Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittehän että uimarannoilla EI SAA tupakoida

Vierailija
07.06.2022 |

Laki tuli voimaan toukokuussa.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolkoot hevoseni persiin lakifanaatikot. 'Et saa tehdä sitä, etkä tätä nykyään, koska se ja se pykälä". Ja vidut!

Vierailija
22/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaas kuinka savusian pokka pitää, turpaankin kun voi tulla perheensä tai naisensa puolustajalta ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rannalla mukana nikotiini purukumia.

En ole muutenkaan viitsinyt polttaa uimarannalla enää vuosikausiin,  koska tupakanpoltto on jo pitkään ollut voimakkaasti vähenemään päin.

Tosi pahasti katellaan useissa paikoissa, kun nähdään jonkun polttavan.

En halua silmätikku, enkä sitäpaitsi ole niin riippuvainen tupakasta, etten kestäisi olla useaa tuntia polttamatta, kun ollaan rannoilla ja muissa tapahtumissa.

Jos oikein alkaa tupakkaa tehdä mieli, nappaan 4 mg nikotiinipurkan suuhuni, ja siihen himo sulaa.

Huomaan, että olen pääsemessä irti kokonaan tupakasta, jotenkin ei enää maistu kunnolla.

Savukeaski kestää minulla nykyisin vkon, ja niiden harvojenkin  savukkeiden polttaminen on enää vain tapa.

Vierailija
24/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koitappa tulla estämään kun poltan.

Voisin mielelläni tulla, jos tunnistaisin kaltaisesi filsuhuulen...tunkisin sen purukalustoosi.

Vierailija
25/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, muttei kiinnosta.

Vierailija
26/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaas kuinka savusian pokka pitää, turpaankin kun voi tulla perheensä tai naisensa puolustajalta ;-)

Väkivalta on geeneissä ja se vähä-älyisten hommaa.

Vierailija
27/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tai ei. Poltan silti.

Vierailija
28/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mielelläni tulla, jos tunnistaisin kaltaisesi filsuhuulen...tunkisin sen purukalustoosi.

Oooohhh, aito uhola.

Vierailija
29/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan narukäsi, liemiruualle joudut jos mun röökiin kosket 😂

Vierailija
30/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tok tok tok, kuuluuko kaiku?

Vierailija
31/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan itsekin silloin tällöin, mutta ei tulisi mieleenkään mennä savuttamaan lapsiperheiden keskelle uimarannalle. Onko teistä todella reilua pakottaa ne, jotka haluavat rannalle tai leikkipuistoon, myös tupakoimaan passiivisesti?

Itse ymmärrän vapauden käsitteen vähän eri tavalla.

Mitään tällaisia sääntöjähän ei edes tarvittaisi, jos ihmiset vaivautuisivat ajattelemaan muutakin kuin omaa napaa, mutta kun se on näköjään liikaa vaadittu.

Vierailija
32/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös koiria ei saa viedä sinne. ei edes kytkettynä!

Vierailija
33/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten siinä voi käydä toisinpäin :) Ei kannata lähtee yrittämään.

Vierailija
34/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta kuka sitä oikeesti vahtii? Meidän taloyhtiössä on tupakkakielto ja ihmiset polttaa ihan miten huvittaa. 

Mikäli se kielto on jälkikäteen taloyhtiössä tehty (mitä en usko koska se vaatii kaikkien osakkaiden suostumuksen eli jos yksikin polttaa niin hän ei tuota suostumusta anna) niin sillä säännöllä ei ole mitään merkitystä koska silloin se rikkoo Suomen lakia yksityisyyden suojasta joka on aika kova tässä maassa. Itse en polta.

Vierailija
35/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan itsekin silloin tällöin, mutta ei tulisi mieleenkään mennä savuttamaan lapsiperheiden keskelle uimarannalle. Onko teistä todella reilua pakottaa ne, jotka haluavat rannalle tai leikkipuistoon, myös tupakoimaan passiivisesti?

Itse ymmärrän vapauden käsitteen vähän eri tavalla.

Mitään tällaisia sääntöjähän ei edes tarvittaisi, jos ihmiset vaivautuisivat ajattelemaan muutakin kuin omaa napaa, mutta kun se on näköjään liikaa vaadittu.

Sen verran kauemmas menen rannalla etten ole muiden lähellä.

Vierailija
36/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä!!! Vittuihasama mikä laki, pikkulapset haistakoot pask- eiku käryni!!

Vierailija
37/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa tai ei. Poltan silti.

Miksi ja millä oikeudella?

Vierailija
38/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janssonin Vaarallisessa juhannuksessa ensimmäinen sääntökyltti, jonka Nuuskamuikkunen repi irti puistossa, oli tupakointi kielletty. Ehkä meidän pitäisi ottaa mallia nuuskiksesta

Vierailija
39/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ota, mutta yleisillä uimarannoilla ei saa tupakoida. Taitaa ottaa tämä päähän?

Eipä juuri, koska uimarannalla oleminen lisää syöpäriskiä, joten en käy uimarannalla. Ja toiseksi, sähkötupakkaa saa polttaa missä vaan, myös uimarannalla. Sekin on olemassa, jos muistat. 

Lisäksi hampun ja jontin polttaminen on mahdollista, koska ne eivät ole laillisia tupakkatuotteita, joten niistä ei voi tuomita edes sakkoihin. 

Pitäisköhän sun vähän päivittää tietojasi...

"Tupakkalaissa olevia tupakointikieltoja ja –rajoituksia sovelletaan myös esimerkiksi vesipiipun tai yrttisavukkeen (ks. poltettavaksi tarkoitettu kasviperäinen tuote) polttamiseen sekä sähkösavukkeen käyttämiseen."

https://www.valvira.fi/tupakka/tupakointikiellot_ja_-rajoitukset

Vierailija
40/119 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janssonin Vaarallisessa juhannuksessa ensimmäinen sääntökyltti, jonka Nuuskamuikkunen repi irti puistossa, oli tupakointi kielletty. Ehkä meidän pitäisi ottaa mallia nuuskiksesta

Niin, koska Tove Jansson oli itse ketjupolttaja, valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi