Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni täällä vie lomallaan lapsen päiväkotiin?

Vierailija
08.06.2022 |

Omalla lapsellani on lomaa, kun päiväkoti on kiinni heinäkuun. Mutta aiomme viedä hänet sinne vielä tässä kuussa, vaikka itse olen kotona vauvan kanssa ja mieskin lomalla kesäkuun pari viimeistä viikkoa. Yksi tuttu ihmetteli tätä käytäntöä, mutta koko perheen jaksamisen kannalta on parempi näin. Kyseessä tosi vilkas 2-vuotias, joka kaipaa tekemistä, virikkeitä ja kavereita. Mielipiteitä?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua! Ap:olen tosi surullinen lapsesi puolesta :'( tosi rakastavat vanhemmat... onko teillä jotain mielenterveyshäiriötä ym uupumusta, jos ette KAHDESTAANKAAN pärjää vauvan ja 2vuotiaan taaperon kanssa? Kyllähän toki eiinä mielessä paras lapselle olla hoidossa muualla, mutta muussa tapauksessa taidatte olla vain patalaiskoja :D

Vierailija
22/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vien viikoksi. Jään siis Juhannuksesta lomalle mutta lapsi on viikon vielä juhannuksen jälkeen hoidossa.

Minä teen silloin suursiivouksen kotona:)

Minköikäinen lapsesi on? Onko hän muuten aina 5 päivää viikossa hoidossa täydet päivät?

5.v ja kyllä on hoidossa joka viikko ma-pe kun me vanhemmat käymme töissä

Eli lapsi on tosi paljon hoidossa. Onko vielä täydet päivät? 8h?9h? Luulisi että 5v osaa leikkiä ja puuhailla itsekseenkin se verran ettei jonkun siivouksen takia tarvi juhannuksen jälkeen päiväkotiin viedä! Ei välttämättä ole edes kavereita siellä silloin.

Miten meinaatte järjestää siivousvapaanne kun lapsi menee kouluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitus pitää paikkansa niin näin tahattomasti lapsettomans toivon kovasti, että ap arvostaisi lastansa hieman enemmän.

Näinpä. On se vaan epäreilua kun sellaiset saavat lapsia, jotka eivät niitä halua/osaa arvostaa ja sellaiset, ja päinvastoin.

Ei ole epäreilua. Ei sun lapsettomuudellasi ole mitään tekemistä sen kanssa, että ap haluaa hoitaa pientä vauvaa niin, ettei joku 2v apina pyöri jaloissa.

Kyseessä ei ole joku 2v vaan ihan sen saman vauvaa hoitavan äidin toinen hyvin pieni lapsi.

Vierailija
24/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo

Näitä perheitä kyllä löytyy. T. Varhaiskasvattaja

Vierailija
25/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä taivastelijat on sellaisia, joilla on joko tosi helpot lapset, todella hyvä tukiverkko (joku mummo häärää harva se hetki auttelemassa tms.) tai hyvin helpot työt. Jos yhtään on kuormittuneempi (vaativa vauva, kuormittava työ, ei lastenhoitoapuja), niin todellakin riittää se heinäkuu lomaksi 2-vuotiaalle, jotta saa vauvan äitikin hetken ottaa kesäkuussa rennommin, kun mieskin on kotona. Ihan turha kuunnella noita taivasteluja. Saattaa myös olla, että taivastelijat on vaan kateellisia, kun heillä ei olisi varaa pitää lasta päiväkodissa yhtään enempää kuin mitä on pakko.

Vierailija
26/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullua! Ap:olen tosi surullinen lapsesi puolesta :'( tosi rakastavat vanhemmat... onko teillä jotain mielenterveyshäiriötä ym uupumusta, jos ette KAHDESTAANKAAN pärjää vauvan ja 2vuotiaan taaperon kanssa? Kyllähän toki eiinä mielessä paras lapselle olla hoidossa muualla, mutta muussa tapauksessa taidatte olla vain patalaiskoja :D

Sepä se, kun tärkeintä on se OMA mukavuus. Katsos täytyyhän sitä itseään ajatella! Siihen on jokaisella vanhemmalla oikeus!! Lapsen oikeuksista viis.

Vierailija
27/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jaksatte vaivata päätänne joidenkin toisten lastenhoitokuvioilla?

Vierailija
28/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä te muu perhe teette päivisin lomalla? Käytte uimarannalla, Lintsillä, jäätelöillä lähikahvilassa jne. Kivaa lomaa vaan teille!

Juu pieni 2v perheenjäsen ei kuulu tähän kivaan lomaan.

Vierailija
29/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä taivastelijat on sellaisia, joilla on joko tosi helpot lapset, todella hyvä tukiverkko (joku mummo häärää harva se hetki auttelemassa tms.) tai hyvin helpot työt. Jos yhtään on kuormittuneempi (vaativa vauva, kuormittava työ, ei lastenhoitoapuja), niin todellakin riittää se heinäkuu lomaksi 2-vuotiaalle, jotta saa vauvan äitikin hetken ottaa kesäkuussa rennommin, kun mieskin on kotona. Ihan turha kuunnella noita taivasteluja. Saattaa myös olla, että taivastelijat on vaan kateellisia, kun heillä ei olisi varaa pitää lasta päiväkodissa yhtään enempää kuin mitä on pakko.

Niin tai ihan aidosti haluavat viettää oman lapsensa kanssa kaiken liikenevän loma-ajan, kun ensin ovat joutuneet viemään sitä huonolla omallatunnolla koko vuoden hoitoon töiden takia, eivätkä voi ymmärtää että kaikki eivät halua. Sellainenkin on mahdollista, tiesitkö edes?

Vierailija
30/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä yleensä aloitan kesälomani jo kesäkuun alussa saikulla. Toisinaan lomat siirtyvät syksyyn saikkujen takia, joten ihan sama minulle missä se sinun lapsesi on.

Varhaiskasvattaja

Täällä toinen saikkulainen. Omassa ryhmässä ei tällä hetkellä ketään tuttua aikuista töissä. Kyllä täytyy ihmetellä miksi näitä virikelapsia raahataan kesällä hoitoon, kun ei ole juurikaan edes mitään toimintaa. Etenkään jossain pienten ryhmissä. Toki sosiaalitapaukset erikseen.

Mitä eroa on virikelapsella ja työssä käyvän lapsella? Samaa hoitoahan he saavat. Pitäiskö kaikkien lakata tekemästä töitä, kun hoito kerta niin huonoa?

Vierailija
31/116 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä

Vierailija
32/116 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa?

Esim niitä työntekijöitä kiinnostaa hyvinkin paljon kun hlökunnalle on vaikea järjestää lomaa kun kaikki lomailijoiden kersat ovat hoidossa kesät talvet. Aina vaan vanhempien oikeus pitää lapsivapaata. Kannatan sitä entistä mallia että vain tarpeesta sai viedä kesähoitoon. Työn tai muun erityistarpeen vuoksi.

Liikaa on menty toiseen suuntaan.

Vierailija
33/116 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut helppo lapsi eikä tukiverkkoa,silti lapsi lomaili aina kun edes toinen vanhemmista. Itse katson päivähoitoa työntekijän näkökulmasta ja se kesän päivystyshoito on yhtä kuin vilisemällä vieraita lapsia ja aikuisia,ei välttämättä yhtään tuttua aikuista ryhmässä. Ja vieraat vaihtuvat. Mieluummin kotona ne lapset jotka eivät tarvitse hoitoa.

Vierailija
34/116 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei ap. 2v? Mulla on 5v, 4v ja 2v lapset ja kyllä se 2v on vieläkin sellaisessa vauvan asemassa, että hänen kohdallaan erityisesti yritän pitää päiväkotihoitoajan mahdollisimman pienenä. Noin pikkuisen paikka on ennen kaikkea kotona vanhempien ja sisaruksien kanssa, eikä missään jatkuvassa virikehoidossa. Ymmärrän kyllä osa-aikaisen työn tai vaikka sitten hyvin lyhyen virikehoitoajan. Mutta sinä, sinä olet kotona ja sinulla on uusi vauva ja mielestäsi on ok, että toinen isompi vauvasi on jopa kesäloma-ajat vain päikyssä. Nyt herätys! 2v on pieni lapsi!

Vierailija
35/116 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien päiväkotiin, täysi maksuhan kesäkuultakin otetaan. Varhaiskasvatus on jo lainsäädännössä katsottu tarpeelliseksi palveluksi nimenomaan lapselle, joka pääsee osalliseksi ohjatusta toiminnasta ja koulutettujen osaajien antamasta tuesta. Varhaiskasvatus on nimenomaan oikeus, ei velvollisuus, ja meillä Suomessa pitäisi vähitellen ymmärtää, että kyse ei ole jostain leikittämisestä ja laulamisesta, vaan lapsen kehitystä tukevasta toiminnasta! Minun lomani ei saa olla este lapsen oikeudelle saada parasta mahdollista kasvatusta.

En ymmärrä vanhempia, jotka luulevat olevansa niin yli-ihmisiä, että kykenevät kotona antamaan kaiken sen, mitä lapset varhaiskasvatuksessa saavat.

Vierailija
36/116 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina haukutaan vanhempia! Syy on kuitenkin yhteiskunnan joka tarjoaa,mahdolistaa päiväkoti paikan niille vanhemmille jotka eivät töissä ssytä tai toisesta ja viellä kotinsa lähelle päiväkotiin.Ne vanhemat jotka töissä eivt saa lähistö päiväkoti paikka koska on täysi ja joutuvat viemään lapsensa pussimatkan tai metromatkan taakse päiväkoti.Kotona olevat saa lähipaikan lapsensa säilytyksen päiväkoti. Olisihan se raskasta viedä lapsi hoitoon kauemmaksi.Pitäisi palata entiseen.Kun ollaan äitiyslomalla lapset hoidetaan itse.Ei niitä tehdä yhteiskunalle hoidettavaksi,samoin kesälomat,talvilomat. Virikeitä saa leikkipuistot ei maksa mitään.Joutu vain menen sinne ja ei päse shopailee. Muutenkin pitäisi poistaa ilmainen HSL -pussi/ metro kulku lastenvaunujen kanssa.Vanhemat todella löytäisivät shopailujen sijaan leiki puistot,kaikki ilmaiset kerhot alle kouluikäisille,Kuin veraistukea muista äidistä nissä livenä eikä netin kautta.Mutta yhteiskunta mahdolistaa kaiken,ei syy vanhemmissa.Nyt vaan ainakin pääkaupunki setu pois netistä ja jälkipolven kanssa leikki puiston : ilmasta ruokaa saa leikki puistot.Oma lautanen,lusikka mukaan ja vesipullo.Nautimaan ulos ja muiden pariin.Ei tarvitse mietiä lounasta lapsille.On kaikille safka 16 vuotiaasen asti.Siellä on sulassa sovussa rikkaat ja köyhät perheet,luovat myös ystävyyssuhteita toisiinsa.

Vierailija
37/116 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5v jää lomalle juhannuksesta, on ensin mun (ja 8v isoveljensä) kanssa 3 viikkoa lomalla ja sitten suoraan isänsä kanssa vielä kaksi viikkoa.

Mä pidän ennen juhannusta kaksi joustovapaata päivää ja sillon kuopus menee hoitoon. Esikoinen on leirillä ja mulla on silloin aikaa hoitaa muutamat asiat.

Tosin normaalisti kuopus on aina päiväkodissa 7.30-15.30, mutta noina päivinä varmaan haen jo välipalan jälkeen.

Vierailija
38/116 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan kotona kaksosia ja 5v on kolmena päivänä viikossa muutaman tunnin päiväkodissa. Lomalla on heinäkuun. Isälläkin silloin kesäloma.

Vierailija
39/116 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää, että saan hoidettua virastoasiat sun muut. Yksin olen lapsen kanssa. Onko hoitoon vienti edes luvallista jos kotona lomalla? Meillä tulee ainakin kysely vanhemman kesälomista, eikä siihen voi vaan laittaa, että lapsi koko kesän hoidossa. Miten teette sen?

Vierailija
40/116 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys, miksi verorahoja käytetään esim jonkun siivouslomaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi