Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni täällä vie lomallaan lapsen päiväkotiin?

Vierailija
08.06.2022 |

Omalla lapsellani on lomaa, kun päiväkoti on kiinni heinäkuun. Mutta aiomme viedä hänet sinne vielä tässä kuussa, vaikka itse olen kotona vauvan kanssa ja mieskin lomalla kesäkuun pari viimeistä viikkoa. Yksi tuttu ihmetteli tätä käytäntöä, mutta koko perheen jaksamisen kannalta on parempi näin. Kyseessä tosi vilkas 2-vuotias, joka kaipaa tekemistä, virikkeitä ja kavereita. Mielipiteitä?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan se käyttää tuollainen tilaisuus hyväksi.

Vierailija
2/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa?

Vierailija
4/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä te muu perhe teette päivisin lomalla? Käytte uimarannalla, Lintsillä, jäätelöillä lähikahvilassa jne. Kivaa lomaa vaan teille!

Vierailija
5/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on jo vuosia laitettu lapset lomien ajaksi isovanhemmille. Paljon helpompaa reissata vaimon kanssa kun ei penskat pyöri jaloissa. Suosittelen.

Vierailija
6/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitus pitää paikkansa niin näin tahattomasti lapsettomans toivon kovasti, että ap arvostaisi lastansa hieman enemmän.

Vierailija
7/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien viikoksi. Jään siis Juhannuksesta lomalle mutta lapsi on viikon vielä juhannuksen jälkeen hoidossa.

Minä teen silloin suursiivouksen kotona:)

Vierailija
8/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitus pitää paikkansa niin näin tahattomasti lapsettomans toivon kovasti, että ap arvostaisi lastansa hieman enemmän.

Näinpä. On se vaan epäreilua kun sellaiset saavat lapsia, jotka eivät niitä halua/osaa arvostaa ja sellaiset, ja päinvastoin.

Vierailija
9/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien viikoksi. Jään siis Juhannuksesta lomalle mutta lapsi on viikon vielä juhannuksen jälkeen hoidossa.

Minköikäinen lapsesi on? Onko hän muuten aina 5 päivää viikossa hoidossa täydet päivät?

Vierailija
10/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toinen vanhempi voi olla vauvan kanssa ja toinen esikoisen?

Vierailija
11/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me on jo vuosia laitettu lapset lomien ajaksi isovanhemmille. Paljon helpompaa reissata vaimon kanssa kun ei penskat pyöri jaloissa. Suosittelen.

Juu sama! Melkein vois antaa kokonaan pois 🤦

Vierailija
12/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö toinen vanhempi voi olla vauvan kanssa ja toinen esikoisen?

Näinhän he varmaan ovatkin sitten lomalla.

Vierailija
13/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu toki, onhan se vanhempien rentoutuminen ja oma aika tärkein. Ei pienen 2v (!) lapsen.

Vierailija
14/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä aloitan kesälomani jo kesäkuun alussa saikulla. Toisinaan lomat siirtyvät syksyyn saikkujen takia, joten ihan sama minulle missä se sinun lapsesi on.

Varhaiskasvattaja

Vierailija
15/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minköikäinen lapsesi on? Onko hän muuten aina 5 päivää viikossa hoidossa täydet päivät?

5.v ja kyllä on hoidossa joka viikko ma-pe kun me vanhemmat käymme töissä

Vierailija
16/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein 2 päivänä kesälomallani, 2 päivänä syyslomalla ja 2 päivänä ennen joulua. Näin sain muutaman päivän omaa aikaa mm. hammaslääkäriin gynekologiin silmälääköriin vakuutusten, liittymien ja sähkön kilpailuttamiseen. Ennen joulua toki myös joulun rakentamiseen. Olen yh ja olin lapsen ollessa päiväkoti- ikäinen vain 3 päivää viikossa töissä. Meillä oli muuten siis 4 vapaapäivää viikossa.

Vierailija
17/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. On se vaan epäreilua kun sellaiset saavat lapsia, jotka eivät niitä halua/osaa arvostaa ja sellaiset, ja päinvastoin.

Ei ole epäreilua. Ei sun lapsettomuudellasi ole mitään tekemistä sen kanssa, että ap haluaa hoitaa pientä vauvaa niin, ettei joku 2v apina pyöri jaloissa.

Vierailija
18/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yleensä aloitan kesälomani jo kesäkuun alussa saikulla. Toisinaan lomat siirtyvät syksyyn saikkujen takia, joten ihan sama minulle missä se sinun lapsesi on.

Varhaiskasvattaja

Täällä toinen saikkulainen. Omassa ryhmässä ei tällä hetkellä ketään tuttua aikuista töissä. Kyllä täytyy ihmetellä miksi näitä virikelapsia raahataan kesällä hoitoon, kun ei ole juurikaan edes mitään toimintaa. Etenkään jossain pienten ryhmissä. Toki sosiaalitapaukset erikseen.

Vierailija
19/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole epäreilua. Ei sun lapsettomuudellasi ole mitään tekemistä sen kanssa, että ap haluaa hoitaa pientä vauvaa niin, ettei joku 2v apina pyöri jaloissa.

2v apina? Todella pieni lapsi. Pitäiskö lapsia tehdä vähän isommilla ikäerolla, jos ei edes kahta pysty hoitamaan samanaikaisesti?

Vierailija
20/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien pariksi päiväksi, että saan levättyä rauhassa yhden päivän lomani alussa ja sitten pakattua lomareissun tavarat rauhassa ja ajatuksella. Lapset ehtivät kuitenkin olla 4,5 viikkoa lomalla päiväkodista, josta 2,5 vko minun kanssani ja 2vko isänsä kanssa (olen itse lomalla vain toisen noista viikoista, kun lapset on isänsä kanssa lomalla).

t. Sinkkuäiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi