Tiesittehän että uimarannoilla EI SAA tupakoida
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Yleinen uimaranta... määriteltiinkö tämä siten että suoritetaan veden laadun valvontaa?
Siis ei tarvitse esim rantavahteja olla?
No, kukahan asiasta sitten jollekin keski-ikäiselle urheilulliselle miehelle joka tiukan uintisuorituksen jälkeen jää laiturille naisille iltarastejaan selittämään vedellen siinä samalla röökiä posket lommollaan.Juu, ja sähkötupakka on kielletty siellä missä purutupakkakin.
Urheilullinen ja tupakoitsija ei kuulu kyllä samaan lauseeseen.
No, minnes, tupakoijat, laitatte tumpit?
Maahanko, veteen?
Onko kiva, että mikromuovi kiertää sieltä takaisin omaan elimistöönne. Saatte siis sen tumpin sisältämän mikromuovin aikanaan kierrosta takaisin, eli käytännössä teidän olisi miltei sama nielaista se saman tien.
Että kyllä, sinulle yhdelle, joka uhosit tumppaavasi naamaani: Niinhän sinä jo käytännössä teet. Tumppaat minunkin elimistööni.
Sähkötupakointi ei vaivaa eikä kiinnosta, koska siitä ei tule jätettä. En itse siis oleskele yleisillä uimarannoilla, niin mua ei haittaa se savukaan.
Mutta sitäkin olisi tietysti kohteliasta vetää sivummalla, ettei savulle altistu syyttömät.
Vierailija kirjoitti:
Oma ranta, omat säännöt. Ei sillä, en polta mutta henk. kohtaisesti risoo sääntö-Suomen jatkuva uusien kieltojen lisääminen. Kummasti monissa paikoissa ollaan selvitty hengissä ja onnellisina ihan maalaisjärjellä ilman ikuisia kieltoja milloin mistäkin.
No itse asiassa monissa paikoissa on joko helvetin paljon tiukemmat säännöt (Singaporessa roskaamisesta esim. hitonmoiset sakot ja saattaa joutua keräämään roskatkin itse) tai sitten siellä onkin roskatilanne paljon paskempi.
Että ei, maalaisjärjellä ei tunnu moni pärjäävän.
Ei ole kauaa, kun jääladulla hiihteli herra, joka pysähtyi tupakoimaan (kyllä, outo juttu!), ja heitti sen tumpin sitten hangelle. No, siitäpä se aikanaan päätyy järveen mikromuovikuormaa kasvattamaan.
Ehkä häneltä puuttui sitä maalaisjärkeä. Mistähän sitä olisi saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tupakka minnekään Suomesta katoa. Ottaaks päähän?
Kyllä se ennen pitkää katoaa kokonaan, en muista mihinkä vuoteen mennessä.
Loppuu myynti ja maahantuonti.
Ei katoa. Menetetään liikaa tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Maahanko, veteen?
Onko kiva, että mikromuovi kiertää sieltä takaisin omaan elimistöönne. Saatte siis sen tumpin sisältämän mikromuovin aikanaan kierrosta takaisin, eli käytännössä teidän olisi miltei sama nielaista se saman tien.
Että kyllä, sinulle yhdelle, joka uhosit tumppaavasi naamaani: Niinhän sinä jo käytännössä teet. Tumppaat minunkin elimistööni.
Peittävät hiekkaan, olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tupakka minnekään Suomesta katoa. Ottaaks päähän?
Loppuu myynti ja maahantuonti.Ei katoa. Menetetään liikaa tuloja.
Tupakointiin pitäisi kannustaa, mutta samalla tehdä tupakasta sellaista, että se haitta kohdistuu vain siihen tupakoijaan itseensä.
Samalla vähän leikataan terveyspalveluita tupakoitsijoilta.
Se ois oikeasti ihan win-win.
Jos tupakointi ei aiheuttaisi ympäristöongelmia, eikä se savu leijaisi omaan naamaani, niin oikeasti, ihan vapaasti, hyvät ihmiset.
Eli, mites ratkaisette tämän?
Itse suosittelisin teille itse käärittyjä sätkiä ilman filtteriä. Siitä vaan, antaa palaa.
Vierailija kirjoitti:
Huvitti aikoinaan, kun polltaminen baareissa kiellettiin: nämä vastustajat perustelivat sitä sillä, ettei siellä voi käydä, kun vaatteet ja hiukset haisee. No, kielto tuli - ja samalla hävisi baareista nämä tupakoinnin vastustajat! :)))
On olemassa ihmisryhmä, joiden elämän ainoa tarkoitus on rajoittaa muiden ihmisten elämää. Koulussa etsivät kanneltavaa opettajille. Jos ei muuten löydy, niin aiheuttavat sitä. Keski-iässä pohtivat mitä kaikkea voisi vaatia lailla kielletyksi. Eläkeläisenä ovat kerrostalokyyliä.
Heidän omiin elämiinsä kielloilla ei ole mitään vaikutusta. Ei hyviä tai pahoja. Mutta saavat kiksejä siitä, että jonkun muun elämä on taas vähän tympeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Lällislää. Ei haittaa koska tähänkin asti olen käynyt rannan parkkipaikan luona olevalla tupakkapaikalla. Käyn edelleen ja kaikesta kitisijät eivät saaneet pilattua mun rantapäivää.
Lällislää. Mä en halua nähdä tupakointia ja vaadin seuraavaksi sen tupakointialueen poistamista. Mitäs siihen sanot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvitti aikoinaan, kun polltaminen baareissa kiellettiin: nämä vastustajat perustelivat sitä sillä, ettei siellä voi käydä, kun vaatteet ja hiukset haisee. No, kielto tuli - ja samalla hävisi baareista nämä tupakoinnin vastustajat! :)))
On olemassa ihmisryhmä, joiden elämän ainoa tarkoitus on rajoittaa muiden ihmisten elämää. Koulussa etsivät kanneltavaa opettajille. Jos ei muuten löydy, niin aiheuttavat sitä. Keski-iässä pohtivat mitä kaikkea voisi vaatia lailla kielletyksi. Eläkeläisenä ovat kerrostalokyyliä.
Heidän omiin elämiinsä kielloilla ei ole mitään vaikutusta. Ei hyviä tai pahoja. Mutta saavat kiksejä siitä, että jonkun muun elämä on taas vähän tympeämpää.
Onko sulla muutenkin tapana keksiä asioita ihan vaan huviksesi?
Mistä tiedät mitä baareissa nykyisin ajatellaan tupakoinnista?
Ihan sama kun menen mielummin uimaan muutenkin itsekseen jostain muusta kohdasta rantaa, ei tarvii kärsii siitä yleisen rannan hälinästä saati kuunnella ulinaa jostain hiton tupakasta saati kaljatölkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tupakoitsijathan ne rajoittaa muiden elämää, ja itseasiassa puuttuvat muiden ihmisten itsemääräämisoikeuteen. He pakottavat minut pois pysäkkikatoksesta bussia odottaessa, kun en halua olla savustettuna. He tuntevat filtteriensä mikromuovin minuun päättämällä, että on ok nakata se natsa kadulle, josta se päätyy hulevesien mukana vesistöihin, ja sieltä kiertää ennen pitkää ihmisiinkin.
Ei se nyt varsinainen kiksi ole, että elämääni ei rajoiteta ja ympäristöäni tuhota. Sen pitäisi olla normaalitila.
Eipä niitä koirakieltojakaan näytä kukaan valvovan niin miksi tätäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla muutenkin tapana keksiä asioita ihan vaan huviksesi?
Mistä tiedät mitä baareissa nykyisin ajatellaan tupakoinnista?
Tuo ihmisryhmä on olemassa. Se nimenomaan sisältää kantelupukit ja kerrostalokyylät. Jos et tunnista ongelmaa, olet todennäköisesti osa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lällislää. Ei haittaa koska tähänkin asti olen käynyt rannan parkkipaikan luona olevalla tupakkapaikalla. Käyn edelleen ja kaikesta kitisijät eivät saaneet pilattua mun rantapäivää.
Lällislää. Mä en halua nähdä tupakointia ja vaadin seuraavaksi sen tupakointialueen poistamista. Mitäs siihen sanot.
Siirryn aina seuraavalle sallitulle alueelle. Siinähän haet niitä kieltoja joka paikkaan. Mitä haet elämäsi sisällöksi kun tupakointi on taputeltu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tupakoitsijathan ne rajoittaa muiden elämää, ja itseasiassa puuttuvat muiden ihmisten itsemääräämisoikeuteen. He pakottavat minut pois pysäkkikatoksesta bussia odottaessa, kun en halua olla savustettuna. He tuntevat filtteriensä mikromuovin minuun päättämällä, että on ok nakata se natsa kadulle, josta se päätyy hulevesien mukana vesistöihin, ja sieltä kiertää ennen pitkää ihmisiinkin.
Ei se nyt varsinainen kiksi ole, että elämääni ei rajoiteta ja ympäristöäni tuhota. Sen pitäisi olla normaalitila.
Mutta jahtaatko samalla tavalla vaikka autoilua? Saastuttaa ja pilaa ympäristön. Autosta irtoaa mikromuovia joka päätyy vesistöihin ja maaperään ja vielä enemmän irtoaa kaikkia haitallisia kemikaaleja. Kun auto pestään pihalla niin kaikki kemikaalit päätyy ihan suoraan maaperään ja minne sattuukin. Lisäksi liikenteen nostamat pölyt ja savut ovat haitallisempia kuin hetki tupakanhajua. Sitä tupakoitsijaa karkuun pääset, liikennettä et. Hengität sitä ilmaa, mikä nokeaa parvekkeet ja ikkunan karmit.
Vierailija kirjoitti:
Maahanko, veteen?
Rannalla on tupakkapaikka, niin olen siellä. Jos ollaan piknikillä vaikka puistossa, niin yleensä kerään tumpit jonkun tyhjän astian sisälle ja pistän roskikseen. Mutta väärin tietysti toimittu jollain tavalla tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka, kyllä meidän rantsussa saa röökaa, siellä ole kun roskaaminen kielletty. Joo mutta sääntö Suomi. Eikä nuo säännöt mua kosketa poltan missä haluan. T. vapaa
Yleisillä rannoilla ei enää saa. Jos sulla on ikioma ranta niin siellä voit.
Samalla tavalla kuin ei saa koiriakaan, eikä ole saanut pitkään aikaan, uittaa yleisillä rannoilla. Silti joka kerta kun lähirannalla käyn vilkkaimman uima-ajan ulkopuolella niin siellä on myös koiria. Eli yhtä paljon tulen noudattamaan tätä sääntöä kuin hekin. Hekinhän ottavat tupakantumpit heti esiin kun joku valittaa heidän koiriensa paskoista keskellä tietä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt kenenkään polttavan leikkipuistossa. Toki asutaan vähä paremmalla seudulla. Keskiluokkainen uudehko okt-alue.
En minäkään. Olen nähnyt kun porukka polttaa ennen puistoon tulemista ja jos joku on ollut pitempään niin on poistunut alueelta polttamaan, mutta kukaan ei ainakaan sinä aikana kun meillä on ollut lapsia (10v) ole sytyttänyt tupakkaa leikkipaikalla niin että olisin nähnyt.
Loppuu myynti ja maahantuonti.