Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uloskirjaus hotellista - mitä pitää sisällään? Naurakaa vaan mutta en ole koskaan ennen tehnyt sitä :(

Vierailija
05.06.2022 |

Sisäänkirjauksen tajuan, täytetään se matkailijakortti ja saadaan avaimet ja esitteet ja muut. Entä sitten uloskirjaus, mitä minun pitää tehdä jos en ole käyttänyt hotellihuoneen baaria ja avainkin on vain sellainen kortti? Kuuluuko siivoojalle jättää tippiä huoneeseen?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskun voi maksaa joko tullessasi majoittumaan, tai lähtiessä. Riippuu ihan Takon tavoista.

Siivoojalle voi jättää pientä tippiä tai kiitos lapun.

Jotkut ottaa vielä lakanat yms pois.

Mutta älä ainakaan petaa petiä. Se on aivan turhaa.

Kun viet avaimen / kortin respaan voit siinä vielä antaa risut ja ruusut.

Uloskirjautuminen kannattaa silti tehdä, respassa voidaan merkitä koneelle siivoojalle merkiksi että huone on tyhjä ja siivoaminen voidaan aloittaa.

Vierailija
42/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uloskirjautuessa kerrot lähteväsi ja maksat laskun. Siivoojaa ei tipata.

Kyllä ulkomailla tipataan siivoojaa.

Ei tipata jos ei ole mitään siivottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monta kertaa ollut hotellissa niin kotimaassa sekä ulko-ja kaukomailla eikä ikinä ole ollut mitään "odotat, että siivooja tarkistaa huoneen kunnon"-diipadaapaa voidakseen uloskirjautua ja poistua paikalta.

Ja tipistä, en tiedä minne päin olet menossa ap, mutta joissakin maissa siivoojien(kin) tulotaso on niin matala, että tipit on oleellinen osa heidän palkkaansa.

Esimerkiksi Thaimaassa jätetty aina aika isokin (heille) summa siivoojalle, toki myös siksi, että hoitanut työnsä moitteetta.

Jos uloskirjautuessa sanot "tässä 20euroa/dollaria tippiä siivoojalle" niin respa laittaa rahan omaan taskuun.

Vierailija
44/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään jos ei enää ole mitään maksamatta. Monessa paikassa uloskirjauksen voikin tehdä netissä ja tiputtaa vaan avaimen lähtiessään johonkin laatikkoon.

Minkä ihmeen uloskirjauksen teet netissä? Mä vien avaimen tiskille tai palautuslaatikkoon, ja häivyn. Eivät ole koskaan muuta kaivanneet (ok joskus sanon mennessäni, että ei ollu mitään minibaarista).

Ikinä kuullutkaan, että pitäis mennä lähtiessä nettiin uloskirjautumaan :)

Vierailija
45/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat huonekaskun ja jätät avaimen.

Minulla oli huonekaskuna tarina tietä ylittävästä kanasta.

Kiintoisaa. Voitko jakaa sen täällä meidän kesken?

Vierailija
46/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneesta voi löytyä kansio, jossa kohdassa "Uloskirjautuminen" kerrotaan kuinka jätetään avain jne.

Vierailija
47/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut olemaan vielä ylimääräisen yön, jos ei selviä miten pääsee ulos?

Vierailija
48/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitäis olla sama systeemi kuin Jodelissa, että vois merkata kysymyksen #asiallinen, ja sen jälkeen kaikki muka-hauskat tai v-ttuilevat vastaukset vois poistattaa.

Missä on se vanha av, jossa saattoi kysyä mitä tahansa, ja aina sai apua?

Vierailija
49/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään jos ei enää ole mitään maksamatta. Monessa paikassa uloskirjauksen voikin tehdä netissä ja tiputtaa vaan avaimen lähtiessään johonkin laatikkoon.

Minkä ihmeen uloskirjauksen teet netissä? Mä vien avaimen tiskille tai palautuslaatikkoon, ja häivyn. Eivät ole koskaan muuta kaivanneet (ok joskus sanon mennessäni, että ei ollu mitään minibaarista).

Ikinä kuullutkaan, että pitäis mennä lähtiessä nettiin uloskirjautumaan :)

Ja silti sellaisiakin käytäntöjä on olemassa, kyllä elämä vaan on ihmeellistä!

Vierailija
50/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti maksan hotellin heti sinne mennessä jottei aamulla joudu jonottamaan ruuhkassa uloskirjautumista. Jos saadussa hotellihuoneessa on jokin vialla niin kannattaa tällöin mennä heti illalla valittamaan respaan. Ääriharvoin valitan, koska olen ujo, mutta kerran olin kalliissa kylpylässä ja heti ensi minuuttien aikana huomasin, että huoneessa on aivan varmasti kosteusvaurio kun haisi ihan homeelta ja kaikki röörini oli heti aivan tukossa, vaikkei minulle tavallisesti tule mitään sisäilmaoireita. Sain toisen huoneen.

Toisella kerralla olin tutussa hotellissa, jossa olen käynyt paljon ja olen yöpynyt useimmiten standardihuoneissa, jotka on olleet ihan normikokoisia. Tällä kertaa meitä oli kaksi aikuista ja yksi lapsi lisävuoteella. Olimme saaneet pikkuriikkisen kolmiomaisen nurkkahuoneen, jossa sänkyä ei meinannut mahtua edes kiertämään ja itse sänky vinkui ja narisi kuin 50-luvun hetekka jo kun siihen istui. Arastelimme mennä valittamaan, mutta mentiin kuitenkin kysymään miten olemme saaneet normaalia paljon pienemmän huoneen. Saimme yhtään kyselemättä samalla hinnalla respasta huoneiston, jonka makkari oli paljon tavallista hotellihuonetta isompi ja lisäksi saimme olohuoneen, joka oli kahden ison huoneen kokoinen. Kannatti kerrankin uskaltaa mennä sanomaan huoneen pienuudesta ja sängystä

Vierailija
51/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä maassa olet. Jenkeissä ainakin tipataan hotellin siivoojaa.

Vierailija
52/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti siivoojaa tipataan??

Vierailija
53/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti siivoojaa tipataan??

No ei tietenkään. Etenkin Suomessa, mutta monessa muussakin maassa näin. Suomessa ei ylipäätäänkään anneta tippejä. Ei kuulu täällä kulttuuriin.

Vierailija
54/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä huoneessa on esim tossut jotka maksaa 3 euroo, ni se respa kysyy syyttävällä äänellä lähtiessä: "Käytitkö tossuja?" 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän