Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Hei AP, jos sulla on isompi asunto kuin yksiö niin otat alivuokralaisen.
Ostat jotain mitä voit myydä kalliimmalla eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa kaikkia kommentteja lukea, ehkä on jo mainittu, mutta itse olen useammassa kuluttajapaneelissa ja vastailen päivittäin kyselyihin. Hitaasti niistä mitään tulee mutta kun saa viimein sen 20-30 lahjakortin lunastettua, onhan se viikon ruokaraha. Voi ostaa oikeasti ruokaa esim Fiksuruoka.fistä tai Tokmannilta. Suosittelen! Kompensoi vähän ruoan hinnan nousua. Lahjakortteja voi antaa lahjaksikin superlahjakorttina niin on saajalla paljon valinnanvaraa.
Mistä noita kuluttajapaneeleja löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voit vielä vöhentää kuluja? Itse olen tehnyt mm. seuraavat:
Lopetin kaikki lehtitilaukset, luen netistä ilmaisjutut ja joskus kirjastossa livenä
En käy kampaajalla/ parturissa, leikkaan itse hiukset
En käy kosmetologilla, kynsihoidossa ym.
En harrasta mitään maksavaa liikuntaa, liikun ulkoillen luonnossa
En osta uusia vaatteita, tuunaan entisiä tai kirpparilta halvalla ostettuja
Syön kasvisruokaa, edullista ja terveellistä
En juo alkoholia, limppareita, mehuja jne.
En polta tupakkaa tai käytä nuus kaa
Käyn ilmaistapahtumissa, en elokuvissa, teatterissa, konserteissa ym.
En matkustele ulkomaille, enkä juuri kotimaassa
Kilpailutin sähkösopimuksen halvemmaksi
Ja vielä:
Muuta edullisempaan asuntoon
Myy auto, jos on ja kulje pyörällä, kävellen, bussilla jne.Etkö oikeasti välitä itsestäsi? Ymmärrän jos ei ole varaa käydä kampaajalla jatkuvasti, mutta se ettet sijoita itseesi käymällä ammattilaisella hoitamassa ja leikkaamassa hiuksiasi, niin on todella huono päätös. Itseleikatut hiukset huomaa heti ja ovat järkyttävät. Enkä ole kampaaja.
Vastaan sivusta, että ainakin moni luonnonkiharatukkainen leikkaa itse nimenomaan siksi, että kampaajat eivät osaa. Näin itsekin. Parempi lopputulos itse leikattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voit vielä vöhentää kuluja? Itse olen tehnyt mm. seuraavat:
Lopetin kaikki lehtitilaukset, luen netistä ilmaisjutut ja joskus kirjastossa livenä
En käy kampaajalla/ parturissa, leikkaan itse hiukset
En käy kosmetologilla, kynsihoidossa ym.
En harrasta mitään maksavaa liikuntaa, liikun ulkoillen luonnossa
En osta uusia vaatteita, tuunaan entisiä tai kirpparilta halvalla ostettuja
Syön kasvisruokaa, edullista ja terveellistä
En juo alkoholia, limppareita, mehuja jne.
En polta tupakkaa tai käytä nuus kaa
Käyn ilmaistapahtumissa, en elokuvissa, teatterissa, konserteissa ym.
En matkustele ulkomaille, enkä juuri kotimaassa
Kilpailutin sähkösopimuksen halvemmaksi
Ja vielä:
Muuta edullisempaan asuntoon
Myy auto, jos on ja kulje pyörällä, kävellen, bussilla jne.Etkö oikeasti välitä itsestäsi? Ymmärrän jos ei ole varaa käydä kampaajalla jatkuvasti, mutta se ettet sijoita itseesi käymällä ammattilaisella hoitamassa ja leikkaamassa hiuksiasi, niin on todella huono päätös. Itseleikatut hiukset huomaa heti ja ovat järkyttävät. Enkä ole kampaaja.
No mitä väliä huomaako joku onko itse leikannut hiukset??
On sillä väliä. En palkkaa yhtäkään huolimatonta ja asiatonta ihmistä yritykseeni. On väärä ajatusmalli ajatella, että pitäisi luopua jostain.
Voivoi jos on väärä ajatus, mutta jos leikkaus maksaa sen 50 niin aika loven se tekee lompakkoon muiden laskujen ohella, jos lisätuloja ei ole heti tiedossa. Jos se ei ole pois parturista, on se pois ruuasta. Bensasta tai bussilipuista..jne.
Jos itse lyhentää latvoja niin sen saa tehtyä ihan siististi, netissä on hyviä videoita ja ohjeita että ei ole pakko sokkona saksia. Ja hankkii parturisakset eikä käytä mitään kynsi-tai keittiösaksia, niin ihan hyvä tulee.
T. Eri
Ohis kommentoi tuohon 50 egeä hiustenleikkaukseen, etten ole koskaan maksanut noin paljoa, vaikka on todella paksut ja pitkät hiukset. Olen saanut hiustenleikkauksia ilmaiseksi olemalla mallina, ja silloinkin kun olen maksanut ammattilaiselle työstä, on se maksanut 20-30 euroa.
Vierailija kirjoitti:
En huomannut kenenkään muun toteavan tätä vielä:
Minimoi asumiskulusi ja muuta halvemmalle alueelle. Jos asut vuokrakämpässä niin muuta hitusen kauemmaksi hyvien yhteyksien päähän niin että vuokra vähenee. Esimerkkinä asut Myllypurossa ja maksat 800e vuokraa -> muuta Vuosaareen tms jossa maksat 690e vuokraa. Jos asut kalliissa asunnossa kävelyetäisyydellä kaupungista, laske kuinka paljon säästäisit muuttamalla kohtuuetäisyydellä olevaan lähiöön: jos kuukausikortti joukkoliikenteeseen maksaa 40e, on säästö huomattava jos vuokra laskee yli sadalla eurolla.
Useimmat ihmiset ovat haluttomia muuttamaan, mutta fakta on että se on helpoin tapa säästää rahaa.
Verovähennys ei tarkoita sitä, että verottaja maksaa matkat. Kyllä siitä suuri osa pitää ihan itse maksaa Verovähennys on tavallaan vain alennus.
Vierailija kirjoitti:
AP, täällä toinen saman verran tienaava. Samanlainen kamppailu menossa. Ihan pieniä, arkisia juttuja joita itse teen.
- mulla oli liittymä Elisalla. Irtisanoin sen. Tarpeeksi monta päivää kun meni niin sain tarjouksen että jos jään heille asiakkaaksi niin saan 50e lahjakortin S-ryhmään. Sillä on käyty monta kertaa kaupassa kun rahat loppuneet ennen seuraavaa palkkaa
- Muutenkin jos Elisan sivuilla klikkaat "irtisano sopimus" niin sivu tarjoaa automaattisesti samaa liittymää halvemmalla. Muilla operaattoreilla varmasti sama juttu. Käy klikkailemassa vaikka et olisi edes vaihtamassa.
- monissa kaupungeissa on kirppistapahtumia joissa saa mennä myymään tavaroitaan ilman paikkamaksua. Ei haittaa vaikka ei olisi hienoja muumimukeja jne, tee vaikka koreja "tästä euron kappale" ja keräile pientä tavaraa jota et enää tarvitse. Jotkut myös leipoo ja myy niitä siinä tavaroiden ohessa. Itse olen juuri tänään menossa myymään tuommoiseen ja tulevan viikon ruoat riippuu siitä paljonko tienaan.
- kerään kaikki kolikot jotka näen maassa
- en osta talouspaperia. Keittiöliinat ym ajaa saman asian
- tämä on ehkä ällöttävä mutta en ikinä heitä kahvia pois. Jos keitän kahvia iltapäivällä ja pannuun jää niin juon sen aamukahvina seuraavana päivänä.
- ei koskaan mehua tai limpparia.
- luin sähkölaskuni erittelyn ja mulle oli ujutettu joku viiden euron uusiutuvan sähkön maksu sinne. Käskin poistaa sen, on sille 60 eurolle vuodessa muutakin käyttöä.
- käyn kaupassa illalla siihen - 60% aikaan. Mutta ei mitään turhaa vaikka halpaa onkin vaan lihoja ja kasviksia.
- ei liian uutta autoa jossa yhden polttimon vaihtaminen vaatii puolen keulan purkamista eli vie korjaamolla monta tuntia.
Kirjoitin tämän eilen. Tienasin kirppistapahtumassa myymällä 30e kahdessa tunnissa, ei hurja summa mutta yksineläjänä aika ruhtinaallinen kauppareissu oli silti. Meinasi silmännurkka kostua kun sai pitkästä aikaa ostettua tuoreita kasviksia.
Mainitsin myös tuosta Fortumin ylimääräisestä maksusta. Sen jälkeen selvisi että Elisa on puolen vuoden ajan veloittanut multa 13e kuussa jostain viihdepalvelusta jota en millään tavalla ole tilannut tai halunnut. Alkaneet vain veloittaa ja kuulemma mun vika kun se olisi laskulla näkynyt. E-lasku käytössä eikä tule mieleen käydä kerran kuussa katsomassa että eiväthän vaan ole tässä kuussa lisänneet sinne mitään omin päin.
Eli: syynää kaikki laskut läpi tällaisten varalta. Jos käytät e-laskuja niin aseta se raja minkä ylittyessä lasku tulee sulle erikseen tarkistettavaksi. Monellakohan tuhannella ihmisellä pyörii tuo sama 150e vuodessa tyhjää maksua...
121212 kirjoitti:
- sijoitat hyviin pörssilistattuihin yhtiöihin niin saat osinkotuloja
- sijoitusasunnot
Miksi tämä on saanut alapeukkuja?
Hyviä neuvoja jos haluaa lisää tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa kaikkia kommentteja lukea, ehkä on jo mainittu, mutta itse olen useammassa kuluttajapaneelissa ja vastailen päivittäin kyselyihin. Hitaasti niistä mitään tulee mutta kun saa viimein sen 20-30 lahjakortin lunastettua, onhan se viikon ruokaraha. Voi ostaa oikeasti ruokaa esim Fiksuruoka.fistä tai Tokmannilta. Suosittelen! Kompensoi vähän ruoan hinnan nousua. Lahjakortteja voi antaa lahjaksikin superlahjakorttina niin on saajalla paljon valinnanvaraa.
Kuluttajapaneeleita ja mielipidekysely-paneeleita löytää Internet-verkosta kirjoittamalla hakupalkkiin kuluttajapaneeli jne.
Paneeleihin tulee rekisteröityä ja ovat ilmaisia, maksu tulee rahana Paypal-tilille tai vaihtoehtona voi olla myös lahjakortti jne. -- HUOM. Paneeleihin tulee olla sama spostiosoite kuin Paypal-tilillä, jotta rahaliikenne toimii. Eli Paypal-tili on myös oltava ja sekin on ilmainen, ainakin peruskäytössä.
Mielelläni otan vastaan mielipidekyselyiden tarjoaman mahdollisuuden saada pientä tuloa, ainakin toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipidekyselyitä täyttämällä, pitkäjänteisesti ja harrastusluontoisesti osallistumalla,
voi ansaita Paypal-tilille tai vaihtoehtoisesti lahjakortteina, useampiakin kymppejä.
Rekisteröitymällä useampiin esim. Triaba paneeli, Triaba naiset- paneeli, Nordic paneeli, Suomitutka jne.
Internetistä tutkailemalla voit löytää itsellesi sopivia paneeleja.
Itse olen kohdannut vain myönteisiä kokemuksia.
Kerryttämällä saldoa, ja valitsemalla itselleen sopivan ajankohdan nostoon, mielipidekyselytkin ovat yksi
mahdollisuus pienille lisäansioille.
Paljonko näistä oikeasti tienaa? Voisitko antaa esimerkkejä?
5-10 euroa 1-2 kuukaudessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on paljon, esim. suomitutka.fi
Vierailija kirjoitti:
Robin Hoodin malli, otetaan rikkailta ja jaetaan köyhille!
Nyt meillä otetaan köyhtyvältä keskiluokalta, joka on jo pumpattu 10 vuodessa kuivaksi. Kelagoldit ja asumistuet sen kuin vain kasvaa.
Monessa yhteydessä ehdotetaan tekeen käsitöitä lisätienistinä. Neulon itse sukkia myyntiin, montaa euroa niistä ei tosin saa ja siinäkin on vaaransa, että tekee työn ja rahat jää saamatta, jos ei ota maksua etukäteen. Pientä lisätuloa sillä saa, mutta aika kausiluonteista tosin.
Itse teen kahta työtä: päivätyön lisäksi olen osapäiväinen yrittäjä. Vaikka olen keskituloinen, en pärjäisi nykyisillä menoillani ilman yritystoimintaani. Eli tee enemmän töitä niin tienaat enemmän. Aika monet hyvätuloiset tekevät paljon töitä. Esim lääkäreillä on usein kunnallisen virkansa lisäksi myös yksityispraktiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat osakkeita ja saat osinkoja.
Niitä pitäisi olla sadoillatuhansilla euroilla, että olisi mainittavaa hyötyä.
Ei pidä paikkaansa. Jo muutama kymmenen euroa kuukausiosinkoja auttaa hätätilassa. Jos hätätilaa ei ole ne rahat voi sijoittaa uudelleen. Kaikki säännöllinen palkanmaksajasta riippumaton kassavirta on jees.
Sä et selkeästi tajua mistään mitään.Muutama kymppi kuukaudessa tarkoittaa montaa sataa vuodessa osinkoja. Jos kuukausi-osinko nettona olisi esim 50 euroa (vuodessa 600 e), vaatii tämä noin 20 000 euron salkun. Mistä aattelit että köyhä tällaiset rahat säästää?
Mistään osakkeista ei makseta kuukausittain osinkoja! Kerran vuodessa tai joistain kahdesti, enintään neljännesvuosittain, mutta kyllä ne osingot on niin pieniä, että ei niistä ole juurikaan apua, jos ei ole rahaa ostaa vähintään tuhansia, kymmeniä tuhansia tai satoja tuhansia osakkeita!!
Kyllä ne pörssipelit on vain rikkaiden huvia, ei köyhä niillä rikastu, välityspalkkiot jo vievät sen vähänkin voiton mitä hyvällä tuurilla saattaisi saada, ja verottaja viimeistään varmistaa vahingon!!
No hellou. Ei Suomessa mutta jo Ruotsista löytyy kuukausittain osinkoja jakavia ja USA:sta ja Kanadasta vielä lisää.
Ai miksi tiedän? Siksi että olen sijoittanut just sellaisiin firmoihin just siksi että joka kk tulis jostain jotain tän pienen palkan lisäksi. Veroa noista menee 25,5 %, ulkomaisista heti 15% ja loput myöhemmin. Välityspalkkio on kohtuullinen, muutamia euroja per osto.
Tilanne on nyt siis se että kuukauden puolivälissä ja kuun lopussa tilille tulee muutama kymppi jotka voi käyttää vaikka ruokaan jos on tarve. Sen lisäksi Kesko maksaa osinkoja 4 kert vuodessa, Capman pari kertaa vuodessa ja Sammostakin tuli just kiva osinko. Salkussa on sen lisäksi vielä jenkkifirmoja jotka maksavat osinkoa neljä kertaa vuodessa.
Jos on pienet tulot niin noillakin rahoilla voi olla suuri merkitys. Mulle se tarkoittaa yli tuhatta euroa vuodessa rahaa jonka vuoksi minun ei tarvitse enää tehdä työtä. Ei tämä mitään peliä ole.Se on omistajuutta. En käy päiväkauppaa vaan tarkoitus on kerätä lisätuloa eläkettä varten säästämällä ja sijoittamalla. En rikastu mutta vaurastun. Tuuripeliä tämä ei ole vaan vaatii perehtymistä.
Sun kommentista huomaa että sinun tietosi eivät ole ajantasalla ja mutuilet. Jatka sä vaan sitä lottoamista. Mä kasvata tulojani mieluummin toisella tavalla, eli ihan palkkatulojani sijoittamalla.
PS. Salkun arvo on vielä alle 20 000 (tuottaa tonnin vuodessa) mutta se ylittynee jo tänä vuonna.
Oikea asenne!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta kuluttajapaneeli, tienaa kyselyillä ym hakusanoilla.
Vierailija kirjoitti:
Monessa yhteydessä ehdotetaan tekeen käsitöitä lisätienistinä. Neulon itse sukkia myyntiin, montaa euroa niistä ei tosin saa ja siinäkin on vaaransa, että tekee työn ja rahat jää saamatta, jos ei ota maksua etukäteen. Pientä lisätuloa sillä saa, mutta aika kausiluonteista tosin.
Sukankutojia on miljoona Suomessa. Jos ei ole joku erityisen hieno malli niin kauan saa myydä.
Nyt on tarjolla paljon varastotyötä joka on aika kevyttä ja hyväpalkkaista, mahdollista tehdä iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vinkvink;) kirjoitti:
Naiset istuu lompakon päällä.
Viesteissä oli siitä jo. Valtio leikkaa työttömyystukia niin naisten on pakko saada jostain ruokarahaa.
Miksi naiset istuu lompakon päällä, miehet eivät? Luulisi sen miehen reijänkin menevän kaupaksi.
Olen 52 v nainen, tuskin kukaan haluaisi minua 'ostaa". En ole ap.
On yli viisikymppisiä miehiäkin.