Järkyttävä vauvakuume
Ihan kauhea vauvakuume. Meillä on kolme lasta ja juuri kun kuopuksen kanssa kaikki on helppoa, huomaan, että haluaisin vielä yhden lapsen.
Mies ei ole asialle lämmennyt, koska nyt on kuulemma hyvä. Ymmärrän tämänkin, että nyt on aikaa myös hieman itselleen ja moni asia on helpompaa.
Kuitenkin minusta tuntuu, että jaksaisin vielä yhden lapsen ja myös tunne, että jotain puuttuu. Kuopus jää myös välillä vähän yksin, kun isommat ovat tiiviisti yhdessä.
Asiasta on aika ajoin keskusteltu, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Hetken jo hyväksyin, että viimeistä lasta ei tule. Nyt kuitenkin meidän esikoinen on alkanut sanomaan, että olis kivaa jos meille tulisi vielä yksi perheenjäsen.
Onko mun vain hyväksyttävä, että tässä nämä oli. Vai haikailenko vuosien päästä, että yksi lapsi jäi saamatta. Tiedän kyllä, että suhteestakin voi lähteä, mutta tällä hetkellä valitsen mielummin tämän perheen ja hyvän parisuhteen.
Sitten taas jos mies suostuisikin jostain syystä, tuleeko haastavaa, koska nyt olemme tottuneet suht helppoon arkeen. Jostain luin joskus, että lapsiluku on silloin juuri oikea, kun tuntuu, että vielä jaksaisi. Onko totta?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
"Kuitenkin minusta tuntuu, että jaksaisin vielä yhden lapsen ja myös tunne, että jotain puuttuu."
Joo, sitten tuo tunne tulisi taas seuraavan lapsen jälkeen. Lopeta jo ja nauti olemassa olevista lapsistasi ja miehestäsi! Kunnioita miehenkin sanomaa. Nyt on todellakin ihan hyvä!
Niin tätä juuri mietin, että järjellä se on näin, mutta tunteella ei. Mitä jos kymmenen vuoden päästä vielä harmittelee, että yksi puuttuu. Sitä tässä ajan takaa. Kumpa joku kertoisi, että se tunne katoaa 🙈
Silkkaa masokismia haluta hankaloittaa elämää aina vaan.
Terveisin onnellinen 2 lasta omille siivilleen auttanut äiti.
Vierailija kirjoitti:
Sen mukaan mennään joka haluaa vähemmän lapsia. Meillä, minä halusin kaksi lasta, mies halusi yhden, joten meillä on vaan yksi lapsi.
Miksiköhän se menee just näin aina... Tässä se vähemmän haluavan toive toteutuu, mutta toisen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama tilanne. Lapset 7v, 5v ja 7kk. Mä haluaisin kovasti vielä yhden, mutta mies ei jaksa enää vauvavuotta. Lisäksi häntä epäilyttää riittääkö meillä rahat varmasti pitkän päälle. (periaatteessa kyllä, vaikka jouduttaisiin kyllä luopumaan wolttaamisesta yms. Eli siis ei oikeasti mistään tärkeästä). Ollaan myös 30v.
Miehellä on kyllä hyvät pointit, mutta silti haluaisin yhden vielä. Salaa toivon että käy vahinko, niin ei tarvitse aktiivisesti päättää. Ehkäisy on siis sovitusti miehen vastuulla, eli en ole huijaamassa tässä.
Ap tässä. Kuulostaa niin samalta tilanteesta kun täällä. Ja meillä sama homma tuon ehkäisyn kanssa.
Luotan siihen että niin monta tulee kuin tarkoitus on. Meillä on vielä hyvin aikaa ja toisaalta mies saattaa yht'äkkiä halutakin vauvan kun tuo 7kk tuosta kasvaa.
Ja yritän pitää mielessä että järjellä pitää ajatella eikä tunteella. Ja toivon sitä vahinkoa. Juuri kysyin mieheltä että mitä jos sattuisi käymään vahinko? Vastasi heti että pidetään tietysti. Eli yksi lapsi lisää ei ole täysin vastenmielinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuitenkin minusta tuntuu, että jaksaisin vielä yhden lapsen ja myös tunne, että jotain puuttuu."
Joo, sitten tuo tunne tulisi taas seuraavan lapsen jälkeen. Lopeta jo ja nauti olemassa olevista lapsistasi ja miehestäsi! Kunnioita miehenkin sanomaa. Nyt on todellakin ihan hyvä!
Niin tätä juuri mietin, että järjellä se on näin, mutta tunteella ei. Mitä jos kymmenen vuoden päästä vielä harmittelee, että yksi puuttuu. Sitä tässä ajan takaa. Kumpa joku kertoisi, että se tunne katoaa 🙈
Kyllä se katoaa. Meillä on yksi 10v lapsi ja 5v kaksoset. Vauvat on ihania, mutta enempää ei haluta. Muiden vauvoja on kyllä ihana tuoksuttaa ja hoitaa. Mutta ihana ne on antaa takaisin vanhemmillekin.
Ei tähän maailmaan kannata tehdä lisää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama tilanne. Lapset 7v, 5v ja 7kk. Mä haluaisin kovasti vielä yhden, mutta mies ei jaksa enää vauvavuotta. Lisäksi häntä epäilyttää riittääkö meillä rahat varmasti pitkän päälle. (periaatteessa kyllä, vaikka jouduttaisiin kyllä luopumaan wolttaamisesta yms. Eli siis ei oikeasti mistään tärkeästä). Ollaan myös 30v.
Miehellä on kyllä hyvät pointit, mutta silti haluaisin yhden vielä. Salaa toivon että käy vahinko, niin ei tarvitse aktiivisesti päättää. Ehkäisy on siis sovitusti miehen vastuulla, eli en ole huijaamassa tässä.
Ap tässä. Kuulostaa niin samalta tilanteesta kun täällä. Ja meillä sama homma tuon ehkäisyn kanssa.
Luotan siihen että niin monta tulee kuin tarkoitus on. Meillä on vielä hyvin aikaa ja toisaalta mies saattaa yht'äkkiä halutakin vauvan kun tuo 7kk tuosta kasvaa.
Ja yritän pitää mielessä että järjellä pitää ajatella eikä tunteella. Ja toivon sitä vahinkoa. Juuri kysyin mieheltä että mitä jos sattuisi käymään vahinko? Vastasi heti että pidetään tietysti. Eli yksi lapsi lisää ei ole täysin vastenmielinen ajatus.
Niinpä, mieli voi muuttua nuoremman kasvaessa lisää. :) Olen myös kysynyt, että jos vahinko kävisi, se ei olisi katastrofi. Mutta kurjaa jotenkin jos lapsi tulisi vain vahinkona. Ja itse uskoisin, että neljännen jälkeen mun kuumeeni taantuisi
Haluat siis lisääntyä yhtä paljon kuin afrikkalaiset keskimäärin. Onko teillä elintaso sen mukainen?
Ainakaan Afrikka-korttia liikakansoituksesta puhuttaessa ei voi käyttää kukaan sellainen joka lisääntyy itse yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis lisääntyä yhtä paljon kuin afrikkalaiset keskimäärin. Onko teillä elintaso sen mukainen?
Ainakaan Afrikka-korttia liikakansoituksesta puhuttaessa ei voi käyttää kukaan sellainen joka lisääntyy itse yhtä paljon.
No meillä on ihan vakityö molemmilla ja joka kuukausi rahaa jää vielä säästöönkin. Autoakaan ei tarttis vaihtaa
Ei ku sen seitsemän on hyvä luku.
Maksatko vähintään puolet menoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on ihan vakityö molemmilla ja joka kuukausi rahaa jää vielä säästöönkin. Autoakaan ei tarttis vaihtaa
Ei afrikkalaisilla ole autoa.
Niin minäkin haluaisin, yhden vain sain ja hänkin on jo 10 v ja minä yli 40. Toiseen ei mieheni suostunut.
Nauti sinä kolmesta lapsestasi. Jos mies ei enempää halua, ei niitä pidä enää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, mieli voi muuttua nuoremman kasvaessa lisää. :) Olen myös kysynyt, että jos vahinko kävisi, se ei olisi katastrofi. Mutta kurjaa jotenkin jos lapsi tulisi vain vahinkona. Ja itse uskoisin, että neljännen jälkeen mun kuumeeni taantuisi
Mulla sama fiilis. Neljäs olisi se viimeinen. Mulla ei siis tuon nuorimman kanssa ollut edes ajatuksena että olisi viimeinen. Eikä edes toisen jälkeen. Säästin kaikki vauvatavarat. Nytkin olen tunkenut pienet vaatteet taas varastoon odottamaan sitä potentiaalista seuraavaa lasta.
Maailmassa on pulaa kaikesta muusta paitsi ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on pulaa kaikesta muusta paitsi ihmisistä.
Höpöhöpö. Kaikki maailman biomassa on muutettava ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Maksatko vähintään puolet menoista?
Onneks mun ei tarvitse selostaa sulle, kuinka meillä talous jakaantuu. :) Se kun on mun ja miehen asia. Meillä ei ajatella niin, että kaikki menee puoliksi. Meidän perheessä rahat on yhteisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mukaan mennään joka haluaa vähemmän lapsia. Meillä, minä halusin kaksi lasta, mies halusi yhden, joten meillä on vaan yksi lapsi.
Miksiköhän se menee just näin aina... Tässä se vähemmän haluavan toive toteutuu, mutta toisen ei.
Melkein asiassa kuin asiassa hyvä sääntö on, että "ei" painaa vaakakupissa kuin "kyllä".
"Ei" painaa enemmän kuin "kyllä", oli tarkoitukseni kirjoittaa.