Joskus voi tulla aika, että lapsi ei enää halua jutella äitinsä kanssa. Mutta suljin suuni, koska ei tämä äiti sitä puhetta olisi hyvällä vastaanottanut.
Menisittekö motkottamaan jollekkin isälle näistä? Ette menisi. Tämä on taas vaan tällainen naisiin kohdistettu juttu. Naisten pitää käyttäytyä tietyllä tavalla tai ovat huonoja naisia.
Ei naisten, vaan äitien.
Nämä eivät ole synonyymejä.
Kyse ei ole äitiydestä tai vanhemmuudesta vaan naiseudesta. Koska isille ei tällaisia kommentteja kommentoida.
Kyllä muuten kommentoidaan, jos liikkuvat lasten kanssa. Ainakin minun miehelle oli joku tätyli tullut papattamaan kun taaperolla ei ollut hattua päässä. No ei ollut ei, kun se kiskoi sen välittömästi päästään. Puolipilvinen +15 sää, ei ollut akuuttia vaaraa paleltua tai saada auringonpistosta. Jotkut kokee tarpeelliseksi olla vielä enemmän huolissaan miesten lastenhoitotaidoista kuin naisten, ja siis "ystävällisesti neuvoa" asioissa.
Minä taas olen saanut kuulla että palellutan lapsen kun hiihdin lapsi siihen tarkoitetussa ahkiossa, nollakelissä ja auringonpaisteessa. Kuulemma joku on joskus paleltunut hiihtovaelluksella Lapissa, joten lapsen kanssa hiihtäminen on vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin joskus vilkaisen kännykkää tai jopa vastaan johonkin viestiin samalla kun työnnän vaunuja, missä lapsi nukkuu. Lähinnä teen tätä kävellessäni puistoissa, sisäpihalla tai hiljaisilla kaduilla ja silloin, kun vauhtini on hyvin rauhallinen. En siis tuijota puhelinta missään Mannerheimintietä ylittäessäni. Ja siis puhelinta katsoessakin katson sitä niin, että näen sivusilmällä tai välillä vilkaisten sinne suuntaan, mihin olen matkalla.
Tuntuisi erikoiselta, jos joku huomauttaisi minulle asiasta.
Samma här. Käsittääköhän nämä puhelimenkatsomisesta kauhistujat tai huomauttelijat lainkaan, miten kiinni äiti on siinä lapsessa? Kun vauva nukkuu vaunuissa niin se voi olla suunnilleen ainoa hetki päivän aikana, milloin äiti voi hetken huokaista ja ajatella jopa jotain omaa. Vaikka sitten katsoa puhelimesta vaikka ne viestit.
Voisiko sen tehdä "parkissa"? En halua ärsyttää mutta kaupungeissa on puistoja ja penkkejä missä äidit voivat rentoutua. Oudolta silti tuntuu että se puhelin on väline rentoutumiseen. Olen kait kalkkis.
Nyt alkoi kyllä todella kiinnostamaan että mistä syystä sinä täällä palstalla roikut? Suurin osa meistä on täällä ihan rentoutumismielessä kuluttamassa aikaa. Sinua tämä ei siis rentouta, mutta silti viihdyt täällä. Maksetaanko sinulle tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään kohdassa Julia ei sano 50-vuotias vaan 20-30 vuotta itseään vanhempi.
Insta-stoorissaan puhuu viiskymppisestä
Minulle on kaksi kertaa sanottu puhelimen käytöstä. Ensimmäisellä kerralla istuin puiston penkillä, join kahvia ja selasin puhelinta. Vauva nukkui vaunuissa vieressäni. Olimme varjossa, vauvalla hyttysverkko vaunuissa.
Eteeni pysähtyi noin kuusikymppinen nainen, joka sanoi että nykyvanhemmat on itsekkäitä kun aina vaan pitää olla puhelimella. Sanoin, että vauva nukkuu ja että olen tässä kahvilla. Nainen tuhahti ja mumisi jotain että vauvalta puuttuu aurinkosuoja kokonaan.
Tästä en jaksanut välittää, mutta toinen kerta oli sellainen että olisinpa vain haistatellut. Olin joutunut jättämään auton sakkopaikalle, että ehdin neuvolaan vauvan kanssa. Itku kurkussa laitoin miehelle viestiä tästä, sekä siitä että en osannut hoitaa (osasin, mutta tuona hetkenä tuntui siltä) kuolleen äitini asioita ollenkaan. Jälleen keski-iän ylittänyt nainen tuli sanomaan puhelimen käytöstä. Käännyin häntä katsomaan, ja samalla itkin. Hän ei sanonut enää mitään vaan kääntyi pois. Ei siis voinut kysyä onko kaikki hyvin, katsoi vain halveksuvasti.
Olisi pitänyt sanoa hänelle, että itken tässä äitiäni ja sitä, että lähineuvola on lopetettu ja joudun tulla "ihmisten ilmoille" kuuntelemaan valitusta siitä miten olen huono äiti.
Oikeasti ihmiset! Ette auta, kun kadulla makaa joku, ja ohitatte lapsen joka pyytää epilepsiakohtauksen saaneelle äidilleen apua. Mutta siitä kyllä sitten menette ihan kasvotusten sanomaan, kuinka kamalaa on nimenomaan äitien puhelimellaolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti jotkut selaa instaa ollessaan vaunujen kanssa liikkeellä? Siis miksi? Vaikka vauva nukkuisi, niin eikö sillä aikaa olisi hyvä antaa aivojen levätä ja vaikka kuunnella linnunlaulua. Ihmisten elämässä on muutenkin ihan liikaa ärsykkeitä.
En ehkä itse menisi sanomaan tuntemattomalle aiheesta yhtään mitään, mutta aika älytön tuo Thurenin vastauskin. Tulee lähinnä myötähäpeä, kun olevinaan aikuinen ihminen käyttäytyy noin.
Miksi sinä koet oikeudeksesi kertoa muille millä tavalla heidän pitää rentoutua?
No, voisiko rentoutua ihan paikallaan eikä some-zombina kävellä ympäriinsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiattomiin huomautuksiin annetaan asiaton vastaus.
Höpöhöpö. Aina voi käyttäytyä itse hyvin, vaikka toinen olisi kuinka urpo. Ja sitten vain poistua tilanteesta. Vähän lapsellista tuollainen mutku toi toinenkin-perustelu.
Sen itsensä tai lapsensa napakan puolustamisen voi jättää tilanteisiin, joissa sitä oikeasti tarvitaan. Esim. jos joku loukkaa todella pahasti toista tai pettää luottamuksen jne. Tämä ei kyllä ollut sellainen. Tämä oli tilanne, josta olisi voinut poistua olkiaan kohautellen ja antaa olla.
Miksi itseään ei saisi sanallisesti puolustaa? Mitä tuollaisesta alistumisesta muka kostuu? Huono malli lapsellekkin että äitiä saa morkata julkisesti ilman järkevää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä koet oikeudeksesi kertoa muille millä tavalla heidän pitää rentoutua?
Edelleen, mikä sinä olet muille sanomaan?
Zombeilla on kännykäaddiktio ja vihottelevat siksi, kun pitäisi osata ottaa muutkin liikkujat huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Zombeilla on kännykäaddiktio ja vihottelevat siksi, kun pitäisi osata ottaa muutkin liikkujat huomioon.
Nukkuvaa vauvaa työntävän äidin vauhti onkin varmaan päätä huimaava....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka siksi, että vauva nukkuu vain liikkeessä ja herää jos pysähtyy? Tämmöisen äiti on tosin melko uupunut zombie luultavasti ilman someakin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä edes ollut kyse siitä, että olisi törmäilty miten sattuu vaunujen kanssa ottamatta muita huomioon. Ihan riittää haukkujen syyksi se, jos kävelee rauhassa tien laitaa kännykkää vilkuillen olematta haitaksi kenellekään.
Vaikea sanoa kun ei tiedä, että oliko vilkasliikenteinen paikka, jossa samalla katsoi puhelinta kun työnsi vaunuja. Olen itse sitä mieltä, että puhelinta ei pidä selata silloin kun on liikkeessä. Ei yksinkään kävellessä. Huomion tulee olla ympäristössä.
Mä olisin vetänyt mummoa turpiin
Tuskinpa sinä paljoa mietit mitään muutakaan.