Lupasin lapselle Korvakorut kun täyttää 10v. Ex mieheni sanoi EI
Lupasin tytölle että saa korvakorut, siis reiät korviin kun täyttää 10. Ex-mieheni, lapsen isä siis, sanoo että ei käy. Saa kuulemma itse päättää ja hoitaa asian jos vielä 15 vuotiaana niin haluaa. Perusteeksi hän sanoo että on täysin tarpeetonta ottaa riskiä mistään mahdollisista komplikaatioista. 15-vuotiaana on tarpeeksi vanha päättämään ja arvioimaan asiaa ja ottamaan siitä itse vastuun.
Mitä mieltä muut?
Kommentit (221)
Lapsi päättää. Jos lapsi haluaa, niin vanhempien mielipiteellä ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reikiä pitää ottamisen jälkeen putsata huolellisesti ja tarkkailla mahdollisia tulehtumisen merkkejä.
Tuskin ikärajaa voi numeroilla ilmaista, mutta ottajan pitää olla sen ikäinen, että asian voi hänelle itselleen vastuuttaa.
Miksi? Etkö sä auta puhdistamaan lapsesi korvareikiä? 15 kesäisenkin korvareikiä vielä puhdistetaan vanhempien toimesta.
Ei todellakaan puhdisteta 15 vuotiaan reikiä.
Jos ei ole kykenevä ITSE asiaa hoitamaan EI ole tarpeeksi kypsä sellaisia saamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi päättää. Jos lapsi haluaa, niin vanhempien mielipiteellä ei ole mitään merkitystä.
10 vuotias EI itse päätä tuollaista asiaa.
No, tyttöhän voi ottaa korut pois aina isän luona ollessaan, jos isän luona säännöt on sellaiset. Laittaa vaikka sellaiset klipsikorvikset tai ihan vain korvistarrat kun siellä päin majailee ja vierailee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reikiä pitää ottamisen jälkeen putsata huolellisesti ja tarkkailla mahdollisia tulehtumisen merkkejä.
Tuskin ikärajaa voi numeroilla ilmaista, mutta ottajan pitää olla sen ikäinen, että asian voi hänelle itselleen vastuuttaa.
Miksi? Etkö sä auta puhdistamaan lapsesi korvareikiä? 15 kesäisenkin korvareikiä vielä puhdistetaan vanhempien toimesta.
Jos ei ole kykenevä ITSE asiaa hoitamaan EI ole tarpeeksi kypsä sellaisia saamaankaan.
Voi sua. Kyllä muuten puhdistetaan. Kauhea vanhempi laittaa itse desinfioimaan korvansa. Tulehtukoon, mitäs halusit. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sua. Kyllä muuten puhdistetaan. Kauhea vanhempi laittaa itse desinfioimaan korvansa. Tulehtukoon, mitäs halusit. 🤮
Täällä vanhempien huoltovastuu päättyy 12-vuotiaan kohdalla. Saa jättää yksin kotiin tarkoittaa sitä, että saa tehdä kaiken itse. Tää on hei av.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä päättää, tai aikuiset itkevät ja lapsi päättää. Siinä ei ole äidillä sanan sijaa asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kamalaa korviksissa on? Mä sain 4 vuotiaana reiät korviin ja ei sitä ysärillä kauhisteltu.
Ysäri nyt oli muutenkin niin järjetöntä aikaa että ei ihme.
On hyvä että nykyään ei enää hyväksytä tuollaisia järjettömyyksiä. Jokainen hankkikoot täysi-ikäisenä niitä korviksia jos haluaa. Mutta lapsille niitä ei pidä hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä päättää, tai aikuiset itkevät ja lapsi päättää. Siinä ei ole äidillä sanan sijaa asian suhteen.
Lueppas lakia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä vanhempien huoltovastuu päättyy 12-vuotiaan kohdalla. Saa jättää yksin kotiin tarkoittaa sitä, että saa tehdä kaiken itse. Tää on hei av.
Kunnon huoltaja ei edes anna 12 vuotiaan hankkia korviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi vanhemman ei pidä antaa lapsen ottaa niitä alunperinkään. Jos ei ole itse kykenevä hoitamaan reijityksestä tulevia ongelmia, niin ei ole kykenevä ottamaankaan reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueppas lakia!
Aiotko haastaa lapsen oikeuteen jos lapsi tekee reikää korviin?
Pitää olla ruma lapsi, jos jos 10-vuotiaana hiluja tarvitsee.
Oikeasti. Korvakorut vaativan ihon lävistyksen ja hygieniataso pitää olla todella hyvä, että ei saa tulehduksia korviinsa vaikkapa uimareissulla. En missään tapauksessa antaisi 10-vuotiaan ottaa korvakoruja. Rippilahjaksi kyllä.
Nyt on kyllä kinkkinen tilanne.
Olet jo jättänyt sen sian ja silläkään ei voi enää uhata. Toki metoo-hengessä voisi joku ratkaisu löytyä.
Ens vuonna sitten silarit tytölle. Ei ole ex-sika naukumassa, kun on heitetty lusimaan rikoksesta pahinta, eli miehenä olemista.
Itse otin korvakorut 23-vuotiaana ja kokemus oli niin karmea, että luovutin. Korut tarttuivat koko ajan vaatteisiin ja hiuksiin yms.
Seuraava yritys 40-vuotiaana, kun tyotoverini ostivat synttärilahjaksi kauniit kultaiset helmikorvakorut. Se yritys onnistui paremmin.
Itse laitatin reiät korviin 22 vuotiaana. Kaduttaa paljon. Lapsena en halunnut lävistyksiä, yhä pidän lävistyksiä kamalina, myös korvakoruja! Mutta tuolloin parikymppisenä ÄITINI painostuksesta ja häntä miellyttääkseni menimme rei'ittämään korvani kultasepänliikkeeseen, olimme lounaalla ja siitä sitten annoin äitini painostaa asiassa. Reiät eivät ole koskaan kasvaneet umpeen, korvanlehdet mielestäni pilalla, kyllä, harmittaa.
Ei tietenkään ole maailmaani kaatanut, mutta omien lasten kohdalla saavat luvan odottaa ainakin sinne 15v ja sen jälkeen saavat tehdä mitä haluavat, enkä aio sanoa mielipidettä suuntaan tai toiseen. Ja siis en koskaan myöskään lasten kuullen sano ovatpa lävistykset rumia jne, vaan suhtaudun neutraalisti.
Mitä jos isä lupaa 15 vuotiaalle nännilävistykset, saako laittaa ilman sinun lupaasi? Teillä äideillä on monesti tapana omia lapset ja unohtaa että isänki mielipiteellä on väliä.
Sopikaa että käytte kunnon lävistäjällä ja korviin laitetaan aluksi renkaat tai muut hyvin liikkuvat korut. Erittäin, erittäin epätodennäköistä että tulisi mitään ongelmia. Ampuminen ja kiristävä harkkakorvis on ne mitkä tulehtumisia aiheuttaa.