Miksi vedän puoleeni maalaisia junttimuijia?
Eli tämä on ilmiö, joka on ollut jo yli 15 vuotta, parikymppisestä asti. En pahemmin kiinnosta naisia enkä ole ikinä kiinnostanut, mutta yksi ryhmä on kelle kelpaan, juntit tai juntihkot naiset landelta. Näitähän löytyy kaupungeistakin; jos nainen on asunut ensimmäiset parikymmentä vuotta landella, niin ei se junttius mihinkään katoa. Varsinkin kun näin aikuisempana nämä landemuijat on opiskelujen jälkeen usein asuneet uudestaankin siellä landella. Mahaa löytyy ja toppahousut ja tuulitakkia, kouvolatukkaa tai hoitamatonta poninhäntää, tykätään Yöstä ja Arttu Wiskarista, usein myös ruokottomat jutut ja kiroillaan kauheasti vaikka olis mikä akateemisesti koulutettukin. Kyl te varmaan tiedätte tän tyypin. Multapaakut ei tosiaan varise housunlahkeesta pois vaikka kaupunkiin olis muutettukin.
Niin mikä tässä on ihmeellistä on se, että itse en ole landejuntti. Olen koko elämäni asunut kaupungissa. Ensin Helsingissä, sitten vähän pienemmässä mutta Suomen mittakaavassa kuitenkin isohkossa kaupungissa. Olen läpeensä kaupunkilainen mies; en nyt mikään hienohelma vaan teen kyllä kaikenlaisia "miesten töitä" mökillä ja reippaan jne, mutta joka tapauksessa olen sekä ulkomuodoltani että arvoistani että elämäntavoiltani läpeensä kaupunkilainen. Olen myöskin korkeakoulutettu. Tästä huolimatta en ole ikinä kelvannut kaupunkilaisnaisille, en Helsingissä enkä täällä pienemmässä kaupungissa. Ainoat keille olen ikinä kelvannut, on nuo landelta tulleet junttimuijat, jotka ei edes pidä kaupunkilaisuudesta eikä haluaisi asua kaupungissa (vaikka usein asuvatkin). Mikä tää juttu on? Miksen kelpaa kaupunkilaisnaisille, ja miksi noi lantapunttinaiset musta pitää?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinussa nyt sitten on sellaista, minkä pitäisi koulutettua kaupunkilaisnaista kiinnostaa? Sekö, että olet tottunut mukavuuksiin? Ja mistä sinun kanssasi voisi keskustella? Paitsi siitä, että lanta haisee pahalta ja toppahousut ovat rumat? Et kuulosta sellaiselta sivistyneeltä mieheltä, jonka kanssa on mukavaa lähteä oopperaan tai taidenäyttelyyn, ei pahalla muttei hyvälläkään.
Kovat on luulot helsinkiläisillä yliopistonaisilla itsestään :DD Oopperaan :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinussa nyt sitten on sellaista, minkä pitäisi koulutettua kaupunkilaisnaista kiinnostaa? Sekö, että olet tottunut mukavuuksiin? Ja mistä sinun kanssasi voisi keskustella? Paitsi siitä, että lanta haisee pahalta ja toppahousut ovat rumat? Et kuulosta sellaiselta sivistyneeltä mieheltä, jonka kanssa on mukavaa lähteä oopperaan tai taidenäyttelyyn, ei pahalla muttei hyvälläkään.
Oopperassa käy ihan oikeita ihmisiä. Mitäpä luulet keitä he ovat?
Kuulostaa, että AP sekoittaa junantuoman "räväkkään". Räväkkä voi olla og stadilainen pubiruusukin. Landekissa voi olla myös harmaa hiirulainen.
Kyllä juntti juntin tunnistaa, vaikka olis voita päällä. Ne on ne tasot :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooppera on kiva kokemus. Oletko koskaan käynyt? Mä olen käynyt pikkulapsesta saakka. Ja koska kuulun muutaman museon ja gallerian kanta-asiakkaisiin, mulle tulee kutsut avajaisiin. Ne on samppanjakekkereitä.
Tasokkaat miehet just käy näyttelyiden avajaisissa ja Musiikkitalon konserteissa. Myös oopperassa ja teatterissa.
Juntit eivät käy, ne naureskelevat asialle, josta niillä ei ole omakohtaista kokemusta. Niille tivoli Sariola on hienouden huippu ja ehkä Kotkan meripäivät.
Pakko kysyä että mikä on hoitamaton poninhäntä? :D
Vaikea uskoa että maalaiset kiinnostuisi hetkeäkään tuollasesta
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä että mikä on hoitamaton poninhäntä? :D
Tulee mieleen joku rastapaakku, joka on ennen ollut poninhäntä mutta ei ole vuoteen avattu.
Ap käyttää yli tusina kertaa halventavaa ilmaisua aloituksessaan ja sitten ihmettelee kun vain juntit kiinnostuu.
Tuommonen urpous on pakko näkyä päälle päin, joten siinä ehkä syy miksi ei naiset kiinnostu.
Vierailija kirjoitti:
Ap käyttää yli tusina kertaa halventavaa ilmaisua aloituksessaan ja sitten ihmettelee kun vain juntit kiinnostuu.
Niin, eikös ap itse kuvaillut miten ne junttinaiset kiroilee ja puhuu härskejä? Kyllä vakka kantensa valitsee.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lue aloitusta, mutta otsikkoon: se on tasosi.
Mutta eihän mitään tasoja pitänyt olla naisten mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lue aloitusta, mutta otsikkoon: se on tasosi.
Mutta eihän mitään tasoja pitänyt olla naisten mukaan?
Kenestä naisista sä puhut? Eiköhän tasoihin usko tasapuolisesti naiset ja miehet ja sama juttu niiden kanssa jotka ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole tyytyväinen,että edes joku on sinusta kiinnostunut! Rimasi on selvästi liian korkealle asetettu! Itse pitää huomata,missä raja kulkee omiin odotuksiin nähden! Peiliin katsomisella löytyy yleensä vastauskin!
Onhan se toki ihan jepa että edes joku tykkää. Se on vaan tuo mitä joku jo kirjoittikin tästä samasta ongelmasta, että olisi kiva jos kelpaisi kaupunkilaisille korkeakoulutetuille naisille, kun sitten olisi enemmän juteltavaa parisuhteessa ja esim samantyyppiset ajanviettotavat ja arvostukset elämässä.
T. AP
Kaupunkilainen, korkeasti koulutettu nainen ei ajattele maalaisista noin rumasti eikä varsinkaan kirjoittele palstoille tuollaisia älyvapaita möläytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olet "läpeensä kaupunkilainen", mutta samaan hengenvetoon kerrot tykkääväsi puuhastella mökillä (landella) niitä tyypillisiä junttihommia.
Läpeensä kaupunkilainen on läpeensä kaupunkilainen, ja tykkää viettää lomansakin kaupungissa, jos ei omassaan, niin jossain muualla. Läpeensä kaupunkilainen ei tykkää mökkeilystä.
Niitä läpeensä kaupunkilaiset naisia, joita ihailet, ei voisi vähempää kiinnostaa sinun mökkisi, ja se, mitä siellä teet. Sinä olet heidän silmissään juntti.
Olen itse asunut lapsuuden maalla ja täten minun kai pitäisi sitten automaattisesti olla ap:n kuvailema "juntti, jolla multapaakut ei varise housunlahkeesta". Silti, toisin kuin ap, en mene vapaaehtoisesti minnekään mökille enkä muutenkaan ole koskaan pitänyt maalaiselämästä vaikka väkisin jouduinkin maalla asumaan.
Aika juntti koko tämä aloitus ja kaikki nuo junttimaiset oletukset. Eivät muuten maalla syntyneet ja asuneet kaverinikaan ole tuollaisia tuulihousutyyppejä nykyään kaupungissa asuessaan.
Loistat itse junttimuijavaloa. 😁
Mistä sä niitä "maalaisjunttimuijia" löydät?
Et taida käydä oikeissa paikoissa.
Muuten, vaikka olenkin syntyperäinen helsinkiläinen en jaksa näitä "stadilaisuudestaan" vouhottavia tapauksia. Näille ihmisille se onkin sitten heidän ainoa erinomaisuutensa.
Ei kai ole järkeä lähestyä sivistyneitä ja tyylikkäitä naisia jos ne ei ole myös hoikkia?