Taaperopuolella joku kehtaa vielä puolustella 3-4 vuotiaan
imetystä..siis mihin tämä hullu suomalainen kansakunta on menossa?? Kuvitelkaa 4-vuotias tissillä,ihan sairasta sanon minä!!!!
Kommentit (84)
Olkoonkin vaan " lievää" pedofiiliaa, mutta kyllä äiti tuosta jotain ihme tyydytystä saa. Ei kyllä ole ihan normaalia. Tommosessa tyydytetään äidin tarvetta, ei lapsen.
Taaperon imettämisessä tyydytetään äidin läheisyyden tarvetta, ei lapsen!
Luulen (en tunne yhtäkään taaperoimettäjää), että nämä äidit haluavat pitää lapsensa lähellään, " liekassa" , vauvoina tms. Eivät halua heidän itsenäistyvän ikätasolleen.
niin miksi 3-vuotiaanne eivät ole vielä muuttaneet kotoa omilleen?
Voi hieman tutkia lasten kehityspsykologiaa. Sitten voit heiman asiaa ymmärtää.
Kysyn vielä, onko kärjistäminen sinusta viisasta?
Ei 15-vuotiaankaan tarvitse muuttaa kotoa omilleen, mutta se ei korreloi millään tavalla tissin antamisen kanssa
En siitä mitään kiksejä saanut ellei sellaiseksi lasketa sitä, että itselle tuli hyvä mieli, kun näin, miten lapsi tykkäsi maidon mausta ja rauhoittui yöunille. En itsekään aikaisemmin ymmärtänyt, minkä takia jotkut imettävät lapsia niin pitkään, mutta kuopuksen myötä asenteet muuttuivat. Täälläkin taaperoimetystä vastustavat vain ne, joilla ei ole asiasta mitään henkilökohtaista kokemusta. Lapsemme ei todellakaan tullut missä vain nostelemaan paidan helmaa, vaan imetys tapahtui aina kotona, ennen nukkumaan menoa ja aamulla herätessä. Outoja ovat myös väitteet, ettei lapselle laiteta rajoja, jos häntä imetetään pitkään. Tottakai rajat asetetaan niissä asioissa, joissa ne ovat tarpeen. En kokenut tarpeelliseksi rajoittaa sitä, minkä ikäiseksi lasta imetän. Kuopus on nyt 4-vuotias eikä yhtään sen enempää kiiinni minussa kuin muutkaan tuon ikäiset.
Kun ei kerran tutin imemistäkään suositella kolmevuotiaalle virhepurentariskin takia, niin varmasti sama vaikutus on tissin lutkuttamisella! Myöskin on tutkittu, että rintamaidon imeminen ei todellakaan ole hampaille hyväksi noin isolla lapsella. Myöskään omia nännejäni en antaisi kolmevuotiaan pureskeltaviksi! Mitä siitä, jos 40-luvun maatalousyhteiskunnassa on imetetty kouluikään asti, mutta nyt eletään 2000-lukua! Toisaalta pula-aikana moni suurperheen äiti varmasti imetti pitkään heikon ravinnon saatavuuden ja yksipuolisuuden takia, kuitenkaan meidän sukupolvellamme näitä ongelmia ei ole:)
Tottakai me vastustetaan taaperoimetysta vaikka ei ole siitä kokemusta. Katsos pointti on juuri se, että meille ei ikinä tulekkaan taaperoimetyksestä kokemusta koska pidämme sitä epänormaalina. Mulla tossa juuri vieressä 3v ja pitäisin kyllä aika pervona jos ton ikästä jannua vielä imettäisin. Ruokkii vain ja ainoastaan jotain äidin tarvetta. ja sinä pidät sitä normaalina koska ajatusmaailmassasi jotain vialla. Näin yksinkertaista se on!
Toiset imevät tissiä, toiset imuttavat tupakkaa.
Minä toivon lapsilleni mieluummin sitä tissivalintaa.
Lapset 2 ja 3v, kumpikin imetetty yli 1-vuotiaaksi kunnes itse erkaantuivat tissistä.
Totta kai jos viiden minuutin välein tissillä ja lisäksi vedetään jotain mehuja. Siksi ne kuulkaa on maitohampaat ;).
mutta meidän perhe käy aika useinkin. Joten kyllä sitä vaan kaikkea voi nähdä vaikkei todellakaan haluisikaan, oma 3-vuotiaskin tuijottaa epäuskoisena, kun sen mielestä tissimaito on vauvojen juttu.
Vierailija:
jep jep, ihan olet kuule uskottava.. Sinulla nyt taitaa olla vaan joku fobia ja paisuttelet asiaa omassa pikku päässäsi.. No elä sinä niiden kanssa, ja varo vaan aina voi vaania joku TAAPERO-imettäjä nurkan takana..
että en pystyisi antamaan miehen seksin aikana tehdä rinnoillani mitään, jos lapset vielä imis. Sen pikkuvauva-ajan kun imettää niin voi seksielämässä tehdä rajotuksia, mut että 3 tai 4-vuotta... Eikä siis kyse ole siitä ettei niitä pesis tms. välissä, vaan siitä ettei vaan pystyis!
Sinun imetysaikasi onkin normaali. Nyt puhuttiin 3-4 vuotiaista lapsista
Ja mitä tulee tähän mielihyvä juttuun.. Te jotka kritisoitte vanhempien lasten imetystä, saitteko te kiksejä vauvojenne imetyksestä? Vanhemman lapsen imetys tuntuu ihan samalle. Eli minusta ei juuri millekään. Miehen hyväilyt ovat aivan erilaiset kuin lapsen imeminen, miten nämä asiat voi edes sotkea?
Minulle ei tullut mieleenkään, että imetys voisi olla jotain perverssiä tai sairasta. Surullista, että luonnollisesta asiasta on tehty jotain näin vaikeaa.
Vierailija:
Te jotka kritisoitte vanhempien lasten imetystä, saitteko te kiksejä vauvojenne imetyksestä? Vanhemman lapsen imetys tuntuu ihan samalle. Eli minusta ei juuri millekään.
Silloin kun itse imetin melkein kaksi vuotiasta, yritin yksi kerta tuntea kummassa tississä lapsi oli kun oli nukahtanut tissille! Lapsen suu oli siis tississä kiinni mutta ei imenyt, ja kun laitoin silmät kiinni en tuntenut mitään eroa tissien välillä! Aattelin silloin, että vähän mun tissit on puutunu :DDD!
Ymmärrän sen, että jos katsoo vieressään olevaa kolmevuotiasta, tuntuu karsealta ajatus imetyksestä. Mutta eihän se taaperoimettäjällä mene niin, että sille lätkäistään kolmevuotias imetettäväksi pystymetsästä! Se lapsi on ollut imetettävänä vauvasta, imetys on jatkumo. Ei siinä tule sellaista kohtaa, jossa yhtäkkiä toteaa että herrajumala, tässä minä hyväksikäytän lastani. Mielestäni taaperoimetys ei ole SAIRASTA. Se ei ole mun valintani, mutta on kamala lukea, kuinka äidit tuomitsee toisiaan tuollaisen perusteella täällä sairaiksi.
Vierailija:
Kouluikäisen imetyskään ei ennen ollut harvinaista... Eli hyvään suuntaan ollaan menossa, sinun mittapuusi mukaan.
tms hommiin. Vauva laitettiin kehtoon, kehdon yläpuolelle lehmän sarvi ja sarveen maitoa tippumaan suoraan vauvan suuhun. Siinä kellotteli sitten pakkosyötössä sen ajan kun äiti oli raatamassa hommissa.
Luepa vähän Suomen historiaa.
Vierailija:
Toiset imevät tissiä, toiset imuttavat tupakkaa.
Minä toivon lapsilleni mieluummin sitä tissivalintaa.Lapset 2 ja 3v, kumpikin imetetty yli 1-vuotiaaksi kunnes itse erkaantuivat tissistä.
turvallisessa ympäristössä kasvanut, ettei kaipaa lohtuimemistä, ei tule sinulle mieleenkään? Ai, niin, jollei siitä ole kokemusta, niin ei tule mieleen...
Meillä lapsi imi rintaa 5min illalla. Ei tullut nostelemaan paitaa, ei mene hampaat pilalle tai vinoon. En saanut mitään kiksejä. Lapsi ei ollut minusta riippuvainen, yhtään sen enempää kun jos en olisi imettänyt. Mitähän vielä? Niin eikös aina puhuta, että imetys tekee rinnoille huonoa,eikä kasvata niitä?
Kokeilkaa niin tiedätte:-)
Vierailija:
Meillä lapsi imi rintaa 5min illalla. Ei tullut nostelemaan paitaa, ei mene hampaat pilalle tai vinoon. En saanut mitään kiksejä. Lapsi ei ollut minusta riippuvainen, yhtään sen enempää kun jos en olisi imettänyt. Mitähän vielä? Niin eikös aina puhuta, että imetys tekee rinnoille huonoa,eikä kasvata niitä?Kokeilkaa niin tiedätte:-)
hiekkalaatikolla imuttaa aina kun lapsi hiekkakakkujen teon lomassa haluaa. Hohhoijaa.