Miksi vedän puoleeni maalaisia junttimuijia?
Eli tämä on ilmiö, joka on ollut jo yli 15 vuotta, parikymppisestä asti. En pahemmin kiinnosta naisia enkä ole ikinä kiinnostanut, mutta yksi ryhmä on kelle kelpaan, juntit tai juntihkot naiset landelta. Näitähän löytyy kaupungeistakin; jos nainen on asunut ensimmäiset parikymmentä vuotta landella, niin ei se junttius mihinkään katoa. Varsinkin kun näin aikuisempana nämä landemuijat on opiskelujen jälkeen usein asuneet uudestaankin siellä landella. Mahaa löytyy ja toppahousut ja tuulitakkia, kouvolatukkaa tai hoitamatonta poninhäntää, tykätään Yöstä ja Arttu Wiskarista, usein myös ruokottomat jutut ja kiroillaan kauheasti vaikka olis mikä akateemisesti koulutettukin. Kyl te varmaan tiedätte tän tyypin. Multapaakut ei tosiaan varise housunlahkeesta pois vaikka kaupunkiin olis muutettukin.
Niin mikä tässä on ihmeellistä on se, että itse en ole landejuntti. Olen koko elämäni asunut kaupungissa. Ensin Helsingissä, sitten vähän pienemmässä mutta Suomen mittakaavassa kuitenkin isohkossa kaupungissa. Olen läpeensä kaupunkilainen mies; en nyt mikään hienohelma vaan teen kyllä kaikenlaisia "miesten töitä" mökillä ja reippaan jne, mutta joka tapauksessa olen sekä ulkomuodoltani että arvoistani että elämäntavoiltani läpeensä kaupunkilainen. Olen myöskin korkeakoulutettu. Tästä huolimatta en ole ikinä kelvannut kaupunkilaisnaisille, en Helsingissä enkä täällä pienemmässä kaupungissa. Ainoat keille olen ikinä kelvannut, on nuo landelta tulleet junttimuijat, jotka ei edes pidä kaupunkilaisuudesta eikä haluaisi asua kaupungissa (vaikka usein asuvatkin). Mikä tää juttu on? Miksen kelpaa kaupunkilaisnaisille, ja miksi noi lantapunttinaiset musta pitää?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmasi on se, että olet 4-kymppinen mies, joka kirjoittelee vauvapalstalla "landemuijista". Tasokkaat naiset eivät ole kiinnostuneita mieslapsista.
En ymmärrä mitä vikaa on kirjoitella landemuijista?
T. AP
Herrasmies ei käytä noin alkeellista kieltä. Sivistyneet naiset eivät halua miestä, joka puhuu rumasti. Puhetyylisi viehättää vain niitä rivouksia puhuva Wiskari-faneja.
Minä muuten tunnen aika monia maalaisia, joilla on esim. tohtorin paperit. Aika moni tekee nykyään sellaisen irtioton, että ruvetaan vaikkapa osa-aikaisiksi lampureiksi. Silti voi olla korkeasti koulutettu ja hyvässä asemassa työelämässä, vaikka olisikin välillä lantaa kumisaappaiden pohjissa.
Kannattaa myös muistaa, että nämä halveksimasi maalaiset tuottavat sen ruoan, mikä pitää sinut hengissä. Edellyttäen tietysti että ymmärrät oman etusi ja syöt suomalaista ruokaa.
Mun sisko on landemuija ja veikkaan että enemmän koulutettu kuin ap :D
Omituista jakaa ihmiset edes mihinkään kaupunkilaisiin ja juntteihin tässä kasvukeskusten ja lähiöiden maassa jossa koulutuksen taso ei pahemmin heittele asuinpaikkojen välillä.
Kuten joku sanoi niin Suomesta ei löydy mitään Nykkiä tai Tokiota, jokainen kaupunki näyttää suunnilleen samalta ja valtaosan ihmisistä vähintään isovanhemmat ovat maalta.
Sen kyllä huomaa omassakin psyykessä, en kestäisi varmaan sekuntiakaan suurkaupungissa ja huonosti myös pitemmän päälle maalla, mutta joku kohtalaisen kokoinen kaupunki on ok tai lähiö ostareineen jossa on patikkapolut lähellä.
Siksi en oikein ymmärrä edes tätä jakoa. Esim. omat maalta kotoisin olevat sukulaiseni ovat aikanaan kouluttautuneet korkealle. Aika paljon ihmisiä muutti 1900-luvulla maalta kaupunkiin ja juurikin lähiöihin lähelle maaseutua.
Olen luullut, että toppahousujen pitäminen nolona jää jonnekin yläasteikään ja että silloinkin niitä pitivät noloina vain tytöt.
Ap ei ilmeisesti harrasta mitään talviurheilua, mikä on tietysti monelle naiselle aikamoinen turn-off. Vain LVI-oloissa liikkuva mies on aina niin pehmo. Nimittäin jokainen laskettelijakin omistaa toppahousut, saati sitten jos käy talvisin vaeltamassa.
Itse en kyllä omista toppahousuja. Minulla on pilkkihaalari. Miellän myös itseni täysin metsäläiseksi vaikka kaupungissa asunkin. Ihmeekseni en ole koskaan tavannut ap:n kaltaisia miehiä, vaan saan osakseni kohteliaisuutta ja hyvää käytöstä miellyttäviltä herrasmiehiltä missä ikinä olenkin -pilkkihaalarissa tai ilman.
Sama pätee sekä miehiin että naisiin: jos saat vain ei-toivottua huomiota ei-toivotuilta ihmisiltä, vika on aina itsessä. Kuten elämän toistuvissa tapahtumissa aina. Jokaisella meistä on ne lempivirheet, joita toistamme huomaamattamme ja kurjistamme sillä omaa elämäämme. Jutun juju on olla niin objektiivinen ja rehellinen että saa ne kierteet katki.
Oma itse on myös ainoa asia, mitä tässä maailmassa voi muuttaa. Toista ihmistä, edes omaa puolisoa tai lasta, ei voi muuttaa vaikka kuinka polkisi jalkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinussa nyt sitten on sellaista, minkä pitäisi koulutettua kaupunkilaisnaista kiinnostaa? Sekö, että olet tottunut mukavuuksiin? Ja mistä sinun kanssasi voisi keskustella? Paitsi siitä, että lanta haisee pahalta ja toppahousut ovat rumat? Et kuulosta sellaiselta sivistyneeltä mieheltä, jonka kanssa on mukavaa lähteä oopperaan tai taidenäyttelyyn, ei pahalla muttei hyvälläkään.
Kovat on luulot helsinkiläisillä yliopistonaisilla itsestään :DD Oopperaan :DD
Oopperassa käy ihan oikeita ihmisiä. Mitäpä luulet keitä he ovat?
Maalaisia. Ainakin minun maalla asuvat vanhempani käyvät säännöllisesti oopperassa.
Vierailija kirjoitti:
Jo tekstistäsi huokuu suvaitsemattomuus ja sydämen sivistyksen puute kauas. Sen älykkäät naiset huomaavat.
AP vaikuttaa keromansa mukaan olevan täysjuntti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä juntti toisen juntin tuntee. Junttius ei katso asuinpaikkaa.
Junttius löytyy korvien välistä.
Pukeudutko mielelläs tummansinisiin farkkuihin ja college tai t-paitaan ja tukkakin on varmaan tasapitkä lyhyt? Koska junttilookkiahan veikkaisin.
Jos sä oot heidän mielestään tasokkaampi kuin ne maalais äijät, kun oot oikeen kaupunkilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmasi on se, että olet 4-kymppinen mies, joka kirjoittelee vauvapalstalla "landemuijista". Tasokkaat naiset eivät ole kiinnostuneita mieslapsista.
T. APHerrasmies ei käytä noin alkeellista kieltä. Sivistyneet naiset eivät halua miestä, joka puhuu rumasti. Puhetyylisi viehättää vain niitä rivouksia puhuva Wiskari-faneja.
Minä muuten tunnen aika monia maalaisia, joilla on esim. tohtorin paperit. Aika moni tekee nykyään sellaisen irtioton, että ruvetaan vaikkapa osa-aikaisiksi lampureiksi. Silti voi olla korkeasti koulutettu ja hyvässä asemassa työelämässä, vaikka olisikin välillä lantaa kumisaappaiden pohjissa.
Kannattaa myös muistaa, että nämä halveksimasi maalaiset tuottavat sen ruoan, mikä pitää sinut hengissä. Edellyttäen tietysti että ymmärrät oman etusi ja syöt suomalaista ruokaa.
Ja tää!! Jos puhetyyli ja jutut on kun Penalla 50v. tehtaanpiippujen katveessa, niin karkottaa kyllä aika tehokkaasti korkeekoulutetut kaupunkilaisneitoset.
Ap, olet ahtanut myös itsesi aika pieneen lokeroon (puhumattakaan muista ihmisistä).
Nyt kannattaa avata laatikon kansi ja saatat yllättyä.
miksi ap käy mökillä? eikö mökki ole LANDELLA!
Vierailija kirjoitti:
Sama homma täällä. Akateemisesti koulutettu paljasjalkainen. Mutta verrokkiryhmän naiset vaan nyrpistelee. Ainoat jotka näyttää kiinnostusta ovat tukevat ammattikoulun käyneet yh:t.
Kaupunkilaisnaiset kaikki vissiin kuvittelevat jostain löytävänsä sen lentäjä-kirurgin, mutta katkeroituvat sitten kissan kanssa Kallion siivouskoppiyksiössä.
No onpa ihme ettei naiset kiinnostu :D. Minä olen ihan kiva akateeminen kaupunkilaisnainen ja minulla on oikein kiva, tavallinen kaupunkilaismies. En voisi ikinä kuvitella että mieheni jauhaisi täällä jotain "lentäjä-kirurgi ja katkerat naiset Kalliossa" juttuja. Se on täysin absurdi ajatus.
Ap on kyllästänyt aloituksensa niin huolellisesti alentavilla ilmaisuilla, että näinköhän edes onnistuu tehdä deitti-ilmo joka vetoaa muihinkin kuin räväköihin töksäyttelijöihin? Toisaalta kannattaako neuvoa koska sit joku kiva nainen voi mennä ansaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. AP
Et ymmärrä, että fiksu mies ei käytä kenestäkään naisesta sanaa "landemuija". -muijista puhuvat ovat sivistymättömiä moukkia.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin muija maalta kun Korsosta.
Korso on vanhaa Helsingin maalaiskuntaa (itse asiassa liitetty Keravasta ja Tuusulasta) ja Keravan vieressä. On kyläpahanen lenkkipolkuineen ja pellot eivät ole kaukana.
Mistä ihmeen korpimökistä vauvalle kirjoitellaan kun korsopöndekin on kaupungista? Ei täällä ole enää pankkejakaan tai palveluita, Keravalle tai Tikkurilaan täytyy vähintään lähteä. Tsihih.
Huh huh mikä pelle..joku hupiviesti taas päivän ratoksi.
Näytät ilmeisesti siltä, että harrastat ilmaniistoa ja takapuolen kaivuuta, ja tarvitset jonkun huolehtimaan taloudesta. Kaupunkilaiselle tällainen ei kelpaa, mutta maalaisen silmä on tottunut peräkamarin poikiin.