Järkyttävä vauvakuume
Ihan kauhea vauvakuume. Meillä on kolme lasta ja juuri kun kuopuksen kanssa kaikki on helppoa, huomaan, että haluaisin vielä yhden lapsen.
Mies ei ole asialle lämmennyt, koska nyt on kuulemma hyvä. Ymmärrän tämänkin, että nyt on aikaa myös hieman itselleen ja moni asia on helpompaa.
Kuitenkin minusta tuntuu, että jaksaisin vielä yhden lapsen ja myös tunne, että jotain puuttuu. Kuopus jää myös välillä vähän yksin, kun isommat ovat tiiviisti yhdessä.
Asiasta on aika ajoin keskusteltu, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Hetken jo hyväksyin, että viimeistä lasta ei tule. Nyt kuitenkin meidän esikoinen on alkanut sanomaan, että olis kivaa jos meille tulisi vielä yksi perheenjäsen.
Onko mun vain hyväksyttävä, että tässä nämä oli. Vai haikailenko vuosien päästä, että yksi lapsi jäi saamatta. Tiedän kyllä, että suhteestakin voi lähteä, mutta tällä hetkellä valitsen mielummin tämän perheen ja hyvän parisuhteen.
Sitten taas jos mies suostuisikin jostain syystä, tuleeko haastavaa, koska nyt olemme tottuneet suht helppoon arkeen. Jostain luin joskus, että lapsiluku on silloin juuri oikea, kun tuntuu, että vielä jaksaisi. Onko totta?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen mielipiteellä ei tunnu olevan mitään väliä? Miestä pitäisi vaan käännyttää ja suostutella, vaikka tämä on jo sanonut, että nyt riittää. Keskiössä on nainen ja naisen tahto. Puistattaa nuo jutut tässä ketjussa, että kun ap:n miehellä on vastuu ehkäisystä, niin ei pääse huijaamaan. Mitä, jos asetelma olisi toisinpäin?
Ettekö arvosta miehiänne ja lastenne isiä yhtään?
t. Kahden lapsen isä
Arvostetaan. Siksi se ehkäisykin miehen riesaksi on laitettu. Turha unohtaa pilleriä, koska mies hoitaa lapsiluvun pitämisen siinä haluamassaan luvussa.
Näin juuri. En ihan ymmärtänyt tän isän kommenttia. Eihän tässä vahinkoa suunniteltu vaan toivottiin... Vastuu miehellä
Näinpä ja mikään ehkäisy ei ole sataprosenttinen. Meillä kondomi, ollut jo yli 12 vuotta, en halua mitään pillereitä enkä kierukoita ym muuta.. Kuopuksen jälkeen jälkitarkastuksessa en saanut ehkäisyrengasta (ikäni 38 v) mies vaan tuumas onko sitä pakko käyttää mitään, ihan päättelin tuosta, että hänelle ok että hoitaa ehkäisyn. Varmat päivät toimineet jo 10 vuotta....
Hyvä, että myös miehet ottaa vastuuta ehkäisystä. Niin usein vaan miehet kuvittelee, että nainen pumppaa itseensä hormoneja...
Mun eksä aina vihjaili "hanki nyt pillerit. Olis paljon parempi kun voisit syödä niitä"
Ja kun pillerit ei sopineet mulle. Lisäksi terveydellisiä syitä ja sukurasitteita, miksi lääkärikään ei niitä suositellut. Kolmen vuoden seurustelun aikana miehelle olisi ollut tärkeämpää saada paljaalla kun mun twrveysu. Lähdin pois suhteesta. Toivottavasti pääsi toteutettaan unelmaansa jonkun muun kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen mielipiteellä ei tunnu olevan mitään väliä? Miestä pitäisi vaan käännyttää ja suostutella, vaikka tämä on jo sanonut, että nyt riittää. Keskiössä on nainen ja naisen tahto. Puistattaa nuo jutut tässä ketjussa, että kun ap:n miehellä on vastuu ehkäisystä, niin ei pääse huijaamaan. Mitä, jos asetelma olisi toisinpäin?
t. Kahden lapsen isä
Arvostetaan. Siksi se ehkäisykin miehen riesaksi on laitettu. Turha unohtaa pilleriä, koska mies hoitaa lapsiluvun pitämisen siinä haluamassaan luvussa.
Näin juuri. En ihan ymmärtänyt tän isän kommenttia. Eihän tässä vahinkoa suunniteltu vaan toivottiin... Vastuu miehellä
Näinpä ja mikään ehkäisy ei ole sataprosenttinen. Meillä kondomi, ollut jo yli 12 vuotta, en halua mitään pillereitä enkä kierukoita ym muuta.. Kuopuksen jälkeen jälkitarkastuksessa en saanut ehkäisyrengasta (ikäni 38 v) mies vaan tuumas onko sitä pakko käyttää mitään, ihan päättelin tuosta, että hänelle ok että hoitaa ehkäisyn. Varmat päivät toimineet jo 10 vuotta....
Hyvä, että myös miehet ottaa vastuuta ehkäisystä. Niin usein vaan miehet kuvittelee, että nainen pumppaa itseensä hormoneja...
Mun eksä aina vihjaili "hanki nyt pillerit. Olis paljon parempi kun voisit syödä niitä"
Ja kun pillerit ei sopineet mulle. Lisäksi terveydellisiä syitä ja sukurasitteita, miksi lääkärikään ei niitä suositellut. Kolmen vuoden seurustelun aikana miehelle olisi ollut tärkeämpää saada paljaalla kun mun twrveysu. Lähdin pois suhteesta. Toivottavasti pääsi toteutettaan unelmaansa jonkun muun kanssa :)
twrveysu= terveys :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Kahden lapsen isä
Minulle ei näitä miehiä ole koskaan tullut vastaan, mutta miesmakumme taitaakin olla aika erilainen.
Ehkäisy sitä ja tätä. Pointti on se, että vaan naisen tahto merkkaa. Miehen mielipide on sivuseikka. Tässä ei nyt olla päättämässä sohvan väristä tai kesälomakohteesta.
Ei ihme, että eroja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy sitä ja tätä. Pointti on se, että vaan naisen tahto merkkaa. Miehen mielipide on sivuseikka. Tässä ei nyt olla päättämässä sohvan väristä tai kesälomakohteesta.
Ei ihme, että eroja tulee.
Ja moni mies joka haluaa lapsia, olettaa, et nainen ottaa päävastuun lasten hoidosta
Ap kirjoitti tietävänsä , että suhteestakin voi lähteä, mutta TÄLLÄ HETKELLÄ hän valitsee mielummin tämän perheen ja hyvän parisuhteen.
Siis oikeastiko ap saattaisit joskus tulevaisuudessa rikkoa perheen kolmelta lapseltasi vain siksi, että pääsisit yrittämään neljättä lasta uuden miehen kanssa?! Voi herranjestas sentään, kyllä ihmiset on hulluja ja itsekkäitä Jos noin tekisit, niin sitten et kyllä ansaitsisi ensimmäistäkään lasta.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti tietävänsä , että suhteestakin voi lähteä, mutta TÄLLÄ HETKELLÄ hän valitsee mielummin tämän perheen ja hyvän parisuhteen.
Siis oikeastiko ap saattaisit joskus tulevaisuudessa rikkoa perheen kolmelta lapseltasi vain siksi, että pääsisit yrittämään neljättä lasta uuden miehen kanssa?! Voi herranjestas sentään, kyllä ihmiset on hulluja ja itsekkäitä Jos noin tekisit, niin sitten et kyllä ansaitsisi ensimmäistäkään lasta.
No, en kovin vakavissani mieti asiaa, MUTTA kun olen lukenut saman tyylisiä aloituksia, on monelle vastattu, että kannattaa erota jos on niin eri lapsihaaveet. Siksi noin kirjoitin, kun en halunnut sellaisia kommentteja että "no lähde suhteesta"
Ja kyllä, itselläni erittäin suuri kynnys lähteä suhteesta tämän asian takia, enemmän merkitsee se, että perhe on ehjä. Tiedostan kyllä, että en tulisi välttämättä edes löytämään kumppania joka haluaa uusperheen, saati että itse edes tahtoisin. Joten voit hengittää taas, en ole kovin vakavasti tätä edes miettinyt.
Vierailija kirjoitti:
Ja hyi että mikä kommentti sinulta
Jos noin tekisit, niin sitten et kyllä ansaitsisi ensimmäistäkään lasta.
Ajattelet, että jos joku tekee jotakin, mikä sinusta on väärin HÄN EI ANSAITSISI lasta.
Voi herranjestas kyllä ihmiset on hulluja
Meillä on kolme lasta ja ensin ajattelin että kolmas on se viimeinen..nyt on kuitenkin viime aikoina tuntunut pientä vauvakuumetta. Miehelle en ole vielä mitään sanonut :D..ja voihan se olla että tämä ohi menee. Minulla jo ikää 38,niin voi olla että sen takia asia nyt mietityttää,kun aikaa lapsen teolle ei enää hirmu paljoa ole. Ja me on kaksi ekaa lasta saatu jo vuosia sitten ja kuopus nyt 1v..Joten häneltä se saman ikäinen leikkikaveri puuttuu.
Meillä on kyllä talous kunnossa,minäkin vakituisessa työssä ja hyvin on jaksettu näiden kolmen kanssa. Se on vaan joka kerta arvoitus miten seuraava raskaus,synnytys ja vauva-aika menee..entä jos lapsi ei olekkaan terve jne. Ne minua eniten mietityttää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme lasta ja ensin ajattelin että kolmas on se viimeinen..nyt on kuitenkin viime aikoina tuntunut pientä vauvakuumetta. Miehelle en ole vielä mitään sanonut :D..ja voihan se olla että tämä ohi menee. Minulla jo ikää 38,niin voi olla että sen takia asia nyt mietityttää,kun aikaa lapsen teolle ei enää hirmu paljoa ole. Ja me on kaksi ekaa lasta saatu jo vuosia sitten ja kuopus nyt 1v..Joten häneltä se saman ikäinen leikkikaveri puuttuu.
Meillä on kyllä talous kunnossa,minäkin vakituisessa työssä ja hyvin on jaksettu näiden kolmen kanssa. Se on vaan joka kerta arvoitus miten seuraava raskaus,synnytys ja vauva-aika menee..entä jos lapsi ei olekkaan terve jne. Ne minua eniten mietityttää.
Tuo on kyllä totta, että sitten ei voi olla varma, että kaikki menee yhtä hyvin kun aiemmin. Meillä myös kolme tervettä lasta joten nyt järjen kannalta näin on parempi. Mutta se tunne , kuinka yksi muka puuttuisi on eri. Huomaan kyllä, että välillä jos vaikka veljen lapset on hoidossa mä nautin siitä hulinasta. Nyt olen myös ajatellut niin, että koulun myötä täällä alkaa ravaamaan lisää lapsia, koska kaverit tulevat koulun jälkeen käymään ym, että kyllä sitä hulinaa varmasti saa ilman neljättäkin lasta. Kuitenkin itselläni olisi haave olla neljän lapsen äiti. Kun ilmoitimme kolmannesta, tuntui, että kaikki vain kauhistelivat, osaisin odottaa tätäkin reaktiota neljännestä, mutta se ei vaikuta siihen, että lasta en tekisi. En välitä mitä muut ajattelee. -ap
Ei kukaan ole niin tyhmä että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen..