Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?

Vierailija
08.06.2022 |

MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?

Tätä olen aina ihmetellyt. Eikö jokainen saa elää elämäänsä kuten haluaa?

Kommentit (357)

Vierailija
161/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua häiritse, että jotkut haluavat olla työttömiä. Häiritsee vain, että hallitus haluaa kustantaa työttömien elämisen.

Vierailija
162/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä maksat asumisen, ruuan, terveydenhoidon, vaatteet, liikkumisen, huvittelun jne jne jos sinulla ei ole omia tuloja?

Sillä minä ja muut veronmaksajat emme halua niitä maksaa!

Infrastruktuurista maksaminen veroilla on eri asia, niistä sinäkin pääset nauttimaan meidän siivellä koska ne kuuluu kaikille.

.

Tämä ei koske tahtomattaan työttömiä, vain ap:n kaltaisia

Minun on vaan vaikea ymmärtää ihmisiä jotka vieroksuvat työtä niin paljon että ovat valmiita sen takia tyytymään kammottaviin vuokrakasarmeihin ilman mahdollisuutta tehdä mitään kivaa elämässään.

Moni voi nauttia kavereiden kanssa hengailusta, telkun katsomisesta, halpiskitaran soittelusta...

Asunnon ulkoiset puitteet tai yleensäkään materiaalinen puoli ei ole monellekaan se juttu, joka tekee elämästä nautittavaa.

Mutta yhteiskunnan tuella elämisen normalisointi ei todellakaan ole ok...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos me työssäkäyvät emme maksaisi sairaiden, työttömien tai muuten yhteiskunnan tukien varassa elävien ihmisten elämistä. Hyvinvointiyhteiskunta rappeutuisi, rikokset ja turvattomuus lisääntyisi. Talot pitäisi aidata jne

Ei kukaan jää työttömäksi ellei se ole kannattavaa. Pitäisi maksaa parempaa palkkaa työstä jotta työnteko maistuisi, ei sitä voida olettaa, että kaikki voisivat kouluttautua esim. Lääkäreiksi parantaakseen elintasoaan. Kaikista ei vaan ole siihen, älyä puuttuu tai ei ole tarvittavia verkostoja menestyäkseen.

Vai ajatellaanko sitä jos ei kerran pysty kouluttautumaan, eläkööt huonotuloisena ja kärsiköön.

Aloituksessa ei puhuttu siitä, että on työtön sairauden tai älyllisen kehitysvamman tai muun sellaisen vuoksi, vaan että joku ei käy töissä vain siksi koska ei halua. Eli ei ole mitenkään työkyvytön, vaan työ ei vaan nappaa eikä huvita. Sellaisista tapauksista on täysin aiheellista ärsyyntyä, koska he ovat yhteiskunnan loisia. Eivät tuota mitään ja vievät varoja muilta, vaikkeivät oikeasti tarvitse niitä mistään perustellusta syystä kuten sairauden tai vanhuuden takia.

Työssäkäyvien lisäksi myös ne oikeasti työkyvyttömät ja työhaluiset työttömät inhoaa huvikseen loisivaa porukkaa, koska ne pilaa kaikkien maineen ja lisäksi vie niitä tukirahoja, jotka voitaisiin käyttää johonkin yhteiseen hyvään. Onneksi se huvikseen elätteinä olevien porukka on todellisuudessa pieni, ja suurin osa heistäkin taitaa tosiasiassa olla työkyvyttömiä jotka ei vaan myönnä sitä (tai lääkärit ei myönnä).

Vierailija
164/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että työtön maksaa veroja, hän osallistuu yhteiskunnan pyörittämiseen ostamalla niillä vähillä tukirahoillaan ruokaa ynnä muuta elämiseen tarkoitettua sekä maksaa laskunsa. Niistäkin menee veroja ja syntyy tuloja muille kuten kauppiaille.

Että ihan turha siellä elvistellä, että tavallinen työssäkäyvä pottunokka maksaa kaiken. Valtio se rahojaan kierrättää työttömän kautta.

Jos vuokraat omistusasuntosi työttömälle, valtio maksaa asuntoasi hänen kauttaan sinulle työttömän vuokrana.

Vierailija
165/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy elättämään itsensä omilla tuloillaan ilman, että käy töissä niin okei, ei ongelmaa.

Jos kuitenkin elää tuilla, jotka kustannetaan verovaroilla, niin se ei ole okei. On ihan lakiin kirjattu, että jokainen täysi-ikäinen on velvollinen elättämään itsensä kykyjensä ja mahdollisuuksiensa mukaan. Tuet tulevat kysymykseen silloin, kun ei ole siihen kykenevä.

Jos ainoa syy on "että ei halua" niin sellaiseen ihmiseen pitäisi soveltaa "joka ei työtä tee, sen ei syömäänkään pidä" - ajattelua. Ei kaikki ole haluamisesta kiinni. Joitakin asioita vain täytyy tehdä, vaikka ei huvittaisikaan. "Luoja ei laiskoja elätä" eli omilla tekemisillä on seurauksensa, ellei nyt tässä, niin tulevaisuudessa kyllä.

Vierailija
166/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sama minulle. Jos ei ole isoa perintöä tai lottovoittoa, työttömän elämä on aika ankeaa. Jos joku sellaista ihan omasta tahdostaan viettää, niin onnea hänelle.

Työssä käyminen ja hyvä palkka mahdollistavat minulle ja perheelleni kokemuksia, joista työtön voi vain haaveilla. En nyt sano, että työelämä mitään auvoa olisi, mutta en ikinä vaihtaisi sitä työttömyyteen ja rahan vähyyteen. Raha ei tee onnelliseksi, mutta sen avulla saadut kokemukset kyllä. Lisäksi rahalla saa elämänlaatua.

Lapsen luokalla on pari lasta joiden vanhemmat ovat työttömiä. Heillä se tarkoittaa usein sitä, että ei ole varaa mennä kaverin synttäreille tai ottaa koulun discoon muutamaa euroa mukaan, että saisi karkkipussin tai lähteä mukaan, kun koko muu kaveriporukka lähtee maauimalaan/uimahalliin. Ylipäätään mitään maksullista (edes halpaa) eivät pääse tekemään. En ymmärrä miten ainakaan kukaan perheellinen haluaa itse olla työtön, kun se tarkoittaa lapsille tällaista.

Vierailija
167/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly hoiii miksi aina jätät ihmisennn kirjoitti:

Sen lisäksi, että työtön maksaa veroja, hän osallistuu yhteiskunnan pyörittämiseen ostamalla niillä vähillä tukirahoillaan ruokaa ynnä muuta elämiseen tarkoitettua sekä maksaa laskunsa. Niistäkin menee veroja ja syntyy tuloja muille kuten kauppiaille.

Että ihan turha siellä elvistellä, että tavallinen työssäkäyvä pottunokka maksaa kaiken. Valtio se rahojaan kierrättää työttömän kautta.

Jos vuokraat omistusasuntosi työttömälle, valtio maksaa asuntoasi hänen kauttaan sinulle työttömän vuokrana.

Työtön ei maksa omilla rahoillaan yhtään mitään, koska hän ei ole niitä itse tienannut (pois lukien ne jotka on liiton rahoilla, he sentään on joskus tehneet jotain rahojensa eteen). Työtön elää puhtaasti muiden hyväntahtoisuuden varassa. Kyllä, hyvinvointivaltio perustuu vain ja ainoastaan siihen, että suurin osa ihmisistä on hyväntahtoisia ja haluaa pitää heikommista huolta, ja jotkut sitten käyttää tätä hyväkseen. Käytännössä valehtelee, väittää tukia saadakseen olevansa työtön työnhakija vaikka ei ole, aikomustakaan hakea töitä vaan on oikeasti työhaluton loisija.

Vierailija
168/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologisesti työtön voi kantaa oman kortensa kekoon muutenkin kuin ansiotyön kautta. Esim jos toimii omaishoitajana. Hoitopaikka kuitenkin kustantaa yhteiskunnalle tuhansia kuukaudessa. Muutakin yhteiskunnallisesti järkevää vapaaehtoistyötä ja järjestötoimintaa on, ja moni sellainen tuottaa enemmän inhimillistä hyvinvointia kuin ansiotyö. Minusta on ihan ok jos joku päättää keskittyä tällaiseen toimintaan eikä työnhakuun. Mutta jos jää työttömäksi vain voidakseen katsoa enemmän tätä ja videopelejä niin se on surullista.

Vierailija
169/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman töitä oleminen on ihan hyväksyttävää nykyaikana kun töistä ei haluta maksaa kunnollista palkkaa. Elämän monipuolisuus vain kapenee sitä mukaa mitä vähemmän on töitä josta saa toimeentuloa, jos ajatellaan pelkkää omillaan toimeentulemista. Ei jää sijaa luovuudelle, taiteelle, ym. arvoille, kun niistä ei nykyaikana haluta maksaa mitään, jolloin työnteolla ei ole merkitystä, jos ei voi tehdä sitä mitä oikeasti haluaa ja tulla sillä toimeen.

Vierailija
170/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideologisesti työtön voi kantaa oman kortensa kekoon muutenkin kuin ansiotyön kautta. Esim jos toimii omaishoitajana. Hoitopaikka kuitenkin kustantaa yhteiskunnalle tuhansia kuukaudessa. Muutakin yhteiskunnallisesti järkevää vapaaehtoistyötä ja järjestötoimintaa on, ja moni sellainen tuottaa enemmän inhimillistä hyvinvointia kuin ansiotyö. Minusta on ihan ok jos joku päättää keskittyä tällaiseen toimintaan eikä työnhakuun. Mutta jos jää työttömäksi vain voidakseen katsoa enemmän tätä ja videopelejä niin se on surullista.

*televisiota, ei tätä

Vierailija
171/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan sitä ei tarvitse muiden kustantaa. Toki saat vaikka kasvattaa sellaisen sijoitusomaisuuden, että pärjäät ilman päivätyötä.

Vierailija
172/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ärsytä yhtään, minäkin teen töitä yleensä vain keikkoina, pätkinä ym osa-aikaista. Minulla on varaa siihen.

Se on sitten aivan eri asia jos joku ei mene töihin koska ei huvita ja vaatii silti yhteiskuntaa maksamaan itselleen jotain tukia. Minä en vaadi. Mutta silloin ei puhuta siitä että se ärsyttäisi ettei mene töihin, siinä ärsyttää loisiminen joka ei ole hyväksyttävää.

Vierailija
173/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me veronmaksajat emme halua laiskoja elättää.

Vierailija
174/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä "En halua"-ihmisiä. Mä olen sairaseläkkeellä ja yritän kuntouttaa itseäni takaisin työelämään. Toiveissa olisi, että voisin tehdä edes 50% työaikaa.

Vierailija
175/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan jo entisaikaisissa metsästäjä-keräilijä -ihmisissä ollut tämmöisiä loisijoita? Jotka sanoo muille että menkää te kaatamaan se mammutti ja keräämään marjoja kun minua ei nyt huvita, ja sitten vaatii päästä osingoille kun muut tulee saaliin kanssa. Mitä luulette että ne ihmiset olisi tykännyt tämmöisestä lokkeilijasta, vähän epäilen etteivät he kovin pitkäikäisiä ole olleet 🤔

Vierailija
176/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sen takia, koska itse kustannan verovaroillani yhden työttömän tarpeet. Tämän kun saisi kohdistettua lapsille, vanhuksille tai infraan olisi Suomi paljon parempi paikka elää.

Joten ensikerralla kun mielesi työttömänä tekee mieli valittaa teistä, nuorison terveysongelmista, vanhusten huonoista oloista. Katso peiliin. Niitä varoja ei ole, koska et nyt vaan halua tehdä töitä.

Tietysti hallituksen tekemä rahojen priorisointikin vaikuttaa, mutta se on eri asia.

Vierailija
177/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman töitä oleminen on ihan hyväksyttävää nykyaikana kun töistä ei haluta maksaa kunnollista palkkaa. Elämän monipuolisuus vain kapenee sitä mukaa mitä vähemmän on töitä josta saa toimeentuloa, jos ajatellaan pelkkää omillaan toimeentulemista. Ei jää sijaa luovuudelle, taiteelle, ym. arvoille, kun niistä ei nykyaikana haluta maksaa mitään, jolloin työnteolla ei ole merkitystä, jos ei voi tehdä sitä mitä oikeasti haluaa ja tulla sillä toimeen.

Jos teet taidetta mistä ihmiset pitävät niin tulet kyllä rikkaammaksi kuin työntekijät. Ei se oikeuta minuakaan leikkimään taiteilijaa, jos kerään koirankakkoja ja heitän ne canvakselle. Ja ulisen, että muut ei ymmärrä tätä monipuolisuuden sielunmaisemaa. Ostakaa minun koirankakkataulu.

Vierailija
178/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap saa olla menemättä töihin jos jättää hakematta työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea sekä asumistukea. Minun puolestani ihan ok sitten. Syö vaikka kynsiään ja asuu veneen alla.

Jokaisella on oikeus perustoimeentulotukeen ja toisekseen töitä ei koskaan ole ollut eikä varsinkaan tule olemaan kaikille.

Jännä, että sinä olet päässyt (?) töihin, jos tämä yksinkertainen asia on sinulle liian vaikea ymmärtää.

Loisin huomennakin onnellisena teidänkin puolestanne 🤗

Ihan mielenkiinnosta, miksi pitäisi olla oikeus perustoimeentulotukeen jos haluaa vaan loisia? Miksi sillä loisella on oikeus saada rahaa muiden kustantamana? Miksei voida kaikki heittäytyä loisiksi perustoimeentulolle, voitko vastata tähän?

Ihan mielenkiinnosta, kuinkahan monella teistä moraalisesti närkästyneistä on lapsia? Nostatteko lapsilisiä, käyttekö 'ilmaisessa' neuvolassa? Kustannatteko itse lastenne terveydenhoidon ja koulutuksen, vai mistähän rahoista ne maksetaan? 

Eikö yhtään hävetä maksattaa omia elämäntapavalintojaan muilla veronmaksajilla? 

Tulen kustantamaan näitä palveluja teille lisääntyjäihmisille vaikka pidän koko lisääntymistä eettisesti ja moraalisesti arveluttavana. 

Voin siitä korvaukseksi oikein hyvillä mielin antaa muiden kustantaa elämistäni silloin, kun olen työtön. 

Saan käyttää kaiken lisäksi kaikki ne rahat itseeni ja omiin huvituksiini, ja kuka vain voisi Suomessa elää näin. 

Mahtaa tosiaan kadettaa, jos raataa p3rs3 ruvella että lapsilla on jukurttia pöydässä, eikä itselle jää rahaa mihinkään kivaan, ja lomatkin menee lasten vinkumista kuunnellessa. :D 

Vierailija
179/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan jo entisaikaisissa metsästäjä-keräilijä -ihmisissä ollut tämmöisiä loisijoita? Jotka sanoo muille että menkää te kaatamaan se mammutti ja keräämään marjoja kun minua ei nyt huvita, ja sitten vaatii päästä osingoille kun muut tulee saaliin kanssa. Mitä luulette että ne ihmiset olisi tykännyt tämmöisestä lokkeilijasta, vähän epäilen etteivät he kovin pitkäikäisiä ole olleet 🤔

Siellä luolassa ei ollut videopelejä eikä mässyä. Aika pitkäksi olisi käynyt työtävieroksuvan metsästäjäkeräilijän aika. Kun on tuijottanut pari päivää luolan seinää yksinään niin ehkä mammutinmetsästys alkaakin kiinnostaa?

Vierailija
180/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos täällä on noin moni eri mieltä siitä miten verot pitäis kohdentaa, niin eikö kannattais vaikka muuttaa jonnekkin kehitysmaahan missä veroilla ei elätetä "loisia"? Vai onko siellä liian turvatonta, kun ihmiset joutuvat rikollisuuden kautta hankkimaan elantonsa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän