Mies ei pärjää lapsen kanssa
Lapsi on jo viisi, eli aika kauan tässä on jo harjoiteltu. En tiedä mitä tehdä. Mies ei pärjää lapsen kanssa, siis oman lapsensa. Tai pärjää silloin, kun lapsi on erittäin hyvällä tuulella ja pirteä. Mutta jos on vähänkin väsynyt tai vastahankaan jossain asiassa (kuten lapset monesti ovat), niin mies ei selviä. Ei saa tilanteita hoidettua, ei saa houkuteltua lasta toimimaan/tekemään asioita, ja mies ahdistui ja menee paniikkiin, lopulta lapsikin vain itkee. En uskalla enää jättää lasta miehen kanssa, kun mies ei vain pärjää. Mikä ihme tähän neuvoksi. Miehen mielestä lapsi on hankala, minun mielestä ihan tavallinen lapsi, jonka saa helposti kannustettua väsyneenäkin tekemään asioita, jos yhtään viitsii yrittää.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YMMÄRTÄKÄÄ nyt että minä en ole se syypää vaan mieheni!!!
En minä syytä ketään vaan pyydän neuvoja.
Mikä ihmeen purkaus tuo kommenttisi oli?
Ap
Tunne on siitä että sinulla ei ole asiat nyt kunnossa. Se ei ole miehen vika vaan sinun omien korviesi välissä.
Älä valvo kaikkea mitä he tekevät. Sinun ei kuulu määräillä.
Apua saa myös mielenterveysongelmiin 👍
Mies ei pärjää kuin ei ole = sinä?
Vierailija kirjoitti:
YMMÄRTÄKÄÄ nyt että minä en ole se syypää vaan mieheni!!!
Molemmissa on vikansa. Nyt olisi syytä syyttelyn takia ottaa ulkopuolista apua, jos ette siihen yhteisratkaisuun pääse millään tasolla. Apua tarvitsette jo ihan lapsen takia. Vai miten teillä menee muuten keskustelu asiasta kuin asiasta? Osaatteko puhua keskenänne rakentavasti? Vai suututteko te helposti? Jos näihin rakentaviin keskusteluihin ette kykene jo lapsen takia, silloin haette apua välittömästi. Lapsi ei ole leikkiväline ja hänellä on oikeus myös olla isänsäkin kanssa kahdestaan, eikä vain äidin.
Anna isän olla lapsen kanssa kahdestaan. Sinä voit mennä sillä aikaa vaikka kahville tai kirjastoon. Lakkaa kyttäämästä toisia, äläkä kontrolloi kaikkea. Joka tapauksessa jätä nämä lastensuojelujutut huomiotta!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin alkaisi ahdistamaan jos joku olisi koko ajan hengittämässä niskaan. Eihän miehellä ole mitä tarvetta ponnistella, kun sinä kuintenkin paikkaat. Vähän nyt sitä luottoa ja alat vaikka harrastaan jotain tai lähdet tyttökavereiden kanssa kunnon lomalle.
En minä hengitä niskaan. Mies itse valittaa että lapsen kanssa on liian hankalaa. Ap
Lopeta se kytääminen. Kyllä ärsyttää tuollaiset äidit jotka vain kontrolloivat ja kyttäävät. 😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin alkaisi ahdistamaan jos joku olisi koko ajan hengittämässä niskaan. Eihän miehellä ole mitä tarvetta ponnistella, kun sinä kuintenkin paikkaat. Vähän nyt sitä luottoa ja alat vaikka harrastaan jotain tai lähdet tyttökavereiden kanssa kunnon lomalle.
En minä hengitä niskaan. Mies itse valittaa että lapsen kanssa on liian hankalaa. Ap
Kuuntelemalla siitä selviää.
Kuulostaa erikoiselta, että aikuinen ahdistuu ja menee paniikkiin toisen perheenjäsenen kanssa oltuaan. Ilmeneekö tällaista muissa asiayhteyksissä ja tilanteissa? Miten miehen paniikki näkyy käytännössä?
Vierailija kirjoitti:
Anna isän olla lapsen kanssa kahdestaan. Sinä voit mennä sillä aikaa vaikka kahville tai kirjastoon. Lakkaa kyttäämästä toisia, äläkä kontrolloi kaikkea. Joka tapauksessa jätä nämä lastensuojelujutut huomiotta!
Minähän annankin. Ja antaisin paljon paljon useammin kuin mitä mies suostuu. Enkä todellakaan halua kontrolloida vaan haluaisin että mies pärjäisi niin että en joudu miettimään koko asiaa koskaan. Ap
Et sä oikein voi asialle mitään, jos ei isä halua lastaan hoitaa. Toki voit keskustella ja antaa vinkkejä, jos isä niitä haluaa. Et ole ainoa, joka yksin hoitaa lapsensa ja mies sitten auttelee vähän.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet sen kakaran kohdussasi tehnyt ja sieltä maailmaan lykännyt. Tottapa itse hoidat ja kasvatatkin.
Mies voidaan helposti korvata mukilla ja klinikalla. Pidä tää mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko keskustellut miehesi kanssa mikä siinä tekee hankalaa? Voisiko siihen olla ratkaisua mitään? Oletko edes keskustellut vai kuunnellut valitusta ja syyttänyt? Moni tuntuu arastavan lasua,, vaikka he tekevät vaan työtänsä. Auttavat lapsiperheitä ahdingossa.
Nyt menet keskustelemaan ap miehesi kanssa, jos keksitte yhdessä ratkaisun asiaan! Hopi hopi! Täällä vauvapalstalla se asia ei ainakaan ratkaise mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän annankin. Ja antaisin paljon paljon useammin kuin mitä mies suostuu. Enkä todellakaan halua kontrolloida vaan haluaisin että mies pärjäisi niin että en joudu miettimään koko asiaa koskaan. Ap
Sinun pitää nyt vain esittää luottavaista ja iloista. Miehesi on tottunut reagoimaan sinun huoleesi ja vaistoaa, ettet luota häneen, joten hän ei itsekään luota itseensä (lapsikin varmaan vaistoaa huolesi). Kun tulet takaisin reissuiltasi, niin esitä taas iloista, vaikka olisi sotkua ja mukula kiukuttelisi yms. Pikkuhiljaa miehesi alkaa luottamaan omaan kasvatustyyliinsä ja löytää yhteisen sävelen lapsen kanssa.
Jos olisin miehesi, en tykkäisi että puhuisit netissä meidän henkilökohtaisista asioista. Kertoo vain sinusta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko keskustellut miehesi kanssa mikä siinä tekee hankalaa? Voisiko siihen olla ratkaisua mitään? Oletko edes keskustellut vai kuunnellut valitusta ja syyttänyt? Moni tuntuu arastavan lasua,, vaikka he tekevät vaan työtänsä. Auttavat lapsiperheitä ahdingossa.
Lopeta nyt hyvä ihminen sen lastensuojelun tuputtaminen! Oletko joku yksityisen laitoksen omistaja, vai miksi mainostat täällä lastensuojelua tällaisissakin huolissa?! Tässäkin perheessa on kaksi pystyvää aikuista, pientä yskintää koneistossa tällä hetkellä, mutta ei mitään, mitä ei kaksi aikuista pystyisi selvittämään!
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta nyt hyvä ihminen sen lastensuojelun tuputtaminen! Oletko joku yksityisen laitoksen omistaja, vai miksi mainostat täällä lastensuojelua tällaisissakin huolissa?! Tässäkin perheessa on kaksi pystyvää aikuista, pientä yskintää koneistossa tällä hetkellä, mutta ei mitään, mitä ei kaksi aikuista pystyisi selvittämään!
-eri
Mitä pelkäät lastensuojelussa? Kovin ihmiset pelkäävät lastensuojelua. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Nyt menet keskustelemaan ap miehesi kanssa, jos keksitte yhdessä ratkaisun asiaan! Hopi hopi! Täällä vauvapalstalla se asia ei ainakaan ratkaise mitään.
Tästä on miehen kanssa jo keskusteltu paljon. Miehen mielestä lapsessa on vikaa, lapsi on hankala. Eipä löydy ratkaisua. Ap