Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö aikuisia ihmisiä, jotka on katkaisseet välit johonkin sukulaiseen tai tuttavaan täysin mitättömän asian takia?

Vierailija
06.06.2022 |

Meidän suvussa on tällaisia ja voi vain ihmelellä, että miten aikuiset ihmiset viitsii.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta tiedän ihmisiä, jotka ovat katkaisseet välit hyvästä syystä. Vastapuoli vaan jaksaa määkiä, että pikkusyystä muka katkaistu välit.

Vierailija
2/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen katkaissut helvetin painavista syistä välit riehuviin vanhempiini, joista toinen vaarallinen väkivaltanarsisti. Taustalla koko lapsuuden ja nuoruuden väkivalta ja kaltoinkohtelu.

Ne mun vanhemmat kertoo suvulle tarinaa että minä olen lapsellinen kiukuttelija joka pikkusyystä katkoi välit ja kiukuttelee.

Todellisuudessa suojelen henkeäni ja terveyttäni (olen aikuisena joutunut myös kohtaamaan aggressiivista kohtelua).

Mitä se pikkusyy kellekin sitten on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, "ei käy meillä kun käy mummolassa, täytyy vihata meidän lasta".  

Vierailija
4/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku katkaisee välit sukulaiseen se oikea syy ei taatusti ole mikään pieni. Itse oon katkaissut välit täysin sukulaiseen joka aiheutti mulle jatkuvaa ahdistusta ja pahaa oloa, ei sitä kaikki ymmärtäneet kun tämä henkilöhän on "niin mukava". 

Vierailija
5/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tiiän poikkaseen välit isäänsä kun tämä päätti jossain vaiheessa lopettaa jo yli kolmekymppisen lapsensa elostelun sponssailun eikä antanut uutta autoakaan hälle vaan otti vanhankin pois tms.

Tyyppi on siis todella veltto lusmu, ja sitten kun lopulta jopa sen omat sukulaiset kyllästyy ja sanoo siitä, alkaa mykkäkoulu ja kyseisten sukulaisten haukkuminen selän takana.

Riidoissa tämä on myös jatkuvasti milloin kenenki kanssa tyyliin jostain kaljalaatikoista ja parin kympin veloista.

Vierailija
6/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes varma on, että aina on hyvä syy katkaista välit myrkylliseen ihmiseen oli se henkilö samaa verta tai ei. Se kehen välit on katkaistu ei ymmärrä lämitä on vuosien saatossa n voinut aiheuttaa esimerkiksi omalle lapselleen.

Vierailija
7/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisen välit yksinkertaisesti siitä syystä kun ei kiinnosta olla tekemisissä. Ei kai sille mitään dramaattisempaa syytä tarvi olla.

Vierailija
8/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mä en ymmärrä näitä, jotka itkee siitä, mistä syystä joku on katkaissut välit, eikö se riitä syyksi, ettei toisen seura kiinnosta?

Miksi viettäisin aikaa ihmisten kanssa, joista en pidä, vain siksi, että sattuvat olemaan sukua (tai puolison sukua)?

Vierailija
9/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaisen välit yksinkertaisesti siitä syystä kun ei kiinnosta olla tekemisissä. Ei kai sille mitään dramaattisempaa syytä tarvi olla.

Enemmänkin ärsyttävää kun semmoiset sitten alkaa jossain vaiheessa yrittää jotain yhteyttä ottaa, minullakin esimerkiksi on toinen mummoni ollu semmonen ettei se koskaan pitänyt musta vaan sen takia ettei se pitäny mun isästä ja teki tämän selväksi monesti jo lapsuudessakin.

Nyt sitten kun hän ikääntyy ja maailman meno pelottaa, haluaisi että minäkin välillä kävisin häntä näkemässä tai edes soittaisin, miks helvetissä, käytännössä se on mulle tuntematon ihminen enkä näe että mulla on velvollisuus olla tekemisissä sukulaisen kanssa joka on mun mielestä mulkku.

Vierailija
10/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tuli mieleen sama kuin muillakin, että harvemmin se syy taitaa ihan mitätön olla. Vuosikaudet on yleensä yritetty tulla toimeen kunnes jokin juttu sitten katkaisee kamelin selän lopullisesti.

Vierailija
11/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, mä en ymmärrä näitä, jotka itkee siitä, mistä syystä joku on katkaissut välit, eikö se riitä syyksi, ettei toisen seura kiinnosta?

Miksi viettäisin aikaa ihmisten kanssa, joista en pidä, vain siksi, että sattuvat olemaan sukua (tai puolison sukua)?

Kyllä aikuinen ihminen voi olla sukulaisen kanssa väleissä, vaikka ei toisen kanssa varsinaisesti hengailisikaan. Itse suhtaudun suurimpaan osaan sukulaisista näin, että en ole aktiivisesti tekemissä, mutta juttelen ja vaihdan kyllä kuulumisia, jos joskus näen. Ei tämä tarkoita sitä, että olisi "välit poikki". Mutta sitten on sellaisia sukulaisia, jotka ei suostu edes puhumaan jollekin toiselle, koska vuonna 1985 ser sanoi niin ja näin...

Vierailija
12/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen saattaa esim.ilkeillä,varastaa perinnon.olla muuten vaan välinpitämätön syitä voi olla monia. joskus välit katkee, kun luonteet ei sovi  yhteen, vaikkei ole mitään erityistä vihaa.

Vierailija
13/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä syy on kateus

Vierailija
14/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein se "täysin mitätön syy" on yksi tulkinta.

Vierailija
15/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei se syy ole ollut mitätön sille katkaisun tehneelle ja sinä ulkopuolisena et varmaan kaikkea tiedä.

Asenteesi on loukkaava.

Vierailija
16/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä syy on kateus

Yleensä syy on toisen osapuolen pitkään jatkunut asiaton käytös, ei suinkaan kateus.

Vierailija
17/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuinen ihminen voi olla sukulaisen kanssa väleissä, vaikka ei toisen kanssa varsinaisesti hengailisikaan. Itse suhtaudun suurimpaan osaan sukulaisista näin, että en ole aktiivisesti tekemissä, mutta juttelen ja vaihdan kyllä kuulumisia, jos joskus näen. Ei tämä tarkoita sitä, että olisi "välit poikki". Mutta sitten on sellaisia sukulaisia, jotka ei suostu edes puhumaan jollekin toiselle, koska vuonna 1985 ser sanoi niin ja näin...

Juu ja heillä on täysi oikeus olla puhumatta sille sukulaiselle jonka kanssa eivät halua olla väleissä. Koita ymmärtää ettei se että on sattunut syntymään samaan sukuun ole mikään syy olla tekemisissä väkisin.

Vierailija
18/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin ärsyttävää kun semmoiset sitten alkaa jossain vaiheessa yrittää jotain yhteyttä ottaa, minullakin esimerkiksi on toinen mummoni ollu semmonen ettei se koskaan pitänyt musta vaan sen takia ettei se pitäny mun isästä ja teki tämän selväksi monesti jo lapsuudessakin.

Nyt sitten kun hän ikääntyy ja maailman meno pelottaa, haluaisi että minäkin välillä kävisin häntä näkemässä tai edes soittaisin, miks helvetissä, käytännössä se on mulle tuntematon ihminen enkä näe että mulla on velvollisuus olla tekemisissä sukulaisen kanssa joka on mun mielestä mulkku.

Niin en tiedä, kun en itse ainakaan koskaan ota yhteyttä sellaisiin joiden kanssa ei ole kiinnostanut olla tekemisissä ja kyllä se on aika final decision.

Vierailija
19/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän montakin, mutta syynä eivät ole olleet mitättömät asiat, vaan esim. väkivaltainen käytös kys. henkilöä kohtaan. Ulkopuolisen on usein kyllä vaikea arvioida syiden laatua, kun todellisista syistä ei ulkopuolisille useinkaan kerrota. Nämä huonosti käyttäytyvät henkilöt usein leimaavat etäisyyttä ottaneen kaikenlaisilla pilkkasanoilla ja väittävät syyn olleen vähäpätöinen.

Vierailija
20/86 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse. Raskauden jälkeinen masennus kun lapsi reilun puolivuotta. Poistin kaverit facesta ja jättäydyin syrjään. Nyt kun pää alkaa olla kunnossa, harmittaa mutten kehtaa ottaa enää yhteyttä.