Tiesittehän että uimarannoilla EI SAA tupakoida
Kommentit (119)
Katsotaas kuinka savusian pokka pitää, turpaankin kun voi tulla perheensä tai naisensa puolustajalta ;-)
Minulla on rannalla mukana nikotiini purukumia.
En ole muutenkaan viitsinyt polttaa uimarannalla enää vuosikausiin, koska tupakanpoltto on jo pitkään ollut voimakkaasti vähenemään päin.
Tosi pahasti katellaan useissa paikoissa, kun nähdään jonkun polttavan.
En halua silmätikku, enkä sitäpaitsi ole niin riippuvainen tupakasta, etten kestäisi olla useaa tuntia polttamatta, kun ollaan rannoilla ja muissa tapahtumissa.
Jos oikein alkaa tupakkaa tehdä mieli, nappaan 4 mg nikotiinipurkan suuhuni, ja siihen himo sulaa.
Huomaan, että olen pääsemessä irti kokonaan tupakasta, jotenkin ei enää maistu kunnolla.
Savukeaski kestää minulla nykyisin vkon, ja niiden harvojenkin savukkeiden polttaminen on enää vain tapa.
Vierailija kirjoitti:
No koitappa tulla estämään kun poltan.
Voisin mielelläni tulla, jos tunnistaisin kaltaisesi filsuhuulen...tunkisin sen purukalustoosi.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaas kuinka savusian pokka pitää, turpaankin kun voi tulla perheensä tai naisensa puolustajalta ;-)
Väkivalta on geeneissä ja se vähä-älyisten hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin mielelläni tulla, jos tunnistaisin kaltaisesi filsuhuulen...tunkisin sen purukalustoosi.
Oooohhh, aito uhola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan narukäsi, liemiruualle joudut jos mun röökiin kosket 😂
Vierailija kirjoitti:
Tok tok tok, kuuluuko kaiku?
Poltan itsekin silloin tällöin, mutta ei tulisi mieleenkään mennä savuttamaan lapsiperheiden keskelle uimarannalle. Onko teistä todella reilua pakottaa ne, jotka haluavat rannalle tai leikkipuistoon, myös tupakoimaan passiivisesti?
Itse ymmärrän vapauden käsitteen vähän eri tavalla.
Mitään tällaisia sääntöjähän ei edes tarvittaisi, jos ihmiset vaivautuisivat ajattelemaan muutakin kuin omaa napaa, mutta kun se on näköjään liikaa vaadittu.
myös koiria ei saa viedä sinne. ei edes kytkettynä!
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten siinä voi käydä toisinpäin :) Ei kannata lähtee yrittämään.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta kuka sitä oikeesti vahtii? Meidän taloyhtiössä on tupakkakielto ja ihmiset polttaa ihan miten huvittaa.
Mikäli se kielto on jälkikäteen taloyhtiössä tehty (mitä en usko koska se vaatii kaikkien osakkaiden suostumuksen eli jos yksikin polttaa niin hän ei tuota suostumusta anna) niin sillä säännöllä ei ole mitään merkitystä koska silloin se rikkoo Suomen lakia yksityisyyden suojasta joka on aika kova tässä maassa. Itse en polta.
Vierailija kirjoitti:
Poltan itsekin silloin tällöin, mutta ei tulisi mieleenkään mennä savuttamaan lapsiperheiden keskelle uimarannalle. Onko teistä todella reilua pakottaa ne, jotka haluavat rannalle tai leikkipuistoon, myös tupakoimaan passiivisesti?
Itse ymmärrän vapauden käsitteen vähän eri tavalla.
Mitään tällaisia sääntöjähän ei edes tarvittaisi, jos ihmiset vaivautuisivat ajattelemaan muutakin kuin omaa napaa, mutta kun se on näköjään liikaa vaadittu.
Sen verran kauemmas menen rannalla etten ole muiden lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä!!! Vittuihasama mikä laki, pikkulapset haistakoot pask- eiku käryni!!
Vierailija kirjoitti:
Saa tai ei. Poltan silti.
Miksi ja millä oikeudella?
Janssonin Vaarallisessa juhannuksessa ensimmäinen sääntökyltti, jonka Nuuskamuikkunen repi irti puistossa, oli tupakointi kielletty. Ehkä meidän pitäisi ottaa mallia nuuskiksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ota, mutta yleisillä uimarannoilla ei saa tupakoida. Taitaa ottaa tämä päähän?
Eipä juuri, koska uimarannalla oleminen lisää syöpäriskiä, joten en käy uimarannalla. Ja toiseksi, sähkötupakkaa saa polttaa missä vaan, myös uimarannalla. Sekin on olemassa, jos muistat.
Lisäksi hampun ja jontin polttaminen on mahdollista, koska ne eivät ole laillisia tupakkatuotteita, joten niistä ei voi tuomita edes sakkoihin.
Pitäisköhän sun vähän päivittää tietojasi...
"Tupakkalaissa olevia tupakointikieltoja ja –rajoituksia sovelletaan myös esimerkiksi vesipiipun tai yrttisavukkeen (ks. poltettavaksi tarkoitettu kasviperäinen tuote) polttamiseen sekä sähkösavukkeen käyttämiseen."
https://www.valvira.fi/tupakka/tupakointikiellot_ja_-rajoitukset
Vierailija kirjoitti:
Janssonin Vaarallisessa juhannuksessa ensimmäinen sääntökyltti, jonka Nuuskamuikkunen repi irti puistossa, oli tupakointi kielletty. Ehkä meidän pitäisi ottaa mallia nuuskiksesta
Niin, koska Tove Jansson oli itse ketjupolttaja, valitettavasti.
Nuolkoot hevoseni persiin lakifanaatikot. 'Et saa tehdä sitä, etkä tätä nykyään, koska se ja se pykälä". Ja vidut!