Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin
Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.
Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html
🤯
Kommentit (1271)
Onpa lapsellinen 35v. Toisaalta ei tuota varmaan edes tapahtunut, piti vain keksiä jotain sisältöä someen. Jos tosiaan noin reagoi, niin onpa tosiaan tyhmä ja keskenkasvuinen 35v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa tuo lehtikirjoitus oli vaan läppä. Sellainen kevennys, jota vanhempi polvi ei ymmärrä.
Tämä onkin se hauskin osa, 35 ja 50 välillä on vain 15vuotta. Nainen olisi hädin tuskin voinut olla Julian äiti, jos iän arvioi oikein. Puhutaan, kuin ihmisten välillä olisi joku teollisen vallankumouksen kokoinen kuilu. 35 on jo keski-iän hujakoilla, miksi on tarve esittää että kuuluu siihen tiktok-sukupolveen.
Näinpä juuri, ja kun Julia ja kaltaisensa 35 -v varmastikin kokevat jotain hengenheimolaisuutta nippa nappa 20 -vuotiaisiin, joihin heillä on täsmälleen sama ikäero kuin viisikymppisiin. Luultavasti Juliakin olisi tosi pöyristynyt, jos joku 20 -v tyttö nimittelisi häntä vanhaksi kantturaksi.
Mulle tulee myös mieleen, että mitäpä jos tuo viiskymppinen "mummeli" havannoi jotain, esim. vaaratilanteen, jonka Julia mukeloineen juuri ja juuri onnistui välttämään, mistä Julialla itsellään ei ole mitään käsitystä, koska nokka oli kiinni kännykässä.
Et taida asua Helsingissä? Täällä on tosi paljon kiukkuisia vanhuksia ja miksei keski-ikäisiäkin, jotka tulevat avautumaan jostain. Vaikka ei olisi edes sitä vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin Julian ärsyyntymisen asiasta, mutta kieltämättä olisin odottanut hieman fiksumpaa reagointia häneltä. Avautua varsinkin omassa somessaan saa, mutta haistattelu ja "kantturointi" ei kyllä paranna hänen uskottavuuttaan asiantuntijana. Mutta kukapa meistä ei kiukustuessaan olisi mennyt joskus vähän liian pitkälle. Mun kiukunpuuskat ei vaan päädy iltapäivälehtiin, koska niiden nk toimittajilla ei ole kiinnostusta seurata mun somea.
Muuten, ei nykymaailman 50-vuotiaat ole mitään somesta vieraantuneita vanhuksia. ;) Tai vaikea kuvitella että ainakaan minusta seuraavan parin vuoden aikana tulisi.
Kaikilla noin 60-70v tutuillani on instatilit eli vanhukset alkavat kansoittaa senkin palvelun. Kuvat on just niitä kotipihan kukkia ja mökkimaisemia, jotka ei muille merkitse mitään, mutta eipä siellä haukuta kanssaeläjiä kantturoiksi, kuten nuorekkaammat tekevät.
Itse tykkään vanhempien sukulaisteni instatileistä juuri siksi, että kuvat on jotenkin symppiksiä. Juuri noita kukkapuskia ja mökkimaisemia. Ei niitä duckface selfieitä tai tiukoissa housuissa otettuja belfieitä, mitä omalla ikäluokallani. Näin heteronaisena ei kiinnosta nähdä naisten perseitä kun somen avaa tai jotain "valmiina suikkariin" ilmeitä. Aiemmin en omaan instaan ladannut juuri mitään, mutta "vanhuksien" tilejä seurattua yhä enemmän ja enemmän tulee kuvailtua luontoa ja niitä sit postailen toisinaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa lapsellinen 35v. Toisaalta ei tuota varmaan edes tapahtunut, piti vain keksiä jotain sisältöä someen. Jos tosiaan noin reagoi, niin onpa tosiaan tyhmä ja keskenkasvuinen 35v.
Näin on! Julia oli väärässä. Tai ainakin regoi tosi lapsellisesti. Joillakin vanhemmilla ihmisillä nyt on vain semmoinen tapa, että ne haluaa neuvoa. Naisilla ja miehillä on eri aiheet. Ei siitä nyt kukaan normaalijärkinen noin paljon saa hermostua. Ja tupla-noloa on se, että tekee siitä vielä jutun! Tämä Julian hölmöily vetää sen kaikki muutkin jutun vessanpöntöstä alas
En tiedä kuka tämä Julia on, mutta ilmeisesti tärkeä yhteiskunnallinen vaikuttaja kommenttien määrästä päätellen.
Kyllä 35- vuotiaalla tulisi olla jo sen verran itsehillintää, -sensuuria ja ennen kaikkea käytöstapoja, ettei kaiken maailman turhiin huuteluihin tuhlaa aikaa. Melkoisen nolo ulostulo tämä kiivastuminen - vaikka itsekin suosittelisin kyllä keskittymään siihen lapseen.
Taitavat nämä someihmiset elää jossain minä-kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen katsominen liikkuessa on huonoa käytöstä ja tilannetajua. Kaupungissa liikkuu muitakin ottakaa se huomioon.
Maailma on varmasti kohdellut sinua kovasti, kun piti tällainen kommentti raapaista.
Maailma kohtelee yleensä huonosti kaltaisiasi jotka eivät ota muita huomioon. Karman laki. Niinhän tuossakin jutussa kävi. Mitään viisasta tai hienoa ei ole siinä että räplää puhelinta liikkuessa se kertoo lähinnä itsekeskeisyydestä ja näyttää typerältä ja holtittomalta. Se että suuttuu kun siitä sanotaan, kertoo addiktiosta, ettei pysty priorisoimaan milloin kännykän selaaminen on fine ja milloin se on pakonomaista.
Jep. Mummo puuttui asioihin jotka ei hänelle kuulu ja sai kuulla haistattelua. Karman laki, sai ansionsa mukaan.
Kun kerran kännykän käyttö aiheuttaa tuollaisia raivokohtauksia jupisevia mummoja kohtaan, niin silloin olisi peiliinkatsomisen paikka, että onko se riippuvuus kännykästä jo liian korkealla halllitsemattomalla tasolla.
Mistäs tiedät ettei mistä tahansa muusta huomauttaminen olisi saanut aikaan samanlaista raivaria? Toki tämmöinen somepersoona on varmaan aika kiinni siinä kännykästään ja instan selailu kävellessä on kieltämättä vähän outoa. Mutta ei silti voi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tuosta vetää.
Kun hermostuu huutamaa vttua kun siitä huomauttaa olisi ihan vakavasti mietittävä tuota vaihtoehtoa. Se ei ole mitenkään pitkältä haettua johtopäätöstä vaan normipsygologiaa.
Olen iältäni Julian kantturaksi nimittämää porukkaa. Kun itse kuljin vauvan tai taaperon kanssa, tuli yhtä hyviä neuvoja ja sivalluksia kanssaihmisiltä. Onneksi ei ole somea, johon olisi voinut avautua. Kyllä nyt nolottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa kun ei tiedä, että oliko vilkasliikenteinen paikka, jossa samalla katsoi puhelinta kun työnsi vaunuja. Olen itse sitä mieltä, että puhelinta ei pidä selata silloin kun on liikkeessä. Ei yksinkään kävellessä. Huomion tulee olla ympäristössä.
Kävelly päivällä Vallilan hiljaisilla kaduilla.. Mutta Suomessahan ei tartte ku 2 ihmistä ni sitä toista ärsyttää se toinen niin paljon että on pakko aukoa päätään. Niin sitä mummoa ois ärsyttäny joku yksin kävelly mieskin mutta sillä erolla että sille se ei ois uskaltanut sanoa mitään.
Julian haukkujat muistakaa sitten suhtautua kiltisti ja kauniisti teidän vanhemmuutta tai muuta elämää arvosteleviin satunnaisiin vastaantulijoihin! Jos joku vaikka avuliaasti kertoo, että kannattaa miettiä onko se jäätelö hyvä valinta sulle tolla vartalolla, niin hän on varmaan ravitsemusterapeutti, joka vain haluaa auttaa.
no ei ole juliaa kauneudella pilattu
olinsin kävellyt vaunuja päin ja katsonut näkeekö/tajuuko väistyä
Vierailija kirjoitti:
Julian haukkujat muistakaa sitten suhtautua kiltisti ja kauniisti teidän vanhemmuutta tai muuta elämää arvosteleviin satunnaisiin vastaantulijoihin! Jos joku vaikka avuliaasti kertoo, että kannattaa miettiä onko se jäätelö hyvä valinta sulle tolla vartalolla, niin hän on varmaan ravitsemusterapeutti, joka vain haluaa auttaa.
Hieno rinnastus, puhelin ei ole henkilökohtainen ominaisuus.
"Jotenkin nää kansalaiskasvattajat ottaa aina tällaisia nuorehkoja naisia uhreikseen. Mä en tiedä mistä se johtuu, ja se harmittaa mua syvästi." 35 tosi nuori. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno rinnastus, puhelin ei ole henkilökohtainen ominaisuus.
Ei ole jäätelön syöminenkään, esim. kadulla kävely tuutti kädessä.
"Siinä hän nukkuu ja minä dataan, in your face valittaja kanttura!" Fiksu bloggaaja. :D
Huhhuh mikä takahikiä maa tämä on ja erityisesti tämä palsta!
Vierailija kirjoitti:
Olen iältäni Julian kantturaksi nimittämää porukkaa. Kun itse kuljin vauvan tai taaperon kanssa, tuli yhtä hyviä neuvoja ja sivalluksia kanssaihmisiltä. Onneksi ei ole somea, johon olisi voinut avautua. Kyllä nyt nolottaisi.
No tämähän se onkin, kun nykyään ei enää ole tapana, että mennään sanomaan kaikenlaista ja kertomaan muille ihmisille, edes niille nuoremmille, kuinka heidän tulee omasta mielestä olla ja elää. Ei pidetä asiallisena avautumisia siitä, saako se tuntematon syödä jäätelöä, lukea lehteä, katsoa kännykkää, pitää sitä tai tuota vaatetta, ja niin edespäin. Oiisiko mukavaa, jos nuoremmat avautuisivat sydämensä kyllyydestä? Jaa että rouva, kyllä sinä nyt olet solminut kengännauhasi väärin, tuollaiset kengät eivät ole kyllä ergonomiset sinun ikäisellesi, tuollainen sateenvarjo on kyllä aika kemppi et sitten parempaa löytänyt, takissasi on tahra, sinun pitäisi kävellä enemmän jotta tasapainosi kohenisi, mahtaako lääkityksesi olla kohdallaan, et söisi tuota jäätelöä kun sinulla on tuossa kohti makkara muutenkin . . . Niin, olisiko tällainen käytös asiallista, mukavaa, toivottavaa?
Samassa rappuussa asuu noin kolmekymppinen sairaseläkeläinen joka voi vaahdota raskaasti kiroten talon pihalla vaikkapa lastenrattaita työntävälle siitä miten lapsia pitäisi ...
35 vuotiaana itsekin huvitti tuo kuinka NUOREHKOA äitiä pyritään näin ojentamaan. En todellakaan koe itseäni nuoreksi äidiksi, päin vastoin! Kun omaa äitiyttä on nyt jo 15 v takana niin pakko sanoa että tänä aikana äidit todella ovat muuttuneet. Kun sain esikoiseni, harvat äidit viihtyivät puhelimella enemmän kuin lapsensa kanssa, tänä päivänä äidit eivät huomaa vaikka oma muksu häipyisi leikkipuistosta kun siellä puhelimella on jotain tärkeämpää seurattavaa. Aika selkeästi myös yhdistyy lapsen kielellinen kehitys siihen paljonko vanhemmat viettävät aikaa somessa.
Parempi etteivät äidit vauvoineen poistu kotoa ollenkaan etteivät vaan ole häiriöksi kenellekään (ja parempi asua omakotitalossa ettei häiritse naapureita).