Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Tässä on ainakin yksi vaihtoehto kyselyille. Rahat saa PayPal-tilille.
https://www.mobrog.com/fi/palkkiolliset-kyselyt/rekisteroeityminen.html…
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on pieni, kannattaa toivoa potkuja ja alkaa elämään samansuuruisilla tuilla.
Itselle ei työsopimusta onneksi jatkettu.
Nettopalkkani oli 1200e/kk
Nyt saan tukia 1000e/kk.
Ei ole mitään järkeä olla töissä jos ero on noin pieni. Lisäksi työmatkoihin kului lähes toi 200e.
Hän kysyi miten saada lisää rahaa. Samansuuruiset tuet ei ditä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt kaiken tarpeettoman
Tyhjensin ruokakaapit
Esim en tykkää poppareista, turkin miten voi tuunata. Laitoin kerran voita, tuli hyvää. Sitten sulatin suklaata, tuli tosi hyvää.
Nyt kuivakaapit ovat suht tyhjät, käytän kaikki, mitä kaapissa on, max kk sisällä.
Kun saan autokyydin, ostan enemmän.Pidän hyvää huolta vaatteista. Laitan talvivaatteet pois, käyn läpi, pesen, huollan, kiillotan jne.
Hoidan asian heti.
Koti on lähes minimalisti. En sorru ostoksiin, jotka eivät ole välttämättömiä, tai edes tarpeellisia.
Harrastan vaihtokauppoja
Pidän hyvää huolta itsestäni. Käyn säännöllisesti yleislääkärillä ja hammaslääkärillä.
Olen vuokrannut lasteni huoneet heidän ollessa isällä.
Huoneesta ei saa paljon, tulo on n 400 e kk käteen.Olen tehnyt paljon käsitöitä. Niille oli ostaja. Langat tuli vaihtokaupoissa. Purin villapaitoja, pesin langat ja tein niistä mm sukkia. Tuottoon nähden palkka oli liian pieni. Tein sitä lähinnä ympäristöllisistä syistä.
Samaan kastiin menee mm sulatan lunta jääkaapissa. Veden käytän vessan pytyn vetämisen sijaan. Myös lumettomana aikana rännien alla on ämpärit, sadevettä varten. Laskin vuodessa puhdasta vettä kuluu n 10 000 l tämän vuoksi.
Lumi sulaa jääkaapissa. Vapauttaa kylmää ja jääkaappi kuluttaa vähemmän sähköä. Vuodessa säästö on ehkä 2 euroa.
Lisätyö on helppo ratkaisu. Esim pe ilta hampurilaispaikassa. Jos on akuutti työvoimapula, kyllä 1 vuoro riittää heille.
Näitä riittää.
Lumen sulattaminen jääkaapissa jos säästää 2 e vuodessa, taitaa kyllä kerrostaloissa asuvilla jäädä helposti väliin. Hienoa sinänsä, että jaksat tuollaista, säästäähän se puhdasta vettä.
Huononeuvo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, joten lienee jo ehdotettukin: myykää itsellenne turhat tavarat pois torissa ja fbn erilaisilla kirppiksillä. Tämän saman neuvon annoin vähävaraiselle toisessa ketjussa. Tämä ei ole pysyväisratkaisu mutta mahdollisuus tienata itselleen turhilla tavaroilla rahaa. Samalla tulee kotiin tilaa kun tavaraa poistuu tilaa viemästä.
ongelmana on se, ettei kukaan halua ostaa niitä tavaroita, minulla on paljon HYVÄÄ tavaraa mummien jäämistöä, yrittänyt myydä Halvalla, ei kelpaa kellekään - kaikki eri foorumit kokeiltu, toisaalta kuka haluaa ostaa maljakoita, laseja, koriste-esineitä? Joten myy pois on neuvo ja kirpparipöydät on sikahintaisia!
Jos sulla on mummien jäämistöä, siellä todennäköisesti on arvokkaitakin maljakoita, laseja ja koriste-esineitä - ainakin mun mummolla oli. Ota selvää tavaroiden valmistajista ja selvitä hinnat. Jäämistöt voit myös myydä kertarykäisyllä yrityksille, jotka ostavat jäämistöjä.
Mun neuvona oli käyttää toria ja fb kirppiksiä, ne ovat ilmaisia. Olen itse tienannut 5.000€ neljän vuoden aikana myymällä tavaroita, esineitä ja vaatteita. Tosin mun tavarat ovat olleet arvokkaita (osa sitä mummon jäämistöä), osa saatu lahjana (esim pari Aalto maljakkoa), Arabian astiasto, hopeaesineitä ja - aterimia, kupariesineitä, matkalaukkuja, villasukkia, koruja (Pilgrim, Våga), merkkilaukkuja jne.
Rihkamaa kukaan ei osta edes halvalla, ne olen lahjoittanut pois.
Eli, tunne tavarasi ja jatkokierrätä myymällä tai lahjoittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Monessa yhteydessä ehdotetaan tekeen käsitöitä lisätienistinä. Neulon itse sukkia myyntiin, montaa euroa niistä ei tosin saa ja siinäkin on vaaransa, että tekee työn ja rahat jää saamatta, jos ei ota maksua etukäteen. Pientä lisätuloa sillä saa, mutta aika kausiluonteista tosin.
Kannattaa neuloa jotain sellaista mitä kukaan muu ei myy. Värit pitää olla myös muodikkaat. Ikuisuuskysymys: kaikki arvostaa käsityötä mutta miksi kukaan ei halua niistä maksaa kuin materiaalien hinnan, jos sitäkään. Itse virkkasin joskus leluja mutta nykyään ei kukaan maksa niistäkään edes 10 vaikka isokin lelu. Vaikka olisi 100% villaa/puuvillaa.
Tehkää pimeitä töitä. Itse ainakin teen ja olen työtön. Työsopimusta on vaikea saada mutta pimeita töitä helppo saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjensin ruokakaapit
Esim en tykkää poppareista, turkin miten voi tuunata. Laitoin kerran voita, tuli hyvää. Sitten sulatin suklaata, tuli tosi hyvää.
Nyt kuivakaapit ovat suht tyhjät, käytän kaikki, mitä kaapissa on, max kk sisällä.
Kun saan autokyydin, ostan enemmän.Pidän hyvää huolta vaatteista. Laitan talvivaatteet pois, käyn läpi, pesen, huollan, kiillotan jne.
Hoidan asian heti.
Koti on lähes minimalisti. En sorru ostoksiin, jotka eivät ole välttämättömiä, tai edes tarpeellisia.
Harrastan vaihtokauppoja
Pidän hyvää huolta itsestäni. Käyn säännöllisesti yleislääkärillä ja hammaslääkärillä.
Huoneesta ei saa paljon, tulo on n 400 e kk käteen.Olen tehnyt paljon käsitöitä. Niille oli ostaja. Langat tuli vaihtokaupoissa. Purin villapaitoja, pesin langat ja tein niistä mm sukkia. Tuottoon nähden palkka oli liian pieni. Tein sitä lähinnä ympäristöllisistä syistä.
Samaan kastiin menee mm sulatan lunta jääkaapissa. Veden käytän vessan pytyn vetämisen sijaan. Myös lumettomana aikana rännien alla on ämpärit, sadevettä varten. Laskin vuodessa puhdasta vettä kuluu n 10 000 l tämän vuoksi.
Lumi sulaa jääkaapissa. Vapauttaa kylmää ja jääkaappi kuluttaa vähemmän sähköä. Vuodessa säästö on ehkä 2 euroa.
Lisätyö on helppo ratkaisu. Esim pe ilta hampurilaispaikassa. Jos on akuutti työvoimapula, kyllä 1 vuoro riittää heille.
Näitä riittää.
Lumen sulattaminen jääkaapissa jos säästää 2 e vuodessa, taitaa kyllä kerrostaloissa asuvilla jäädä helposti väliin. Hienoa sinänsä, että jaksat tuollaista, säästäähän se puhdasta vettä.
Viime talvena oli korkeat kinokset ja minäkin kokeilin tuota lumen sulatusta nimenomaan wcn huuhteluun pissan jälkeen. Sankollisella lunta (sulaa vettä noin 5 l) huuhteli kerran. Nyt oli muutama sadepäivä ja keräsin sadevettä sankoihin ja muoviastioihin liki 200 litraa. Kukkien kasteluun lähinnä, mutta muutama sankollinen myös wcn huuhteluun. Viikon riittäneet nyt ja reilusti yli puolet jäljellä. Suihkussa kerään alun kylmän veden sankoon, silläkin pari kertaa huuhtelee, samoin keittiön hanasta kylmän veden kukankasteluun ja juotavaksi. Joka tilkka talteen, vaikka vain mitättömän säästön vuoksi. Hullua juoksuttaa "rahaa" viemäriin!! Sähköstä ei paljon pysty enää säästämään, joten vedestä otettava. Eikä nuo paljon vaivaa aiheuta, tulee rutiiniksi helposti. Joku tuskailee sadepäivää, minä ajattelen "ilmaista vettä!!".
pimee työntekijä kirjoitti:
Tehkää pimeitä töitä. Itse ainakin teen ja olen työtön. Työsopimusta on vaikea saada mutta pimeita töitä helppo saada.
Mistä/miten saa pimeitä töitä? Itse en ainakaan tiedä yhtään paikkaa mistä kehtais edes kysyä. Pari kertaa olen pätkätöissä kysynyt jotain pikkukeikkaa työnantajalta pimeästi, toinen suostui ja tienasin pari kymppiä. Toinen nauroi pilkallisesti.
En tiedä,itseni tulot joku rupuinen 552kk,eläsitkö sillä?.Sairastuin töissä ja nyt 12v.alkaa ei mitään töitä,työkyv.eläkkeet hylätään.Mä äänestän jaloillakin.En äänestä ketään.Kela kyykyttää minkä ehtii,luottamus siihen nolla.Onneksi toisella perheessä on työ.Kyllä tässä on opittu.Onneksi vielä menot pysyneet kohtuullisina.Muuten olis muutto pois Suomesta.Miks ihmeessä pitää kurjistaa omien kansal.elämää.Muille jaetaan.Jos palkka riitä ,kela syytää kyllä rahaa ikkunoista ja ovista.Tiedän.Moni muuttaa eroon puolisostaan,silti yhdessä.Tosin kelaan keksii sulle puolison,naapurin ukosta.Lähtisin töihin jos voisin.Olen sosiaalinen ja moniosaaja.Ehkä 2työpäivää viikossa menisi..saikkuja loput.Kukaan ei palkkaa kuin 12h töitä vaan tarjolla.Puolip.työtä 4h,ei löydy.Eläsinkö 200kk?lääkkeet maksaa helv..i.Joku päivä tää yhteiskunta maksaa ja kalliisti tän ajan pidän huolen.
Vierailija kirjoitti:
´Olen eri henkilö kuin aloittaja, mutta huutonetin kokemuksen perusteella suomalaisten ostokyky on täysin romahtanut tässä korona-aikana, ei mene enää mikään kaupaksi, eikä kovin hääviä ollut ennenkään.´
Postikulut ovat nykyään niin kovat ettei pikkutavaran jobbaaminen kannata ostajalle eikä myyjälle. .
Ennen kun myi leffan tai cdn femmalla niin postit olivat 1-1,50€ ja samasta tuotteesta olin itse maksanut euron.,
Itse sainkin Huudosta hieman tiliäkin omalta erikoisalaltani takavuosinani.
Outoa, minulla on koronan aikana ollut ennätysmyynnit huutonetissä. Kaikki paitsi vaatteet on käyny kaupaksi. Nyt kun aletaan olla normaalissa tilanteessa, kauppa selkeästi hiipuu, mutta satasen edestä jo tässä kuussakin myyntejä. Kukaan ei ole nurissut postimaksuista, vaikka esimerkiksi ostos 2 ja pakettina lähetys.
Tirppuna kirjoitti:
En tiedä,itseni tulot joku rupuinen 552kk,eläsitkö sillä?.Sairastuin töissä ja nyt 12v.alkaa ei mitään töitä,työkyv.eläkkeet hylätään.Mä äänestän jaloillakin.En äänestä ketään.Kela kyykyttää minkä ehtii,luottamus siihen nolla.Onneksi toisella perheessä on työ.Kyllä tässä on opittu.Onneksi vielä menot pysyneet kohtuullisina.Muuten olis muutto pois Suomesta.Miks ihmeessä pitää kurjistaa omien kansal.elämää.Muille jaetaan.Jos palkka riitä ,kela syytää kyllä rahaa ikkunoista ja ovista.Tiedän.Moni muuttaa eroon puolisostaan,silti yhdessä.Tosin kelaan keksii sulle puolison,naapurin ukosta.Lähtisin töihin jos voisin.Olen sosiaalinen ja moniosaaja.Ehkä 2työpäivää viikossa menisi..saikkuja loput.Kukaan ei palkkaa kuin 12h töitä vaan tarjolla.Puolip.työtä 4h,ei löydy.Eläsinkö 200kk?lääkkeet maksaa helv..i.Joku päivä tää yhteiskunta maksaa ja kalliisti tän ajan pidän huolen.
Minulla sama tulo, ei puolisoa, ja työkyvyttömyys. Elän ja pärjään, joten kuten. Lääkkeet onneksi edullisia, neljä eri pilleriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
´Olen eri henkilö kuin aloittaja, mutta huutonetin kokemuksen perusteella suomalaisten ostokyky on täysin romahtanut tässä korona-aikana, ei mene enää mikään kaupaksi, eikä kovin hääviä ollut ennenkään.´
Postikulut ovat nykyään niin kovat ettei pikkutavaran jobbaaminen kannata ostajalle eikä myyjälle. .
Ennen kun myi leffan tai cdn femmalla niin postit olivat 1-1,50€ ja samasta tuotteesta olin itse maksanut euron.,
Itse sainkin Huudosta hieman tiliäkin omalta erikoisalaltani takavuosinani.
Outoa, minulla on koronan aikana ollut ennätysmyynnit huutonetissä. Kaikki paitsi vaatteet on käyny kaupaksi. Nyt kun aletaan olla normaalissa tilanteessa, kauppa selkeästi hiipuu, mutta satasen edestä jo tässä kuussakin myyntejä. Kukaan ei ole nurissut postimaksuista, vaikka esimerkiksi ostos 2 ja pakettina lähetys.
Mullakin meni hyvin tavaraa korona-aikana, tuntui että koko ajan sai olla postittamassa tai avaamassa ovea ostajille. Nyt kun korona on ohi, tavara ei enää liiku - tosin ei mulla ole enää paljon myytävääkään. Viime viikko oli hyvä, tulos 175€ ja vain kolmen tuotteen myynnillä.
Ruoalla tienaa jokainen joka päivä, kun syö soijaa, herneitä, papuja, kauraa, perunaa.
Iso purkki mausteita ei tule kalliiksi. Kuukauden aikana jo tottuu uutta elämäntapaa noudattamaan.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Luovu sähköstä. Sähkö ei ole välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Eihän tässä suuria tuloja haettukkaan ja mistä niitä menoja vielä pienennetään?
tyhjiä pulloja ja tölkkejä keräämään
nuukailu ei kannata. menee elämä hukkaan.
kaikki vois paremmin jos meillä olis 5000e sossunrahat kuussa
ja palkka päälle. toivottavasti sosialisti tajuaa kaapasta
tämän ennenkuin kokoomus iskee hampaansa kiinni
Vierailija kirjoitti:
tyhjiä pulloja ja tölkkejä keräämään
Niillekin on jo ottajia yllin kyllin.
Tyhjensin ruokakaapit
Kun saan autokyydin, ostan enemmän.
Pidän hyvää huolta vaatteista. Laitan talvivaatteet pois, käyn läpi, pesen, huollan, kiillotan jne.
Hoidan asian heti.
Harrastan vaihtokauppoja
Huoneesta ei saa paljon, tulo on n 400 e kk käteen.
Olen tehnyt paljon käsitöitä. Niille oli ostaja. Langat tuli vaihtokaupoissa. Purin villapaitoja, pesin langat ja tein niistä mm sukkia. Tuottoon nähden palkka oli liian pieni. Tein sitä lähinnä ympäristöllisistä syistä.
Näitä riittää.