Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mussa on vikana, kun kaikki suulliset ohjeet menevät ohi?

Vierailija
07.06.2022 |

Kun kysyn tietä, menevät kaikki ohjeet ohi, jos tulee pitkä rimpsu " Mene ensi vasemmalle, sitten suoraan ja sitten oikealle jne.". Lopulta olen ihan pihalla ja pitää kysyä, niin, että minnekäs päin tästä pitikään lähteä. Sama ongelma koskee uusia työpaikkoja. Jos minulle jotakin neuvotaan, olen ihan pihalla, eikä mitään jää mieleen. Tämä on oikeasti tosi suuri ongelma, koska olen joutunut monta kertaa irtisanotuksi koeajalla, kun en ole oppinut tehtäviä tarpeeksi nopeasti enkä ole selviytynyt niistä :( Olen tosi hämmentynyt enkä osaa päättää, mitä tekisi ja mistä aloittaisi. Lisäksi olen hidas ja hajamielinen.

Kellään muulla samaa? Mitä tämä voisi olla?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu tutkimuksiin,mutta siinä kestää kauan.

Kyllä muistiinpanot auttaa,ja rutiinit sitten myöhemmin.

Vierailija
62/63 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monella tuntuu olevan samanlaisia haasteita. 

Minulla on lisäksi sellainen haaste, että joidenkin ihmisten puheesta on ihan mahdotonta saada selvää, jos puhuvat mumisten, hiljaisella äänellä tai jos on taustahälyä. Mutta tämän olen ajatellut liittyvän ennemmin mahdollisesti huonoon kuuloon. Kuulokokeissa on kuitenkin määritetty "normaali" kuulo. Mutta niissähän ei selvitetäkään erilaisia olosuhteita kuten taustahälyä tai sitä, onko vaikeuksia saada puheesta selvää. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielellinen erityisvaikeus, ongelma puheen ymmärtämisen puolella? Opitko normaaliin aikaan puhumaan? Googlaa kehityksellinen kielihäiriö

Enpä tiedä. Siitä ei ole ollut puhetta, että olisi ollut lapsena jotain kehitysviivettä. Opin lukemaan jo ennen esikouluikää. 

Ap