Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä melkein mahdoton saada

Vierailija
08.06.2022 |

Ahdistaa oma työllistyminen todella paljon.
Olen lähetellyt valehtelematta satoja hakemuksia parin kuukauden sisään, mutta mistään ei ole tullut edes haastattelukutsua.
Valmistuin ihan vasta amiksesta ja CV on kyllä hiottu huolella, opotunnilla yhdessä tehty ja itse sain kurssiarvosanaksi 5, eli uskoisin että CV ja hakemukseni ovat teknisesti kunnossa.
Työkokemusta minulla on erittäin vähän eikä minulla ole suosittelijoita, joten jään aina jalkoihin työnhaussa.
Minulla oli tässä välissä työpaikka, mutta se oli henkisesti äärimmäisen raskas enkä pystynyt jatkamaan oman mielenterveyteni turvaamiseksi.
Kyse oli henkilökohtaisen avustajan työstä, asiakas soitti satoja kertoja päivässä myös vapaapäivinä, kutsui töihin muutaman minuutin varoitusajalla eikä palkkakaan aina tullut.
Lisäksi työ sisälsi liikaa intiimiasioiden hoitoa ja minulle se oli vaikeaa.
Minusta kuitenkin tuntuu, että tuon parempaa työtä en nyt tule löytämään, omalla paikkakunnalla tosin ei nyt ole edes henkilökohtaisen avustajan tehtäviä tarjolla.
Lisäksi olen itse huonossa maineessa paikkakunnallani joten en ole ihan ensimmäinen valinta tuskin kenellekään työntekijää etsiessä.
Olen harkinnut muuttoa töiden perässä muualle, mutta en tiedä minne.
Ajokortittomana on melko vaikea saada töitä ja lähteä töihin pieniin kuntiin, joissa olisi varaa tehdä töitä matalapalkka-alalla kun vuokrat ovat erittäin pienet.
Isommissa kaupungeissa taas on niin korkeat vuokrat, ettei palkasta jää varaa maksaa laskuja ja muita menoja.
En usko, että tulen enää ikinä saamaan töitä.
Muutama onneton kesätyösetelityö taustalla ja tuo avustajan homma sekä pätkäsijaisuuksia.
Olen jopa harkinnut itsem**haa tämän takia.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi töitä jostain isommasta kaupungista ja teet niin kuin muutkin matalapalkka-aloilla olevat, haet palkan lisäksi tukia, että saat vuokran ja muut menot maksettua.

Vierailija
22/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa joka, ei saa töitä median huutavatyövoimapula paskanjauhannasta huolimatta. Ei pidä ajatella tämän tilanteen olevan oma vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Nykypäivänä on normaalia olla välillä vuodenkin työttömänä. Muista, että vuokra-asuntoon saa asumistukea jos tulot liian pienet. Ota vastaan joku määräaikainen n.2-4 kk pesti, silläkin pääset eteenpäin vaikka paperiasiat laahaa aina jälkijunassa. Kannattaa säästää minkä voi jotta on määräaikaisen jälkeen varaa odotella esim. työttömyyskorvausta. Ei haittaa jos nuorena on hetken työttömänä mutta pari vuotta jo liikaa silloin kannattaa kurssittaa itseään.

Vierailija
24/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ole koskaan hakemuksissa sairauttani maininnut, mutta kuvallinen CV on koska sellainen ohjeistettiin koulussa tekemään.

Ehkä pitäisi kokeilla ilman kuvaa, jos tärppäisi paremmin.

En kuitenkaan jaksa uskoa että ketään ulkonäön perusteella työnhaussa syrjittäisiin, uskon suurimman ongelmani olevan nimenomaan vähäisessä työkokemuksessa.

Olen ollut kahdessa kesätyössä päiväkodissa ja MLL:llä, lisäksi viidessä työharjoittelussa.

Tämän lisäksi satunnaiskeikkoja päiväkodeissa ja kouluissa sekä seurakunnan hommissa.

Olen tehnyt paljon myös vapaaehtoistyötä omalla alallani, mutta eihän vapaaehtoistyötä todellisuudessa arvosteta työmarkkinoilla pätkääkään eikä siitä ole ollut minulle mitään hyötyä.

Ap

Vierailija
25/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi Työnsyrjä. Boomerien perimätiedon mukaan kun sen löytää ja tarraa siitä kiinni, niin kaikki järjestyy.

Vierailija
26/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola valitti somessa että ei tahdo saada kesätyöntekijöitä. Kokiksi opiskeleva poikani kävi haastattelussa ja totesimme, että on pare olla menemättä. Palkka olisi ollut 85% tessin alimmasta palkkaluokasta, koska opiskelija. Tiskaustyötä olisit ollut joka päivä ja ruokaa ei olisi päässyt tekemään.

Vierailija
27/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on vialla jos et saa edes kutsuja haastatteluihin.

Vierailija
28/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko poliittinen tausta vaikuttaa sitten työllistymiseen jotenkin?

En ole ikinä missään maininnut olevani politiikassa mukana ja kaikki luottamustehtävät olen jättänyt mainitsematta jokaisessa CV:ssä, mutta helposti löytyy googlaamalla lehtijuttuja ja tämä on tosiaan pienehkö kaupunki.

Ap

Vierailija
29/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaikuttaa jos olet politiikassa mukana.

Varsinkin jos olet väärässä puolueessa väärällä paikkakunnalla.

Vierailija
30/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt harjoitteluja myös puolueella ja jättänyt ne tarkoituksella pois CV:stä, mutta samalla sinne jää aukko.

Parhaat työkokemukseni olen saanut sitä kautta ja kehittänyt osaamistani erittäin monipuolisesti.

Pelkään, että minussa on jo valmiiksi jokin leima jonka takia minua ei haluta minnekään, olen ollut jonkin verran esillä eikä minua pidetä mitenkään hirveän fiksuna täällä päin, enkä toki olekaan.

Olen kuitenkin erittäin empaattinen, ystävällinen, hyvä lasten ja nuorten kanssa sekä kannustava.

Korkeakouluopintoja en edes harkitse, oma kapasiteetti ei moiseen riitä.

Ap

Vierailija
31/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lähihoitajaksi, työllistyminen 100% varma.

Vierailija
32/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin suositella lähihoitajaksi kouluttautumista, jos alan palkkataso kelpaa. Ite oon parikymppinen lähihoitaja, ja opiskelijuajoista lähtien on ollut niin paljon töitä ku vaan kerkeää tekemään. Ajokorttia ei yleensä vaadita (joitakin kotihoidon paikkoja lukuunottamatta). Työntekijöistä on pulaa, joten töihin otetaan myös täysin kokemattomia työntekijöitä. Ja tällä alalla on hyviäkin työpaikkoja missä ei tarvitse kiireellä töitä tehdä (riippuu paljon työpaikasta, joissakin todella raskasta ja joissakin saa istuskella välillä sohvalla asiakkaiden kanssa ja miettiä mitä tekemistä keksisi)

Vierailija
33/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt niin, että ajokortti puuttuu siksi, että vanhempasi ovat totaaliluusereita eivätkä huolehtineet tätä asiaa? Jos ei ole vaan puuttuu sinusta johtuvista syistä, niin nyt mars hoitamaan asia heti. Aikuinen syyntakeellinen ja oikeustoimikelpoinen ihminen osaa ajaa autoa.

Vierailija
34/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kertomasi perusteella siltä, että isoin ongelmasi on se että sinulla on huono tutkinto huonolla alueella. Ainakin toiseen noista ongelmista sinun pitää keksiä ratkaisu, jotta työllistyt.

Ihan ekana hakisin oman alan töitä koko Suomen alueelta. Jos ei näin parissa kuukaudessa nappaa, alkaisin hakea mitä tahansa vakituista työtä koko Suomen alueelta. Muutat sitten työnperässä ja haet tukia lisäksi elämiseen. Jos ei vieläkään nappaa, uudelleenkouluttautuminen/oppisopimus oikeasti työllistävälle alalle.

Joka tapauksessa parasta on nyt alkaa heti toimimaan. Mitä pidempään olet työttömänä alueella, jossa on huonosti töitä, sen korkeammaksi kasvaa kynnys, että kukaan sinua palkkaisi. Tärkeintä olisi saada jotakin työtä niin siitä pääsee sitten hiljalleen eteenpäin elämässä.

Vierailija
35/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi töitä muualta ja muuta työn perässä uuteen paikkaan. Miksi turhaan jäisit nykyiseen, kun kuulostaa ettei siellä ole yhtään mitään ja sulla on siellä vaikeaa muutenkin? Rohkeasti vaan hakemuksia ympäri Suomen, laita että olet valmis ja vapaa muuttamaan, jos työpaikan saat. 

Vierailija
36/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta syiden keksiminen, miksi sinun ei ole järkevää tehdä mitään muutoksia. Muutto paikkakunnalle missä on töitä näyttäisi tosi tarpeelliselta. Älä juutu siihen että vuokra on korkeampi eikä sinulla muka ole varaa. Kyllä muutkin köyhät pärjäävät kaupungissa.

Vierailija
37/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola valitti somessa että ei tahdo saada kesätyöntekijöitä. Kokiksi opiskeleva poikani kävi haastattelussa ja totesimme, että on pare olla menemättä. Palkka olisi ollut 85% tessin alimmasta palkkaluokasta, koska opiskelija. Tiskaustyötä olisit ollut joka päivä ja ruokaa ei olisi päässyt tekemään.

Jostain on aloitettava ja kukaan ei pääse heti kokkailemaan ellei opettele pohjalta talon tavoille. Ei ehkä reilua mutta jokaisessa työpaikassa on omat tapansa ja siihen on opiskelijan nöyrryttävä.

Vierailija
38/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta isommalle paikkakunnalle ja hae jatkuvassa haussa opiskelemaan lähihoitajaksi. Saisit varmaan nykyisellä tutkinnollasi hyväksiluettua toisen pakollisista tutkinnonosista (kasvun ja osallisuuden edistäminen) ja yhteiset tutkinnonosat myös eli voisit valmistua hyvin nopeasti (puolessatoista vuodessa?) ja pääsisit töihin jo opiskelujen aikana.

Vierailija
39/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy näitä asiantuntijoita jotka tietävät kuinka helppoa on saada töitä tuosta vaan, koska just oli lehdessäkin juttua huutavasta työvoimapulasta ja serkun poikakin sai viime kesänä helposti töitä tutun firmasta. Ja pohjammaalla oli laittanu 16 vuotias oman tehtaan pystyyn jo 14 vuotiaana ja nyt sillä on 200 ihmistä töissä ja rakensi omin käsin 300 neliön kartanon.

:-D just näin!

Ap, tervetuloa työmarkkinoille. Täällä on paljon ihmisiä hyvillä tutkinnoilla muttei työllisty. Olen valmistunut yliopistosta 20 vuotta sitten ja koko aika on ollut pelkkää työnhakua ja lisäopintoja, että tutkinto laajenisi.

Olen tehnyt pelkkiä pätkiä ja keikkoja. On tosi kiusallista kysellä näistä ketään suosittelijaksi, kun on ollut tekemisissä vain sen 5-10 tuntia, koska eihän me oikeasti tunneta työnantajan kanssa. Sitten on myös näitä puolen vuoden palkkatukitöitä. Työkkäri on tullut niin tutuksi, että voisin olla töissä siellä.

Ihmettelen, miksi ihmisiä edes koulutetaan, kun alalla ei ole työpaikkoja. Sitten vingutaan, miksi pitää tuoda ulkomailta työntekijöitä, kun ei suomalaisille kelpaa. (Syy: koska palkka ja elintasokustannukset ei kohtaa. Ja maksetaan verovaroin palkkoja, joita yritykset eivät maksa.)

Vierailija
40/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi töitä jostain isommasta kaupungista ja teet niin kuin muutkin matalapalkka-aloilla olevat, haet palkan lisäksi tukia, että saat vuokran ja muut menot maksettua.

Tää on niin väärin, että me verorahoilla kustannetaan riistofirmojen surkeat palkat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi