Uloskirjaus hotellista - mitä pitää sisällään? Naurakaa vaan mutta en ole koskaan ennen tehnyt sitä :(
Sisäänkirjauksen tajuan, täytetään se matkailijakortti ja saadaan avaimet ja esitteet ja muut. Entä sitten uloskirjaus, mitä minun pitää tehdä jos en ole käyttänyt hotellihuoneen baaria ja avainkin on vain sellainen kortti? Kuuluuko siivoojalle jättää tippiä huoneeseen?
Kommentit (54)
Maksat huonekaskun ja jätät avaimen.
Ei mitään jos ei enää ole mitään maksamatta. Monessa paikassa uloskirjauksen voikin tehdä netissä ja tiputtaa vaan avaimen lähtiessään johonkin laatikkoon.
En tiedä miten missäkin toimii, mutta helpoimmillaan tulee aamulla viesti kännykkään missä voit linkkiä klikkaamalla uloskirjata itsesi lähtiessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Uloskirjautuessa kerrot lähteväsi ja maksat laskun. Siivoojaa ei tipata.
Minkä laskun? Enkö ole matkaa varatessa jo maksanut huoneen luottokortilta?
Jos et oo maksanut huonetta ennen uloskirjausta, niin silloin viimeistään maksetaan. Mut muuten uloskirjautuessa ilmoitetaan hotelliin, että olen poistunut ja huone vapautuu seuraavan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Huone maksetaan sisään kirjautuessa.
Siivoat huoneen, menet infoon ja maksat ja käytte vielä infoneidin kanssa tarkastamassa huoneen kunnon.
Vierailija kirjoitti:
Maksat huonekaskun ja jätät avaimen.
Minulla oli huonekaskuna tarina tietä ylittävästä kanasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ulkomailla tipataan siivoojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi maksaa joko etukäteen verkossa tai summa veloitetaan kortiltasi kun kirjaudut sisään. Riippuu minkä valitset vaihtoehdoksi.
Maksat minibaarin ja odotat, kun käyvät siivouksesi tason tarkastamassa. Menet siivoamaan lisää jos sotkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs me se tiedetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. Mistä minä voisin tietää mitä varatessasi olet tehnyt? Minä en ole koskaan maksanut varatessani, lähtiessäni vasta.
Siellä maksetaan käyttämäsi lisäpalvelut, kuten pesulat, minibaarit, huonepalvelusta tilatut ruoat tms.
Vierailija kirjoitti:
Siivoat huoneen, menet infoon ja maksat ja käytte vielä infoneidin kanssa tarkastamassa huoneen kunnon.
Unohdit, että vessaan tulee jättää aina korkkaamaton vessapaperirulla..Äkkiähän sen kipaisee hakemassa lähikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo ikinä ennen joutunut maksamaan huonetta sisäänkirjautuessa, paitsi tänä pääsiäisenä jouduin näin tekemään. Nopeuttaa tietty uloskirjautumista, mut tuntui jotenkin hassulta ja siltä, ettei luoteta. Toki, jos tiedän yöpyväni varmasti, maksan jo etukäteen varauksen tehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ulkomailla tipataan siivoojaa.
Riippuu ihan ulkomaasta, kuten varmasit tiesitkin. Esim. ei Ruotsissa tipata, eikä Japanissa. Minä en tippaa missään.