Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä melkein mahdoton saada

Vierailija
08.06.2022 |

Ahdistaa oma työllistyminen todella paljon.
Olen lähetellyt valehtelematta satoja hakemuksia parin kuukauden sisään, mutta mistään ei ole tullut edes haastattelukutsua.
Valmistuin ihan vasta amiksesta ja CV on kyllä hiottu huolella, opotunnilla yhdessä tehty ja itse sain kurssiarvosanaksi 5, eli uskoisin että CV ja hakemukseni ovat teknisesti kunnossa.
Työkokemusta minulla on erittäin vähän eikä minulla ole suosittelijoita, joten jään aina jalkoihin työnhaussa.
Minulla oli tässä välissä työpaikka, mutta se oli henkisesti äärimmäisen raskas enkä pystynyt jatkamaan oman mielenterveyteni turvaamiseksi.
Kyse oli henkilökohtaisen avustajan työstä, asiakas soitti satoja kertoja päivässä myös vapaapäivinä, kutsui töihin muutaman minuutin varoitusajalla eikä palkkakaan aina tullut.
Lisäksi työ sisälsi liikaa intiimiasioiden hoitoa ja minulle se oli vaikeaa.
Minusta kuitenkin tuntuu, että tuon parempaa työtä en nyt tule löytämään, omalla paikkakunnalla tosin ei nyt ole edes henkilökohtaisen avustajan tehtäviä tarjolla.
Lisäksi olen itse huonossa maineessa paikkakunnallani joten en ole ihan ensimmäinen valinta tuskin kenellekään työntekijää etsiessä.
Olen harkinnut muuttoa töiden perässä muualle, mutta en tiedä minne.
Ajokortittomana on melko vaikea saada töitä ja lähteä töihin pieniin kuntiin, joissa olisi varaa tehdä töitä matalapalkka-alalla kun vuokrat ovat erittäin pienet.
Isommissa kaupungeissa taas on niin korkeat vuokrat, ettei palkasta jää varaa maksaa laskuja ja muita menoja.
En usko, että tulen enää ikinä saamaan töitä.
Muutama onneton kesätyösetelityö taustalla ja tuo avustajan homma sekä pätkäsijaisuuksia.
Olen jopa harkinnut itsem**haa tämän takia.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun ikä on? Jos maineesi on mennyt paikkakunnalla, niin tuskin kukaan palkkaa. Toisaalta jos on töissä henkilökohtaisena avustajana, niin on tietyt työtunnit eikä soittojen perässä juosta töihin - kuuntelitko lainkaan, kun amiksessa puhuttiin työsuhteista jne.?

Vierailija
42/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain on vialla jos et saa edes kutsuja haastatteluihin.

Päteviä hakjoita oli viimeisimpään hakemaani paikkaan 102 kpl.

Aineenope Helsingistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamassa firmassa olen päässyt "toiselle kierrokselle" ja lähettänyt videoesittelyn itsestäni.

Kaikki työt ovat kaatuneet viimeistään tässä video-osuudessa.

En tiedä mistä johtuu, ehkä epätavallisesta ulkonäöstäni ja epäselvästä puheestani.

Ap

Miten olet voinut kouluttautua nuorisoalalle ohjaajaksi, jos sinulla on vaikeuksia kommunikoida selvästi ja ymmärrettävästi? Näin maallikkona olettaisin että noissa tehtävissä on perusvaatimuksena olla sujuva esiintyjä ja puhuja. 

Vierailija
44/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt niin, että ajokortti puuttuu siksi, että vanhempasi ovat totaaliluusereita eivätkä huolehtineet tätä asiaa? Jos ei ole vaan puuttuu sinusta johtuvista syistä, niin nyt mars hoitamaan asia heti. Aikuinen syyntakeellinen ja oikeustoimikelpoinen ihminen osaa ajaa autoa.

Hänellä on epilepsia, jonka vuoksi ei saa ajokorttia.

Vierailija
45/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin muuten sinun tutkinnolla yleisesti pitäisi työllistyä? Kuulostaa vähän lähihoitajan tutkinnnolta ilman sen tuomaa pätevyyttä. 

Sinnikkään työnhaun lisäksi hakisin nyt suosiolla sinne sosionomi- opintoihin. Jos todistus on hyvä, senkään ei pitäisi olla vaikeaa. 

Vierailija
46/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa provolta. 

Vierailija
47/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maineesi on mennyt paikkakunnallasi tai miksi oletat sen menneen? Mitä niin pahaa tms. olet voinut tehdä, ettei kukaan sen takia haluaisi palkata sinua?

Mutta tosiaan, työnantajat ovat yksinkertaisesti pas*oja nykyään. Ei vastata esim. sähköpostitse lähetettyyn työnhakuun, ei soiteta luvatusti takaisin, valitetaan työvoimapulaa, mutta kun tarjoutuu tulemaan töihin, niin ei kelpaakaan syystä tai toisesta.

Itse olen myös hakenut kesätöitä, mutta kappas kummaa, yhtäkkiä ei olekaan tarvetta avustaviin töihin, vaikka koko kevät on huudettu mm. hoitoalan avustavien töiden työvoimapulaa ja luulisi, että kesällä tarvittaisiin lomalaisten tilalle sijaisia. Ei ilmeisesti.

Toki vähän luulen, että nämä tällaiset paikat ovat aina pedattu sukulaisten ja/tai tuttujen  lapsille tai tutuille itselleen. Kun yrittää ulkopuolisena pikkupaikkakunnalla hakea töitä, niin katsotaan kieroon että mitäs tuokin oikein meille yrittää tulla. Huolestuttaa ja ahdistaa vaan, kun työkkäri vainoaa taustalla työnhakuvelvotteidensa kanssa. Pakko hakea jotain, vaikka tietää ettei pääsekään. Ei ole rennosta kesästä tietoakaan. Syksyllä alkaa onneksi opiskelu ja työkkärille voi haistattaa pitkät.

Vierailija
48/54 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalle, tienaat rahat ajokorttiin (oikeasti, hanki ajo-oikeus!) Ja hanki joku hyvä harrastus, kouluta itseäsi (vaikka avoimen MOOC-kursseja, kieliä duolingolla tms)

Muuta muualle. Tässä maailmassa on paikkoja, joissa mainetta ei ole pilattu vaan olisit rohkea ja ennakkoluuloton.

Älä nyt hyvä ihminen tämän takia ala itseäsi tappamaan.

Vierailija
49/54 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yksinkertaisesti voi hankkia ajokorttia. En ole saanut lupaa neurologilta ja uudestaan tilannetta voidaan katsoa vuoden päästä.

Kohtauksia tulee hyvin tiiviisti ja silloin vastaan lähinnä dementikkoa liikenteessä.

Eilen laitoin taas 6 eri hakemusta ja muutamaan kouluun hakemuksen myös, hain tarjoilijaksi ja lähihoitajaksi.

Epilepsian takia en voi korkeakouluopintoja suorittaa, älykkyys ei enää riitä kun aivoihin on tullut riittävästi damagea.

Aion joka tapauksessa tappaa itseni lähiaikoina koska en todennäköisesti koskaan tule olemaan tuottava yksilö.

Ap

Vierailija
50/54 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt niin, että ajokortti puuttuu siksi, että vanhempasi ovat totaaliluusereita eivätkä huolehtineet tätä asiaa? Jos ei ole vaan puuttuu sinusta johtuvista syistä, niin nyt mars hoitamaan asia heti. Aikuinen syyntakeellinen ja oikeustoimikelpoinen ihminen osaa ajaa autoa.

Asia on muuten niin ettei ajokortin kustantaminen ole millään tavalla vanhempien laillinen velvollisuus vaikka monet vanhemmat sen maksavatkin.

Ihan vaan sulle tiedoksi.

Vierailija
51/54 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin kasvatus- ja ohjausalalta.

Alan heikko työllisyystilanne oli toki tiedossa jo ajat sitten, halusin vain opiskella jotain mikä kiinnostaa ja nyt kaduttaa.

Koulutukseni on siis nuoriso- ja yhteisöohjaaja.

Niitä töitä ei ole, nykyään pitää olla sosionomi ja ajokorttikin olisi hyvä olla.

Olen hakenut jokaiseen kuntani kouluun koulunkäynninohjaajaksi, viiteen eri päiväkotiin, hoiva-avustajan paikkoja, siivoustyötä, puhelinmyyntiä, lihatiskille, kassalle, tarjoilijaksi yms. hanttihommiin joihin ei edes tarvita koulutusta.

Yhdestäkään paikasta en ole saanut edes haastattelukutsua.

Ap

Seurakuntaan nuoriso-ohjaajaksi

Vierailija
52/54 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamassa firmassa olen päässyt "toiselle kierrokselle" ja lähettänyt videoesittelyn itsestäni.

Kaikki työt ovat kaatuneet viimeistään tässä video-osuudessa.

En tiedä mistä johtuu, ehkä epätavallisesta ulkonäöstäni ja epäselvästä puheestani.

Ap

Töissä joissa joutuu olemaan paljon tekemisissä muiden ihmisten kanssa näillä asioilla on paljon merkitystä. Mistä epätavallinen ulkonäkö johtuu? Jos kyse on henkilökohtaisesta tyylistä, suosittelen videoihin pukeutumaan sovinnaiseen tyyliin. Valitettavasti liian persoonalliset hakijat helposti karsiintuvat pois.

Vierailija
53/54 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka opintojasi AMK:ssa.

Suurimmat ongelmat sulla on nuori ikä ja työkokemattomuus yhdistettynä siihen, että joka paikkaan on hieman sinua vanhempia hakijoita, joilla jo on työkokemusta.

Tuosta syntyy helposti itseään ruokkiva kierre. Kun et saa heti töitä, et pian saa niitä siksi, että olet ollut jo jonkun aikaa työtön.

Vierailija
54/54 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en yksinkertaisesti voi hankkia ajokorttia. En ole saanut lupaa neurologilta ja uudestaan tilannetta voidaan katsoa vuoden päästä.

Kohtauksia tulee hyvin tiiviisti ja silloin vastaan lähinnä dementikkoa liikenteessä.

Eilen laitoin taas 6 eri hakemusta ja muutamaan kouluun hakemuksen myös, hain tarjoilijaksi ja lähihoitajaksi.

Epilepsian takia en voi korkeakouluopintoja suorittaa, älykkyys ei enää riitä kun aivoihin on tullut riittävästi damagea.

Aion joka tapauksessa tappaa itseni lähiaikoina koska en todennäköisesti koskaan tule olemaan tuottava yksilö.

Ap

Kokeilepa AMK:n kurkituskursseja yhteisöpedagogista ja sosionomista. Saat niistä tutkinnonkin suoritettua, kun vaan suoritat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme